Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi heität biojätteet sekajätteeseen?

Vierailija
14.04.2022 |

Onkse jotenkin hankalaa erotella niitä? Aloitus ei koske heitä, jotka eivät heitä biojätteitä sekajätteeseen.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh tyhmä kysymys. Kaikki vaan sikinsokin sekäjätteisiin, mulla ole aikaa eikä haluja niitä lajitella.

Vierailija
22/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä ämpäripäitä ketju täynnä.

Lajittelu ei ole vaikeaa. Maallakin voi tehdä itse kompostin.

Ei me sitä lajittelua väliin minkään tyhmyyden vuoksi jätetä. Meitä ei vaan voisi vähempää kiinnostaa ja laitamme siksi kaiken sekajätteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätteiden lajittelu jätelaitoksille!

Siin olis ma muille sopivaa työtä.

Vierailija
24/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heität patjat ja huonekalut ja kodinkoneet metsään?

Vierailija
25/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lajittelu sinällään hankalaa ole, mutta en tiedä, mihin veisin ne biojätteet, jos niitä ei saa sekajätteeseen laittaa. Meidän kylällä ei ole kuin sekajätteen ja metalliromun keräilypiste. 14 km päästä löytyy lähin laajempi kierrätyspiste, mutta sielläkään ei ole biojäteastiaa, enkä lähtisi sinne asti joka toinen päivä roskia kuskaamaan, kun ei muuten ole sinne asiaa. Ei olisi edes kovin ekologista se.

Kompostin laittamista omalle pihalle olen harkinnut, mutta siihen pitää vielä perehtyä. Näitä asioita ei tarvinnut kaupungissa kerrostalossa pohtia, kun biojätteenkeräys astia oli pihalla roskakatoksessa. Täällä maalla omakotitalossa pitää miettiä asiat loppuun asti. Mm. mihin se kompostimulta sitten laitetaan.

Vierailija
26/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä biojätettä tulee sen verran vähän yhden hengen taloudessa ettei ole järkeä kerätä sitä erikseen.

Vierailija
27/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska biojätteitä tulee yhden hengen taloudessa vähän, lähinnä vain teepussi/pvä, en ala homehduttamaan niitä erikseen. Muutakin jätettä tulee todellä vähän, en vie roskia edes kerran viikossa. Vien ainoastaan silloin, jos lähden jonnekin, siihen asti roskapussi on parvekkeella viileässä.

Kesällä roskisreissuja tiheämmin, kun ei voi käyttää parvekesäilytystä (hajuhaitta).

Elukoiden sulatetun ruuan, jos eivät syö, tyrkkään takaisin pakastimeen ja vien roskisreissulla.

Vierailija
28/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keittiössä yksi roskis. Sinne menee kaikki keittiössä syntyvä jäte. Ei minulla ole tilaa kotona kaikille erilaisille jäteastioille, joten lajittelen vain paperit, pahvit, paristot ja panttipullot. Bio-, seka-, lasi- ja metallijäte menee samaan.

Vierailija
29/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä ämpäripäitä ketju täynnä.

Lajittelu ei ole vaikeaa. Maallakin voi tehdä itse kompostin.

Niin voi. Mutta se ei tule itsestään. On tässä ollut kiireellisempiäkin hommia, kun on vasta omakotitaloon muutettu. Enkä edes tiedä, miten sitä kompostia pitäisi käyttää. Ei se ole mikään roskis, vaan jätteenkäsittelylaitos.

Vierailija
30/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta noin se menee lehtien paperi keräys laatikossa on aina talousjätettä ruokaa ja taas biojäte laatikossa on aina muovia vaippoja purkkeja ja taas normi roskis on täynnä biojötettä perunan kuoria jne.lasia.Lasin keräys laatikko on täynnä tavallista roskaa ruokaa muovia ja silleesti.

Vierailija
31/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis koske minua, mutta vastaan silti, sillä heitin eilen vieraassa paikassa vahingossa sekajätteet ja muoviroskat biojätteeseen. Olisin ottanut pois, mutta miksi tekevät niistä niin syviä ettei yltänyt.

Höh!

Vierailija
32/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keittiössä yksi roskis. Sinne menee kaikki keittiössä syntyvä jäte. Ei minulla ole tilaa kotona kaikille erilaisille jäteastioille, joten lajittelen vain paperit, pahvit, paristot ja panttipullot. Bio-, seka-, lasi- ja metallijäte menee samaan.

Käämit paloi kun luin ulkoroskiksen vieressä olevaa loputtoman pitkää listaa mitä lasia EI SAA laittaan lasinkeräykseen.

Ratkaisu: pullot kauppaan ja muu lasiroska (sitä on vähän) sekaroskiin.

Helppo homma.

Vierailija
33/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaikki roskat samaan pussiin, en lajittele. Jätän tuon turhan homman niille, jotka siitä ovat kiinnostuneita.

Vierailija
34/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä nää itämaan narkit sitten ...dyykkaa roskista kaiken jäteruuan tai ravintoloissa ilmaiseksi toisten lautaselta tai myy varastettua ruokaa vaatetta hyi kakkaa ja vielä leuhkii kun on ilmaista.Öh.Kannattaa lähtee turkista tai novgorodista dyykkaan roskia tänne asti?Palestiinassa yx kesää torilla pudonneet tomaatit ja pitää päällään muiden vaatteita.Sehän on narkomaanien luvattu maa.Holy land.

Vierailija
35/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki on sekaisin kirjoitti:

Totta noin se menee lehtien paperi keräys laatikossa on aina talousjätettä ruokaa ja taas biojäte laatikossa on aina muovia vaippoja purkkeja ja taas normi roskis on täynnä biojötettä perunan kuoria jne.lasia.Lasin keräys laatikko on täynnä tavallista roskaa ruokaa muovia ja silleesti.

Samaa ihmetellyt. Meidän kylällä on metallinkeräyslavan kyljessä lappu, jossa ohjeistetaan kissan kokoisilla kirjaimilla, että vain metallijätettä, ja sellaisia laitteita, jotka ovat suurimmaksi osaksi metallia. Siellä on vaahtomuovipatjoja ja muovisia puutarhakalusteita yms.

Ei tämän kokoisella kylällä tarvitse olla kuin yksi kus*pää, niin homma menee reisille.

Vierailija
36/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta koko asia. Kaikki samaan pussiin ja erotelkoot sitten jossain. Ainakin ilmeisesti työllistän ihmisiä.

Vierailija
37/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin vähän, yksi suodatinpussi ja joskus perunankuoria tms. En ala maksamaan tyhjennyksestä, kun ei sitä väliä saa kovin isoksi. Nyt jo sekajätteellä maksimiväli ja aina jää hitusen vajaaksi astia, koitan kyllä jotain heittää sinne täytteeksi. Muovit, pahvit ja lehdet kierrätän. Vien välillä ne kaupan luona olevaan pisteeseen.

Vierailija
38/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heität patjat ja huonekalut ja kodinkoneet metsään?

Arvaan: ne ei mahtunut sekajäteastiaan?

Vierailija
39/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäte yhtiöt saa itse erotella rahan teko tuotteensa

Terveisin elämäm koulu lainen.

Vierailija
40/152 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä raastkinut ostaa kompostia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi