Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkit tupakoinnin lopettamiseen

Vierailija
16.04.2022 |

Niin. Vinkkejä kaivataan. Olen kurkkuani myöten täynnä tupakointia. Köhin, yskin, hengästyn, haisen, pelkään tupakoinnin aiheuttamia sairauksia ja ahdistaa. Poltan paljon. Ostin nikotiinipurkkaa, mutta se ei sovi erään käyttämäni lääkkeeni kanssa yhteen. Pelkään, että alan syömään tupakoinnin sijaan, olen läski jo valmiiksi. Tupakoinnin lopettamiseen tarkoitetut lääkkeet ovat liian tujua kamaa hauraalle psyykelleni.

Päätös pitäisi tehdä. Pitäisi ja pitäisi, mutta en ole varma, että onko mulla sittenkään motivaatiota. Osin paine lopettamiseen tulee ulkopuolelta. Rahansäästö ei motivoi.

Hyviä vinkkejä kenelläkään?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jään kuulolle. Samat ajatukset täällä.

Vierailija
2/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stumppaa tähän - kirja.

Itse lopetin Champixilla. Oletko kokeillut? Lääkityksen voi jättää pois, jos ei psyyke kestä. Itse puolitin kaikki tabletit ja hyvin meni. Krapulassa ei kannata ottaa tablettia ollenkaan. Olin lääkityksellä vain kolme kuukautta ja sen jälkeen homma sujui omalla painollaan. Olin polttanut askin päivässä, viikonloppuisin kaksi, jotain 20 vuotta. Nyt olen ollut savuton 12 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue miljardibisnestä ja osta nikotiinivalmisteita, saat niitä jopa maustettuna mentholilla. 

Vierailija
4/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tavallista purkkaa nikotiinillisen sijaan?

Mulla meni useampi vuosi niin että söin pääasiassa purkkaa ja salaa poltin (aikaisemmin ihan julkisesti).

Sitten onneksi tuli päivä jolloin viimeinen aski loppui enkä ostanut enää uutta.

Purkkaa vähensin pikku hiljaa puolikkaaseen palaan, sitten vielä 1/4 palaankin ja tuo yksi osa siis kesti koko päivän poskessa. Kunhan jotain oli.

Sitten lopulta tuli päivä että päätin etten osta enää sitä nikotiinipurkkaakaan, että saisin siis sen 1/4 palan per päivä. Ostin xylitolia sen sijaan ja sitä olen nyt edelleen syönyt niin että purkkapala on poskessa tuntikaupalla, tuntuu että se riittää että siellä poskessa on jotain yleensäkään.

Vasta nyt vuosi xylitolipurkan syömistä huomaan etten heti aamusta tarvitse sitä suuhun vaan menee melkein koko päiväkin jo ilman. Pitkä prosessi ollut tämä mutta viimeisestä tupasta jo 3 vuotta.

Vierailija
5/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynä ja ruutupaperi.

(Laske paperilla, miten paljon laitat siihen rahaa vuodessa. Jos osaat prosenttilaskua, laske sitten, miten suuri prosentti se on nettopalkastasi.)

Vierailija
6/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynä ja ruutupaperi.

(Laske paperilla, miten paljon laitat siihen rahaa vuodessa. Jos osaat prosenttilaskua, laske sitten, miten suuri prosentti se on nettopalkastasi.)

Ei tarvitse edes laskea. Pöllö

Vierailija
7/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu ketjupolttajien seuraan. Helpompaa sillä tavalla.

Vierailija
8/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa sukanvarressa, niin vuokraa mökki saaresta ja pyydä läheisiäsi hakemaan kuukauden päästä. Kännykän saat pitää hätätilanteita varten. Siellä sitten siedätyt kivasti olemaan ilman nikotiinia.

Vierailija
9/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormien amputaatiot auttaa.

Vierailija
10/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailen saman asian kanssa. Minulta leikattiin suusyöpä viime viikolla, enkä tietysti voi käyttää mitään purkkaa tai imeskelytabletteja. Nyt menen laastareiden varassa. Se toimii yllättävän hyvin fyysisiin vieroitusoireisiin, mutta kyllä  tupakka päivittäin mielessä välähtää. En aio kuitenkaan alkaa uudelleen, vaan aion käydä läpi tämän laastarikuurin, vähentäen.  Champixia saatan harkita myöhemmin.

Vierailija
11/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stumppaa tähän - kirja.

Itse lopetin Champixilla. Oletko kokeillut? Lääkityksen voi jättää pois, jos ei psyyke kestä. Itse puolitin kaikki tabletit ja hyvin meni. Krapulassa ei kannata ottaa tablettia ollenkaan. Olin lääkityksellä vain kolme kuukautta ja sen jälkeen homma sujui omalla painollaan. Olin polttanut askin päivässä, viikonloppuisin kaksi, jotain 20 vuotta. Nyt olen ollut savuton 12 vuotta.

Puolikas tabletti kuukauden ajan, ei ollut liian tujua, sekä toimi minulle. Olin polttanut 30v.

Vierailija
12/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut pystyy lopettamaan tosta noin vaan?

Vierailija
13/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelikeitto.

Vierailija
14/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Miksi tupakka on ok lääkkeesi kanssa, mutta nikotiinipurkka ei?

Vierailija
15/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat kerrasta ja lopullisesti sekä täten kärsit vain kerran n. 2 viikkoa kestävät tärinävieroitusoireet. Kun olet mennyt aloittamaan niin siitä johtuen tämä on ainut toimiva keino, jonka lopussa savuton kiitos seisoo.

Aivan turha selkärangattomasti nysvätä ja repsahdella edes takaisin, siitä kun ei pitkittämällä lopetusta tule. 

Vierailija
16/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut pystyy lopettamaan tosta noin vaan?

Miten jotkut pystyy aloittamaan tosta noin vaan?

Vierailija
17/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champix aiheuttaa itse syöpää ,googlatkaa.

Vierailija
18/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitkään vinkit tai vippaskonstit auta, varsinkaan jos ei kerran minkäänlaista omaa motivaatiota ole. 

Vierailija
19/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentämällä, koska nikotiiniannoskin vähenee samalla. Ja vieroituspurukumi apteekista joiden paloja katkoo, riippuen nikotiiniannoksen koosta. Ja jos sortuu, lopettaa uudelleen. Jokusen kerran jälkeen se loppuu viimeistään. Ajatustyöt /valmis siihen ennen kuin lopettaa ja sen aikana. Ja tilalle muuta tekemistä, ajateltavaa ja purtavaa. Ehkä viileä kaakao tilalle 2 kertaa päivässä ja pastilli tms. Alkoholi pois niin vielä parempi, sianliha ja kofeiinit pois. Elimistön toiminta tasoittuu sitten. Lisäksi vältä tupakoivaa seuraa totaalisesti, ei kumppania joka tupakoi, ettei se tapa taas tartu. On olemassa runsaasti muita luomutuotteita ja luonnon tuotteita juomana ja puristeena. Palo Santo jos haluaa savulla puhdistaa ja tuulettaa.

Vierailija
20/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: Miksi tupakka on ok lääkkeesi kanssa, mutta nikotiinipurkka ei?

En minä tiedä. Niin paketissa luki. Yritin googlettaa, että mitä siitä mahdollisesti seuraisi, mutta en löytänyt mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi