Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankin vaihtaminen Nordeasta pois. Suosituksia? Vai meneekö ojasta allikkoon?

Vierailija
16.04.2022 |

Nyt tuli mitta täyteen. Nordealla on selkeästi enemmän ongelmia kuin muilla pankeilla. Mutta paraneeko mikään jos vaihdan muualle? Suosituksia? Itsellä on ASP ja muuta Nordealla niin pitäisi kaikki sitten siirtää toisaalle. Mutta onhan tuo jo tragikoomista kun koko ajan pelkästään yhdellä pankilla on noita ongelmia.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OP sekava, ikinä ei tiedä mistä pisteestä saa minkäkin palvelun. S-Pankki on helppo ja monesti isojen kauppojen yhteydessä on niiden oma piste.

…ja asiakaspalveluun saa seuraavan ajan aikaisintaan jo 5 viikon päähän, jos on kiireistä tarvetta jollekin pikku toimenpiteelle, mikä on pakko hoitaa ”konttorissa”. Juu, ei kiitos.

Mikä on tällainen kiireinen pikkutoimenpide, jota ei voi hoitaa verkkopankissa?

Vierailija
22/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki paras ja tietysti käteiset kotona jemmassa 😍

t: toimeentulotuen asiakas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan OP ehkä vähän maalainen ja juntti, ajattelin, kun siirryin sinne pankkikriisien varalta, mutta sain huomata, että mielikuvani oli autramattoman väärä! OP palvelee minusta modernisti ja rautaisella osaamisella. Nordeassa onkohan liikaa ilmeisesti huonon perehdytyksen saaneita apumiehiä ja -naisia. Lisäksi vaihtuvuus oli isoa. OP:ssa työntekijöiden osaaminen vaikuttaa paremmalta ja pysyvät asiassa. Nordeassa minulla oli sellainen lainaneuvottelija, joka höpötti kaikkea turhaa selittäessään pakolliset disclaimerit, jos edes selitti kaikkia. Eli ei osannut vain sanoa, että ”tässä on tämä ja tämä” asia, vaan aloitti jostain aatamin isän ajoilta eikä itse homma edennyt ripeästi lainkaan. Tosi ärsyttävää, kun lainan ehtojen kanssa oli muutenkin paljon puhuttavaa, niin sitten yksi höpöttää ihan turhaakin juttua.

Toinen nordean asiakaspalvelija oli niin narsistisen oloinen, että hänet oli pakko vaihtaa. Olin kirjaamassa isäni kuolinpesän osakkeet Nordean ao-tilille, niin sekin käynti kesti 1,5 tuntia(!) vaikka itse toimitukseen meni ehkä 20 min. Henkilö vain puhui tyhjää ison osan ajasta ja ehkä 15 minuuttia esitteli sijoituspalveluja, jotka sinänsä kiinnostivat, mutta niihin hän ei silti pahemmin paneutunut. Edes kahvia ei ollut tarjolla.

Samoin kun ostin mieheni pois talostamme, Nordean henkilö laittoi mieheni etunimen maksupaperiin väärin, eli tyyliin Heikki Möttönen, jos mies on Pauli Möttönen. Mies oli huomannut sen, minä en, miestä vain huvitti, oli siis jotkut pankin sisäiset paperit vain, mies ei ole Nordean asiakas… että sellaista Nordeassa.

Vierailija
24/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen täysin kyllästynyt Nordeaan. Viimeinen niitti oli kun ostin vaatteita H&M:n liikkeestä ja tein palautuksen niin tilitäni VELOITETTIIN tuo palautuskin, joten oli todella vaikea pysyä perässä että sainko koskaan rahojani oikeasti takaisin, kun kertoivat että palautus näkyy sitten muutaman päivän päästä, eli en ole varma että veloitettiinko minua kahdesti ja palautettiin vain kerran ja tämä sattui kesken joulusesonkia. Annoin aika tiukkaa palautetta H&M:llä ja Nordean asiakaspalveluun, H&M:llä kertoivat että vain Nordealla palautuksien kanssa kyseinen ongelma. Mulla menee kans vaihtoon ihan just!

Vierailija
25/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, vaihtoehdot:

Danske, samanlainen monikansallinen talo eikä sen toimivampi

Op, kusetusta jollain osuuskunta-ajatuksella jotta käyttäisit 'bonuksilla' kalliita vakuutuksia

Pop, pikkuruisia amatööripankkeja

Handelsbanken, lähtee Suomesta :(

Säästöpankeista ei mulla kokemusta, miten muilla?

Op:lta ei ole pakko ottaa vakuutuksia. Pankkitoiminnot ok.

Vierailija
26/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä Nordean ongelmat johtuvat Venäjän (?) toimista niin Nordeasta pois siirtyminen sataa hyökkääjän laariin. Yritetäänköhän pankki kerrallaan saada meidän pankkijärjestelmä sekaisin kun ihmiset panikoi vähäisten ongelmien takia. Ennen pankkiasioita voitiin hoitaa vain pankkien aukioloaikoina eikä silloin pankkiasioitaa voinut hoitaa 24/7 kuten nykyään. Nostakaa sieltä tileiltänne rahasumma käteisenä jolla pärjäätte viikon ja jos laskuja jää maksamatta niin sopikaa asia laskuttajan kanssa. Ihme hysteriaa.

Vierailija
27/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä POP pankki.ei koskaan ole ollut ongelmia,sympaattinen pikkupankki,henkilökunta ystävällistä.

Vierailija
28/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Danske ja Op. Molemmat hyviä. Tykkään Danskessa siitä että päivittäiset käytöt lajitellaan vaatteet/ravintola/matka jne. Mutta päätilini on OP, palkka säästölipas ja tavoitetili ja luottokortti on sieltä ja vakuutus.

Luokittelua voi tehdä myös OP:ssa.

Vierailija
29/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki, jos ei tarvi mitään lainaa, mukaan lukien asuntolainaa tai luottokorttia. Jos tarvitsee niin sitten ehdottomasti joku muu pankki.

Vierailija
30/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä Nordean ongelmat johtuvat Venäjän (?) toimista niin Nordeasta pois siirtyminen sataa hyökkääjän laariin. Yritetäänköhän pankki kerrallaan saada meidän pankkijärjestelmä sekaisin kun ihmiset panikoi vähäisten ongelmien takia. Ennen pankkiasioita voitiin hoitaa vain pankkien aukioloaikoina eikä silloin pankkiasioitaa voinut hoitaa 24/7 kuten nykyään. Nostakaa sieltä tileiltänne rahasumma käteisenä jolla pärjäätte viikon ja jos laskuja jää maksamatta niin sopikaa asia laskuttajan kanssa. Ihme hysteriaa.

Vierailija
31/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OP sekava, ikinä ei tiedä mistä pisteestä saa minkäkin palvelun. S-Pankki on helppo ja monesti isojen kauppojen yhteydessä on niiden oma piste.

…ja asiakaspalveluun saa seuraavan ajan aikaisintaan jo 5 viikon päähän, jos on kiireistä tarvetta jollekin pikku toimenpiteelle, mikä on pakko hoitaa ”konttorissa”. Juu, ei kiitos.

No meillä se ainakin oli kuolinpesän kaikkien osakkaiden liittäminen samalle tilille pääkäyttäjiksi. Ts. minulle sanottiin ensin puhelimessa että ei onnistu kuin paikan päällä, koska mulla ei ollut S-pankin verkkopankkitunnuksia tai ne olivat ehkä hukkuneet. Silti S-mobiili toimi. Se onnistuikin sittenkin sitä kautta, että lähetän toisen osakkaan osalta pankille pyynnön lisätä hänet. Mutta kolmannella osakkaalle ei ollut S-tiliä ollenkaan, hänen olisi ainakin pitänyt mennä konttoriin. Mutta häntä ei kiinnostanut :)

Myös ilmeisesti jos haluaisi lapsille avata tilit, taas pitäisi mennä konttoriin, sillä ei tosin ole välttämättä kiire…

Samoin, kun korttini siru lakkasi toimimasta, minua yritettiin taas saada paikanpäälle, ajan saisi jo äkkiä yli 3 viikon päähän, mutta muistaakseni sekin sittenkin hoitui netissä. Olisipa kiva olla 3 viikkoa ilman toimivaa korttia!

Asiakas ei voi tietää, missä asia hoituu, joten jos pankki sanoo, että pitää tulla paikanpäälle ja ajan saa 4 viikon päähän, niin asiakas sitten ihmettelee, jos uskoo sen, mitä pankki sanoo.

En tiedä miksi minulle ensin on monesti sanottu, että ”tämä vaatii kyllä käynnin paikan päällä”, kun ei olekaan lopulta onneksi vaatinut.

Mutta ylipäätään S-pankin konttoripalvelu vaikuttaa olevan niin ruuhkautunut, etten ainakaan itse valitsisi sitä pääpankikseni.

Vierailija
32/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön ja tuloani on vain työmarkkinatuki. Nyt kun karenssikin uhkaa ajattelin veronpalautuksien maksun jälkeen sulkea koko pankkitilin ja yrittää elää kokonaan ilman. Vihaan Nordeaa, mutta parempaakaan pankkia en ole löytänyt.

Vierailija
33/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä se ainakin oli kuolinpesän kaikkien osakkaiden liittäminen samalle tilille pääkäyttäjiksi. Ts. minulle sanottiin ensin puhelimessa että ei onnistu kuin paikan päällä, koska mulla ei ollut S-pankin verkkopankkitunnuksia tai ne olivat ehkä hukkuneet. Silti S-mobiili toimi. Se onnistuikin sittenkin sitä kautta, että lähetän toisen osakkaan osalta pankille pyynnön lisätä hänet. Mutta kolmannella osakkaalle ei ollut S-tiliä ollenkaan, hänen olisi ainakin pitänyt mennä konttoriin. Mutta häntä ei kiinnostanut :)

Myös ilmeisesti jos haluaisi lapsille avata tilit, taas pitäisi mennä konttoriin, sillä ei tosin ole välttämättä kiire…

Samoin, kun korttini siru lakkasi toimimasta, minua yritettiin taas saada paikanpäälle, ajan saisi jo äkkiä yli 3 viikon päähän, mutta muistaakseni sekin sittenkin hoitui netissä. Olisipa kiva olla 3 viikkoa ilman toimivaa korttia!

Asiakas ei voi tietää, missä asia hoituu, joten jos pankki sanoo, että pitää tulla paikanpäälle ja ajan saa 4 viikon päähän, niin asiakas sitten ihmettelee, jos uskoo sen, mitä pankki sanoo.

En tiedä miksi minulle ensin on monesti sanottu, että ”tämä vaatii kyllä käynnin paikan päällä”, kun ei olekaan lopulta onneksi vaatinut.

Mutta ylipäätään S-pankin konttoripalvelu vaikuttaa olevan niin ruuhkautunut, etten ainakaan itse valitsisi sitä pääpankikseni.

Eikö kuolinpesille yleensä valtuuteta yksi, joka hoitaa uolleen akuutteja raha-asioita.

Vierailija
34/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöpankissa ei oo koskaan ollut mitään ongelmia

Oma Säästöpankkia tuttu on kehunut ja olisin vaihtanut sinne pari vuotta sitten, mutta se loputon kysely tuloista ja niiden laaduista ja että lasten tilit ja yrityksen tili olisi pitänyt siirtää sinne, niin ei tullut lähdettyä siihen urakkaan.

Noita kysellään kyllä kaikkialla nykyään. Itse olen eniten kiinnostunut siitä miten hyvin nettipankit ja muut pankkitoiminnot toimii, miten hyvin aspaan pääsee käsiksi, yms. jutut on ne jotka ratkaisee. Jos ne on yhtä paskat kaikkialla niin sitten ei oikein ole syytä vaihtaa.

-AP

Mulla on iso laina ja yli 100 000€ sijoitettavaa, joten olen OP:lle ”hyvä” asiakas. Minulla on omalle pankkineuvojalle suora kännykkänumero, johon jos laitan viestiä hän saa ne heti ja suoraan, kun Nordeassahan oli vain viestipalvelu, jossa vastataan 3 päivän sisällä ja sitten se 24/7. Joka ei ole edes enää 24/7 😄. En kyllä öisin heitä tarvinnutkaan.

Mobiilipankkiin kirjaudutaan pelkällä pin-koodilla siinä samassa sovelluksessa, mutta se on 8-merkkinen. Sen saa itse valita.

Toimeksiantoja tehdessä (laskunmaksu yms.) verkkopankki ilmoittaa selkeästi ja isolla jonkin tunnuksen (esim. GW47), joka vahvistuspiniä antaessa pitää näkyä myös, jotta tiedät, että vahvistat oikeaa toimenpidettä.

Mobiilissa voisi ilmeisesti seurata menojen jakautumista eri kohteisiin (liikenne, ruoka, asuminen), mutta en ole sitä hyödyntänyt, koska minulla on edelleen päivityäisasiointi Nordeassa.

Laina pyörii OP:ssa.

Vierailija
35/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amatöörimäiset asiakaspalvelijat tärkeissäkin asioissa OP:ssa. Sinne on myös otettu näitä 20+ merkonomeja kumminkaimantuttuina töihin, jotka eivät tiedä mistään mitään.

Vierailija
36/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordealla ja Danskella IBM on iso palveluntuottaja, mutta tokihan ostaja vastaa aina ulkoistamiensa palveluiden toimivuudesta. Se on oikein Finanssivalvonnan standardeissakin erikseen mainittu. Tanskassa on pitkät pääsiäisvapaat, joten palvelukatkoja on aina pääsiäisen aikaan, ja joulunkin.

Vierailija
37/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöpankissa ei oo koskaan ollut mitään ongelmia

Oma Säästöpankkia tuttu on kehunut ja olisin vaihtanut sinne pari vuotta sitten, mutta se loputon kysely tuloista ja niiden laaduista ja että lasten tilit ja yrityksen tili olisi pitänyt siirtää sinne, niin ei tullut lähdettyä siihen urakkaan.

Noita kysellään kyllä kaikkialla nykyään. Itse olen eniten kiinnostunut siitä miten hyvin nettipankit ja muut pankkitoiminnot toimii, miten hyvin aspaan pääsee käsiksi, yms. jutut on ne jotka ratkaisee. Jos ne on yhtä paskat kaikkialla niin sitten ei oikein ole syytä vaihtaa.

-AP

Mulla on iso laina ja yli 100 000€ sijoitettavaa, joten olen OP:lle ”hyvä” asiakas. Minulla on omalle pankkineuvojalle suora kännykkänumero, johon jos laitan viestiä hän saa ne heti ja suoraan, kun Nordeassahan oli vain viestipalvelu, jossa vastataan 3 päivän sisällä ja sitten se 24/7. Joka ei ole edes enää 24/7 😄. En kyllä öisin heitä tarvinnutkaan.

Mobiilipankkiin kirjaudutaan pelkällä pin-koodilla siinä samassa sovelluksessa, mutta se on 8-merkkinen. Sen saa itse valita.

Toimeksiantoja tehdessä (laskunmaksu yms.) verkkopankki ilmoittaa selkeästi ja isolla jonkin tunnuksen (esim. GW47), joka vahvistuspiniä antaessa pitää näkyä myös, jotta tiedät, että vahvistat oikeaa toimenpidettä.

Mobiilissa voisi ilmeisesti seurata menojen jakautumista eri kohteisiin (liikenne, ruoka, asuminen), mutta en ole sitä hyödyntänyt, koska minulla on edelleen päivityäisasiointi Nordeassa.

Laina pyörii OP:ssa.

Mulla Nordeassa asuntolainan loppuja noin 14000 e ja kuukausimaksut nolla euroa. En ala minkään bonuksen kanssa pelleilemään.

Vierailija
38/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pk-seudulla, niin suositus Nooa Säästöpankki, asiakkaana jo vuosia ja kaikki hoituu aina nopeasti ja hyvin

Vierailija
39/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuolinpesille yleensä valtuuteta yksi, joka hoitaa uolleen akuutteja raha-asioita.

Se on huono asia, jos hänelle sattuisi jotain. Lisäksi minua hämäsi kun sukulainen olisi avannut tilin omalle nimelleen. Luulin, että tili on vainajan nimellä.

Sen takia halusin myös itse käyttöoikeudet tiliin. Sitten kävikin niin, että se sukulainen hyväksyi, että minä hoidan tiliasiat ja kolmas tulisi tilille siksi, että jos minulle kävisi jotain saisivat sen tyhjäksi ilman isoa rumbaa.

Mutta aihe ei liity aloitukseen mitenkään, mieti sinä vain pienessä mielessäsi sitä, miten teillä on aina tehty ja miksi, ei sinun tarvitse varakkaampaasi alkaa näissä asioissa neuvomaan :)

Vierailija
40/131 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

op

Osuuspankin ohella Danske Bank on toiminut ilman mainittavia ongelmia. Tosin jos on asiaa pankkikonttoriin, niin Danske Bankin konttorissa ei enää ole välttämättä edes kassapalveluja, joten käteinen rahaa pitää nostaa automaatista ja laskut maksaa verkkopankissa kuten useimmat varmaankin tekevät.

S-Pankin tilille minulle tulee vain ne S-ryhmän bonukset.