Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko masennuksesta parantua?

Vierailija
15.04.2022 |

Hei! Olen siis masentunut, mutta en ole avun piirissä. Mun on vaikea saada asioita aikaiseksi, itkeskelen, nukun ja elämä on sumeaa. Toisaalta teen paljon töitä(töissä pahan olon unohtaa) ja koitan parhaani mukaan opiskella. Tällainen elämä vaan ei tunnu elämisen arvoiselta. Jatkuvasti ahdistaa ja tuntuu kuin sisälläni olisi musta möykky joka haluaa ulos, mutta siellä se on ja pysyy.

Mitä mä voisin tehdä? On aika neuvoton olo.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat aiheuttaa pahaa oloa?

Vierailija
2/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua.

Itse olin jo niin pahassa kunnossa, että unelmoin autolla törmäämistä johonkin/ katolta hyppäämistä. Kukaan ei varmasti tajunnut mitä päässäni pyöri, työni hoisin kyllä.

Yksityiseltä löysin mielenterveyshoitajan apua heti.

Www.mielenterveystalo.fi ♥️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parantua! Masennus ei lopulta yleensä edes kestä hoidettuna kauaa, puhutaan ennemmin kuukausista kuin vuosista, eli mitä nopeammin haet apua, sitä nopeammin pääset taas kiinni parempaan oloon. Tehokkainta hoitoa keskivaikeaan masennukseen (en nyt diagnooseja tee, mutta jos kykenet yhä työelämään niin vaikea masennus on suht epätodennäköinen) on yhdistelmä lääkehoitoa ja keskusteluapua/terapiaa, mutta kummalla tahansa pääsee alkuun. Pitkällä tähtäimellä parasta olisi tietenkin ymmärtää mikä omassa elämässä tai historiassa masennuksen laukaisi, jotta ei päädy takaisin masennuksen äärelle.

Jättäisitkö katkenneen jalan hoitamatta? Tuskin, älä siis jätä muitakaan sairauksia hoitamatta!

Vierailija
4/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä asiat aiheuttaa pahaa oloa?

Vaikea kysymys, mutta ehkä ne aikaisemmat huonot kokemukset ihmissuhteissa(vaikea luottaa muihin) ja oma liika kiltteys. Monen asian summa.

Vierailija
5/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, minkä tyyppisestä masennuksesta on kysymys. Joihinkin masennustyyppeihin tehoaa mielialalääkitys. Toisiin taas hormonaalinen lääkitys. Joihinkin taas terapia ja aivojen uudelleen ohjelmointi. Eli pitää löytää erilaisia tapoja suhtautua itseensä ja elämään ympärillään.

Jos masennus toistuu aina keväisin, kannattaa kokeilla vahvaa D-vitamiinilisää ympäri vuoden. Joillakin se tehoaa.

Itselleni yksi iso asia masennuksen selättämisessä on ollut se, että olen opetellut nauttimaan nukahtamisesta, siis uneen vaipumisesta, tapahtuu se sitten hyvällä tai sopimattomalla ajalla.

Vierailija
6/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parantua, itselläni on nyt valoisampi aika. 8 vuotta mennyt

Vierailija
7/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästä ja keskivaikeasta voi hyvinkin toipua. Jos kyseessä on psykoottinen masennus, todennäköisyys ettei koskaan enää paranemisen jälkeen oireilisi, on pienempi.

Vierailija
8/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut masentunut niin kauan kuin muistan, sinnitellyt työelämässä vaikka on kuinka pahalta tuntunut, nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä, lääkityksenä Voxra ja Azona. Mieli tekisi vielä työelämään mutta kun ei ole paukkuja alkaa edes etsimään töitä.

Vierailija
9/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parantua monesti päivässäkin. Hommat menee päin wit.ua ja taas noustaan.

Vierailija
10/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Ei siinä kyllä kukaan auttaa voi. Se on itse tehtävä jotta tulee pysyvä ratkaisu.

Vierailija
11/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tälläisessä yhteiskunnassa masennuksesta voi parantua koska tää on perseestä. Olen ollu masentunut vuosia ja työelämässä olen ainakin toistaiseksi mukana mutta olen jo ajatellut jättäytyväni pois työelämästä koska yhtä sinnittelyä se on.

Vierailija
12/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä gang stalking jengi perääsi. Se parantaa. Voi teen nyt sydämen sormillani. Tietenkin tuo vaatii hirveästi ihmisiä että en tiedä onko valmiita tuohon sun takia.

Vierailija
13/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman heimon parissa voisi palautua, mutta tällaisessa yhteiskunnassa sinut hylätään yksin kerrostaloasuntoon työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
14/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta pitää olla valmis tekemään sen eteen paljon työtä. Itselläkin meni monta vuotta mutta nykyään voin paremmin kuin koskaan.

Vierailija
15/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse olen aina ollut herkkä ja tuntuu etten kestä pieniäkään vastoinkäymisiä. :/ Masennun herkästi. Kuuluu varmaan osaksi luonteeseeni. Saatan myös itkeä herkästi. joskus olen niin masentunut että voin maata pedissä monta päivää, en jaksa siivota tai laittaa ruokaa. Mutta joinain päivinä olen taas pirteä. Mutta en tiedä miten tästä paranee kun itsellä ei lääkkeetkään tai terapia auttanut.