Miksi heität biojätteet sekajätteeseen?
Onkse jotenkin hankalaa erotella niitä? Aloitus ei koske heitä, jotka eivät heitä biojätteitä sekajätteeseen.
Kommentit (152)
On se hankalaa, en jaksa ravata roskiksella joka hiton päivä. Tulee niitä prkleen pikku syöttiläskärpäsiä,hyi...en jaksa niitäkään!
Koska mä voin. Ja olen sen arvoinen.
Mikset laita biojätteitäsi omaan biokaasu sammioosi?
Jäte yhtiöt saa itse erotella rahan teko tuotteensa
Käytetään kompostia silloin kun ei ole liian kylmä. Kylmällä kelillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sekajäte. Asun maalla, täällä ei kerätä kotitalousten biojätettä missään.
Ilmasto kiimaiset ituhipit saa tulla erottelemaan roskani jos haluavat minua se homma ei kiinnosta kun on muutenkin jo tarpeeksi hommaa
Ei ole tässä meidän alueella biojätteiden keräystä. Alkavat ikävästi haista, ja kerätä rottia, jos ei niitä mihinkään laita pois.
Meillä on oma kompostori ja laitan sekajätteeseen kaiken liian hitaasti kompostoituvan kuten vaikka kananmunan tai avocadon kuoret. Ei ole kiva laittaa kukille multaa, jossa on maatumattomia ja tunnistettavia paloja seassa. Joo, on lämpökompostori ja myös jälkikompostoin, mutta nuo tietyt jutut eivät vaan halua muuttua mullaksi.
Ei ole mitään syytä miksen niin tekisi
On.
Kyllästyin kotonani lojuvaan kuuteen roskikseen ja muutin systeemin yksinkertaiseksi.
Mun jätteet saa yhteiskunta lajitella samassa paikassa missä julkisten tilojen ja yritysten.
Vai oletko nähnyt kadulla, ostoskeskuksissa ym. kierrätystä harrastettavan? - En minäkään.
Ei ole keräystä, eikä muitakaan lajittelupisteitä niin lähellä, että ilman autoa onnistuisi kierrätys.
Laitan kaiken paristoista banaaninkuoriin sekajätteeseen ja jos se on ongelma jollekin, niin voi voi.
Tyhmiä ämpäripäitä ketju täynnä.
Lajittelu ei ole vaikeaa. Maallakin voi tehdä itse kompostin.
Kulutin kerran pari tuntia googlaten kuntani ongelmajätepistettä.
Ei löytynyt.
Niinpä annoin olla. Heitin roskat roskiin.
Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan kaiken paristoista banaaninkuoriin sekajätteeseen ja jos se on ongelma jollekin, niin voi voi.
Niin minäkin. Ja ihan samaa. mieltä
Tai sekajätteet biojätteisiin, kuten täällä näkyy olevan tapana.