Se Sanna Marinin takki ei ole sitten aitoa nahkaa vaan polyesteria
Hinta uutena Henkkamaukassa 49 €.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuon tyylinen takki, tiesin toki hinnasta jo ostettaessa että ei ole aitoa nahkaa. On välillä kovin hiostava pitää. Nyt sitten ilmeni mysteeri:
takki roikkunut henkarissa koko talven muiden ulkotakkien kanssa. Äsken totesin hämmästyksekseni, että takin etuosassa, molempien vetskarilla suljettavan etutaskun yläpuolella on tapahtunut outo "reaktio", pintamateriaali on kulunut ihan repaleiseksi noin viiden sentin levyiseltä kaistaleelta. Muuten takki on täysin priimakunnossa. En voi kertakaikkiaan käsittää mistä tuo voisi johtua. Viimeksi kun takkia pidin syksyllä, se oli ihan kunnossa ja mitään syövyttävää ainetta sille ainakaan ei ole voinut kaatua.
Mullakin oli sellainen keinonahkatakki aikoinaan, jolle kävi ihan samalla tavalla. Olin käyttänyt sitä varsin paljon reilun 3 vuoden ajan.
Oeskohan välttännä halapahallin musta tuuljtakki Ruotsissa pistäätyissä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuon tyylinen takki, tiesin toki hinnasta jo ostettaessa että ei ole aitoa nahkaa. On välillä kovin hiostava pitää. Nyt sitten ilmeni mysteeri:
takki roikkunut henkarissa koko talven muiden ulkotakkien kanssa. Äsken totesin hämmästyksekseni, että takin etuosassa, molempien vetskarilla suljettavan etutaskun yläpuolella on tapahtunut outo "reaktio", pintamateriaali on kulunut ihan repaleiseksi noin viiden sentin levyiseltä kaistaleelta. Muuten takki on täysin priimakunnossa. En voi kertakaikkiaan käsittää mistä tuo voisi johtua. Viimeksi kun takkia pidin syksyllä, se oli ihan kunnossa ja mitään syövyttävää ainetta sille ainakaan ei ole voinut kaatua.
Itselläni keinonahkaiset laukut haperoituvat nopeasti, jos ne ovat säännöllisesti kosketuksissa rasvan ja lian kanssa. Jos olet käyttänyt taskuja, on käsistäsi irronnut rasvaa takin pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko noi vieläkin muodissa?
Ei vieläkin vaan taas. On muodissa ja etenkin teinien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on siis nolo wannabe-teini. 🤦♂️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni keinonahkaiset laukut haperoituvat nopeasti, jos ne ovat säännöllisesti kosketuksissa rasvan ja lian kanssa. Jos olet käyttänyt taskuja, on käsistäsi irronnut rasvaa takin pintaan.
Joo, tietty mahdollista... Taskuissa en ole käsiä koskaan pitänyt, vetskaria toki välillä aukaissut laittaessani jotain taskuun. Tuo haperoituminen on siihenkin nähden vähän oudossa paikassa kun en ole "ottanut tukea" siitä kohtaan silloin kun olen vetskarin avannut. Enemmän tullut kosketeltua vaikka hihansuita tai takin kaulusta ja päävetskarin ympäristöä. - oudointa on se, että se kuluma on täsmälleen samassa kohtaa kummallakin puolella.
Heh heh ap, olkoon mitä on, mutta ei se nyt ainakaan mitään polyesteria, johon tuo tuon näkee jokainen normaali tervejärkinen ihminen.
On joko tekonahkaa, aitonankaa tai puoliksi kumpaakin.
Polysestirista näkee heti, että se on kangasta ei nahkaa.
Eikö sinua ap vähääkään hävetä, noin suurin tietämättämyys materiaaleista?
Eikö todellekaan?
Ruotsi kuningaskuntana saattaa olla arvoiltaan hieman perinteisempi, arvokkaampi ja maltillisempi kuin täällä Suomessa nykyisin. Minulle kyllä kelpaisi perinteinen Suomalainen hillitympi ja arvokkaampi linja. Kunniallisten, perinteisten hyvien arvojen särkemisessä ei ole mitään hyvää.
Siis kauanko tästä Marinin takista aiotaan jauhaa täällä..kyllä jotkut on pakkomielteisiä.
No just. Se siitä ikonisuudesta sitten mitä ne hesarin toimuttajat hehkutti. 😁😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on siis nolo wannabe-teini. 🤦♂️
Nahkatakeilla ei ole ikärajaa ja ei tarkoita että Marin haluaa olla teini jos pukee nahkatakin :D
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi kuningaskuntana saattaa olla arvoiltaan hieman perinteisempi, arvokkaampi ja maltillisempi kuin täällä Suomessa nykyisin. Minulle kyllä kelpaisi perinteinen Suomalainen hillitympi ja arvokkaampi linja. Kunniallisten, perinteisten hyvien arvojen särkemisessä ei ole mitään hyvää.
Samaa mieltä. Minusta määreet räväkkä, voimaannuttava ja perinteiden ravisteleminen eivät tiedä mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh ap, olkoon mitä on, mutta ei se nyt ainakaan mitään polyesteria, johon tuo tuon näkee jokainen normaali tervejärkinen ihminen.
On joko tekonahkaa, aitonankaa tai puoliksi kumpaakin.
Polysestirista näkee heti, että se on kangasta ei nahkaa.
Eikö sinua ap vähääkään hävetä, noin suurin tietämättämyys materiaaleista?
Eikö todellekaan?
No se pinnoite siinä takissa on toki polyuretaania, muuten on polyesteria.
AP