Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin suhde ja parinvaihto pilaa suhteeni

Vierailija
16.04.2022 |

Toivon ettei tätä siirretä seksiosastolle koska haluaisin keskustelua ihmissuhteista ja tunteista, en niinkään seksistä. Ongelmani on otsikossa. Mies haluaa näitä ja jotakin kokeiluja on ollut. Olen vapaamielinen ja periaatteessa kaikki on ok, mutta tunnepuolelle on tullut negatiivista. Tuntuu likaiselta, nololta, mustasukkaiselta ja kiukuttaa. Tuntuu että minut on häväisty ja suhde on pilalla. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Avoimet suhteet ja polysuhteet ovat nyt niin pinnalla, että luulisi vastaavia kohtaloita löytyvän. En tuomitse toisten elämäntapaa, mutta en osannut pitää omista rajoista kiinni. Ajattelin että mies jättää jos en lähde leikkiin. Nyt tuntuu, että minä haluan eroa. En tiedä voiko sellaista enää sulkea, joka kerran avattiin.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itsekkö keksit tämän aloituksen???

Kuka sitten? Sekin tässä vaivaa että en ole mikään arvokonservatiivi vaan punaviherfeministi. En tunne mitään yhteyttä näihin perinteisten perhearvojen julistajiin. Läheisissä ja ystävissä on seksuaalisten vähemmistöjen edustajia, polyja ja suhdeanarkisteja. Omalla kohdalla tekee kuitenkin mieli vain yhtä kumppania ja tekemämme kokeilut ovat aiheuttaneet pahaa mieltä. AP

Sepä se kun todellisuus kohtaa teoriat niin teoriat taipuu todellisuuden edessä. Tässä on oiva tilaisuus miettiä laajemminkin että voisiko mitenkään olla niin että stereotypiat ja perinteet ovat ihan aiheestakin olemassa?

Olen kyllä miettinyt, mutta olen silti arvoliberaali. Vaikka monisuhteisuus ei sovi minulle, moni muu nykyajan asia sopii.

Vierailija
22/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vain että avoin suhde yököttävää ja sillä selvä niin etten lähtisi sellaiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itsekkö keksit tämän aloituksen???

Satutäti tekee aina näitä sairaita aloituksia.

Alan uskoa, että hän on yksi moderaattoreista, lobbareista. Ja erittäin woke.

Vierailija
24/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan uskoa, että hän on yksi moderaattoreista, lobbareista. Ja erittäin woke.

Vierailija
25/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu, että sinut on häväisty ja suhteesi on pilalla niin sinut on manipuloitu johonkin mihin et oikeasti halua ottaa osaa.

Vierailija
26/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:tä.

Aikoimaan lähdin sille tielle, että halusin miellyttää puolisoani ja lähteä kokeilemaan yhdessä parinvaihtoa. Se oli ollut hänen fantasiansa.

Meidän liittomme joka oli tosi pitkä hajosi lopulta kaikkeen tähän.

Nyt olen vuosia jo etsinyt itseäni noiden kokemusten jälkeen ja olen jopa traumatisoitunut. Käyn terapiassa.

Hyljätyksi itsensä kokeminen muodostui vahvaksi kriisiksi.

Luulin olevani vahva ja jopa avoin, mutta nyt keräilen sirpaleita.

Vierailija
27/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kenellä riittää aika nuohota monen eri ihmisen kans, töiden, lasten, harrastusten ja parisuhdeajan jälkeen mä en oo päivittäin kun 8 tuntia miinuksella, jos ei nukkuis niin ehtis normaali elämän hoitaan mut ei vielä mitään elosteluja mahtuis.

Vierailija
28/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken voi jakaa ystävien kanssa, paitsi intiimit hetket minun mielestäni. Jos kaiken mitä parisuhteessa tehdään voi tehdä myös tuntemattomien kanssa, nii mitä järkeä on olla koko parisuhteessa? Meitä on moneksi ja mielestäni seksi on se kahdenkeskinen hetki ja rakkauden osoitus syvemmällä merkityksellä. Itse en saa irtoseksistä en yhtikäs mitään ja jos olisi vakipano nii varmaan tunteet tulisi minulla automaattisesti mukaan. Kukin tyylillään.

Vierailija
29/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta. En ikinä suostuisi avoimeen suhteeseen enkä ymmärrä parinvaihtoa. Jos olen jonkun kanssa, olen vain sen yhden kanssa. Kaipaan suhteessa uskollisuutta, ja jos minä en riitä toiselle, valitsisin eron.

Vierailija
30/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu, että sinut on häväisty ja suhteesi on pilalla niin sinut on manipuloitu johonkin mihin et oikeasti halua ottaa osaa.

Niin siinä on käynyt, mutta en tiedä onko se miehenkään vika jos kerran suostuin. Halusin kai olla täydellinen nainen. Mies monesti ylisti minua siitä että olin niin erilainen kuin hänen exänsä kun olin niin ihanan vapaamielinen. Kai se oli manipulaatiota, en tiedä miten tietoista. Ihan itseäni voin tästä syyttää.

Vierailija
31/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin ärsyttää miten avointa suhdetta ja polysuhdetta hehkutetaan fanaattisesti. Ihan kuin joku kultti tai lahko. Media on lähtenyt mukaan aivan yksipuolisesti. Kai se joillekin sopii tai ehkä monillekin, mutta käännynnäisten julistus ärsyttää. Ihminen voi haluta monista syistä pitää seksielämänsä hyvin yksityisenä ja intiiminä.

Viimeksi juuri hesarissa tänään. En kerta kaikkiaan jaksa ymmärtää, miksi tätä asiaa tuputetaan ja hehkutetaan valtakunnan päälehdessä säännöllisin väliajoin. Suurin osa ihmisistä tuntee kumminkin olonsa turvallisimmaksi ja tasapainoisimmaksi ihan yhden kumppanin kanssa, siis kerrallaan yhden. AP, suosittelen lämpimästi suhteesta lähtemistä, etsimkumppani jonka kanssa arvot kohtaa näissä asioidda.

Juju onkin siinä, että sanoo piut paut tuputukselle aikuisena ihmisenä ja päättää itse mitä tekee tai on tekemättä riippumatta siitä, mikä on in tai mitä muut ympärillä tekevät tai suosivat. Ryhmäpaine (kun pitäisi, kun ne muutkin, mitä ne muutkin nyt ajattelee jne.) on maailman typerin syy tehdä mitään.

AP, mies mäkeen ja sopivampi kumppani tilalle, teille kummallekin. Itse olen yhden henkilön eksklusiivinen kumppani, lähipiirini polyamorinen pariskunta on ollut yhdessä saman 3 hengen kokoon panolla vuosikausia ilman suhteen ulkopuolista sutinaa, yksi avoin pariskunta harrastaa avointa suhdetta vapaasti molempien tahdosta.

Ei ole yhtä tai kahta tapaa olla suhteessa, mutta on löydettävä se tapa, joka on oma ja siihen samaan kumppani, joka haluaa samanlaisen suhteen.

Vierailija
32/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kaikille sovi, eikä siinä mitään.

Kuulostaa ettei tämä ole sinun juttu.

En kyllä ymmärrä kommenteja siitä että polya tuputetaan.

Ne on vain artikkeleja lehdissä, ihmiset klikkaat niitä (uteliaisuutta varmasti useimmilla), joten lehdet printtaa.

Ihan hyvä se on että kerrotaan että on muutakin kuin mies+nainen+lapsi ja siinä se.

Muuta ei saa valita itselleen.

Vierailija
33/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin ärsyttää miten avointa suhdetta ja polysuhdetta hehkutetaan fanaattisesti. Ihan kuin joku kultti tai lahko. Media on lähtenyt mukaan aivan yksipuolisesti. Kai se joillekin sopii tai ehkä monillekin, mutta käännynnäisten julistus ärsyttää. Ihminen voi haluta monista syistä pitää seksielämänsä hyvin yksityisenä ja intiiminä.

Viimeksi juuri hesarissa tänään. En kerta kaikkiaan jaksa ymmärtää, miksi tätä asiaa tuputetaan ja hehkutetaan valtakunnan päälehdessä säännöllisin väliajoin. Suurin osa ihmisistä tuntee kumminkin olonsa turvallisimmaksi ja tasapainoisimmaksi ihan yhden kumppanin kanssa, siis kerrallaan yhden. AP, suosittelen lämpimästi suhteesta lähtemistä, etsimkumppani jonka kanssa arvot kohtaa näissä asioidda.

Tämä on aika hassu ajatus.

Ei se että tehdään juttu lehteen tarkoita tuputusta.

Ajattele minua: olen aseksuaali, seksi kuvottaa minua. Joka päivä lehdet/tv/musiikki/mainokset/ihmisten juttelut on täynnä seksiä.

Enhän minä silti voi sanoa että nämä kaikki ”tuputtavat” seksiä.

Ihan vain minun kiusaksi.

Eikös vain?

Vierailija
34/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kuulu naisen luontoon, eikä oikein miestenkään.

mies54v

Vierailija
35/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kannattaa selvittää itsekseen mistä pitää, mitä toivoo ja millaista suhdetta kaipaa. Sitten sen voi kertoa toiselle ja toinen tekee omat valintansa. Omia rajojaan ei kannata rikkoa, se on tosi tuhoisaa. Ennenkuin lähtee tuollaisiin juttuihin on tunnettava itsensä.

Vierailija
36/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina toinen osapuoli, joka sitä avointa suhdetta haluaa, ja toinen suostuu painostettuna. Joka tapauksessa, kuollut tai kuolemassa oleva suhde. Siirry eteenpäin ja seuraavassa suhteessa pidä omista rajoista ja toiveista kiinni. Älä suostu enää mihinkään, mikä saa aikaan tuollaisen tunteen.

Vierailija
37/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran olet jutellut näistä puolisosi kanssa? 

Se on selvä, että tuollainen sopii vain harvoille pareille ja ihmisille. Nyt tiedät, ettei sopinut sinulle. Kukaan muu kuin sinä itse ei voi tietää onko suhteen jatkaminen enää viisasta. Jos tuntuu pahalta, niin se pitää käsitellä tavalla tai toisella. 

Vierailija
38/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoideologia haluaa romuttaa koko ydinperheen. Siihen kuuluu vakaan parisuhteen väheksyminen ja irtosuhteiden hehkuttaminen, äidin ja isän leimaaminen pelkäksi synnyttäjäksi ja tunnustajaksi ja äiti-lapsi-suhteen tärkeyden väheksyminen ja sitä myötä sijaissynnyttämisen ajaminen. Samaan ideologiaan kuuluu myös jatkuva prostituution kauppaaminen nuorille naisille oikean työn sijasta ja naisten oikeuksien totaalinen alasajo sillä perusteella, että mieskin voi olla nainen. Onhan naiseus pelkkä sosiaalinen konstruktio.

Vierailija
39/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti vauhdissa.

Vierailija
40/62 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoideologia haluaa romuttaa koko ydinperheen. Siihen kuuluu vakaan parisuhteen väheksyminen ja irtosuhteiden hehkuttaminen, äidin ja isän leimaaminen pelkäksi synnyttäjäksi ja tunnustajaksi ja äiti-lapsi-suhteen tärkeyden väheksyminen ja sitä myötä sijaissynnyttämisen ajaminen. Samaan ideologiaan kuuluu myös jatkuva prostituution kauppaaminen nuorille naisille oikean työn sijasta ja naisten oikeuksien totaalinen alasajo sillä perusteella, että mieskin voi olla nainen. Onhan naiseus pelkkä sosiaalinen konstruktio.

Mitä hienoa ydinperheessä on?

Kautta historian ihmiset on voinut sen takia huonosti.

Hyvä että hetero patriarkaatti edes vähän romuttuu, aika pyyhkiä pölyja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme