Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä teet introvertti?

Vierailija
13.04.2022 |

Mikä ala sopii parhaiten introvertille?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosikymmeniä asiakaspalvelutehtävissä. Kaiken aikaa siis uusi ihminen edessäni. Olen tosi introvertti, mutta viihdyin ja tulin toimeen erinomaisesti asiakkaiden kanssa.

Työkavereiden kanssa en sen enempää veljeilly , enkä halunnut kutsua kotiini ihmisiä vapaa-aikana enkä käydä kylässä.

Vierailija
42/130 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla, eli introverttialalla. Kaksi vuotta nyt yksin kotoa töitä tehden. Asiakaspalvelussa ennen sitä, oli kuluttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalouslomittaja. Voi mennä päiviä, ettei näe yhtään ihmistä missään. Sitten on työpäiviä, kun on joku kaverina tekemässä, muttei silloinkaan tarvitse olla saman neliömetrin sisällä, vaan toinen tekee yhtä hommaa ja toinen toista.

Vierailija
44/130 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupassa esimiehenä. Työ sisältää myös koulutusta. Minua on kuvailtu avoimeksi. No, se on työminä se. Takki on melko tyhjä vapaalla, enkä näe äitini lisäksi ketään perheen ulkopuolisia. Sosiaalinen yliannostus on niin suuri. Ei tarvetta siis.

Minäkin olen saanut kuulla olevani "kuin kala vedessä asiakasrajapinnassa". No, kiva jos se siltä ulospäin näyttää. Uuvuttavaa se on.

Oletko harkinnut alanvaihtoa?

Vierailija
45/130 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyöntekijä. M27

Vierailija
46/130 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallintolainen - oma työhuone omassa kerroksessa, oma vessa, arkisto vieressä. Ihana rauha, saan keskittyä työhöni. Ainoastaan tilintarkastaja on joskus koko päivän samassa tilassa mutta kaksi introverttia voi uppoutua omaan työhön eikä hiljaisuus vaivaa mitenkään. Omat lapset ennen kävivät kopioimassa pipojaan ja hanskojaan ja värittelivät niitä huomiotusseilla.

Vierailija
47/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja. Lapsista tykkään, mutta aikuisia en kestä.

Vierailija
48/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija myös täällä. Tosin tämäkin ala sisältää satunnaisesti ahdistavia tilanteita, kun pitää vaikka esiintyä/esitellä teoksiaan ihmisjoukolle tms.

Vierailija
49/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taiteilija myös täällä. Tosin tämäkin ala sisältää satunnaisesti ahdistavia tilanteita, kun pitää vaikka esiintyä/esitellä teoksiaan ihmisjoukolle tms.

Ehkä taidealan voi valita niin ettei introvertti päädy esittävään taiteeseen.

Vierailija
50/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja 😄

Vierailija
51/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisti. Olen introvertti, mutta tykkään silti asiakaspalvelutyöstä.

Olen kuitenkin vain potilaan kanssa kahdestaan ja homma keskittyy työasioihin + ei ole "velvollisuutta" keskustella koko ajan, koska potilaskaan ei voi toimenpiteiden aikana juuri keskustella. Samalla voin toki antaa esimerkiksi vinkkejä suun omahoitoon.

Lisäksi on selkeä aika, milloin olen potilaan kanssa ja välissä aina hetki yksin kirjaamista, välinehuoltoa ja hoitohuoneen puhdistamista. Toki tämä on myös tiimityötä muiden suun terveydenhoidon ammattilaisten kanssa, mutta silti itsenäistä.

Sopii minulle hyvin.

Vierailija
52/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollu taksihommissa, mutta vain koska sai yövuoroja eikä vaatinut koulutuksia pohjalle vaan tietynlaisen asenteen.

Nykyään kiinnostaa tietokoneiden korjaus takahuoneessa tai video editointi, tai pelistriimailu.

Vierailija
53/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntijohtajan ja huippumyyjän työ sopii introverteille parhaiten.

Itseään tehostavat ekstrovertit on parempi pitää kaukana asiakkaista. Ne ei kuuntele kunnolla ja asiakkaat hermostuu niihin.

Vierailija
54/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan mene hoitoalalle. En tiedä mikä aivopieru itseltäni oli opiskella ko. alaa. Kestin 6 vuotta, josta viimeiset 5 ihan hirveitä ja keikuin burn outin partaalla henkisen ja fyysisen kuormituksen takia. Mutta etenkin ihmisten jatkuvan läsnäolon vuoksi, vieläpä sairaiden, pisteliäiden, katkerien, ilkeiden, väkivaltaisten ja mielenvikaisten sellaisten.

Vaihdoin alaa, opiskelin merkonomiksi ja nyt teen toimistotyötä. Ah mikä taivas hoitoalan jälkeen. Oma huone, 90 % työajasta olen itsekseni, työtahti rauhallinen.

No jaa, kaikki on suhteellista. Olin kahvilassa,siis suurkahvila, jossa kävi jotain 500-1000 ihmistä päivässä, ei ongelmia. Vapaa-aika kyllä meni yksin, en halunnut nähdä ketään.

Vaihdoin alaa, menin päiväkotiin ja siellä tein kahta työtä, kouluttauduin "opeksi". Joo, vapaalla en halunnut nähdä ketään.

Työn vilinä oli ok, mutta vapaa...se oli vapaa, en edes puhelinta pitänyt auki. Vapaalla piti ladata itseään.

Vierailija
55/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntijohtajan ja huippumyyjän työ sopii introverteille parhaiten.

Itseään tehostavat ekstrovertit on parempi pitää kaukana asiakkaista. Ne ei kuuntele kunnolla ja asiakkaat hermostuu niihin.

Eli siis narsistit xD

Oli kaupan alan opiskeluryhmässä yksi tälläinen sankari ja sai fudut harjoittelupaikasta, hän tunkes muiden vuoroilla työpisteelle, eli auktoriteetti ongelmia hänellä, oli erittäin vahva minäminäminä ego^^

Vierailija
56/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit on parempia myyjän työssä, koska todella kiinnittävät enemmän huomiota asiakkaaseen kuin itseensä.

Introvertit tulkitsevat vastapuolta paremmin.

Vierailija
57/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairauslomalla ja kohta kuntoutustuella.

SE ei ole ammatti. Sitä kysyttiin.

Vierailija
58/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairauslomalla ja kohta kuntoutustuella.

SE ei ole ammatti. Sitä kysyttiin.

Ammattisaikuttaja :)

Vierailija
59/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertin voi laittaa mihin tahansa työhön. Ekstrovertin loppusijoituspaikka on vaikeampi määrittää.

Ekstrovertit aiheuttavat varsinkin ihmiskeskeisessä kanssakäymisessä paljon ongelmia. Jotta vastaavaa aiheutuisi introvertin kanssa, niin täytyy olla sitten täysin äärimmäinen tuppisuu tai ihmisarka.

Vierailija
60/130 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla projekti-insinöörinä, tällä hetkellä työmaalla, yleensä konttorilla. Aika rauhassa saa olla, työnjohtajat hoitaa sen sosiaalisen puolen tekijöiden kanssa. Mutta asiakkaan suuntaan pitää osata esittää tuloksia, ei onneksi viikottain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi