Pääministeri Sanna Marinin musta nahkatakki valloitti Ruotsin
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008751688.html
Eikö ruotsalaisilla todellakaan ole muuta pohdittavaa tässä hetkessä kuin vaatteet? Entäs se asia?
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä muistan Marinista: rintavaot, oluet, puhelimen unohdukset, ja nyt ruotsin valloitus nahkarotsilla. Hänestä joku vielä ehdottelee pressaa, Voi ei.
Kertoo kyllä enemmän sinusta ja seuraamistasi medioista (Seiska? Iltalehti?) kuin Marinista.
Itse en voi kuin ihmetellä, miten hän kriisistä toiseen hoitaa asioita varmalla, tehokkaalla, selväsanaisella ja reippaalla tyylillään. Ja pukeutuu, miten tahtoo. Itse olisin jo lataamossa.
Kyllä noista asioista on kerrottu kansainvälisessä mediassa. Ehkä myös Seiskassa, mutta siitä en tiedä.
Sanna Marin on ollut esillä ulkomailla enemmän kuin kukaan suomalainen pääministeri ennen häntä ja hänen taitojaan ja johtajuuttaan on ihailtu positiiviseen sävyyn ympäri maailmaa, repikää sitten siitä.
Joopa joo ei ollut Mannerheimilla twitteriä eikä Ilaria.
Donald Trump vasta esillä olikin ulkomailla. Onko Trump arvioitava siitä syystä hyväksi presidentiksi? Mitä sanot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää marinia hehkuttavat viestit oikein on? On tietenkin väärin haukkua mutta olen itse eri mieltä siitä että ei ole suomea hoitanut hyvin, esim velkaa otettu huolettomasti ja sitten leikataan kaikista köyhemmiltä,lisäksi pandemia aika yhtä ruljanssi,ristiriitaista tietoa miten toimitaan yms,yrityksiä kaatunut ja monet päätynee tekemään itsemurhan talousvaikeuksien takia. Lisäksi marinin käyttäytyminen on kuin teinitytöllä,puhuu päälle ja suuttuu jos antaa palautetta.
Työllisyystilanne on Suomessa nyt hyvä. Mene sinäkin töihin.
Moni ei välttämättä edes hehkuta Marinia. Monen mielestä ihminen vain saa pukeutua miten haluaa. Kukin tyylinsä ja persoonansa mukaan. Emme jaksa pönöttää hikisissä jakkupuvuissa. Maailma menee eteenpäin.
Mutta ihmisten pukeutuminen ja tyylitaju meneekin takapakkia. Porukka menee hautajaisiin farkuissa ja häihin verkkareissa. Ja pääministeri hoitaa tehtäviään nahkarotsissa.
Ei hyvä. Ei hyvä.
Tätä ihmettelin joskus lasten koulujen juhlissa. Pitäisi oppia, että juhliin pukeudutaan erilailla, kuin vapaa-aikana. Opettajalla oli t-paita ja farkut. Siinä mallia lapsille. Vaatteilla kunnioitetaan tilaisuutta ja vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Sannan pelkistettyyn tyyliin sopi hyvin tuo nahkatakki. Ihan hyvä veto laittaa tuo takki ylle tähän tapaamiseen. Koska Sanna on kaunis nuori nainen, tuo tyyli sopii hänelle. Osoittaa myös ,että luotettavaan naapurin luo voi mennä rennommallakin otteella, kuin ystävän luo kylään. Ja hiukset auki. Hyvä Sanna.
Menikös Sanna kaverin luokse rennosti kyläilemään vai oliko hän kenties pääministerin tehtävissä Suomen tasavallan edustustehtävissä tapaamassa toisen maan pääministeriä?
Pukeutuminen tilanteen mukaan, katsos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää marinia hehkuttavat viestit oikein on? On tietenkin väärin haukkua mutta olen itse eri mieltä siitä että ei ole suomea hoitanut hyvin, esim velkaa otettu huolettomasti ja sitten leikataan kaikista köyhemmiltä,lisäksi pandemia aika yhtä ruljanssi,ristiriitaista tietoa miten toimitaan yms,yrityksiä kaatunut ja monet päätynee tekemään itsemurhan talousvaikeuksien takia. Lisäksi marinin käyttäytyminen on kuin teinitytöllä,puhuu päälle ja suuttuu jos antaa palautetta.
Sinähän nyt hurja ekonomisti olet. Ymmärtääkseni kaikki vakavasti otettavat taloustieteilijät ovat olleet sitä mieltä, että vallinneissa oloissa velanotto on ollut täysin perusteltua.
Eikä Suomi ole mitenkään erityisen pahasti velkaantunut, Euroopassa keskisarjaa. Täällä siitä kyllä jostain syystä vouhkataan enemmän kuin missään muualla.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Sannan pelkistettyyn tyyliin sopi hyvin tuo nahkatakki. Ihan hyvä veto laittaa tuo takki ylle tähän tapaamiseen. Koska Sanna on kaunis nuori nainen, tuo tyyli sopii hänelle. Osoittaa myös ,että luotettavaan naapurin luo voi mennä rennommallakin otteella, kuin ystävän luo kylään. Ja hiukset auki. Hyvä Sanna.
En luota ihmiseen, joka osaa pitää käsiään vain yhellä opitulla tavalla. Yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo RUOTSALAISET sitä yllättäen erikoiseksi hehkuttaa, kun tuollainen rennompi bisnestyyli kopioitu nimenomaan heiltä? 😀
Olen työskennellyt ajoittain Tukholmassa ja esim. kerran siellä tuli kokoukseen viiskymppinen tomitusjohtajanainen jolla samanlainen musta prätkärotsi päällä, mustat paksummat kangasta olevat housut/leggingsit, kirjava kukkainen tunikamainen sifonkipaita, jalassa mustat biker-bootsit ja kädessä Mulberryn klassinen Bayswater -laukku eli ei mitään logoja tai muuta näkyvää mutta vaatetuksestaan näki että ne oli laadukkaat. Siisti meikki ja kiiltävät kiharat hiukset jotka osittain kiinni. Yritin jälkeenpäin löytää samanlaista prätkärotsia sieltä kaupoilta, mutta valitettavasti en kiireessä löytänyt.
USAssa töissä ollessa juuri ennen korona-aikaa näki paljon virkanaisia Wall Steetin liepeillä, joilla siistit bleiserit, jalassa toimistoverkkarihousut eli sellaisia trendikkäitä joissa sivuraita ja jotka ilmeisesti vieläkin aika IN, siistit tennarit tai korkkarit, mielestäni ne tennarit näyttivät kalliimmilta kuin korkkarinsa, ja olalla siistejä logottomia laukkuja tai vaihtoehtoisesti vanhoja vintage-Vuittoneita joissa tumman hunajanruskeiksi patinoituneet nahkaosat.
Nämä ylläolevat edustavat omaa yritystään. Meidän pääministeri edustaa meidän maatamme ja verovaroistamme maksamme Sannan palkan.
Rikkirevityt farkut ja maiharit olis sopinut kuvaan
Vierailija kirjoitti:
Mutta valloittiko se? Vai oliko siitä vain joku maininta jossain? Ja asia oli 95% tärkeämpi.
Aika kaukana valloituksesta kun joku influensseri innostui kehumaan. Kertoo kyllä kaiken nykyihmisistä, että tällaisessakin tilanteessa keskitytään johonkin takkiin. Ihan kun niitä oikeita asioita ei olisi.
Kumpa joku lehti kysyisi Sannalta miksi hänestä ei ole asiallista käyttää asialliseksi koettuja ns. bussinesvaatteita työaikanaan? Jospa sitten kuulisimme häneltä nahkatakkigaten selityksen:). Sekin kun siinä on, hän on palvelualalla, ja hänen tulee edustaa koko suomea, ei vain nuoriso suomea.
Hyvä Sanna , oot tyttömäinen .Tuuletat vanhoja "asiallisia " pukeutumiskoodeja.👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei välttämättä edes hehkuta Marinia. Monen mielestä ihminen vain saa pukeutua miten haluaa. Kukin tyylinsä ja persoonansa mukaan. Emme jaksa pönöttää hikisissä jakkupuvuissa. Maailma menee eteenpäin.
Mutta ihmisten pukeutuminen ja tyylitaju meneekin takapakkia. Porukka menee hautajaisiin farkuissa ja häihin verkkareissa. Ja pääministeri hoitaa tehtäviään nahkarotsissa.
Ei hyvä. Ei hyvä.
Miten tilaisuus olisi ollut parempi ja tehtävä tullut paremmin hoidettua, jos pm:llä olisi ollut eri materiaalia oleva takki päällään? Itse en oikein keksi.
Onnistuminen ja tehtävien hoitaminen on monitasoinen juttu. Hommat voi hoitaa teknisessä mielessä kelvollisesti mutta tyylillisesti huonosti. Hyvä tyyppi hoitaa hommat sekä oikein että tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä. Ei hyvä.
Miten tilaisuus olisi ollut parempi ja tehtävä tullut paremmin hoidettua, jos pm:llä olisi ollut eri materiaalia oleva takki päällään? Itse en oikein keksi.
Onnistuminen ja tehtävien hoitaminen on monitasoinen juttu. Hommat voi hoitaa teknisessä mielessä kelvollisesti mutta tyylillisesti huonosti. Hyvä tyyppi hoitaa hommat sekä oikein että tyylillä.
Sepä tuossa juuri niin hyvä olikin :-).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa joku lehti kysyisi Sannalta miksi hänestä ei ole asiallista käyttää asialliseksi koettuja ns. bussinesvaatteita työaikanaan? Jospa sitten kuulisimme häneltä nahkatakkigaten selityksen:). Sekin kun siinä on, hän on palvelualalla, ja hänen tulee edustaa koko suomea, ei vain nuoriso suomea.
Pitää kyllä olla, anteeksi vaan, aivan hiton tyhmä ihminen, jos tuo on asia jota tässä maailmantilanteessa haluaa toimittajien perkaavan.
Kiitos taas ihanasta kommentistasi. Jos sannan puolustajien kohteliaisuus, käytös jne ovat tuolla tasolla, onneksi en tunne teitä yhtään. Terv, tyhmis.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän nyt hurja ekonomisti olet. Ymmärtääkseni kaikki vakavasti otettavat taloustieteilijät ovat olleet sitä mieltä, että vallinneissa oloissa velanotto on ollut täysin perusteltua.
Eikä Suomi ole mitenkään erityisen pahasti velkaantunut, Euroopassa keskisarjaa. Täällä siitä kyllä jostain syystä vouhkataan enemmän kuin missään muualla.
Sori mutta en ota taloustieteellisiä neuvoja maalleni joltain saramon kaltaiselta propagandahöpöttäjältä.
Lainassa kyse on aina takaisinmaksukyvystä ja se taas riippuu siitä miten vallassa oleva hallitus siitä huolehtii. Eli olisi kiva kuulla saramon, tuon vasemmiston itse itsensä talousguruksi asettaneen, takaisinmaksusuunnitelma näille jo nyt otetuille 140 miljardille sen sijaan että vaan hoetaan että tilanne on hyvä kun velkaa on pikkasen vähemmän kuin kreikassa.
Sinä sitten ajattelet, että valtionvelat ovat velkaa, joka "maksetaan takaisin". Aiiiivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta en ota taloustieteellisiä neuvoja maalleni joltain saramon kaltaiselta propagandahöpöttäjältä.
Lainassa kyse on aina takaisinmaksukyvystä ja se taas riippuu siitä miten vallassa oleva hallitus siitä huolehtii. Eli olisi kiva kuulla saramon, tuon vasemmiston itse itsensä talousguruksi asettaneen, takaisinmaksusuunnitelma näille jo nyt otetuille 140 miljardille sen sijaan että vaan hoetaan että tilanne on hyvä kun velkaa on pikkasen vähemmän kuin kreikassa.
Sinä sitten ajattelet, että valtionvelat ovat velkaa, joka "maksetaan takaisin". Aiiiivan.
Anna todisteita ettei makseta? Ne on määräaikaisia lainoja ja niitä itse asiassa maksetaan takaisin jatkuvasti. Ja seuraava argumenttisi varmaan todistaa ettet tajua mitä tarkoittaa inflaatio ja toisaalta lainan kulut?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelin joskus lasten koulujen juhlissa. Pitäisi oppia, että juhliin pukeudutaan erilailla, kuin vapaa-aikana. Opettajalla oli t-paita ja farkut. Siinä mallia lapsille. Vaatteilla kunnioitetaan tilaisuutta ja vieraita.
Ihan samaa mieltä. Koulu on tässäkin asiassa nykyään ihan rappiotilassa. Edes opettajat eivät arvosta omaa ammattiaan, itseään, sivistyslaitosta eivätkä opiskelijoitaan sen vertaa, että laittaisivat jotain muuta kuin farkut ja hupparin päälle töihin.
Mutta tämä avautuminen meni asian sivuun. Ei sen enempää tästä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta valloittiko se? Vai oliko siitä vain joku maininta jossain? Ja asia oli 95% tärkeämpi.
Tämä. Ei valloittanut, vaan oli ainut asia joka jollekin toimittajalle Marinista jäi mieleen, eikä edes välttämättä hyvässä mielessä, vaikka se on täällä niin tulkittu. Hänhän sanoi, että Marin oli pukeutunut kuin olisi valtion päämiesten tapaamisen sijaan johonkin nuorisotilaisuuteen ollut menossa.
Masentavaa. En ymmärrä miten pitkä suosio noilla nahkalirpakkeilla voi olla. Ei ne ole tyylikkäitä ja niitä näkee lähinnä lähiöiden pubiruusuilla. Voi harmi kun Suomen pääministeri esiintyi sellaisessa.
pyllistää poomereille kirjoitti:
alkaa jo siirtymään aikuis viihteeseen tajuaa jo että seuraavissa vaaleissa ei ääniä saa.
Sanna Marin tosiaan edustaa eläkeläispuoluetta, jossa kannattajajoukon keskiarvoikä on kaikista puolueista korkein.
Ei hyvä. Ei hyvä.