Nyt se kohdistui minuunkin. Ensi viikon syöpäkontrolli peruttiin. Ei uutta aikaa
No toki osasin tätä odottaa mutta kurjalta tuntuu. Ei mitään tietoa milloin pääsee tutkimuksiin.
Pahempi tilanne tietysti heillä joilla leikkaus tai hoito peruuntuu. Itse olin leikkauksessa onneksi jo syksyllä.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapuolisuuden nimissä olisi reilua perua kaikki syöpähoidot.
Olet kuvottava ihminen. Toivo ettet koskaan sairastu itse syöpään.
Ihan hyvin voin sairastua syöpään. Minulla on sitä varten sairausvakuutus, joka kattaa hoidot yksityisellä 40 000 euroon/sairaus.
Mulla on sama, mutten kuitenkaan meinaa sairastua.
Meinaan syödä kurkumaa ja pippuria. Pirtelöön kaivan voikukanjuuria.
Saatte tottua tähän, hoitajapula laajenee, kun palkka ei riitä elämiseen, työolot on järkyttävää kuraa, ja alalta poistuu enemmän ihmisiä kuin sinne on tulossa.
Tajuatteko, että juuri tätä tilannetta yritetään lakolla estää? Että saataisiin ala taas vetovoimaiseksi ja ihmiset haluaisivat, ja ennenkaikkea JAKSAISIVAT työskennellä alalla? Ette vissiin tajua.
Tämä tilanne on teille kaikille tulevaisuutta, sen kun sitten hoidatte itse itsenne. Ihan turha syyttää hoitajia tästä tilanteesta. Heilläkin on oma elämä.
Minen ole niissä uskaltanut käydä enää moneen vuoteen. Jossain vaiheessa pitää varata aika yksityiselle ja hoitaa asia.
”Miksi turhaan maksaa kallista vakuutusta, kun julkiselta saa kaken saman ilmaiseksi?”
:D
Vierailija kirjoitti:
Saatte tottua tähän, hoitajapula laajenee, kun palkka ei riitä elämiseen, työolot on järkyttävää kuraa, ja alalta poistuu enemmän ihmisiä kuin sinne on tulossa.
Tajuatteko, että juuri tätä tilannetta yritetään lakolla estää? Että saataisiin ala taas vetovoimaiseksi ja ihmiset haluaisivat, ja ennenkaikkea JAKSAISIVAT työskennellä alalla? Ette vissiin tajua.
Tämä tilanne on teille kaikille tulevaisuutta, sen kun sitten hoidatte itse itsenne. Ihan turha syyttää hoitajia tästä tilanteesta. Heilläkin on oma elämä.
Tajuan kyllä. Ärsyttää silti. Mutta en hoitajia syytä, harmittaa vain omasta puolestani, kun en saa vakavaan sairauteeni hoitoa järkevässä ajassa. Parempi tietysti silti, jos tällä lakolla saadaan jotain positiivista aikaiseksi. Epäilen sitä kyllä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Lakolla ei yritetä muuta kuin nostaa palkkoja.
Turha kuvitella muuta, kun ne päätökset hoitajien määristä tehdään eri neuvottelupöydissä. Niissä neuvottelupöydissä katsotaan budjettia ja hoitajien hintaa. Jos hoitajien hinta nousee pienenee hoitajien määrä, koska ilman budjetin rahoja ei ole mitään millä maksaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
”Miksi turhaan maksaa kallista vakuutusta, kun julkiselta saa kaken saman ilmaiseksi?”
Kallis vakuutus on ainakin minulle halvempi kuin julkiselta määrätyt lääkkeet ja lääkärikäynnit.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan höpöhöpöä, ettei muka palkka riitä elämiseen...älä viitsi naurattaa. Kyllä he saavat parempaa palkkaa kuin moni muu, joka elättää itsensä. Kyse heillä on nyt siitä, että haluavat todella paljon parempaa palkkaa. Se ei saisi kostautua kaikista heikoimmille, itsellä ei ainakaan moraali kestäisi jos joku kuolisi kiukutteluuni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kuvitella muuta, kun ne päätökset hoitajien määristä tehdään eri neuvottelupöydissä. Niissä neuvottelupöydissä katsotaan budjettia ja hoitajien hintaa. Jos hoitajien hinta nousee pienenee hoitajien määrä, koska ilman budjetin rahoja ei ole mitään millä maksaa palkkaa.
Tottakai palkka pitää nostaa. Rahan takiahan töitä tehdään. Se on tietenkin se ihan ensimmäinen asia, jolla hoitoalan vetovoimaa nostetaan. Luuletko, että jokaisella hoitajalla on joku "kutsumus" alalle? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan höpöhöpöä, ettei muka palkka riitä elämiseen...älä viitsi naurattaa. Kyllä he saavat parempaa palkkaa kuin moni muu, joka elättää itsensä. Kyse heillä on nyt siitä, että haluavat todella paljon parempaa palkkaa. Se ei saisi kostautua kaikista heikoimmille, itsellä ei ainakaan moraali kestäisi jos joku kuolisi kiukutteluuni
Mun palkka on tällä hetkellä hoitajana noin 1400€ netto 91% työajalla. Eli tämä on palkka päivävuorosta, ilman lisiä. Niitä ei mulle tule. En tiennytkään, että tämä on hyvä palkka. Kiitos tiedosta, lähden tästä shoppailemaan ❤️
En minäkään pääse labraan enkä röntgeniin selvittämään kipujeni syytä mutta olen 100% hoitajien puolella.
Koska neuvottelut eivät etene, lakosta tulee pitkä. Lakon loputtua hoitojonot tulevat olemaan tähtitieteelliset ja priorisointia tehdään.
Viimeisen 5 vuoden ajan sairaalan johto on juhlinut sitä miten VALTAVASTI on taas säästetty hoitajien palkoissa. Hoitajat raatavat jatkuvalla vajaamiehityksellä, poistumiin ei palkata uusia hoitajia ja jatkuvasti sinnitellään potilasturvallisuus vaarannettuna.
Nyt puhutaan sadoista tuhansista euroista säästöä pelkästään hoitajien palkoista, rahasta joka on suunniteltu budjettiin ja olisi kuulunut käyttää hoitajiin.
Näin sairaala tekee voittoa ja johtajat ja esimiehet saavat vuosittaiset bonuksensa.. hoitajat saivat kiristystä, uhkailuja ja kiitokseksi suklaapatukan.
Ja hoitajia kutsutaan ahneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai palkka pitää nostaa. Rahan takiahan töitä tehdään. Se on tietenkin se ihan ensimmäinen asia, jolla hoitoalan vetovoimaa nostetaan. Luuletko, että jokaisella hoitajalla on joku "kutsumus" alalle? 😆
Mä luulen, että jokaisella jollain tavalla koulutetulla viimeistään työkkäri luo ”kutsumuksen” omalle alalleen. Tarjolla olevat vaihtoehdot yleensä on omaa koulutusta heikompia.
Vierailija kirjoitti:
Kallista?
Onhan valtiovallalla keinot lailla pakottaa lääkärit töihin vaikka olisivat yksityispuolella jos tarve vaatii. Samoin on käytössä puolustuvoimat ja spr ja monet muut järjestöt. Kuvaksissa on yleensä lääkäri mukana joka ohjaa laitetta ja hoitaja vain avustaa. Veri ym kokeet ovat täysin toiminnassa. Joku jarruttaa tahallan ja koettaa saada yleisen mielipiteen taakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista?
Tällaista moni ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäänpä että mulle käy kesällä samoin :( Tää on tosi kurjaa. Näköjään syöpään sairastuneiden henki ei merkkaa hoitajille mitään palkankorotukseen verrattuna.
Tähän on turha vedota ja muitakin vakavia sairauksia on. Vika ei ole hoitajien. Työnantajalla on ollut kymmeniä vuosia aikaa hoitaa hoitajien palkat kuntoon. Rahaa on syydetty miljardikaupalla kehitysmaihin ja täysin turhiin koronatukiin. Hoitajille ei ole rahaa riittänyt. No, sitä niittää mitä kylvää. Muutama joutuu nyt kuolemaan ja siitä voidaan syyttää vain ahneita työnantajia.
No minulta peruttiin abortti lakon vuoksi, ja se 12 viikon raja menee umpeen tiistaina. Saa nähdä joudunko synnyttämään tämän lapsen nyt sitten. Jännä että synnytykset ja sektiot tehdään suojelutyönä mutta abortteja ei.
Minä, joka kerroin aiemmin ketjussa varjoainekuvauksestani, en ainakaan ole sitä mieltä, että niihin hommiin kelpaa kuka vaan. Arvostan hoitajia ja opettajia ja molemmat ansaitsisivat mielestäni enemmän palkkaa ja varsinkin inhimilliset työolot. Mutta kai minua kuitenkin saa ärsyttää se, että pitkään odottamani tutkimukset ja hoito siirtyvät lakon takia? En ole ketään haukkunut tai syyttänyt, mutta ei ole kiva kivuissaan ja huonovointisena odottaa kuukaudesta toiseen lisätutkimuksia ja sitten pelätä, että ne perutaan edellisenä päivänä. Tai katsoa kun 72-vuotiaalla vanhemmalla on kipuja ja olkapää ja lonkat menevät jatkuvasti sijoiltaan ja leikkaus, johon hän jo jonottanut monta kuukautta, perutaan ja siirretään hamaan tulevaisuuteen lakon takia. Kyllä tämä nyt vaan meille potilaille on todella paska tilanne, oli sitten kenen syytä hyvänsä.