Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään lastani :(

Vierailija
14.04.2022 |

Lapsi on nyt 8-vuotias. Neuvolassa huomattiin joskus 2-3 vuotiaana ettei poika ole ihan ”normaali”. Mitään diagnoosia ei ole saanut. Koulu sujuu hyvin, ja kavereita on. Hän on erittäin väkivaltainen ja lyö usein myös minua ja miesystävääni.

En tiedä mikä mennyt kasvatuksessa pieleen.
Pelkään että lyö tai ylipäätään satuttaa pikkuveljeään.

Voi oikeasti kuulostaa järkyttävältä että ”pelkään” häntä, mutta siltä minusta tuntuu. Saattaa vetää herneet nenään jo jostain tietystä äänestä. ADHD - tutkimukset tehty, ei hänellä ole sitä, misofonian (SSSS) todennäköisyyttä mietitty perheneuvolassa. En tiedä enää mitä teen :(((

Kommentit (404)

Vierailija
361/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi käyttäytyi huonosti joskus.

Vierailija
362/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAadi ne uudet adhd testi

Olisi ADHD kyllä jo huomattu jos ap:n pojalla se olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi käyttäytyi huonosti joskus.

Mitä tarkoitat?

Vierailija
364/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALOITUS ON TROLLI

Vierailija
365/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tuhlatko aikaanne Satutädin houreisiin.

Vierailija
366/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika ilmeisesti huomaa että ei ole haluttu ja kotona häntä vihataan

No, harva hakkaaja on kai haluttu yhtään missään. Mutta ei hätää: jos haluaa olla tykätty ja loistotyyppi muiden mielestä, niin hakkaamisen lopettaminen on vain asennekysymys

Vierailija
367/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaan kasvatuksen syytä.

Vierailija
368/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhan ja koulun aivopesu satanististen oppien mukaan aiheuttaa lapsille ongelmia ja tyhmentää.

Vierailija
369/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi mutta tuo kuulostaa aika paljon käytöshäiriöltä. Lyömistä, jne väkivaltaisuutta…

Vierailija
370/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadit lapsen isää ottamaan lapsen itselleen. Ei voi olla, että isä luistaa velvollisuuksistaan ja antaa ipanan vain äidin kontolle.

Lapsi ulkomaille isän kanssa?

Vierailija
371/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on huomannut ettei hänestä pidetä!

Vierailija
372/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASPD ehkä?

Ja mitä vittua te muut sekoilette? Kaikkia kommentteja ei tarvitse downvottailla vaan koska voitte. Kasvakaa. Jos joku kysyy mikä misofonia on niin ei sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Ja traumat voivat kyllä aiheuttaa tällaisia ongelmia - niin te 80+ ihmistä jotka otitte ne kommentit koskien traumoja ja väkivaltaa henkilökohtaisesti - astukaa oikeaan elämään.

Vierailija
373/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minun pitää kertoa sinulle - että sinä tässä olet tyhmä. Satanismissa ei hyväksytä väkivaltaa.

Vierailija
374/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarhan ja koulun aivopesu satanististen oppien mukaan aiheuttaa lapsille ongelmia ja tyhmentää.

Valitettavasti minun pitää kertoa sinulle - että sinä tässä olet tyhmä. Satanismissa ei hyväksytä väkivaltaa. Satanistim myös etsivät totuutta, niin opit eivät ainakaan tyhmäksi tee.

Vierailija
375/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD - tiedän ainakin pari adhd ihmistä joilla on nuorempana (ja ehkä vieläkin) ongelmia aggressiivisuudessa esim, ja adhd:lla ja autismilla on aika usein samanlaisia oireitakin.

Vierailija
376/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hölmö googlaamatta kysyy mikä on misofonia? kasvakaa aikuiseks

Vierailija
377/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävän poika 10v asuu laitoksessa tällä hetkellä, juuri siksi että on niin väkivaltainen että hänen kanssaan ei suju yhtään mitään, koulussa on ollut paljon väkivalta tilanteita ja kotona myös. Ilmeisesti käytös johtuu traumoista osaksi. Lapsi on ero perheestä, jossa vanhemmilla on huonot välit, perhessä on päihde ja mielenterveys ongelmia...

Lapsi joutuu maksamaan kovan hinnan huonoista vanhemmistaan. Toisissa olosuhteissa kasvaneena voisi olla ihan tavallinen lapsi.

Tämä on hirveää!

Sukupolviset ongelmat kaatuvat pienen koululaisen kannettavaksi.

Ja taas eteenpäin.

Niin on. Neuvolan toimintaan voisi kuulua pakollinen osallistuminen ensimmäisen lapsen odotusaikana jonkinlaiseen vanhemmustaitojen ryhmään. Kaikki ei ole luonnostaan hyviä vanhempia, varsinkaan jos itse ei ole lapsena saanut kokea normaalia turvallista lapsuutta. Vaikka suurin osa varmasti osaa ihan intuitiivisesti toimia oikein, ei kenellekään kuitenkaan olisi mitään haittaa asioiden kertaamisesta ja läpikäymisestä ammattilaisen johdolla. Kaikki ymmärtää varmasti että lapsi tarvitsee ruokaa, vaatteita, unta ja ulkoilua, mutta tunnetasolla kaikki eivät osaa kohdata lastaan tai asettaa rajoja jotka tukevat normaalia kehitystä.

Pitäisi tosiaan olla. Eikä kaikki ymmärrä ruoka, vaatteet, uni, ulkoilu tasoakaan. Itseasiassa kurista ja tunnetasolla kohtaamisesta puhutaan paljon, mutta nekään ei tietenkään aina toteudu ja onkin sitten vaikeampia hommia hoitaa kuntoon. Sen sijaan yllättävän monelta unohtunut ruoka, uni - ja ulkoiluasiat, mitä työssäni kohtaan perheitä.

Totta. Kaikki vanhemmat ei huolehdi edes näistä fyysisistä perustarpeista, mutta vaikea kuvitella että kyseessä olisi ymmärtämättömyys. Ennemminkin on vaan elämänhallinta hukassa sekä laiska ja välinpitämätön ote arkeen yleensäkin.

Vierailija
378/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD - tiedän ainakin pari adhd ihmistä joilla on nuorempana (ja ehkä vieläkin) ongelmia aggressiivisuudessa esim, ja adhd:lla ja autismilla on aika usein samanlaisia oireitakin.

Joo, mutta jos AINOA oire on aggressiivisuus ei varmasti ole kyse keskittymishäiriöstä. Adhd tyyppinen aggressiivisuus johtuu nimenomaan impulsiivisuudesta. Lapsi ei ehdi ajatella ennen kuin toimii. Suunnitelmallinen tai tarkoituksenhakuinen aggressiivisuus kielii ihan muunlaisista ongelmista. Autismissa, lievässäkin pitäisi olla selkeitä poikkeavuuksia sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Sen lisäksi rutiinisidonnaisuutta ja aistisäätelyn ongelmia. Ap kyllä mainitsi että lapsi saattaa reagoida ääniin, mutta mainitsi myös että on kavereita. Sosiaaliset taidot siis ovat mitä ilmeisimmin kohtalaisen normaalit kun ikätoverit eivät hyljeksi. Muutenkaan aggressiivisuus ei kuulu autismikirjon ydinoireisiin.

Vierailija
379/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Sinkkonen on suostunut antamaan vain yhden suoran neuvon lasten kasvatukseen: Älä anna lapsesi lyödä itseäsi. Kuuntelisin tässä lastenpsykiatria, joka ei ole muuten suoria neuvoia suostunut antamaan.

8-vuotiasta voi vielä ohjata, voi pitää kiinni, jos alkaa riehumaan. Rangaistuskeinoja on. Voi ottaa pelit pois, kännykän pois, säästöt pois, laittaa arestiin, jäähylle, ottaa tärkeät lelut pois. Mitä tahansa, mikä oikeasti uppoaa lapseen. Uudet raivarit luvassa, mutta rangaistus on ja pysyy.

Itse olen monessa asiassa liiankin lepsu, mutta minua ei lyödä, piste. Eikä minun kodissa lyödä ketään muuta. Helpointa ollut kun heti ekasta kerrasta taaperoiässä tullut tuntuva rangaistus. Homma jäänyt siihen kahdella neljästä lapsesta. Kaksi kokeilut vielä myöhemmällä iällä, mutta sama homma, oikeasti tuntuva rangaistus, sellainen, että itsestä on jo tuntunut tosissaan pahalta lapsen puolesta. Ei siis mitään lapsen pahoinpitelyä tms.! Sellaisesta lapsi ei opi muuta kuin lyömään uudestaan. Mutta lapselta pois sellaiset jutut, mistä oikeasti tulee jo suru puseroon.

Vaikka teillä jo ollaan lyömisen kierteessä, kannattaa silti laittaa kunnon rangaistukset käytäntöön.

Tämä ei poissulje muita tukitoimia, joita varmasti tarvitsette, koska vahinkoa jo tullut: Epäluottamusta välillenne.

Ja lapsi on ääniherkkä. Oli muuta diagnoosia tai ei, tarvitsee tukea ärsykkeiden käsittelyyn ja hermojen hallintaan, mutta tästä eteenpäin teilläkään ei löydä. Ehdottoman tiukka linja tässä. Yhtään lyöntiä ei katsota läpi sormien.

Vierailija
380/404 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsi vanhetessaan ei joudu huonoon seuraan. Mun pojalle kävi niin. Jatkuva kannabiksen poltto sai pojan sekaisin. Useita psykooseja ollut. Kun käy meillä joudun piilottamaan välillä veitset ym. kun poika niin harhainen ettei minua tunnista. Ja ei, apua ei saa tässä maassa. Kaikki on yritetty. Olisi kiva ollut pääsiäinenkin yhdessä viettää, mutta en uskalla kotiin päästää kun olen yksin. Rakastan poikaani, mutta samalla pelkään häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä