Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko teillä on vakuuttavat ruokavarastot inflaation, sodan, jakeluhäiriöiden ja kyberiskujen varalta?

Vierailija
15.04.2022 |

M8nä aloitin muutama kuukausi sitten varautumaan inflaatioon ja nyt on jo hyvä puskuri ruokatarvikkeita ja muita hyödykkeitä varastossa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole tai varaa siihen. 

Vierailija
2/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kuivamuonaa kaapissa. Lähinpään kauppaan on 10km matka ja sähkökatkoja tulee alueellamme usein. Viime talvena taisi olla melkein 10 kertaa.

En ole maailmanlopun odottaja, mutta ruokaa pitää olla kaapissa, koska kauppaan ei mennä jalan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monen kuukauden ruokavarasto. Asun maaseudulla ilman omaa autoa. Mutta jos huono tuuri kävisi ja pommi osuisi talooni, varastot menisivät saman tien. Perunakellari on ihan talon vieressä ja tuhoutuisi varmaan saman tien. Olen kyllä ajatellut, että kun lumi ja routa sulavat, kaivan jonkin lähimetsään kuopan ja piilotan siihen arkullisen säilykkeitä ja vesipulloja ynnä muuta tarpeellista.

Vierailija
4/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pastaa, riisiä, perunamuussijauhetta, nuudeleita, soosseja, kastikkeita tahnoja ja litkuja. On tölkkiä sitä ja tätä.

Mausteita, hunajaa, leivontatarpeita, sipsiä, naksua, raksua ja namua.

On alkomahoolia ja limppareita, mehuja ja nektareita. Vettä ja maitoa jauheena ja tiiliskivenä.

Kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, keksejä, myslejä suurimoita sekä tietty suolaa, sokeria, öljyjä, hunajaa jne.

Hygieniatuotteet sitten erikseen. Periaatteessa ei tarvitsisi kauppaan mennä muutamaan kuukauteen.

Vierailija
5/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata ainakin kolmeksi päiväksi ruokaa ja vettä varastoon.

Vierailija
6/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Fazerin sinistä, juliaa, kettukarkkeja, yv mixiä ja sirkus aakkosia

Vierailija
7/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari litraa cokista ja hernekeittopurkki.

Vierailija
8/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:ssä ei muuten kantsisi tällaisissa ketjuissa mainostaa, että on maakellarit, varastot täynnä yms. Siellä omalla naamalla ja paikkakunnalla osoite on helposti selvitettävissä. Ei pian oo kauaa, jos oikeasti tulee pula ja hätä ihmisillä. Olisin hissun kissun varastoistani. Ihan tälleen ohimennen varoituksena tulipa mieleeni sanoa.

Vierailija
9/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tilasin mansikkalimsaa korillisen Ahvenanmaalta. Muutama vesipullokin ja on karkkia.

Vierailija
10/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monen kuukauden ruokavarasto. Asun maaseudulla ilman omaa autoa. Mutta jos huono tuuri kävisi ja pommi osuisi talooni, varastot menisivät saman tien. Perunakellari on ihan talon vieressä ja tuhoutuisi varmaan saman tien. Olen kyllä ajatellut, että kun lumi ja routa sulavat, kaivan jonkin lähimetsään kuopan ja piilotan siihen arkullisen säilykkeitä ja vesipulloja ynnä muuta tarpeellista.

Kannattaa tehdä se saman tien.

Vierailija
11/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Kaikki aloittivat varastojen keräämisen heti pandemian alussa, ja sitä on täydennetty vuosien aikana. Ei kai kukaan uskalla selittää, että vasta äskettäin aloitti? Luoja auttakoon...

12/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelia ja tonnikalaa on vaikka kuinka, mutta ei se mikään hätävarasto oo 🤠

Vierailija
13/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa kaapit täynnä. Bensaa vähintään autossa puol tankillista. Vaikka ei häiriöitä tulisikaan niin käyttöön ne jossain vaiheessa tulee. 

Vierailija
14/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb:ssä ei muuten kantsisi tällaisissa ketjuissa mainostaa, että on maakellarit, varastot täynnä yms. Siellä omalla naamalla ja paikkakunnalla osoite on helposti selvitettävissä. Ei pian oo kauaa, jos oikeasti tulee pula ja hätä ihmisillä. Olisin hissun kissun varastoistani. Ihan tälleen ohimennen varoituksena tulipa mieleeni sanoa.

Kuka tässä mitään facebookkia on maininnut muut kuin sinä. Anonyymisti täällä kirjoitellaan kaikki, ja usein vielä ihan silkkaa tuubaa.

Vierailija
15/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIisi lotto voitto jos sinun taloasi pommitettaisiin. Sodan syttyessä maalla parasta asua.

Vierailija
16/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisillä ole varaa tehdä varastoja kun meidät on rahastettu rutiköyhiksi Suomessa maailman kalleimmassa maassa... ainoa mahdollisuus on pakkolunastaa kaikki valtion myyty omaisuus takaisin esim. armeijan turvaamana pakkolunastuksena ja lopetetaan pienen rikkaan eliitin suorittama rahastaminen veronmaksajien kustannuksella ja annetaan miljoonille ihmisille edes pieni mahdollisuus Suomessa... vai onko parempia ehdotuksia?

Vierailija
17/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OIisi lotto voitto jos sinun taloasi pommitettaisiin. Sodan syttyessä maalla parasta asua.

Kiitos; tuo huojensi mieltä. Mutta luulen, että lumien sulamisen jälkeen kaivan kuitenkin metsään pienen ruokakätkön kaiken varalta. Jos vaikka tulee sota ja vainolainen harhautuu tänne ja pitää paeta kotoa.

Vierailija
18/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä mitään facebookkia on maininnut muut kuin sinä. Anonyymisti täällä kirjoitellaan kaikki, ja usein vielä ihan silkkaa tuubaa.

Olen eri mutta käsitin, että kommentoija viittasi niihin, jotka FB:ssä kertovat varastoistaan. Sellainen voi oikeasti olla riskialtista. Kriisissä yhteiskuntarauha voi järkkyä ja nälkäiset sortua rikoksiin.

Vierailija
19/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä sitä kysytty.

Vierailija
20/42 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvin vakuuttavat ruokavarastot, mutta ne oli kyllä jo perustettu ennen koronaakin. Maalla kun asuu kaukana "kaikesta" niin on pakko olla varautunut.