Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset pyörittelevät silmiä, huokailevat ja mulkoilevat kun ostan kärryllisen ruokaa?

Vierailija
15.04.2022 |

Isoissa tai keskikokoisissa kaupoissa, jossa väkeä on, mutta on kassojakin.
Hirveä tuskainen kiemurtelu alkaa, kun taakseni tullaan. Meillä on 5 hengen perhe ja en todellakaan tule Prismasta minkään korin kanssa ulos, jossa on iltapala-ainekset. Tietysti minä ostan kerralla vähintään viikon tarvikkeet, usein jopa kahden.
Jos satun samaan aikaan jonoon kuin joku yhtä/kahta energiajuomaa ostava, päästän hänet edelle, mutta en tietenkään voi päästää kaikkia, jotka ostavat vähemmän kuin minä, sillä en pääsisi itse ulos kaupasta ikinä.
Itsepalvelukassoja on jo lähes joka paikassa, eikö sen banaanin ja lihapasteijan kanssa kannattaisi mennä maksamaan sellaiselle, eikä huokailla ja mulkoilla ihmisiä, jotka ostavat paljon.
Joskus on ihanaa, kun myyjä sattuu ojentamaan minulle kyltin ”kassa suljettu” jotta laittaisin sen hihnan päähän. Silloin tiedän että saan maksaa ja pakata rauhassa ostokseni.
Oletteko muut suurperheelliset, paljon kerralla ostavat törmänneet tähän, ihan kuin pitäisi pyydellä anteeksi kaikilta, että ostat viikon/kahden ruokatarvikkeet?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, mutta onhan se jo ennakkoon tiedossa miten kassa tukitaan sillä tavaravuorella. Itse katson aina eri jonon kun tiedän mitä tulee tapahtumaan.

Vierailija
2/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista, vaikka ison ostoskärryllisen kanssa kassalle menenkin.

Oletko sinä se tyyppi, joka töpeksii joka liikeen hitaasti ja haahuillen, menee pakkaamaan ostoksia ja varmasti pakka kaikessa rauhassa vähintään sen keskeneräisen kassillisen valmiiksi, vaikka kassa on sanonut loppusumman ja odottaa maksua, sitten palaat kassalle ja alat etsimään plussakortteja ja maksuvälineitä. Maksusuorituksen jälkeen muistat pullonpalautuskuitin ja sitten vielä palaat ostamaan lisää muovikasseja. Ostoskärryt ovat toki hihnan päässä siten, että seuraava asiakas ei pääse pakkaamaan omia ostoksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ne sinua mulkoilee, kun me ollaan kaupassa niin molemmilla on oma kärrinsä ja lähes täynnä kumpikin. Tosin käymme kerran vko ja ostamme aina niin, että teemme paljon ruokaa pakkaseen kerralla ja kotivaraa ylläpitäen. 

Eikä kukaan mulkoile, vielä vähemmän silmiään pyörittele.

Vierailija
4/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on sellasia, no jotkut siis. Kannattaa kasvattaa paksumpi nahka ja olla välittämättä pätkääkään.

Vierailija
5/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpähän kärryllinen menee suht rivakkaan jos osaa latoa ostokset hihnalle reippaasti ja pakata samalla kun kassa tuotteita piippaa. Jolloin ei tuki linjaa. Sitten nää rauhassa pakkaajat...arvotaan ensin miten hihnalle laitetaan,odotetaan kaikki ennen maksua, sitten aletaan miettiä miten kaikki pakataan ja mihin kassiin. Tietenkään painavampia ei viimeisenä mihinkään,eikä rikkoutuvia niin että hajoavat. Se muu säätö on turhaa tukkimista.

Vierailija
6/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pyydellä anteeksi. Kun käyn kaupassa, ostan yleensä noin 300-500 eurolla ruokaa. Vastaan vähintään kymmentä tavisasiakasta kaupassa. Siksi olen kaupassa VIP-asiakas. Odotan, että muut eivät jää eteeni keimailemaan ja huokailemaan, ja jos joskus harvoin jäävät, niin pieni huuto "menetkös siitä" ja kärryillä tönäisy auttaa.

Kassalla näkevät kyllä ostosten määrästä ja laadusta, että minua asiakkaana ei kannata menettää, joten ovat puolellani, jos kaupassa tulee jotain kinaa. Joskus avaavat minulle oman kassankin, kun olen valmis.

Totta kai ymmärtämättömiä asiakkaita löytyy. Pidä vain pääsi ja omanarvontuntosi. Nostat äläkän sopimattomasta käytöksestä. Ei sinun tärkeänä asiakkaana sellaista tarvitse kestää.

Kaupan kannalta se on ihan sama tuleeko ne rahat yhdeltä vai kymmeneltä asiakkaalta. Sinä ostat sitä lapsiperhetuotetta tuolla summalla ja sinun jälkeesi tulee pari sinkkua ja lapsetonta pariskuntaa ostamaan kolme kertaa vähemmän tavaraa, mutta maksikokojen sijasta he ostavat laadukkaita täsmätuotteita ja heidän ostoksistaan syntyy äkkiä enemmän tuloja kaupalle.

Vierailija
7/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä heitä vain ärsyttää olla seuraavana jonossa. Kaikki eivät ehkä ymmärrä, että isompi perhe ostaa/tarvii paljon ruokaa.

Itseäni esim joskus ärsyttää, kun ajattelen pikaisesti ennen iltavuoroa käydä ostamassa eväät ja eteeni osuukin lotto -tai muiden lappujen kanssa asioiva ostostensa lisäksi.

Itsepalvelukassa on tietty tuossa tilanteessa järkevä, mutta jos mukana on "ale-laputettuja" ostoksia, niin ei onnistu.

Vierailija
8/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käy kaupassa useammin? Piittaamatonta ostaa kahden viikon ostokset kerralla.

Onko nämä lihapasteija ja banaanityypit siis monta kertaa päivässä kaupassa?

Vierailija
9/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmmiset käyttävät kaupassa niitä palveluja, joita siellä on saatavilla ja joita tarvitsevat. Siinä mitään silmien pyörittelyä tarvita. 

Vierailija
10/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt aluksi todetaan, että emme voi tietää, miksi niin tehdään siinä maassa, jossa asut. Suomalaiset harvemmin pyörittelevät silmiään niin kuin amerikkalaisissa elokuvissa.

Kieltämättä kiusallista, jos olet kassalla juuri siihen aikaan, kun siellä on pahin ruuhka-aika ja olet vielä kovin hidas pakkaaja.

Vierailija
11/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muiden huokailuihin et voi vaikuttaa, heitä ärsyttää odotus. Ei se sinun vikasi ole, kyllä saat ostaa niin paljon kuin haluat kerralla. Se mihin voit vaikuttaa on oma suhtautuminen. Eli anna mennä toisesta korvasta ulos.

Vierailija
12/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota. Anna mennä vaan!

Vierailija
13/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pyydellä anteeksi. Kun käyn kaupassa, ostan yleensä noin 300-500 eurolla ruokaa. Vastaan vähintään kymmentä tavisasiakasta kaupassa. Siksi olen kaupassa VIP-asiakas. Odotan, että muut eivät jää eteeni keimailemaan ja huokailemaan, ja jos joskus harvoin jäävät, niin pieni huuto "menetkös siitä" ja kärryillä tönäisy auttaa.

Kassalla näkevät kyllä ostosten määrästä ja laadusta, että minua asiakkaana ei kannata menettää, joten ovat puolellani, jos kaupassa tulee jotain kinaa. Joskus avaavat minulle oman kassankin, kun olen valmis.

Totta kai ymmärtämättömiä asiakkaita löytyy. Pidä vain pääsi ja omanarvontuntosi. Nostat äläkän sopimattomasta käytöksestä. Ei sinun tärkeänä asiakkaana sellaista tarvitse kestää.

Kaupan kannalta se on ihan sama tuleeko ne rahat yhdeltä vai kymmeneltä asiakkaalta. Sinä ostat sitä lapsiperhetuotetta tuolla summalla ja sinun jälkeesi tulee pari sinkkua ja lapsetonta pariskuntaa ostamaan kolme kertaa vähemmän tavaraa, mutta maksikokojen sijasta he ostavat laadukkaita täsmätuotteita ja heidän ostoksistaan syntyy äkkiä enemmän tuloja kaupalle.

Ei muuten ole aivan sama kaupan kassalle. Palvelen paljon mieluummin yhden asiakkaan jonka ostokset maksavat 300 euroa yhteensä kuin 30 asiakasta, joiden ostokset maksavat yhteensä tuon verran. Vaikuttaa katsos kiireeseen kun typerät asiakkaat odottavat ostoksiensa kanssa kassalle pääsyä maksaen ostoksensa kortilla kun sieltä on itsepalvelukassa myös käytössä. Mutta aijuu sitähän ei voi periaatteesta käyttäö ja kassoilta loppuu työt. Kaupassa on paljon muutakin tekemistä kuin kassalla oleminen. Työt eivät lopu sen lupaan. Kukaan ei halua tehdä töitä jatkuvassa ihmistulvassa ja kiireessä. Ap:n kaltaiset ovat lempiasiakkkaitani 👌

Vierailija
14/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösestäkin päästäisiin, kun pikakassoilla voisi ostaa myös kaljat ja maksaa pullokuiteilla, monesti noista syistä normikassoilla on jono ja pikakassat tyhjinä, ei niitä pysty käyttää ku kortilla tiettyihin ostoksiin.

Vierailija
15/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käy kaupassa useammin? Piittaamatonta ostaa kahden viikon ostokset kerralla.

Onko nämä lihapasteija ja banaanityypit siis monta kertaa päivässä kaupassa?

Voi kun tietäisit vaan. Samat asiakkaat juoksee kaupassa pahimmillaan jopa 5 kertaa päivässä. Elämänhallinnan ja ajankäytönongelmat ovat hyvin yleisiä. Järkevä tekee viikon ostokset kerralla.

Vierailija
16/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole aivan sama kaupan kassalle. Palvelen paljon mieluummin yhden asiakkaan jonka ostokset maksavat 300 euroa yhteensä kuin 30 asiakasta, joiden ostokset maksavat yhteensä tuon verran. Vaikuttaa katsos kiireeseen kun typerät asiakkaat odottavat ostoksiensa kanssa kassalle pääsyä maksaen ostoksensa kortilla kun sieltä on itsepalvelukassa myös käytössä. Mutta aijuu sitähän ei voi periaatteesta käyttäö ja kassoilta loppuu työt. Kaupassa on paljon muutakin tekemistä kuin kassalla oleminen. Työt eivät lopu sen lupaan. Kukaan ei halua tehdä töitä jatkuvassa ihmistulvassa ja kiireessä. Ap:n kaltaiset ovat lempiasiakkkaitani 👌

Joo, meidän kaikkien kassojen lempiasiakas on se väsynyt suurperheen äiti jättiostostensa kanssa, jolle ainoa mahdollinen pakka purkaa pahaa oloaan on kaupuan kassa. Plus, jatkuva kiire ja ihmistulva ajoittuu lähinnä tiettyihin kellonaikoihin ja tiettyihin päiviin ja silloin on oikeasti ihan sama, onko niitä asiakkaita siinä jonossa kuinka monta.

Ja tärkeimpänä, tuo lainaamasi kommentti otti kantaa siihen, että kaupalle se on ihan sama koostuuko se myynti yhden vai usemman asiakkaan ostoksista. Se kuitenkin on koko homman pointti, eikä se mikä yksittäisestä kassasta nyt kivoimmalta tuntuu.

Vierailija
17/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, meidän kaikkien kassojen lempiasiakas on se väsynyt suurperheen äiti jättiostostensa kanssa, jolle ainoa mahdollinen pakka purkaa pahaa oloaan on kaupuan kassa. Plus, jatkuva kiire ja ihmistulva ajoittuu lähinnä tiettyihin kellonaikoihin ja tiettyihin päiviin ja silloin on oikeasti ihan sama, onko niitä asiakkaita siinä jonossa kuinka monta.

Ja tärkeimpänä, tuo lainaamasi kommentti otti kantaa siihen, että kaupalle se on ihan sama koostuuko se myynti yhden vai usemman asiakkaan ostoksista. Se kuitenkin on koko homman pointti, eikä se mikä yksittäisestä kassasta nyt kivoimmalta tuntuu.

Ei ole kaupankaan kannalta sama asia. Asiakastilavaatimukset ovat aika erilaiset riippuen asiakkaiden määrästä. Paljon paljon ostavia asiakkaita on tietysti paras. Vähän paljon ostavia ja paljon vähänostavia on huonoin.

Lisäksi kyllä se on niin, että perheelliset ne fileet, kalat ja muut suurikatteiset tuotteet kaupasta ostavat, ilman tarjouksienkin metsästystä. Paljon ostavat asiakkaat ovat myös heitä, jotka ostava laatua. Paljon ja laatua ostavat ajavat helpommin kuin pasteijaa ja pussikaljaa ostavat toiseen kauppaan, jos kauppa alkaa olla epämiellyttävä

Vierailija
18/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ostokset valmiiksi keräiltynä. 6,90€ on pieni hinta siitä, että mun vierailu Prismassa on 3min eikä 1h30min.

Vierailija
19/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi mietin kyllä Prismassa, että miksi hiivatissa piti tulla minun taakse huokailemaan, kun vapaita kassoja on vaikka millä mitalla :D Tämä ilmiö ei ole yleinen, ensimmäisen kerran näin tapahtui ja kieltämättä se oli melko huvittavaa.

Olin siis tekemässä viikon ostoksia, jossa myös juhliin leivontatarvikkeet joten tavaraa oli _paljon_, taakseni kömpi sellainen keski-iän ylittänyt mamma joka huokaili kovaäänisesti, vaikka molemmilla puolin oli vapaita itsepalvelukassoja ja muutaman metrin päässä ihan normaali kassa joka veti aika nopeasti asiakkaita läpi 😆

Koska olen v*mainen ämmä niin hymyilin mammalle mitä herttaisimmin ja jatkoin rauhassa ostosteni lappamista hihnalle.

Vierailija
20/90 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaupankaan kannalta sama asia. Asiakastilavaatimukset ovat aika erilaiset riippuen asiakkaiden määrästä. Paljon paljon ostavia asiakkaita on tietysti paras. Vähän paljon ostavia ja paljon vähänostavia on huonoin.

Lisäksi kyllä se on niin, että perheelliset ne fileet, kalat ja muut suurikatteiset tuotteet kaupasta ostavat, ilman tarjouksienkin metsästystä. Paljon ostavat asiakkaat ovat myös heitä, jotka ostava laatua. Paljon ja laatua ostavat ajavat helpommin kuin pasteijaa ja pussikaljaa ostavat toiseen kauppaan, jos kauppa alkaa olla epämiellyttävä

Nyt et kyllä yhtään tiedä mistä puhut, kun ihan tutkitustikin Suomessa paras ostovoima asiassa kuin asiassa on lapsettomilla, työssäkäyvillä pariskunnilla. He nimenomaa ovat niitä, jotka eivät juokse tarjousten perässä ja ostavat laatua. Toki tämä ei konkretisoidu, jos omassa maailmassa on vain kaksi vaihtoa, suurpeerheelliset ja pussikaljanostajat.

Kaupan kannalta asiakasvolyymi on myös ratkaisevassa asemassa. Suurperheellinen tarkan ostoslistan kanssa ei ole potentiaalisin heräteostoksiin haksahtaja ja näitä kaupan katteen kannalta tärkeitä lisäostoja ajatellen ei ole todellakaan sama onko kaupassa kaksi suurpeerheellistä vai kaksikymmentä asiakasta pienempien ostosten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi