Miten pitkään huljutatte teepussia kuumassa vedessä ennen kuin juotte teen?
Kommentit (27)
En juo yleensä pussiteetä, mutta silloin kun juon niin yleensä vain puoli minuuttia tms, ehkä jopa vähemmän. Muuten teestä tulee liian kitkerää. Riippuu myös pussin laadusta.
En huljuta.
juon haudutettua teetä eli mittaan teekannun suodattimeen sopivan määrän teelehtiä ja kaadan kuuman mutta ei kiehuvan veden päälle. Annan hautua muutaman minutin ja juon.
Aika paljon juon piparmintuteetä, se on hyvää ja rauhoittaa vatsaa.
Minä teille pussien huljuttelun näytän.
Pidän pussia huulen alla nuuskan jättämässä onkalossa. Maidosta luovuin kun jauhe meni sieraimiin.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 5 minuuttia. Juon nykyään enimmäkseen teetä, yllättävän helppoa oli päästä kahviaddiktiosta eroon.
Kahvia juon nykyään vain kerran viikossa kun käyn työpaikalla (siellä automaatti jossa erikoiskahveja myös)
Minulle taas tee on tullut kahvin rinnalle. Juon muutenkin vain yhden mukin kahvia päivässä, mutta nyt olen alkanut 20 v tauon jälkeen juoda teetä joka päivä. En ole uskaltanut ottaa selvää, onko tee epäterveellistä. ap
Olen pussiteet jättänyt taakseni. Siinä on yleensä se huonoin tee mikä jää jäljelle. Irtotee on kilohinnaltaan paljon halvempaa ja laadukkaampaa. Ei kiehuvaa vettä teen päälle vaikka mitä se paketti sanoo!! En tajua miten teefirmat kehtaa laittaa teenjuojat polttamaan sen pilalle. Pari minuuttia riittää haudutusajaksi, toki oman maun mukaan.
Jotain 5 minuuttia. Juon nykyään enimmäkseen teetä, yllättävän helppoa oli päästä kahviaddiktiosta eroon.
Kahvia juon nykyään vain kerran viikossa kun käyn työpaikalla (siellä automaatti jossa erikoiskahveja myös)