Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitaan virtsanäytettä ottaessa?

Vierailija
15.04.2022 |

Puoli vuotta sitten lääkäri määräsi ottamaan virtsanäytteen. Pitääkö minun siis varata aika, hakea labrasta kuppi ja pissata kotona vai pissata sairaalassa, pitääkö olla ruoatta, nesteettä jne?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on mahdollisuus päästä internetiin, suosittelen katsomaan näytteen ottavan tahon ohjeistusta asiasta. Tiedät myös itse, mitä näytteestä tutkitaan, joten siksikin on hyvä tarkistaa itse asia.

Vierailija
2/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähete ei välttämättä ole enää voimassa. Ota siitä ensin selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähete ei välttämättä ole enää voimassa. Ota siitä ensin selvää.

Ei ne lähetteet mihinkään häviä.

Hae näytteenottovälineet labrasta, ei siihen mitään ajanvarausta tarvitse. Useissa paikoissa on odotustiloissa valmiita settejä, joissa on myös ohjeet.

Vierailija
4/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut sitten pytylle ja peset hyvin kaikki alapään välit ja sitten suihkautat hieman pissaa pyttyyn, minkä jälkeen lorotat loput purkkiin.

Vierailija
5/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetteet voi vanheta.

Pitäisi tietää ensin, mitä virtsasta tutkitaan. Mutta yleisin tutkimus menee niin, että haet purkin.

Aamulla teet alapesun ja pissaat ensin vähän pönttöön, keskivirtsa purkkiin. Loput taas pönttöön. Purkki riittää, että tulee noin puolilleen.

Sitten kiikutat pissapurkin labraan. Ei yleensä tarvii varata aikaa.

Vierailija
6/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet saat varmasti siltä taholta joka sinne näytteeseen on ohjannut. Joudut ehkä varaamaan ajan mutta todennäköisesti menet sinne antamaan näytteen.

Ei tarvitse olla syömättä eikä juomatta, mut pissaamatta mielellään ainakin kaksi tuntia.

Vierailija
7/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mee nyt kuormittamaan näytteelläsi lakko aikana labraa, jos et oo aiemminkaan kiirehtinyt.

Vierailija
8/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo mahdollisimman paljon vettä, jotta virtsa laimenee. Syömällä esim monivitamiineja virtsa värjäytyy silti "oikean näköiseksi". Tosin jos se menee labraan niin silloin tuolla ei ole mitään merkitystä.

Silloin otat mukaasi hankkimasi puhtaan virtsan, piilotat sen putelin... Noh, mitenkä sanoisin nätisti... Sinne niin? Ja näytettä antaessa tyhjennät sen, etkä oikeasti pissaa.

Kannattaa harjoitella kotona ennen valvottua seulaa.

Näin olen itse läpäissyt huumetestin joka kerta!!

Vierailija
9/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan mee nyt kuormittamaan näytteelläsi lakko aikana labraa, jos et oo aiemminkaan kiirehtinyt.

Asiallahan voi silti olla kiire. Ei se, ettei ole itse pitänyt kiirettä, faktisesti tee asian kiireellisyydelle mitään. Asialla voi olla jopa kova kiire, jos on jonkin aikaa odottanut.

En mä ainakaan lähtisi epäröimään jonkun lakon takia jos itse olisin päättänyt lähteä tarkastuttamaan terveyttäni. Liittojen ja kuntien työtaistelu ei ole minun asiani, eikä niiden resurssien budjetointi liioin.

Vierailija
10/15 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetteet voi vanheta.

Pitäisi tietää ensin, mitä virtsasta tutkitaan. Mutta yleisin tutkimus menee niin, että haet purkin.

Aamulla teet alapesun ja pissaat ensin vähän pönttöön, keskivirtsa purkkiin. Loput taas pönttöön. Purkki riittää, että tulee noin puolilleen.

Yleensä purkin mukana on putkilo joka "imaisee" purkista virtsaa. Putkilossa voi olla säilöntäainetta tai ei, siksi pitäisi tietää kumman putkilon tarvitsee. Mutta tietenkin voi viedä vain purkilla.

Vierailija
11/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, täällä onkin asiantuntijoita paikalla. Enpä mä labrassa töissä oleva käy enempää osaamistani täällä kauppaamaan. Kyllä vauvan asiantuntemus vie pitkälle.

Vierailija
12/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetteet voi vanheta.

Yleensä purkin mukana on putkilo joka "imaisee" purkista virtsaa. Putkilossa voi olla säilöntäainetta tai ei, siksi pitäisi tietää kumman putkilon tarvitsee. Mutta tietenkin voi viedä vain purkilla.

Täytetään kaikki näyteputket, labra heittää ylimääräiset pois. Enemmän ärsyttää kun asiakas on itse valkannut väärän putken.

Husilla lähetteet labraan on voimassa vuoden, muista en osaa sanoa.

Vierailija
13/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne labraan, ja voit kysyä asiaa jo etukäteen. Vessassa on ohje.

On olemassa erilaisia tutkimuksia. Ei nyt ole ainakaan omalle kohdalle sattunut mitään sellaista, että olisi syömättä pitänyt mennä, mutta kyllä aamuvirtsa tarvitaan joihinkin tutkimuksiin, entisaikaan raskaustestiinkin.

Sitten on niitä, joihin kelpaa ihan mikä kusitippa tahansa, kuten raskausajan valkuais- ja sokeritikkutestiin.

11: edes ammattilainen ei pysty antamaan aloittajalle tähän täysin yksiselitteistä eikä varsinkaan oikeaa vastausta. Siksi on paras kysyä, kelpaako kotoa vaikka puhtaassa pullossa viety näyte vai onko se otettava tiettyyn aikaan labrassa.

Vierailija
14/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo mahdollisimman paljon vettä, jotta virtsa laimenee. Syömällä esim monivitamiineja virtsa värjäytyy silti "oikean näköiseksi". Tosin jos se menee labraan niin silloin tuolla ei ole mitään merkitystä.

Silloin otat mukaasi hankkimasi puhtaan virtsan, piilotat sen putelin... Noh, mitenkä sanoisin nätisti... Sinne niin? Ja näytettä antaessa tyhjennät sen, etkä oikeasti pissaa.

Kannattaa harjoitella kotona ennen valvottua seulaa.

Näin olen itse läpäissyt huumetestin joka kerta!!

Tätä käytettiin ennen myös dopingtesteissä. Kerran oli jollekin käynyt köpelösti, kun matkapakkaus oli vuotanut ennen aikojaan käry kävi.

Vierailija
15/15 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne labraan, ja voit kysyä asiaa jo etukäteen. Vessassa on ohje.

On olemassa erilaisia tutkimuksia. Ei nyt ole ainakaan omalle kohdalle sattunut mitään sellaista, että olisi syömättä pitänyt mennä, mutta kyllä aamuvirtsa tarvitaan joihinkin tutkimuksiin, entisaikaan raskaustestiinkin.

Sitten on niitä, joihin kelpaa ihan mikä kusitippa tahansa, kuten raskausajan valkuais- ja sokeritikkutestiin.

11: edes ammattilainen ei pysty antamaan aloittajalle tähän täysin yksiselitteistä eikä varsinkaan oikeaa vastausta. Siksi on paras kysyä, kelpaako kotoa vaikka puhtaassa pullossa viety näyte vai onko se otettava tiettyyn aikaan labrassa.

Anteeksi, pakko palata paikalle. Minkä paikkakunnan labraan voi virtsanäytteen viedä puhtaassa pullossa😁 Samaan, mihin, voi viedä ulostenäytteen tikkuaskissa, eikö vaan. Jos on labrassa töissä, osaa antaa oikean vastauksen silloin kun osataan kysyä oikeaa asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi