Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun pomo määrää tehtäviä kysymättä edes

Vierailija
14.04.2022 |

En vaan yhtään tykkää tulla komennelluksi, eikä tällaista ole aiemmissa töissä ollutkaan, ja kuitenkin 20 vuoden kokemus työelämästä. Voisi edes näön vuoksi kysyä, eikä tosiaan vain määrätä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole kahteenkymmeneen vuoteen sitä faktaa oppinut, että sinä työntekijänä suoritat työnantajan tai hänen edustajansa määräämiä työtehtäviä.

Vierailija
2/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin, asiat voi esittää eri tavoilla. Kysymällä esittäen lopputulos olisi sama, eli alainen tekisi työn, vain enemmän mielellään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan siinä sopparissa lukee se +kaikki ta:n määräämät tehtävät.

Jos keksii, että asettelet niitä ympyriäisiä kiviä polkunsa reunaan, oot sen luvannut tehdä.

Vierailija
4/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei nyt varmaan AP:lla ollut siitä, että ei haluaisi tehdä töitä, vaan siitä, miten asia esitetään.

"Siivoa tuo pöytä" vai

"Siivoaisitko tuon pöydän"

Vierailija
5/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei nyt varmaan AP:lla ollut siitä, että ei haluaisi tehdä töitä, vaan siitä, miten asia esitetään.

"Siivoa tuo pöytä" vai

Niiiiin…? Ja aikuinen ihminen mököttää kun ei on väärällä tavalla pyydetty tekemään työtehtävä? Ap on diiva.

Vierailija
6/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siivoa tuo pöytä" vai

Kaiketi ap tuota hakee. Mutta jos jollekin ihmiselle ei voi sanoa jotain aivan normaalia asiaa aivan normaaliin suoraan tapaan, niin se ihminen on jotenkin vakavasti sairas. Ei KAIKKI voi olla loukkaavaa! Ei kaikkea kommunikointia tule jotenkin "pehmentää" tuollaisilla kiertelevillä ilmaisutavoilla ja vihjauksilla ja valkoisilla valheilla yms. Jos esimies sanoo alaiselle "siivoa tuo pöytä" ja alainen vetää siitä herneet nenään niin se alainen ei sovi työelämään, ei siis "normaaliin" työpaikkaan. Toki on sellaisia aloja joissa työntekijän kuuluukin olla kamala draamailija, siis vaikkapa elokuva-/teatteriala. Ilmeisesti ap on draamailija. Hänen kannattaisi tehdä töitä jollain draamailualalla. Hänen esimiehesä taas on normaali ihminen.

Vierailija
7/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siivoa tuo pöytä" vai

Kaiketi ap tuota hakee. Mutta jos jollekin ihmiselle ei voi sanoa jotain aivan normaalia asiaa aivan normaaliin suoraan tapaan, niin se ihminen on jotenkin vakavasti sairas. Ei KAIKKI voi olla loukkaavaa! Ei kaikkea kommunikointia tule jotenkin "pehmentää" tuollaisilla kiertelevillä ilmaisutavoilla ja vihjauksilla ja valkoisilla valheilla yms. Jos esimies sanoo alaiselle "siivoa tuo pöytä" ja alainen vetää siitä herneet nenään niin se alainen ei sovi työelämään, ei siis "normaaliin" työpaikkaan. Toki on sellaisia aloja joissa työntekijän kuuluukin olla kamala draamailija, siis vaikkapa elokuva-/teatteriala. Ilmeisesti ap on draamailija. Hänen kannattaisi tehdä töitä jollain draamailualalla. Hänen esimiehesä taas on normaali ihminen.

PS. Ja on hurjan hassua kun työpaikoilla on tosiaan esimiehiä jotka kysyy "siivoaisitko tuon pöydän?" Ja jos se alainen sattuu olemaan autisti tai muutoin yksinkertainen, niin hän käsittää tuon kysymyksen ihan kirjaimellisesti ihan vain hypoteettisena spekulointina. Autistin vastaus esimiehelle on vaikkapa: "kyllä mä voisin sen pöydän siivota". Mutta autisti ei mitään ala tehdä. Kun eihän autistille sanottu että jotain myös pitäisi tehdä, vaan kysyttiin vain että olisiko tekeminen mahdollista. Ja niin sitten esimies ihmettelee miksi alainen viisastelee, miksei alainen siivoa sitä pöytää. Joten hetken kun esimies on ihmetellyt autisti-alaisen toimettomuutta niin esimies kysyy: "no pitäisköhän se pöytä sitten siivota?" Ja autisti edelleen käsittää kirjaimellisesti, joten vastaa: "En tiedä. Pitäiskö?"

Ja niinpä esimies manaa aina sitä kuinka hänen alaisensa on laiska sekä hankala, ja esimies ihmettelee miten alainen voi olla niin röyhkeä että alainen "veetuilee päin esimiehen naamaa". Koska veetuiluksihan esimies käsittää nuo autistin vilpittömät rehelliset tietämättömät vastaukset.

On tosiaan ihan liikaa draamailuesimiehiä. Esittävät asiat "hienovaraisesti" tai "motivoivasti" tai "alaisen näkökulman huomioonottaen" tai "tunteisiin vedoten" tai neuvotellen tai kysyen tai keskustellen tai... Kamalia esimiehiä, työpaikkojen pilaajia, ei sellaisiin firmoihin voi jäädä töihin.

Vierailija
8/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole kahteenkymmeneen vuoteen sitä faktaa oppinut, että sinä työntekijänä suoritat työnantajan tai hänen edustajansa määräämiä työtehtäviä.

Ei se nyt ihan näinkään mene. Entinen työnantaja kuvitteli niin että kun joku jää eläkkeelle, tilalle ei palkata uutta, työt jaetaan ja palkka ei nouse. Moni äänesti jaloillaan.

Vierailija
9/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Rokka ei moiseen suostunut...

Ja oli ko. porukan kiistatta paras sotilas.

Vierailija
10/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en siihen suostu että minulle vaan saneltaisiin että mitä minun tulee tehdä. Vain joillekin lampaille sopii tuollainen alistus ja nöyryytys. Nolot lampaat!

Minähän en tee mitä muut määräävät. Minä olen itseni herra. Minä pidän oman pääni. Minä toimin oman pääni mukaisesti.

t. Ylpeästi omapäinen ja itsepäinen, oman tien kulkija, vahva ihminen

Vierailija
11/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan näinkään mene. Entinen työnantaja kuvitteli niin että kun joku jää eläkkeelle, tilalle ei palkata uutta, työt jaetaan ja palkka ei nouse. Moni äänesti jaloillaan.

Tällä ei ole aloituksen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
12/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siivoa tuo pöytä" vai

No eikö työpaikalle ole tullut tekemään töitä ja miksi niistä töistä pitäis erikseen kysyä nätisti? Jos pitää jotain siivota, niin sitten siivotaan. 

Vierailija
13/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän en siihen suostu että minulle vaan saneltaisiin että mitä minun tulee tehdä. Vain joillekin lampaille sopii tuollainen alistus ja nöyryytys. Nolot lampaat!

Minähän en tee mitä muut määräävät. Minä olen itseni herra. Minä pidän oman pääni. Minä toimin oman pääni mukaisesti.

t. Ylpeästi omapäinen ja itsepäinen, oman tien kulkija, vahva ihminen

PS. Joku kenties sanoisi että olen kapinallinen, mutta en ole sellainen turha joutilas "rebel without a cause" eli en ole kapinallinen ilman mitään syytä. Vaan minäpäs olen kapinallinen hyvästä syystä, oikeasta syystä, parhaasta mahdollisesta syystä. Minulla on usko, vakaumus! Olen kapinallinen tästä syystä: uskon vakaasti itseeni!

Vierailija
14/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin. Voisitko tehdä asian xx pitäisi olla valmis yy. Sitten kysyn, että missä mennään? Vastaus on ”en mä oo ehtiny sitä tekee”. Nyt sanon, että teetkö xx tarvitsen sen yy. En ihan komentele, mutta liian vapaamuotoinen pyyntö aiheutti sen, että ei tule valmista ajoissa.

Vierailija
15/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikin Kreikassa ja Roomassa pelin henki oli selvä: jos ja kun on toisen palveluksessa, on hänen orjansa.

Vierailija
16/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä aina sopimuksessa sopia tehtävät, listaa. Niitä ei kai pitäisi kysymättä lisäillä ja vaihdella mielen mukaan. Aina keskustelua. Ja montako ihmistä tekee tehtäviä, mikä on liikaa tai liian vähän. Parempi työkulttuuri, ei shokkeja tai yllätyksiä.

Vierailija
17/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli samanmoinen uusi pomo, hajoita ja hallitse tyylillä. Pari otti lopputilin, jonkun aikaa ehti rellestää kunnes joutui lataukseen suljetulle osastolle. Saatiin tilalle oikea normi ihminen.

Vierailija
18/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se nyt ole hyvä että kerrotaan mitä odotetaan tehtäväksi? On sellaisiakin paikkoja joissa ei kerrota mitään vaan jälkikäteen tullaan v### tulleen kun ei oo sitä eikä tätä älynnyt tehdä.

Vierailija
20/30 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymeno on just tota ettei keskustella ja arvosteta toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi