Pankin vaihtaminen Nordeasta pois. Suosituksia? Vai meneekö ojasta allikkoon?
Nyt tuli mitta täyteen. Nordealla on selkeästi enemmän ongelmia kuin muilla pankeilla. Mutta paraneeko mikään jos vaihdan muualle? Suosituksia? Itsellä on ASP ja muuta Nordealla niin pitäisi kaikki sitten siirtää toisaalle. Mutta onhan tuo jo tragikoomista kun koko ajan pelkästään yhdellä pankilla on noita ongelmia.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöpankissa ei oo koskaan ollut mitään ongelmia
Oma Säästöpankkia tuttu on kehunut ja olisin vaihtanut sinne pari vuotta sitten, mutta se loputon kysely tuloista ja niiden laaduista ja että lasten tilit ja yrityksen tili olisi pitänyt siirtää sinne, niin ei tullut lähdettyä siihen urakkaan.
Noita kysellään kyllä kaikkialla nykyään. Itse olen eniten kiinnostunut siitä miten hyvin nettipankit ja muut pankkitoiminnot toimii, miten hyvin aspaan pääsee käsiksi, yms. jutut on ne jotka ratkaisee. Jos ne on yhtä paskat kaikkialla niin sitten ei oikein ole syytä vaihtaa.
-AP
Mulla on iso laina ja yli 100 000€ sijoitettavaa, joten olen OP:lle ”hyvä” asiakas. Minulla on omalle pankkineuvojalle suora kännykkänumero, johon jos laitan viestiä hän saa ne heti ja suoraan, kun Nordeassahan oli vain viestipalvelu, jossa vastataan 3 päivän sisällä ja sitten se 24/7. Joka ei ole edes enää 24/7 😄. En kyllä öisin heitä tarvinnutkaan.
Mobiilipankkiin kirjaudutaan pelkällä pin-koodilla siinä samassa sovelluksessa, mutta se on 8-merkkinen. Sen saa itse valita.
Toimeksiantoja tehdessä (laskunmaksu yms.) verkkopankki ilmoittaa selkeästi ja isolla jonkin tunnuksen (esim. GW47), joka vahvistuspiniä antaessa pitää näkyä myös, jotta tiedät, että vahvistat oikeaa toimenpidettä.
Mobiilissa voisi ilmeisesti seurata menojen jakautumista eri kohteisiin (liikenne, ruoka, asuminen), mutta en ole sitä hyödyntänyt, koska minulla on edelleen päivityäisasiointi Nordeassa.
Laina pyörii OP:ssa.Mulla Nordeassa asuntolainan loppuja noin 14000 e ja kuukausimaksut nolla euroa. En ala minkään bonuksen kanssa pelleilemään.
Mitkä kuukausimaksut nolla euroa? Nordeassa ei ole kuukausimaksutonta asiointia mielestäni, paitsi ehkä jos on Private Banking -asiakas, joka on antanut yli 500 000€ sijoitusvarallisuutta heidän ahneisiin ja kalliisiin käsiinsä!
OP:llä 14 000€:n laina kerryttäisi vielä 35€ bonuksia, joilla maksaisi varmaan suunnilleen verkkopankin ja yhden kortin vuosikulut.Kyllä vaan on. On mobiilipankki, verkkopankkitunnukset, käyttötili, etutili, pankki/luottokortti, joka on nollilla. Lisäksi rahastotili, johon säästän kuukausittain rahastoja. Maksan todellakin 0 euroa eli en mitään kuukausimaksuja. Olen ollut jo parisenkymmentä vuotta Nordea tyytyväinen asiakas.
No johan nyt, niin tosiaan onkin! Miksi veetussa minulla menee 2,50€ palvelumaksuja koko ajan ja vieläpä 2 kertaa!?? Taidanpa soittaa sinne ja haukkua ne maan rakoon.
Äh, ei kun nyt mä tajusinkin!!! Mulla on 2 arvo-osuustiliä! Niistä menee 2,50€/ tili /kk, koska en käy juurikaan kauppaa. Unohdin! ☺️
Joten tämän takia mulle on ihan ookoo olla kahden (S-pankki ml kolmen) pankin asiakas, Nordeassa maksut edelleen nolla euroa ja OP:ssa myös, koska bonus lainasta. Ja säästöistä. Eli pankinvaihtajat HUOM! Kyberiskujen varalta fiksuinta on olla useamman pankin asiakas, ehkä jonkun tilit toimivat jos toisen eivät! 🙂
Danske on ollut hyvä ja OP sekä Nordea kyllä ne toimii aika hyvin no joskus on huono asiakaspalvelu ollut.Vanhuksia kohdellaan huonosti kun ovat hitaita.Ruplia ei voi nyt käyttää sodan takia eikä kortit toimi kuin Suomessa Euroopan kortit toimii muualla mutta ei Venäjällä.
Olen ollut Ålandsbankenin asiakas kohta 20 vuotta. Mitään ongelmia ei ole tullut vastaan ja kaikki asiat ovat hoituneet todella sujuvasti ja joustavasti, siksi olenkin ihmetellyt miksi ihmiset ovat Nordean, Osuuspankin sun muiden asiakkaina ja valittavat palveluista. Pankkia voi vaihtaa. Ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtön ja tuloani on vain työmarkkinatuki. Nyt kun karenssikin uhkaa ajattelin veronpalautuksien maksun jälkeen sulkea koko pankkitilin ja yrittää elää kokonaan ilman. Vihaan Nordeaa, mutta parempaakaan pankkia en ole löytänyt.
Sanopas miten ajattelit maksaa vaikka vuokran tai yhtiövastikkeen kerran kuukaudessa ilman pankkitiliä ja verkkopankkia? Vietkö kirjekuoressa seteleitä vuokranantajalle?
Asun sukulaiseni luona ilmaiseksi. Toki joudun sitten hoitamaan paljon sukulaiseni asioita ja tekemään paljon kotitöitä. Sukulaisen sietäminen ylipäätään on usein hyvin vaikeaa. Ilmeisesti veronpalautuksia ei nykyään saa muuten kuin pankkitilille maksettuina? En myöskään ihan tiedä, milloin karenssi on uhkaamassa, ilmeisesti kesällä kun uuden työttömiä kurittavan mallin vuoksi ei kukaan ole ollut vielä yhteydessä, ei siis ole soitettu, eikä kirjettä lähetetty. Toki siis nykyisellään työmarkkinatuki maksetaan tuolle Nordean tililleni, mutta jos jo nyt olisi karenssi, eikä veronpalautuksia tulossa niin sulkisin tuon pankkitilin todellakin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Nordea vastaa tileistä, joten ei syytä paniikkiin
Ei tässä mitään paniikkia ole, tiedän kyllä että ei tuo vaikuta rahoihin. Kyse on periaatteesta. Jos noin iso pankki ei osaa pitää asioitaan kunnossa, niin kyllä jotain on vialla.
-AP
Käyttötilikin on välillä katkolla. Jollain oli ongelmana kun ei saanut edes bussilippuja ostettua. Nordea on epäluotettava.
Omasäästöpankkiin olen ollut tyytyväinen. Voisin suositella muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Ålandsbankenin asiakas kohta 20 vuotta. Mitään ongelmia ei ole tullut vastaan ja kaikki asiat ovat hoituneet todella sujuvasti ja joustavasti, siksi olenkin ihmetellyt miksi ihmiset ovat Nordean, Osuuspankin sun muiden asiakkaina ja valittavat palveluista. Pankkia voi vaihtaa. Ei maksa mitään.
Ehkä näiden mobiilipankkipalveluiden takia?
Pidän edelleen mielelläni laskujenmaksuasiakkuuden Nordeassa, koska niillä on mm viivakoodinlukija mobiilissa… Vaikka laina-asiakkuus ja varat ovat OP:ssa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellä on alimmat peruspalvelumaksut? Siis kortti, tili jne. Joku 10€/kk alkanut syömään.
S-pankissa tili, kortti ja mobiilipankki ovat maksuttomia!
Tämä on jees, jos asiakkaalla ei ole lainaa tai varallisuutta, mikä taas tuo OP:ssa ja Nordeassa asiakkaan edullisempien palvelujen ääreen. Esim S-pankki ei ollut kilpailukykyinen vakuudellista lainaa hakiessani.
Ei ole ilmaisia palveluja, joten kannattaa kysyä, missä kohtaa noista palveluista maksetaan, ellei ne ilmoitettu normaalissa hinnastossa? Verkkopalvelun ylläpito ei ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtön ja tuloani on vain työmarkkinatuki. Nyt kun karenssikin uhkaa ajattelin veronpalautuksien maksun jälkeen sulkea koko pankkitilin ja yrittää elää kokonaan ilman. Vihaan Nordeaa, mutta parempaakaan pankkia en ole löytänyt.
Sanopas miten ajattelit maksaa vaikka vuokran tai yhtiövastikkeen kerran kuukaudessa ilman pankkitiliä ja verkkopankkia? Vietkö kirjekuoressa seteleitä vuokranantajalle?
Asun sukulaiseni luona ilmaiseksi. Toki joudun sitten hoitamaan paljon sukulaiseni asioita ja tekemään paljon kotitöitä. Sukulaisen sietäminen ylipäätään on usein hyvin vaikeaa. Ilmeisesti veronpalautuksia ei nykyään saa muuten kuin pankkitilille maksettuina? En myöskään ihan tiedä, milloin karenssi on uhkaamassa, ilmeisesti kesällä kun uuden työttömiä kurittavan mallin vuoksi ei kukaan ole ollut vielä yhteydessä, ei siis ole soitettu, eikä kirjettä lähetetty. Toki siis nykyisellään työmarkkinatuki maksetaan tuolle Nordean tililleni, mutta jos jo nyt olisi karenssi, eikä veronpalautuksia tulossa niin sulkisin tuon pankkitilin todellakin heti.
Olen kyllä harkinnut tosissani lähinnä S-pankkia,mutta sekään ei oikein innosta. Jotenkin ei herätä luottamustani edes Nordean verran ja vaikuttaa muutenkin jotenkin puuhastelulta.
Oma SP, ainakin jos sattuu konttori omalle kylälle. Ei ehkä halvin, mutta palvelu pelaa aivan ihmisten kanssa. Konttroihmisille löytyy jopa puhelinnumerot....
Kyllä vaan on. On mobiilipankki, verkkopankkitunnukset, käyttötili, etutili, pankki/luottokortti, joka on nollilla. Lisäksi rahastotili, johon säästän kuukausittain rahastoja. Maksan todellakin 0 euroa eli en mitään kuukausimaksuja. Olen ollut jo parisenkymmentä vuotta Nordea tyytyväinen asiakas.
Eehhehee. Todellakin maksat, noiden rahastojen kautta, ja niin suolaisia summia, että jos ymmärtäisit mitä olet tekemässä, niin vetäisit raivarit pankille, kun eivät asiasta kertoneet. Tosin eipä lakien mukaan tarvitsekaan. Mutta maksat todellakin, ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellä on alimmat peruspalvelumaksut? Siis kortti, tili jne. Joku 10€/kk alkanut syömään.
Osuuspankissa niitä kertyviä bonuksia voi käyttää peruspalvelumaksujen maksamiseen.
OP:ssa tili (omistaja-asiakas), ja maksu tällä hetkellä 3,95€/kk peruspalveluista + kortista.
Bonukset on olemattoman pienet kun ei ole velkaa tai luottokortteja. Talletukset ei tällä tasolla tuota juuri mitään bonareita. Näin vaikka vakuutukset on OP-Pohjolassa. Toki sieltä saa keskittäjä/omistaja-alennuksia.
Sijoitustili olemassa OP:ssa passiivisena, ei veloitusta tyhjästä salkusta (enää!) Siirryin asioimaan arvopapereissa Nordnet:iin parempien johdannaistuotteiden ja "maksuttomien" kauppojen takia.
Maksuton lainauksissa siksi, että palkkio on leivottu sisään spreadeihin.
S-pankkia pidän kakkospankkina ja hätävarana bonuksilla. Ihan kätevää, kun on maksuton tili ja kortti.
Jos haluat irti rikollisjärjestöstä laita rahat patjan väliin.
Ei missään nimessä Op! Op on lähettänyt viime aikoina ilmeisesti useillekin asiakkaille, ml. minulle, turhia perintäkirjeitä jatkuvasti nousevista "palvelumaksuista" liittyen tiliin, jonka suljin 10 v. sitten! Sama tapahtunut toiselle vanhalle naisihmiselle, ja kyseessä todellakin oikea Op, ei nigerialaiset. Heillä tiedot aivan sekaisin ja hutiloivat mitä sattuu! Nordeasta olen myös vetänyt rahani pois, enkä laittaisi niitä enää suuriin pankkeihin.
Ehkä on järkevää ottaa silloin tällöin tiliotteet printattuna tai tieostoina noista Nordeassa olevista tileistä.
Joku kaunis päivä Nalle sanoo, ettei tilejä enää löydy, eikä niitä siis ole olemassa. Ne hävis pysyvästi. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan on. On mobiilipankki, verkkopankkitunnukset, käyttötili, etutili, pankki/luottokortti, joka on nollilla. Lisäksi rahastotili, johon säästän kuukausittain rahastoja. Maksan todellakin 0 euroa eli en mitään kuukausimaksuja. Olen ollut jo parisenkymmentä vuotta Nordea tyytyväinen asiakas.
Eehhehee. Todellakin maksat, noiden rahastojen kautta, ja niin suolaisia summia, että jos ymmärtäisit mitä olet tekemässä, niin vetäisit raivarit pankille, kun eivät asiasta kertoneet. Tosin eipä lakien mukaan tarvitsekaan. Mutta maksat todellakin, ja paljon.
Ei tarvitse alkaa neuvoa. En käy kauppaa vaan ostan kuukausittain ja maksut on nolla. Kerään pesämunaa eläkepäiviä varten ja jos en elä sinne asti, jää perilliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöpankissa ei oo koskaan ollut mitään ongelmia
Oma Säästöpankkia tuttu on kehunut ja olisin vaihtanut sinne pari vuotta sitten, mutta se loputon kysely tuloista ja niiden laaduista ja että lasten tilit ja yrityksen tili olisi pitänyt siirtää sinne, niin ei tullut lähdettyä siihen urakkaan.
Noita kysellään kyllä kaikkialla nykyään. Itse olen eniten kiinnostunut siitä miten hyvin nettipankit ja muut pankkitoiminnot toimii, miten hyvin aspaan pääsee käsiksi, yms. jutut on ne jotka ratkaisee. Jos ne on yhtä paskat kaikkialla niin sitten ei oikein ole syytä vaihtaa.
-AP
Mulla on iso laina ja yli 100 000€ sijoitettavaa, joten olen OP:lle ”hyvä” asiakas. Minulla on omalle pankkineuvojalle suora kännykkänumero, johon jos laitan viestiä hän saa ne heti ja suoraan, kun Nordeassahan oli vain viestipalvelu, jossa vastataan 3 päivän sisällä ja sitten se 24/7. Joka ei ole edes enää 24/7 😄. En kyllä öisin heitä tarvinnutkaan.
Mobiilipankkiin kirjaudutaan pelkällä pin-koodilla siinä samassa sovelluksessa, mutta se on 8-merkkinen. Sen saa itse valita.
Toimeksiantoja tehdessä (laskunmaksu yms.) verkkopankki ilmoittaa selkeästi ja isolla jonkin tunnuksen (esim. GW47), joka vahvistuspiniä antaessa pitää näkyä myös, jotta tiedät, että vahvistat oikeaa toimenpidettä.
Mobiilissa voisi ilmeisesti seurata menojen jakautumista eri kohteisiin (liikenne, ruoka, asuminen), mutta en ole sitä hyödyntänyt, koska minulla on edelleen päivityäisasiointi Nordeassa.
Laina pyörii OP:ssa.Mulla Nordeassa asuntolainan loppuja noin 14000 e ja kuukausimaksut nolla euroa. En ala minkään bonuksen kanssa pelleilemään.
Mitkä kuukausimaksut nolla euroa? Nordeassa ei ole kuukausimaksutonta asiointia mielestäni, paitsi ehkä jos on Private Banking -asiakas, joka on antanut yli 500 000€ sijoitusvarallisuutta heidän ahneisiin ja kalliisiin käsiinsä!
OP:llä 14 000€:n laina kerryttäisi vielä 35€ bonuksia, joilla maksaisi varmaan suunnilleen verkkopankin ja yhden kortin vuosikulut.Kyllä vaan on. On mobiilipankki, verkkopankkitunnukset, käyttötili, etutili, pankki/luottokortti, joka on nollilla. Lisäksi rahastotili, johon säästän kuukausittain rahastoja. Maksan todellakin 0 euroa eli en mitään kuukausimaksuja. Olen ollut jo parisenkymmentä vuotta Nordea tyytyväinen asiakas.
Jos on asuntolaina pankista, niin silloinhan nuo kk-maksut poistuu. Uskoisin että tämä logiikka pätee muillakin kuin Nordealla.
Mobiili plus- asiakashinnasto:
Premium-asiakas0,00 e/kk
Asuntolaina-asiakas0,00 e/kk
Korkeakouluopiskelija-asiakas
19-30-vuotias0,00 e/kk
Nuorisoasiakas
19-25-vuotias0,00 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse alkaa neuvoa. En käy kauppaa vaan ostan kuukausittain ja maksut on nolla. Kerään pesämunaa eläkepäiviä varten ja jos en elä sinne asti, jää perilliselle.
Lisäksi on tili S-pankissa osuuskaupan asiakuuden kautta ja sinne debit- ja credit-kortit ja verkkopankkitunnuksetä. En käytä kuin harvoin, kun bonuksia kertyy niin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Nordean ongelma johtuu?
Nordea ulkoisti it-palvelut Intiaan. Mikä voisi mennä pieleen?
Laittakaa hiukan käteistä kiertoon kaupoissa ja nesteellä sekä kahviloissa sillä kyllä käteisen pitää liikkua kiertää elvyttää meidän taloutta ja pysyä liikkeellä.Käteisellä kuuluu maksaa siksi että se liikkuu ja siksi ettei pankki tiedä sinusta kaikkea missä liikut mitä syöt.