Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi valitsette lapsen puolesta, että hänet liitetään

Vierailija
05.10.2006 |

johonkin uskonnolliseen yhdyskuntaan? Miksi ette anna lapsen itse päättää sitten kun hän on tarpeeksi vanha päätöksen tekemään? Eikös pienen lapsen aivopesu ole väärin, voiko hän enää aikuisena puolueettomasti miettiä eri uskontojen järkevyyttä tai jättäytymistä sittenkin koko hommasta pois?

Itseäni ärsytti, kun minut on kastettu kirkkoon tietämättäni. Onneksi pystyin aikuisena siitä eroamaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vitsi, mutta aiheeseen liittyen.

Tuoreilta vanhemmilta kysyttiin onko vauva tyttö vai poika. Avarakatseiset vanhemmat totesivat, että sen saa lapsi itse myöhemmin päättää.

Vierailija
2/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskonnolliset valinnat eroavat muista valinnoista?

Etkö valitse lapsesi puolesta kaiken muunkin: millaisia vaatteita käyttää, syökö luomua vai ei, syökö lihaa, käyttääkö kesto- vai kertakäyttöisiä vaippoja, mitä kieltä puhuu, mitä nimeä lapsesta käytetään..

Eikö ole kamalaa kuinka lapset aivopestään että " Sinun nimesi on Petteri" vaikka muutaman vuoden päästä voi hyvinkin käydä ilmi että Petteri olisi halunnut nimekseen Kalle. Mitäs sitten tehdään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tottakai välitämme arvomaailmamme myös lapsillemme. Niinhän kaikki ihmiset tekevät. Mielestäni on suurta harhaa kuvitella että lapsen voi kasvattaa jotenkin neutraalisti, ettei välitä hänelle mitään omia arvojaan tai uskomuksiaan.

Sitäpaitsi ei esim. kirkkoon liittäminen mitenkään sulje pois sitä myöhemmin itse päättämista - toki lapsi voi myöhemmin päättääerota kirkosta ja vaikka liittyä jonnekin muuallle tai olla liittymättä.

Vierailija
4/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tulee ensin ja vasta sitten kaste Raamatun mukaan. en usko asian olevan kuitenkaan niitä suurimpia, vaan vanhemmathan tarkoittavat lapsen parasta. Itse olen onnellinen kristillisestä helluntailaisesta kasvatuksesta. Itse sain valita milloin tai haluanko edes mennä kasteelle. annan lapsilleni myös täyden vapauden asian suhtee, mutta kerron jumalasta ja jeesuksesta oman uskoni mukaan. Mulle Jumala on niin tärkeä asia, että koko elämä tuntuis mahdottomalta ilman häntä. Musta on hurjaa, kun ihmiset elää kuin eivät koskaan kuolisi. Monet ajattelee sitten vanhana uskovansa, mutta mehän emme tiedä milloin kuolemme. Elämä ei ole sattumaa, kumpa me kaikki voitais uskoa ja kerran päästä taivaaseen. Vaikka suomi on kristitty maa, niin harvapa kertoo oikeasti uskovansa.

Vierailija
5/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä kristitty maa, kun uusia tapakristittyjä tulee koko ajan tuon kasteen myötä.

Eläkää hyvät ihmiset tätä elämäänne!!!! Hauska muuten nähdä minne " taivaaseen" tai " helvettiin" ne kaikki joskus eläneet ihmiset ja mahdollisesti eläimetkin mahtuvat. :D

Vierailija
6/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 63, mielenkiinnosta kyselen. Oletko oikeasti sitä mieltä että ei ole kuin maanpäällinen elämä?

Mikä järki siis syntyä, elää hetki ja kuolla täydellisessä maailmassa?

Ja täydellisellä tarkoitan sitä että jokaisella pienellä kirpullakin on oma tehtävänsä...

Vierailija
7/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja 63, mielenkiinnosta kyselen. Oletko oikeasti sitä mieltä että ei ole kuin maanpäällinen elämä?

Mikä järki siis syntyä, elää hetki ja kuolla täydellisessä maailmassa?

Ja täydellisellä tarkoitan sitä että jokaisella pienellä kirpullakin on oma tehtävänsä...

Vierailija
8/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhdellä lajilla olisi elämän jälkeen toinen elämä, kun ei luonnossa muillakaan näin ole?

Vierailija
9/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten?

Vierailija
10/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitäs sitten?

Vierailija
11/61 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on täysin uskonasioita, noista emme voi tietää.

Vierailija
12/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lasta liitetä vauvan puolueeseenkaan.

Vierailija
13/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän lasta liitetä vauvan puolueeseenkaan.

Vierailija
14/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 15 vuotinen voi tahtoessaan erota tai liittyä kirkosta<7kirkkoon.

eli silloinhan hän saa valita.

toisaalta oonhan sekin aivopesua jos lapsellensa opettaa ei selaista ole olemassakaan kuin jumala... silloinkin sitä opettaa omia arvojaan. eikös?

meillä minä olen uskossa mies ei on ateisti ja meillä on lapsille kerottu molemmat näkökulmat ja he saavat itse päättää aikuisena kuinka on ja miten haluavat elämäänsä elää. Ja juu lapset kuuluu kirkkoon ja on kastettu koska minä kuulun kirkkoon. eli lapset tulevat äitinsä mukana.

Vierailija
15/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis koulussakaan ole oasllistunut uskonnon opetuksen. Koen että olen jäänyt suurelta osin yleissivistyksen ulkopuolelle. Kristinusko on valta uskontomme ja lapsenkuuluisi tietää siitä pääpiirteet.

Olen aikuisella iällä käynyt rippikoulun, saanut kasteen ja näin kiittynyt kirkkoon. Rippikoulussä kysyin mitä eroa in jumalalla ja jeesuksella Miettikää sitä!!

Vierailija
16/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöpuhetta?

Vierailija
17/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kristillistä en ala lapselleni väkisin tuputtamaan.

Vierailija
18/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristittyjä niin miksi ihmeessä sulkisimme lapsemme ulkopuolelle??

Vierailija
19/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itseäni ärsytti, kun minut on kastettu kirkkoon tietämättäni. Onneksi pystyin aikuisena siitä eroamaan.

Miksi vanhemmat päättävät laittaa lapsen tavalliseen kunnalliseen päiväkotiin? Lapsihan saattaisi haluta esim. erikoispäiväkotiin. Miksi vanhemmat antavat lapselle lihaa? Lapsihan voisi haluta olla kasvissyöjä. Ja myös: miksi vanhemmat EIVÄT liitä lasta mihinkään uskonnolliseen yhteisöön? Lapsestahan saattaa tulla kiihkouskovainen.

Vierailija
20/61 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi käy seurakunnan kerhoa ja koulussa menee uskontotunneille yleissivistyksen takia. Saa sitten itse päättää, mihin uskoo tai on uskomatta, mutta ainakin tuntee perusteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme