Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun pomo määrää tehtäviä kysymättä edes

Vierailija
14.04.2022 |

En vaan yhtään tykkää tulla komennelluksi, eikä tällaista ole aiemmissa töissä ollutkaan, ja kuitenkin 20 vuoden kokemus työelämästä. Voisi edes näön vuoksi kysyä, eikä tosiaan vain määrätä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole kahteenkymmeneen vuoteen sitä faktaa oppinut, että sinä työntekijänä suoritat työnantajan tai hänen edustajansa määräämiä työtehtäviä.

Ei se nyt ihan näinkään mene. Entinen työnantaja kuvitteli niin että kun joku jää eläkkeelle, tilalle ei palkata uutta, työt jaetaan ja palkka ei nouse. Moni äänesti jaloillaan.

Tällä ei ole aloituksen kanssa mitään tekemistä.

Onhan. Tässä määrätään lisää työtehtäviä kysymättä ja palkkaa lisäämättä.

Vierailija
22/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse pitkään työpaikassa, jossa pomo vuosien saatossa lisäsi koko ajan työtaakkaa muttei palkkaa... Jälkimmäinen sivuutettiin vain...

Liian kauan kesti ennen kuin ymmärsin häippästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä aina sopimuksessa sopia tehtävät, listaa. Niitä ei kai pitäisi kysymättä lisäillä ja vaihdella mielen mukaan. Aina keskustelua. Ja montako ihmistä tekee tehtäviä, mikä on liikaa tai liian vähän. Parempi työkulttuuri, ei shokkeja tai yllätyksiä.

Nykyään kuvitellaan että ”muut työantajan määräämät tehtävät” -statuksella voidaan teettää yhdellä kolmen henkilön työt. Kuka suostuu, kuka ei.

Vierailija
24/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaisiakin on niin monenlaisia. Rokka ei vain alistu, vaikka lujille esimiehet hänet laittavatkin.

Suurempi osa porukasta sitten tekee duuninsa, puristaa ehkä nyrkkiä taskussa yms.

Ja jotkut alistuvat suosiolla teräviin käskyihin.

Vierailija
25/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

23. Ei vain kuvitella...

Vierailija
26/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaisiakin on niin monenlaisia. Rokka ei vain alistu, vaikka lujille esimiehet hänet laittavatkin.

Suurempi osa porukasta sitten tekee duuninsa, puristaa ehkä nyrkkiä taskussa yms.

Ja jotkut alistuvat suosiolla teräviin käskyihin.

Koskee myös esimiehiä. Joistakin miettii miksei hän ole työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
27/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23. Ei vain kuvitella...

Niinpä, mutta on oma valinta jääkö ottamaan sitä paskaa niskaan.

Vierailija
28/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää Rokkaa:

Vierailija
29/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaanko pomoja a.p? Minun pomo se ei käske eikä komenna se vihjailee , että joo ehkä ens viikolla saattaa joku vierailija tulla ja sitten keskiviikkona raivoaa, kun ei kahvileipää ollut vieraille. Muutenkin olettaa, että luen rivien välistä työtehtävät, kun ne muuttuu koko ajan sanos suoraan, niin tekisin.

Vierailija
30/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei nyt varmaan AP:lla ollut siitä, että ei haluaisi tehdä töitä, vaan siitä, miten asia esitetään.

"Siivoa tuo pöytä" vai

"Siivoaisitko tuon pöydän"

Niiiiin…? Ja aikuinen ihminen mököttää kun ei on väärällä tavalla pyydetty tekemään työtehtävä? Ap on diiva.

Kyllä! Juuri näin!

Joku sanoisi että ap on nainen. Mutta ei kaikki naiset ole diivoja. Ja monet miehetkin on diivoja.

Frendit-tv-sarjassa on vastaava tyhmä kohtaus. Chandler sanoo jotain Joeylle. Joey loukkaantuu. Chandler kysyy "mitä mä sanoin mikä sua loukkasi?" Joey vastaa "ei mua loukannut se MITÄ sä sanoit, vaan se MITEN sä sen sanoit". Ja silloin Joey tajuaa muuttuneensa diivanaiseksi ja huutaa "apua, olen nainen!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi