Pelkään lastani :(
Lapsi on nyt 8-vuotias. Neuvolassa huomattiin joskus 2-3 vuotiaana ettei poika ole ihan ”normaali”. Mitään diagnoosia ei ole saanut. Koulu sujuu hyvin, ja kavereita on. Hän on erittäin väkivaltainen ja lyö usein myös minua ja miesystävääni.
En tiedä mikä mennyt kasvatuksessa pieleen.
Pelkään että lyö tai ylipäätään satuttaa pikkuveljeään.
Voi oikeasti kuulostaa järkyttävältä että ”pelkään” häntä, mutta siltä minusta tuntuu. Saattaa vetää herneet nenään jo jostain tietystä äänestä. ADHD - tutkimukset tehty, ei hänellä ole sitä, misofonian (SSSS) todennäköisyyttä mietitty perheneuvolassa. En tiedä enää mitä teen :(((
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Tämä lapsi hyötyisi hyvin tiukasta kurista. Hänen olisi pakko hillitä käytöksensä. Miksi riehumista ja väkivaltaa pitäisi hyväksyä enää yhtään kertaa.
Niinpä. Tiukempi kuri tehoaa aina
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo aikuisten lasten äitinä voin kertoa että näin lasten ikätovereissa joitakin tällaisia lapsia. Nykyään, noin 18-20-vuotiaana muutamat heistä käyttävät piikkihuumeita, ovat vieroituksessa ja pudonneet jo valmiiksi yhteiskunnasta. Koulut käymättä ja yhteiskunnan elättejä. Miltäs kuulostaa lapsellesi tällainen tulevaisuus?
:( surullista
Kuulostaa kamalalta. Mene sinäkin juttelemaan.
Kehota lastasi soittamaan numeroon 116 111. Saa sieltä varmasti tukea ja apua <3
Vierailija kirjoitti:
Kehota lastasi soittamaan numeroon 116 111. Saa sieltä varmasti tukea ja apua <3
MLLn nuorten ja lasten puhelin.
Onko päähän kohdistunut kovia iskuja?
Ap minun siskontyttärelläni on aika samanlainen lapsi ja hän on joutunut jo laitokseen tsemppiä teille ja toivotan hyvää jatkoa. Rukoilen puolestanne.
Meidän lapsella oli joskus samanlaista väkivaltaisuutta mutta meni ohi joskus 10 vuotiaana.
Kauan ootte ollu perheneuvolassa?
Oletko kajonnut lapseen? Tukistanut? Hakannut? Kähminyt?
Lapsellahan voi olla myös jokin kehitysvamma, joka aiheuttaa tuollaista käytöstä. Onko sitä tutkittu?
Pelkään lasiani, luulen että se vielä kaataa väkisin viinaa kurkustani alas.
Up