Pelkään lastani :(
Lapsi on nyt 8-vuotias. Neuvolassa huomattiin joskus 2-3 vuotiaana ettei poika ole ihan ”normaali”. Mitään diagnoosia ei ole saanut. Koulu sujuu hyvin, ja kavereita on. Hän on erittäin väkivaltainen ja lyö usein myös minua ja miesystävääni.
En tiedä mikä mennyt kasvatuksessa pieleen.
Pelkään että lyö tai ylipäätään satuttaa pikkuveljeään.
Voi oikeasti kuulostaa järkyttävältä että ”pelkään” häntä, mutta siltä minusta tuntuu. Saattaa vetää herneet nenään jo jostain tietystä äänestä. ADHD - tutkimukset tehty, ei hänellä ole sitä, misofonian (SSSS) todennäköisyyttä mietitty perheneuvolassa. En tiedä enää mitä teen :(((
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Empatiakyvyn puutos. Empatialisän saat apteekista.
Olin juuri tollainen lapsena. Sain apua ja tukea (vielä aikuisenakin. Diagnoosi F90.0
Ap oletko varma ettei ole ADD? Jos koulussa ei oikeasti pystykkään keskittymään, ja se rasitus siitä ettei pysty keskittymään purkautuu kotona väkivaltana?
Vierailija kirjoitti:
Touretteahan toi vois olla.
perustelut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Touretteahan toi vois olla.
perustelut
Jos lyö tahdosta riippumatta. Unohda. Olisi huomattu jo
Ääniyliherkkyys / misofonia? Autismikirjon häiriöt? ADD?
Vierailija kirjoitti:
Ääniyliherkkyys / misofonia? Autismikirjon häiriöt? ADD?
ei tuo kyllä addltä kuulosta
Käyttääkö kuulosuojaimia kun tekee läksyjä? Osta sille sellaiset, ne oikeasti auttaa.
Mulla siis 9v ADHD - tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla adhd.
adhd tutkimukset tehty jo.
Mulla on samanlainen lapsi. Ollaan käyty perheneuvolassa, toimintaterapiassa, itse olen käynyt psykologilla ja psykiatrilla. Paitsi että mulla on diagnoosi, ADD. Lapsella ADHD ja toiminnanohjauksen häiriöitä.
Tsemppiä teille <3
Jos ei ole vielä saanut mitään virallista diagnoosia, miksi te arvailette täällä palstalla vaikka ette ole koskaan edes tavanneet poikaa?
Vierailija kirjoitti:
VAADI uudet adhd tutkimukset.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Miten varhainen vuorovaikutus sujui? Olitko silloin masentunut. Onko lapsella varhaisia hylkäyskokemuksia? Esim. Jätetty yksin itkemään? Pidättekö tiukat rajat hänelle?
Voi hyvää päivää. Varhaisia hylkäyskokemuksia…
Minulla on poika joka on hyvin samanlainen kuin sinun AP. Hyvää jatkoa.
Asperger, autismikirjon häiriöt…