Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli2 pärähtää käyntiin viikon kuluttua, riittääkö työpaikkoja kaikille?

Vierailija
15.04.2022 |

Ihana kevät ja toiveikkuutta työttömien rinnoissa, jo kesäksi saattaa päästä töihin!
Mutta onko työttömille seurauksena vain pettymys, onko työpaikkoja tarpeellisia määriä? Onko ehkä ilman työnhaku pakkoa ennen nykyhallitusta ehkä hieman totuttukin makoilemaan sohvalla tukieurojen varassa?!?
Nyt te-toimistot ja soskut viritetty huippuiskuun, tuhansia virkailijoita palkattu ja valmiina käsittelemään työttömät- työttömät lupausten innoittamina ryntäämässä töihin!
Valtavasti kohenee kansantalous ja elintaso KAIKILLA,ei vain työttömille, kun saadaan apukäsiä kaikille yhteiskunnan aloille. Kaikki osallistuvat niin saamme aikaiseksi valtavan kakun ja ehkäpä siitä kakusta riittää sitten murusia jaeltavaksi almuina muuallekin maailmaan!
Mutta sitä ennen pitää leipoa kakku yhdessä eikä se onnistu vetelehtimällä!

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saavat järjestettyä minullekin, pitkäaikaistyöttömälle töitä. Mutta epäilen etteivät edes yritä.

Vierailija
62/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki työpaikat ole julkisessa haussa. Nyt hieman omatoimisuutta peliin. Yritysten sivuilla voi tehdä avoimia hakuja ja jos sopiva henkilö osuu kohdille, niin töitä saa.

Ei kaikki työt löydy mollista.

Kyllä jokainen tietää ilman sinun raivoamistasikin, että on olemassa "piilotyöpaikkoja" . Niitäkään ei kuitenkaan ole lähellekään tarpeeksi. Ei lähellekään.

Se on yrittäjän vika jos pitää työpaikat niin piilossa ettei kukaan osaa hakea niitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että tuo uusi malli ei koske niitä jotka ovat olleet pitkään työttömänä. Eli esim.mun kohdalla jatkuu niin että te-sivulla merkkaavat joka 2.kuukausi sinne että työnhaku voimassa.

Vierailija
64/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö joku trollausmielessä näitä ketjuja, kun käytännössä joka päivä tulee uusi työttömiä lietsova keskustelu?

Vierailija
65/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin että tuo uusi malli ei koske niitä jotka ovat olleet pitkään työttömänä. Eli esim.mun kohdalla jatkuu niin että te-sivulla merkkaavat joka 2.kuukausi sinne että työnhaku voimassa.

Eihän se noin voi mennä, että kokonaan työtön saa jatkaa sohvalla piereskelyä ihan rauhassa? Sitten me osa-aikaisesti työllistetyt joudutaan kaikkiin pakkotoimiin ja työnhakuun ja karensseihin. Puhumattakaan niistä, jotka opiskelee ja joutuu siis jättämään opiskelut kesken jos työllistyvät kun pakko hakea työtä. Ei mitään järkeä koko touhussa!

Vierailija
66/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 206 euron menetys per kuukausi ei haittaa, ota vain karensseja ja jatka lomaa.

Vierailija
67/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teihin työttömiin otettu yhteyttä TE-toimiston taholta nyt? Eikös tähän uuteen malliin pitänyt sisältyä työnhakuohjausta, yksilöllisesti suunniteltu työnhakumalli ja henkilökohtaisesti laadittu hakemusmäärä per kuukausi? Mies työttömänä, eikä mitään yhteydenottoa ole asian tiimoilta kuulunut. Osaa toki hakea töitä, mutta kun avoimia paikkoja ei juuri ole, kinkkisempi homma.

Vierailija
68/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistopoliitiko. Lol. Sanovat yhtä ja tekevät toista. Siirryn nukkuvien puolueeseen.

Minä siirryin jo kauan sitten. Se on ihan sama kumpaa äänestät, vasemmistoa vai oikeistoa, kumpikin kurittaa köyhintä kansanosaa ihan samalla tavalla, ja kumpikin pitää huolen että omat edut on hoidettu, ja vähän sukulaistenkin, ja kumpaakin ohjailee työnantajapuoli ja virkamiehet.

Vierailija
69/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teihin työttömiin otettu yhteyttä TE-toimiston taholta nyt? Eikös tähän uuteen malliin pitänyt sisältyä työnhakuohjausta, yksilöllisesti suunniteltu työnhakumalli ja henkilökohtaisesti laadittu hakemusmäärä per kuukausi? Mies työttömänä, eikä mitään yhteydenottoa ole asian tiimoilta kuulunut. Osaa toki hakea töitä, mutta kun avoimia paikkoja ei juuri ole, kinkkisempi homma.

Olen osa-aikatyössä eikä yhteyttä ole otettu. Sähköpostiin on kyllä tullut mainoksia rekrytilaisuuksista.

Vierailija
70/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää paikkansa tuo, että pitkään työttöminä olleilta ei vaadita aktivointia. Minullekin tuosta mainittiin. Olen ollut 25 vuotta työttömänä ja outoa olisi, jos nyt alkaisi töitä löytymään kun niitä ei tähänkään asti ole ollut tarjon.

Vierailija
71/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se ala vasta toukokuussa?

Vierailija
72/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullekin tullut sähköpostiin mainoksia.

Vierailija
73/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt mikseivät pitkään työttöminä olleet hae työkyvyttömyyseläkkeelle jos kerran on sellaisia rajoitteita etteivät pysty töitä tekemään.

Vierailija
74/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää paikkansa tuo, että pitkään työttöminä olleilta ei vaadita aktivointia. Minullekin tuosta mainittiin. Olen ollut 25 vuotta työttömänä ja outoa olisi, jos nyt alkaisi töitä löytymään kun niitä ei tähänkään asti ole ollut tarjon.

Teitähän nimenomaan pitäisi aktivoida ja auttaa eikä meitä, jotka olemme jo osittain työssä! Täysin työtön ei varmaan osaa edes töitä hakea kun ei ole työllistynyt. Miksi muiden pitää sitten kiertää ties mitä kurssia ja olla virkailijoiden kyykytettävänä? Taidan itsekin jättäytyä työttömäksi ja nostella vaan kaikki tuet kun on noin helppoa. Mitään järkeä matalapalkkahommia paskapalkoilla tehdä enää.

Vierailija
75/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää 8paikkansa tuo, että pitkään työttöminä olleilta ei vaadita aktivointia. Minullekin tuosta mainittiin. Olen ollut 25 vuotta työttömänä ja outoa olisi, jos nyt alkaisi töitä löytymään kun niitä ei tähänkään asti ole ollut tarjon.

Teitähän nimenomaan pitäisi aktivoida ja auttaa eikä meitä, jotka olemme jo osittain työssä! Täysin työtön ei varmaan osaa edes töitä hakea kun ei ole työllistynyt. Miksi muiden pitää sitten kiertää ties mitä kurssia ja olla virkailijoiden kyykytettävänä? Taidan itsekin jättäytyä työttömäksi ja nostella vaan kaikki tuet kun on noin helppoa. Mitään järkeä matalapalkkahommia paskapalkoilla tehdä enää.

Näin se vaan on. Minä sinuna hakisin mieluummin kokopäivätyötä, jos osa-aikatyö ei sovi.

Vierailija
76/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös sanottiin ettei minua pitkään työttömänä ollutta kannata aktivoida. Onneksi pääsen puolen vuoden kuluttua eläkkeelle joten helpottaa siinä mielessä.

Vierailija
77/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihmettelen suuresti. Työpaikallani on Kuntakokeilun virkailijoita ja olen ymmärtänyt että todellakin koskee ihan kaikkia, ja nimenomaan pitkäaikaistyöttömiä. Ihmettelen myös kuinka joku on voinut olla 25 vuotta yöttömänä, sen ei pitäisi olla mahdollista. Jotain työllisyystemppuja on ollut ihan varmasti.

Vierailija
78/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt mikseivät pitkään työttöminä olleet hae työkyvyttömyyseläkkeelle jos kerran on sellaisia rajoitteita etteivät pysty töitä tekemään.

Hakevathan he. Mutta Kela i helposti sitä myönnä vaikka syytä olisi.

Vierailija
79/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki työpaikat ole julkisessa haussa. Nyt hieman omatoimisuutta peliin. Yritysten sivuilla voi tehdä avoimia hakuja ja jos sopiva henkilö osuu kohdille, niin töitä saa.

Ei kaikki työt löydy mollista.

Kyllä jokainen tietää ilman sinun raivoamistasikin, että on olemassa "piilotyöpaikkoja" . Niitäkään ei kuitenkaan ole lähellekään tarpeeksi. Ei lähellekään.

Se on yrittäjän vika jos pitää työpaikat niin piilossa ettei kukaan osaa hakea niitä. 

Kyllä "kukaan" niitä hakee, mutta eipä tarvitse sietää laiskojen työttömien näennäishakuja.

Vierailija
80/171 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön, mutta aloitan työt toukokuun alussa. En ole kertonut tätä vielä työkkäriin. Ja tosiaan ei sieltä ole oltu yhteydessä tai kerrottu mitään, miten toukokuusta asti asiat menevät, mihin haetut työpaikat pitäisi raportoida tms. Eli jos olisin edelleen työtön toukokuussa, en luultavasti olisi saanut siihen mennessä mitään ohjeistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän