Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankin vaihtaminen Nordeasta pois. Suosituksia? Vai meneekö ojasta allikkoon?

Vierailija
16.04.2022 |

Nyt tuli mitta täyteen. Nordealla on selkeästi enemmän ongelmia kuin muilla pankeilla. Mutta paraneeko mikään jos vaihdan muualle? Suosituksia? Itsellä on ASP ja muuta Nordealla niin pitäisi kaikki sitten siirtää toisaalle. Mutta onhan tuo jo tragikoomista kun koko ajan pelkästään yhdellä pankilla on noita ongelmia.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

op

(P)OP on mulkuista mulkuin!

Vierailija
42/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pankki on paras, heillä on varaa satsata kunnolliseen tietoturvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöpankissa ei oo koskaan ollut mitään ongelmia

Oma Säästöpankkia tuttu on kehunut ja olisin vaihtanut sinne pari vuotta sitten, mutta se loputon kysely tuloista ja niiden laaduista ja että lasten tilit ja yrityksen tili olisi pitänyt siirtää sinne, niin ei tullut lähdettyä siihen urakkaan.

Noita kysellään kyllä kaikkialla nykyään. Itse olen eniten kiinnostunut siitä miten hyvin nettipankit ja muut pankkitoiminnot toimii, miten hyvin aspaan pääsee käsiksi, yms. jutut on ne jotka ratkaisee. Jos ne on yhtä paskat kaikkialla niin sitten ei oikein ole syytä vaihtaa.

-AP

Mulla on iso laina ja yli 100 000€ sijoitettavaa, joten olen OP:lle ”hyvä” asiakas. Minulla on omalle pankkineuvojalle suora kännykkänumero, johon jos laitan viestiä hän saa ne heti ja suoraan, kun Nordeassahan oli vain viestipalvelu, jossa vastataan 3 päivän sisällä ja sitten se 24/7. Joka ei ole edes enää 24/7 😄. En kyllä öisin heitä tarvinnutkaan.

Mobiilipankkiin kirjaudutaan pelkällä pin-koodilla siinä samassa sovelluksessa, mutta se on 8-merkkinen. Sen saa itse valita.

Toimeksiantoja tehdessä (laskunmaksu yms.) verkkopankki ilmoittaa selkeästi ja isolla jonkin tunnuksen (esim. GW47), joka vahvistuspiniä antaessa pitää näkyä myös, jotta tiedät, että vahvistat oikeaa toimenpidettä.

Mobiilissa voisi ilmeisesti seurata menojen jakautumista eri kohteisiin (liikenne, ruoka, asuminen), mutta en ole sitä hyödyntänyt, koska minulla on edelleen päivityäisasiointi Nordeassa.

Laina pyörii OP:ssa.

Mulla Nordeassa asuntolainan loppuja noin 14000 e ja kuukausimaksut nolla euroa. En ala minkään bonuksen kanssa pelleilemään.

Mitkä kuukausimaksut nolla euroa? Nordeassa ei ole kuukausimaksutonta asiointia mielestäni, paitsi ehkä jos on Private Banking -asiakas, joka on antanut yli 500 000€ sijoitusvarallisuutta heidän ahneisiin ja kalliisiin käsiinsä!

OP:llä 14 000€:n laina kerryttäisi vielä 35€ bonuksia, joilla maksaisi varmaan suunnilleen verkkopankin ja yhden kortin vuosikulut.

Vierailija
44/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankki toiminut moitteettomasti. Laina-asioista ei ole sieltä kokemusta.

S-pankki hyvä. Lainaa saa helposti hyvällä luottohistorialla ja vakityöpaikalla sekä omaisuudella.

Vierailija
45/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä on alimmat peruspalvelumaksut? Siis kortti, tili jne. Joku 10€/kk alkanut syömään.

Vierailija
46/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miten kävi Säästöpankkien Keskus-Osake-Pankille SKOP:lle kävi 1990-luvun pankkikriisin yhteydessä?

Vierailija
47/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP sooloilee. Uskokaa tai älkä, on valmis rikkomaan sopimuksia ja tekee outoja, v-mäisiä juttuja. En viitsi edes luetella.

Muista pankeista ei ole paljon kokemusta. Nordean asiakas olen, mutta tilit eivät ole käytössä.

Olen tyytyväinen S-pankkiin. Heillä on konttoritkin, niin että helposti pääsee, jos jotain erityistä tarvitsee.

Vierailija
48/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, vaihtoehdot:

Danske, samanlainen monikansallinen talo eikä sen toimivampi

Op, kusetusta jollain osuuskunta-ajatuksella jotta käyttäisit 'bonuksilla' kalliita vakuutuksia

Pop, pikkuruisia amatööripankkeja

Handelsbanken, lähtee Suomesta :(

Säästöpankeista ei mulla kokemusta, miten muilla?

Op:lta ei ole pakko ottaa vakuutuksia. Pankkitoiminnot ok.

No ei kyllä ole.

Vierailija
49/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellä on alimmat peruspalvelumaksut? Siis kortti, tili jne. Joku 10€/kk alkanut syömään.

Osuuspankissa niitä kertyviä bonuksia voi käyttää peruspalvelumaksujen maksamiseen.

Vierailija
50/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euron tai parin kalliimmalla hinnalla saat mulkuimman? Vai päinvastoin?

Vierailija
51/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankissa tili, kortti ja mobiilipankki ovat maksuttomia!

Tämä on jees, jos asiakkaalla ei ole lainaa tai varallisuutta, mikä taas tuo OP:ssa ja Nordeassa asiakkaan edullisempien palvelujen ääreen. Esim S-pankki ei ollut kilpailukykyinen vakuudellista lainaa hakiessani.

Vierailija
52/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on mulkumpi kuin (P)OP, en ole varma, haluanko tietää siitä..!

Vierailija
53/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma Säästöpankkia tuttu on kehunut ja olisin vaihtanut sinne pari vuotta sitten, mutta se loputon kysely tuloista ja niiden laaduista ja että lasten tilit ja yrityksen tili olisi pitänyt siirtää sinne, niin ei tullut lähdettyä siihen urakkaan.

Noita kysellään kyllä kaikkialla nykyään. Itse olen eniten kiinnostunut siitä miten hyvin nettipankit ja muut pankkitoiminnot toimii, miten hyvin aspaan pääsee käsiksi, yms. jutut on ne jotka ratkaisee. Jos ne on yhtä paskat kaikkialla niin sitten ei oikein ole syytä vaihtaa.

-AP

Mulla on iso laina ja yli 100 000€ sijoitettavaa, joten olen OP:lle ”hyvä” asiakas. Minulla on omalle pankkineuvojalle suora kännykkänumero, johon jos laitan viestiä hän saa ne heti ja suoraan, kun Nordeassahan oli vain viestipalvelu, jossa vastataan 3 päivän sisällä ja sitten se 24/7. Joka ei ole edes enää 24/7 😄. En kyllä öisin heitä tarvinnutkaan.

Mobiilipankkiin kirjaudutaan pelkällä pin-koodilla siinä samassa sovelluksessa, mutta se on 8-merkkinen. Sen saa itse valita.

Toimeksiantoja tehdessä (laskunmaksu yms.) verkkopankki ilmoittaa selkeästi ja isolla jonkin tunnuksen (esim. GW47), joka vahvistuspiniä antaessa pitää näkyä myös, jotta tiedät, että vahvistat oikeaa toimenpidettä.

Mobiilissa voisi ilmeisesti seurata menojen jakautumista eri kohteisiin (liikenne, ruoka, asuminen), mutta en ole sitä hyödyntänyt, koska minulla on edelleen päivityäisasiointi Nordeassa.

Mulla Nordeassa asuntolainan loppuja noin 14000 e ja kuukausimaksut nolla euroa. En ala minkään bonuksen kanssa pelleilemään.

Mitkä kuukausimaksut nolla euroa? Nordeassa ei ole kuukausimaksutonta asiointia mielestäni, paitsi ehkä jos on Private Banking -asiakas, joka on antanut yli 500 000€ sijoitusvarallisuutta heidän ahneisiin ja kalliisiin käsiinsä!

OP:llä 14 000€:n laina kerryttäisi vielä 35€ bonuksia, joilla maksaisi varmaan suunnilleen verkkopankin ja yhden kortin vuosikulut.

Kyllä vaan on. On mobiilipankki, verkkopankkitunnukset, käyttötili, etutili, pankki/luottokortti, joka on nollilla. Lisäksi rahastotili, johon säästän kuukausittain rahastoja. Maksan todellakin 0 euroa eli en mitään kuukausimaksuja. Olen ollut jo parisenkymmentä vuotta Nordea tyytyväinen asiakas.

Vierailija
54/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OP sooloilee. Uskokaa tai älkä, on valmis rikkomaan sopimuksia ja tekee outoja, v-mäisiä juttuja. En viitsi edes luetella.

Muista pankeista ei ole paljon kokemusta. Nordean asiakas olen, mutta tilit eivät ole käytössä.

Olen tyytyväinen S-pankkiin. Heillä on konttoritkin, niin että helposti pääsee, jos jotain erityistä tarvitsee.

Millaisia v-mäisiä juttuja?

Vierailija
55/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön ja tuloani on vain työmarkkinatuki. Nyt kun karenssikin uhkaa ajattelin veronpalautuksien maksun jälkeen sulkea koko pankkitilin ja yrittää elää kokonaan ilman. Vihaan Nordeaa, mutta parempaakaan pankkia en ole löytänyt.

Sanopas miten ajattelit maksaa vaikka vuokran tai yhtiövastikkeen kerran kuukaudessa ilman pankkitiliä ja verkkopankkia? Vietkö kirjekuoressa seteleitä vuokranantajalle?

Vierailija
56/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op on ihan ok.Ainoa mistä sain kunnon palvelua hakiessani asuntolainaa.Vaihdoin silloin Danskelta.Nordeaa ei asiakkuuteni edes kiinnostanut.

Vierailija
57/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on S-bonusasiakas eli siis asiakasomistaja, S-pankin kk-maksut täysin ilmaiset. Tuo on tietääkseni ainut missä voi päästä täysin ilmaisella, koska tosi monellahan on jo tuo S-bonusasiakkuus joka tapauksessa.

Vierailija
58/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Kyllä vaan on. On mobiilipankki, verkkopankkitunnukset, käyttötili, etutili, pankki/luottokortti, joka on nollilla. Lisäksi rahastotili, johon säästän kuukausittain rahastoja. Maksan todellakin 0 euroa eli en mitään kuukausimaksuja. Olen ollut jo parisenkymmentä vuotta Nordea tyytyväinen asiakas.

No johan nyt, niin tosiaan onkin! Miksi veetussa minulla menee 2,50€ palvelumaksuja koko ajan ja vieläpä 2 kertaa!?? Taidanpa soittaa sinne ja haukkua ne maan rakoon.

Vierailija
59/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan missään tapauksessa vaihda danske pankkiin. Olen ollut sen asiakas jo silloin kun se oli vielä sampo. Silloin asiat luisti ja asiakkaita arvostettiin. Nykyään asiakas ei ole minkään arvoinen, paitsi tietysti, jos on miljoonia tileillä. Muille asiakkaille heille on ihan se ja sama onko asiakkaana. No, ehkäpä kuitenkin toivovat, että köyhimmät vaihtavat pikaisesti pankkia. Ja tekevät kaikkensa sen eteen. Kun talolaina on maksettu( ei enää monta vuotta! ) vaihdetaan heti op. Se on kuitenkin VIELÄ kotimainen pankki.

Vierailija
60/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

No johan nyt, niin tosiaan onkin! Miksi veetussa minulla menee 2,50€ palvelumaksuja koko ajan ja vieläpä 2 kertaa!?? Taidanpa soittaa sinne ja haukkua ne maan rakoon.

Äh, ei kun nyt mä tajusinkin!!! Mulla on 2 arvo-osuustiliä! Niistä menee 2,50€/ tili /kk, koska en käy juurikaan kauppaa. Unohdin! ☺️