***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***
Kommentit (39)
Huomenta!
Meillä on ollut erittäin hyvä yö siinä mielessä, että vauva on nukkunut putkeen klo 22.30-05.30. Unissaan hän on vääntelehtinyt niin tuskaisesti, että en ole saanut oikein itse nukuttua. Tuntuu niin pahalle kuunnellä toisen tuskaa. En tosin tiedä sattuuko vauvaa kovasti, koska pystyy nukkumaan väännöistä huolimatta. Itselläni ei keuhkoputkentulehdus tunnu paranevan. Rohisee vaan. Sain tosiaan tiistaina antibioottikuurin, mutta se ei vissiin ole ihan täsmälääke tähän vaivaan. Lääkäri sanoi, että olisi antanut jotain muuta, mikäli en imettäisi. Pelottaa, jos tämä ei mene ollenkaan ohi niin joudun varmaan ottamaan vahvemmat lääkkeet. Miten sitten käy imetyksen? Pitääköhän siinä pitää taukoa ja onnistuuko sitten enää. No, täytyy odottaa tämä kuuri loppuun ja toivoa parasta.
Käytiin eilen avaamassa vauvalle oma pankkitili. Jos sinne joskus saisi muutaman kympin laitettua. Olisi sitten myöhemmin kiva, että lapsella olisi vähän omaa rahaa mahdollisia hankintoja varten.
Vauva ei pysty tällä hetkellä nukkumaan kuin minun olkapäälläni. Muuten vääntely alkaa heti. Täytyy varmaan parannuttuani lähteä sauvakävelylle.
Huomenna menemme vauvan kanssa ensimmäistä kertaa kyläilemään jonkin muun kuin sukulaisen luokse. Edessä on noin tunnin ajomatka. Yritän ajoittaa lähdön siten, että vauva nukkuisi. Lyhyemmillä automatkoilla hän on kyllä ollut ihan tyytyväinen. Niin kai lapset yleensä auton liikkuessa rauhottuvat.
Täytyy yrittää tässä vähän pyykätä (vaihteeksi) vauva olalla.
Terkuin,
Lillefi + Pömppis
En edes kovin ole päässyt teidän kuulumisianne lukemaan, kun nuo pikkuiset pitää tämän mamman aika hyvin poissa koneen ääreltä ja iltasella lysähdän sänkyyn nukahtaen saman tien. Tai siis jos hääräämisiltäni sinne sänkyyn edes ehdin. Yöunet ovat välillä 2-5h. Yleensä lähempänä sitä kahta. Neiti kun ähkii yöllä kovasti eikä me saada sitten kunnolla nukuttua. Poika siirrettiin 3,5kk iässä omaan huoneeseen tuon samaisen asian takia ja sitten nukuttiin yöt paljon paremmin kaikki. Nyt ei oikein voi, kun pojan/lasten huone on siis myös varattu ja mieluummin ollaan me kahdestaan miehen kanssa hereillä kun vielä poika kans.
poika on kyllä aivan ihana siskoaan kohtaan ja aina itkun tullessa juokse heti silittelemään. Oma reagointiherkkyys itkuun on jotenkin laskenut. Edelliseen vauva-aikaan juoksin pienimmästäkin inahduksesta, mutta nyt tiedän, ettei aina ole tarvettakaan, jos vaikka unissaan tule itku hetkeksi.
Meillä alkoi maanantaina tämä ihan normaaliarki eli olen yksin kotona lasten kanssa miehen vanhempien lähdettyä viikonloppuna. Ihmeen hyvin kyllä ollaan täällä tultu toimeen vaikkei ulkonakaan olla käyty. Johtuu ihan siitä, ettei neiti viihdy vaunuissa ollenkaan :(. Mies on sitten töiden jälkeen hetken ollut pojan kanssa ulkoisalla, että saapi vähän happea.
Kovasti muuten odotan meidän tapaamista vaikka tosiaan voi olla aika huutoa tuo meidän tuleminen, jos neiti ei viihdy. Hih, lupasin itselleni raskaana ollessani, etten lähde samaan kantorumbaan kuin esikoisen kanssa, mutta toisin kävi. Neiti viihtyy sylissä parhaiten, jos olen liikkeellä...Ja hartiat on jumissa, kun en ole saanut aikaiseksi harjoitella kantoliinan sitomista, Ehkä pitää homata yksinkertaisesti joku reppusysteemi.
Pahoittelen, etten nyt kommentoi muiden juttuja, mutta olen pikkasen pihalla. Nyt taas yritän aktivoitua minäkin. Sen huomasin, että olit Pumpuli huhuillut. Tuntuu muuten kivalta, että joku muistaa ;)
Nyt hiukka päiväkirjaa kirjoittelemaan ja lepäilemään. Molemmat kun nyt nukkuu jo toista päivää samaan aikaan ;)
meillä rikkonainen yö takana..vaavi kitisi ja vääntelehti.mietin sellasta että yöllä otti muutaman imun tissistä että onkohan mun maito loppumassa? koska jos se kitisi nälkää? tunti meni aina syötön jälkeen että nukahti tutilla. ja mua mietityttää toi syöttövälikin kun aamullakin otti tissii puol 9 ja vähän ajan kuluttuu kitisi ja annoin pulloo ja joi 60 vai 70ml päälle. pidin sitten tunnin (vähän reilu) taukoa ja sitten annoin vaan korviketta niin joi 60ml. nukkuu pikkasii pätkii sylissä tai viekussa/sängyssään. en ymmärrä miksi ei nuku? vaunuissakaan ei aina pitkii pätkii nuku joskus vaan 1h. korvissa ei oo mitään mä käytin tarkistuttamassa. mietin että luovunko tissistä kokonaan niin ainaskin näkee mitä määriä tyttö saa maitoo?!
alkaa hermoon käymään tuo natina ja jos yötkin menee vielä tollaseks niin päähän tossa hajoo kun ei saa nukuttua. meillä illalla taas huuto show ja joutu tuttii laittaa ku heti kun se tippuu ni alkaa huuto. sitte se huutaa ja hamuu tuttia jos pulloo antaa juo ehkä 20ml ja rauhottuu hetkeks..tankkaileeko se vai mitä? koliikkii en usko olevan ku rauhottuu. sitte lasketaanko se syntymä ikä nyt niin et kun toi synty 6.9 niin tänään se on 1kk ikänen?
Voi voi kun on ulkona sateista ja harmaata... Pikkumies ei onneksi moisesta piittaa, vaan nukkua posottaa ulkona tyytyväisenä kolmen tunnen unet. Esikoinenkin kaipaisi ulkoilua, täytyy varmaan kiskoa kuravaatteet päälle ja uhmata sadetta. Näillä keleillä vaan tuo kuran ja hiekan sisälletulo alkaa jo vähän rassaamaan kun saa koko ajan olla imuri kädessä ettei koko kämppä muistuta saharaa.
Huomenna onkin kiva ilta tiedossa, lähdetään ystäväpariskunnan kanssa teatteriin ja syömään ja jätetään lapset äidilleni hoitoon. Saas nähdä miten mummi pärjää pikkumiehen kanssa, tämä on ensimmäinen kerta kun jää muutamaksi tunniksi hoitoon. Mistä tulikin mieleen, että ei muuta kuin pumppu käteen ja maitoa lypsämään huomista varten, huoh...
Eipä tässä mitään muuta erikoista, lähden tytön kanssa legoleikkeihin ja sitten ulos. Viikonloppuja!
Pantoufle
Meilläkin öisin tankkaillaan tiuhaan tahtiin, 4-6 kertaa yössä. Päivällä tosin nukkuu pidempiä pätkiä. On ihan normaalia että näin pienet vauvat syö milloin sattuu ja usein sitä lohtuakin haetaan tissiltä, ei välttämättä pelkästään nälän takia. Myös masuvaivoja voi olla jotka aiheuttaa tuota kitinää ja huonounisuutta. Vaikka olis kokeillu relat ja cuplatonit ja vaikka mitä niin ei ne välttämättä auta. Tiheän imun jaksoja tulee myös, ennen 2kk ikään niitä on jo muutama kerennyt olemaan ja jos vauva on isokokoinen niin sitä enemmän joutuu kasvattelemaan ruokavarastojaan.
Mutta jos susta tuntuu että et jaksa tuota imettämistä niin lopeta se sitten ja siirry pulloon. Vastustuskyvyn kannalta olisi tietysti hyvä että jaksaisit vaikkei vauvasi helppo tapaus olekaan. Kirjoittelustasi kuitenkin selvästi huomaa että mietit kovasti imetyksen lopettamista ja siirtymistä kokonaan pulloon. Se ratkaisu sinun on kuitenkin itse tehtävä.
TAPAAMISESTA: Eikös stadikan parkkipaikka ole aika lähellä chico' sia? Silloinhan maamerkkejä olis oopperatalo ja stadion? Mut korjatkaa, voin olla väärässäkin.
NUKKUMISESTA: Kuin paljon teidän vauvat vielä nukkuu? Kun musta tuntuu et meidän poju nukkuu lähes koko ajan. Aamusella on 8-9 tunnin hereillä ja sit vajaan tunnin iltapäivällä ja 1-2h illalla ennenkuin käy yöunille. En muista et muut lapset olis näin paljoa nukkunu tässä iässä... tai sit jotenkin vaan kiinnitän siihen nyt huomiota kun pähkäilen noiden pojan kellertävien silmämunien kanssa.. Tänään en saanu lastenneuvolasta ketään kiinni et olisin kysyny jos pääsis tarkempiin tutkimuksiin (tai olenko yliherkkä, muuten ei tuo keltaiselta näytä). Täytyy soittaa maanantaina uudestaan. Korvasta on myös valunut vaikkua, sitä Toivo tais yöllä ähistä, hinkkasi myös tuota toista korvaa patjaa vasten jatkuvasti. Täytyy seurata sitäkin tilannetta et meneekö ohi...
Peeveli ja Toivo kohta 6 vkoa
PEEVELILLE: Meillä taas tuo vauva tuntuu nukkuvan tosi vähän. On myös pitkiä aikoja hereillä, esim. nyt on ollut hereillä kahdesta saakka, jo kolme tuntia. Sitten ottaa myös pikkutirsoja pitkin päivää, mutta yleensä vain kerran päivässä on pidempi unijakso, joskus ei sitäkään. Yöllä onneksi yleensä nukkuu sen 7-8 tuntia ilman valvomisia. Toki syö 2-3 kertaa sillä välillä, mutta siis nukahtaa yleensä uudelleen. Nyt on ollut sellaisia ähinäöitä taas monta peräkkäin. Epäilen antibioottikuurin aiheuttavan pienehköjä vatsavaivoja. Viime yö meni paremmin, ei ähissyt kuin puolisen tuntia koko yön aikana. Itse en saanut sitten nukuttua, kun on niin tottunut siihen, että se heräilee ja herättelee meitä ;)
KHP: Meilläkin vauva syö välillä tosi usein, ja ähkii ja puhisee myös tosi usein. Jos imettäminen tuntuu rankalta, se varmaan kannattaa lopettaa. Mutta sen sanoisin, että jos vauva kerran nukahtaa tuttiin, niin en oikein voi uskoa, että olisi kovin nälkäinen silloin. Jotkut vauvat vain ovat jotenkin tosi vaativaisia. Mäkin kanniskelen tuota tyttöä päivät pitkät sylissä kun ei suostu olemaan itsekseen yhtään ja nukkuminenkin on vähän sitä sun tätä päivisin. Vaunuissakaan ei uni ole taattua. Tänäänkin lähdin työasioissa kylälle ja vauva nukkui vartin vaunuissa, sitten heräsi ja vaati ruokaa, joten menin neuvolaan syöttämään ja vaipanvaihdolle. Siinä sitten oltiin puolisen tuntia ja lähdettiin taas jatkamaan asioille. Vauva oli hereillä, välillä kanniskelin häntä ja välillä oli vaunuissa. Jossain vaiheessa sitten taas nukahti vartiksi, juuri kun tultiin jo kotiin. Sitten kotona unet jatkui ehkä vielä vartin verran. Ja sitten olikin taas jo nälkä.
Eipä sitä muuta voi sanoa kuin että jos se yhtään sinua lohduttaa, niin meitä on muitakin, joitten vauvat kitisee ja känisee ja ähisee ja puhisee päivät pitkät. Meillä tosin vauva yleensä rauhoittuu sylissä, mutta silloinkin pitää kävellä. Pelkkä sylissä makaaminen paikallaan ei tee tyytyväiseksi.
Ei, mutta nyt on pakko jatkaa noita työjuttuja, jotta sais jotain aikaiseksikin... Se on hyvä, kun nykyään voi äitiyslomallakin tehdä töitä.
Jamssa ja tytsy 7vk
Meillä on niin kiirettä ollut, etten ole ehtinyt kirjoittaa vaikka luenkin pinkkaa usein. Vauvat sairastelleet paljon ja esikoinen häärii jaloissa minkä kerkiää niin olen täystyöllistetty. Omaa aikaa ei ole yhtään ja kotityötkin jäävät useimmiten kesken. Kaikenhuipuksi vauvat huutaa illat tauotta seitsemästä eteenpäin. Olisikohan koliikkia tms.
Tämä tässä lyhykäisyydessään, tosi kiva lukea teidän kirjoituksia ja haluaisin itsekin kirjoitella enemmän, mutta kun aika on ihan kortilla ja väsymys vaivaa.
mä törkeesti huudatan tätä koska en ala opettaa siihen että nukutaan aina vaunuissa. meillä on yö unille menokin huutamista,sitten ku on huutanu hetken paan tutin suuhun ja se on hiljaa hetken jne..nukahtaa noin 22.00 yleensä. enkä haluis opettaa että sylissä hyssytellään ja nukahdetaan silleen..
Mä lainasin muuten kirjastosta käsityölehden numeron 1/2005 jossa on sellaisen imetyspaidan ohje. Sellainen olisi aika mahtavaa osata tehdä. Katsotaanpa siis mitä mä saan aikaan...
peevelikö kyseli KELTAISISTA SILMISTÄ: keltaisuus lähtee viimeisenä pois silmistä jos siis vauvasi kellastui syntymässään. Näin sanoi meidän neuvolantäti ja mitäs se sanoi että kun oltiin siellä joskus viikon ikäisen kanssa että lähtisi pois neljässä viikossa. Mutta kannattaa tosiaan tarkistaa asia jos on keltaisuutta voimakkaasti kun vauva on jo aika iso tai jos on muuttunut pahempaa tai ei siis vaalene pikkuhiljaa. Meillä lähti pikkuhiljaa poies.
Hauskaa viikonloppua kaikille elokuisille!
Pia
Mäkään en tykkää opettaa vauvaa nukahtamaan vain vaunuihin. Siksipä meillä ei käytetä vaunuja muuhun kuin vain kävelylenkkeihin tai vastaavaan. Meillä ei ole kukaan lapsista nukkunut vaunuissa päikkäreitä, aina vaan sängyssä.
Enkä myöskään tavallaan haluaisi " opettaa" vauvaa nukahtamaan vain syliin tahi hyssyttelyyn, mutta toisaalta tämä vauva-aika on niin lyhyt, että eipä mua se hyssyttely kovin haittaa. Ainoa ongelma mulle on se, että kun mun pitäis samaan aikaan tässä yrittää tehdä kirjoitustyötä koneella (sekä opiskelu- että työhommia) ja vauva vaan ei nuku ;) Työprojekti pitäisi olla raakaversiona valmiina jo lokakuun lopulla ja työstettävän materiaalinkin sain vasta tänään.
Ja tosiaan välillä kyllä harmittaa niin vietävästi, kun just kun luulee, että nyt se vauva nukahti ja istahtaa koneelle tai syömään tai jotain, niin 5 minuutin päästä kuuluu jo äh ja puh ja kääk. Ihan kuin se tietäisi, että nyt äiti yrittää tehdä jotain mihin minä en liity.
Mä uskon kuitenkin siihen, että pienet lapset tarvitsee ihan superpaljon läheisyyttä ja olen valmis sitä antamaan aina lapsen tarpeiden mukaan. Toiset tarvitsevat vähemmän kuin toiset. En tiedä sitten että mistä se johtuu. Tämä meidän kolmonen tuntuu olevan läheisyysaddikti pahimmasta päästä ;) Aina sylissä tai rinnalla. Siksi me ollaan perhepedissä nyt täysin, vaikka isompien kanssa ei sitä erityisesti harrastettukaan, joskus jäivät yösyötöltä nukkumaan viereen, muuten nukkuivat omassa sängyssä. Mä koen itselleni helpompana pitää lasta lähellä niin paljon kuin mahdollista, kuin että yrittäisin opettaa sitä nukkumaan itsekseen. Jossain vaiheessa on tietenkin pakko siirtyä omaan sänkyyn ja oppia nukahtamaan itsekseen, mutta en jaksa huolehtia siitä nyt. Eniten juuri nyt mun omassa vaa' assa painaa oma jaksaminen, joten pyrin pääsemään mahdollisimman helpolla :)
No mutta joo, eipä tässä muuta voi kuin vain toivotella jaksamista sinulle ja kaikille muillekin. Äkkiähän nämä pienet kasvavat ja alkavat hankkia ainakin jonkinlaista rytmiä.
Jamssa
Jamssan kanssa samaa mieltä tuosta pikkuvauvan läheisyydestä. Meillä esikoinen oli kans tuommonen, nukkui max 25 min. ja heräs. Tota kesti 3-4 kk ja sen ajan ei nukahtanu muuten kuin syliin. Isänsä sitä usein iltaisin sylissä kanteli ja lauloi varmaan koko eppujen tuotannon noina kuukausina :D Mutta ei siitä tapaa tullut, esikoinen oppi hyvin nukahtamaan sänkyynsä alle vuoden ikäisenä ja nukkui siitä eteenpäin yönsä läpeensä heräilemättä.
Käsitykseni mukaan näin pieni vauva ei vielä " opi" mitään kummempia tapoja, tietyn rytmin kylläkin jos jotain rytmiä päivässä pitää. Eli ihan rauhassa voi vielä näin pientä hyssytellä sylissä eikä haittaa vaikka useampana iltana siihen nukahtaiskin, ei siitä vielä tapaa tule. Mulla itse asiassa kaks ekaa lasta oli just näitä joita piti nukuttaa sylissä hyssytellen ja kävellen (mistä ne tieskin aina et kävi istumaan vaikka olis seissy paikoillaan pitkän aikaa lasta käsivarsillä hytkytellen ja sama jatkui istuma-asennossakin) mut hyvin oppivat silti nukahtamaan, ei meillä ole ketään lasta enää ½ vuoden iässä sylissä nukutettu.
TAPAAMISESTA piti vielä sanoa, jos joku on tulossa tapaamiseen Keski-Uudeltamaalta mutta ei tiedä vielä millä niin mun kyytiin mahtuu kaks äitiä lapsineen+ vielä yks isompi lapsi + vielä yks turvaistunta tarviva, ite en ota muita lapsia mukaan mut turvaistuinta en viitsi irrottaa kun on liikkeessä kiinnitetty.
Peeveli ja Toivo vajaa 6 vkoa
En halua pelotella sinua, mutta satuin pitkästä aikaa lukemaan pinoa, ja luin ääneen lääkärimiehelleni tuon kohdan, jossa kerroit kuinka paljon vauvasi nukkuu. Kun luin myös, että vauvan silmämunat ovat kellertävät, niin mieheni kysyi vauvan iän. Luin kirjoituksestasi, että vauva on 6 viikkoa vanha.
Mieheni käski minun vastata sinulle välittömästi, että vie vauva heti aamulla päivystykseen, koska oireet viittaavat anemiaan ja siihen, että bilirubiinit (mitenkähän kirjoitetaan?) ovat koholla. Vauvan punasolut hajoavat ja se on hengenvaarallista.
Toivotaan kuitenkin, että teillä tilanne ei ole tuollainen vaan pääsette säikähdyksellä, mutta älä odota viikonlopun yli ettei mitään satu. käy huomenna päivystyksessä!!
Terveisin RTiina ja pojat
Kun just pääsin kirjoittamasta niin tänään sit Toivo valvoi neljästä yhdeksään. Otti yhdet 20 min tirsat siinä välissä. Ja tuota keltaisuutta ei ole muualla kuin silmissä ja ehkä hiukan kasvoissa. Kun katsoin meidän toisen pojan ristiäiskuvaa jossa hän on pari päivää vajaa 2kk niin on samanvärinen kuin Toivo nyt.
ilta ja yö meni hyvin,ei tarttenu huudattaa toista kun kiepautin kapaloon ja hyssytin sylkyssä hetken että on unten mailla ja laskin sänkyyn. vaavi söi n.puol 9 ja heräsi vasta 4 aikaan syömään,sitten seuraava oli 7.00! itelläkin parempi olo kun sai nukuttua pidemmän pätkän. toi kyllä heräs noin puol 10 mut laitoin tutin takasin suuhun ni nukahti ja kun oli kapalossa niin ei pääse viuhtoo käsillään,kun tolla on kun ropellit nuo kädet ja kun hermostuu niin ne vaan pyörii ja huitoo tuttii pois,oispa luksusta jos joka yö menis noin helpolla ja illat ku selkeesti on väsy illalla ja se on väsy itkua kun ei malta nukahtaa sänkyyn vaan haluu sylissä olla.
ruokavälejäkin oon pidentäny koska se ei aina voi nälkää se marina olla.. tuo kun nukkuu päivisin huonosti sellasii torkkuja nyttekin oli väsy ja pidin sylkyssä niin nukahti sillai et nostin sitteriin nukkuu ku ei se sängyssä kummiskaan nuku. päikkärit ajottuu vaunuissa tohon puol 12-> kun tavallisesti haetaan siskoa eskarista. ens viikolla pitää rytmittää niin että joudun viemään tytön tarhaan joten vaaville tulee ekat päikit aamusta vaunuissa.
tänään vaihteex hyvä päivä. mietin et paljonhan 1kk ikänen seurustelee päivisin? ku toi seukkaa tunninkin ja joskus 30min ja joskus enempi ja sit alkaa kitisii ja simmut on väsyneen oloset..
k.h.p ja möhnis 4vkoa + 3päivää
k.h.p; hienoa etta sait nukuttua paremmin. Se tekee olon paljon paremmaksi.
Tytto nukahti leikkimatolleen. Ihanasti keksi aamulla kuinka paa kaantyy ja innostui katselemaan vuorotellen aitia ja isaa.
ihan nuutunut olo kun on ulkona harmaata. Olenkin jo päiväunet vetäsemään pari tuntia, mä en ole ollenkaan syksyihminen,yäks.
Tänään kestitään vieraita ja pelaillaan illalla kavereiden kanssa, ihanaa. En vaan saa päätettyä mitä ruokaa laittaisin heille, no, pitää raahautua kauppaan ja miettiä siellä.
Olen muuten unohtanut kertoa, että sain hyvän vinkin lastenlääkäriltä siellä vastasyntyneitten teholla, käski hajottaa gefilus plus kapselin ja ripotella siitä aina päivän mittaan pulloon, eli ei koko sisältöä kerralla vaan pitkin päivää maidon joukkoon, ja hyvin on vatsavaivoihin toiminut ja vastustuskykykin pitäisi pysyä paremmin=)
oinen hyvä neuvo oli tuo veden juottaminen, en vaan muista enää käskikö juottaa kulauksen vettä ennen vai jälkeen maidon, mutta olen antanut jälkeen ja röyhyt on mahtavia!
JATKAN, NYT KUTSU KÄY.
Moi pitkästä aikaa!
Ajattelin laittaa ensiksikin että oon Jamssan ja Peevelin kans samaa mieltä tuosta vauvan läheisyyden tarpeesta. Tiedän yhden läheiseni 4:stä lapsesta, että ovat täysin erilaisia. Toiset nukahtaa vauvasta yksin sänkyy toiset taas tarvii kauan aikaa läheisyyttä enempi. Itsekin annan läheisyyttä vauvalleni sylitellen, vaikka joskus meinaa hermo mennä ku yöllä ei nukuta. Erona on kuitenkin mulla se, että yöllä pidän sylissä ja kanniskelen, en puhu ja valot mahd. hämärällä. Päivällä taas juttelen ja katsellaan toisiamme silmiin ja tarkastellaan pehmokirjaa ym., koska tämä on jo viikon iästä katsellut leluja ja kirjoja. Ehkä parin viikon yliaika on vaikuttanut, kun heti synnärillä katseltiin suoraan silmiin ja tarkkailtiin ympäristöä. Poika on siis ihan pienestä ollut kontaktia hakeva ja tarkkaavainen.
Niin siitä k.h.p:lle, kun juttelit siitä kuinka paljon 1kk ikäinen seurustelee. Haluisin itekin tietää kuin paljon yleensä seurustelee. Mulla vain on tämä poika (ens viikon tiistaina 1kk) semmoinen, et seurustelee tunteja. Jokeltelee ym. jopa 6-7 tuntia välillä ehkä vähän torkahtaen ja tietysti syö siinä muutaman kerran. Siks laitoin ku kerroit et teidän vauveli puol tuntia-tunnin seurustelee.. Onko meillä joku yliaktiivinen sitte? :oO Toisaalta nukutaan yöllä ja päivällä joskus 3-4 tunnin pätkiä. Toisinaan yöt menee lyhemmillä pätkillä
Ois kiva kuulla muidenkin kokemuksia tästä.
Villa ja killittäjä huomenna 4vk
morot vaan.. joo siis ku miettii niin meilläki nukutaan päivisin aika vähän et nää pitkät unet on nyt tullu tohon 12-15.00. ihme ettei oo nälkänen vielä..:O
muuten tää ottelee pikku torkkuja päivisin ja sitten on sylissä jne..
nyt varmaa pitää alkaa tissii tarjoo on nääs 3h sit syöny viimeks..
onko normaalii et 4vko:nen syö 3h tauon jälkeen 140ml pullosta? tissii ei huolinu! eikä kielelläkään torjunu
Sain eilen kahlattua viikon pinot läpi...Kaikilla tuntuu menevän ihan mukavasti, k.h.p:lle toivotan pitkää pinnaa ja voimia. Odekin oli käynyt pinoutumassa, kivaa!
Calathealle pikaista paranemista!
Pia74: Toivottavasti vauvan silmä paranee nopeasti ja tulehdus ei uusiutuisi.
Pubu: Tämä mamma tahtoo myös kampaajalle...tukka on kuin harakanpesä...saa kohta saksia ensin puutarhasaksilla ja kammata haravalla:)
Pumpuli: Juu se oli se toiselta koneelta huhuilu:)Missäs kohtaa Manskua se Töölön Chicos oikein sijaitsee...luettelepas jotain maamerkkejä...ollaanko lähempänä Töölön kisahallia...
PUKEMINEN ULOS: Meillä on käytössä normaalin potkupuvun lisäksi " karvapuku" eli sellainen trikoovuorinen karvatekele ja Ruskovillan silkkimyssy.Työnnän pojan ohuen pussilakanan kanssa pehmeään kantokassiin. Talvella meillä käytössä Fleecepussi, jossa irrotettava vuori tai lampaantaljalla vuorattu samettipussi. Pojalle laitan toppiksen ja oikein kylmällä Ruskovillan villahaalarin väliin.
jaaha nyt on pakko mennä....palaaan....
Opemamma ja huutava Vimpula