Mitä työtä teet introvertti?
Kommentit (130)
Tekstinkäsittelijän tai litteroijan työ sopii myös tosi hyvin introvertille, mutta puheentunnistusteknologian edistyksen myötä taitavat olla pikkuhiljaa kuolevia työtehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan mene hoitoalalle. En tiedä mikä aivopieru itseltäni oli opiskella ko. alaa. Kestin 6 vuotta, josta viimeiset 5 ihan hirveitä ja keikuin burn outin partaalla henkisen ja fyysisen kuormituksen takia. Mutta etenkin ihmisten jatkuvan läsnäolon vuoksi, vieläpä sairaiden, pisteliäiden, katkerien, ilkeiden, väkivaltaisten ja mielenvikaisten sellaisten.
Vaihdoin alaa, opiskelin merkonomiksi ja nyt teen toimistotyötä. Ah mikä taivas hoitoalan jälkeen. Oma huone, 90 % työajasta olen itsekseni, työtahti rauhallinen.
Minä menin ensin "kauppikseen", mutta jätin homman kesken. Tutut, jotka sieltä valmistuivat, on kaikki kaupan kassalla, eikä toimitotyössä. Miten ihmeessä sinne toimistoon pääsit...? Olen katunut keskeyttämistäni, mutta koska kaikki tuntuivat päätyvän kassatyöhön sieltä, en jatkaakaan halunnut, koska kassatyö nyt ei todellakaan ole mitään introvertin hommaa.
Itse opiskelin lopulta hoitoalalle, jossa en ollut yhtään kotonani. Siellä on oltava kovaääninen, ulospäinsuuntautunut ja usein myös tyly. Vaihdoin avustajan työhön, jossa on vain työnantaja ja minä paikalla. Työtä tehdään työnantajan eli avustettavan kodissa. Huonot puolensa siinäkin, on aika hoitajamaista monet paikat - mutta ei siinä ainakaan laitostiimissä joudu työskentelemään.
Introvertti voi tehdä ihan mitä työtä tahansa - vaikka olla näyttelijänä. Ihan naurettava kysely taas.
Vierailija kirjoitti:
Eläintenhoitaja maatilalla🤗
Päivä kuluu eläinten parissa ja hyvin vähän ihmis kontakteja.
Onko siihen joku koulutuskin?
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja?
Huono työllisyys, työ sisältää asiakaspalvelua
Olen myyjä. Jaksan puhua työpäivän aikana, mutta kotona tarvitsen hiljaisuutta.
Metsäkoneen kuljettaja, metsuri, koodari, siivoja. Miten jokin tutkija tai etätyö?
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelija. Joskus etänä, joskus toimistolla. Puhun asiakkaiden kanssa puhelimessa, en näe asiakkaita kasvotusten.
Olen itsekin asiakaspalvelija ja aivan hirveää tuskaa jatkuva ihmisten kanssa puhuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertin voi laittaa mihin tahansa työhön. Ekstrovertin loppusijoituspaikka on vaikeampi määrittää.
Ekstrovertit aiheuttavat varsinkin ihmiskeskeisessä kanssakäymisessä paljon ongelmia. Jotta vastaavaa aiheutuisi introvertin kanssa, niin täytyy olla sitten täysin äärimmäinen tuppisuu tai ihmisarka.
Kunhan ei olisi jatkuvaa ihmisvilinää, valittamista ja isoja ääniä vaan saisi olla mahdollisimman rauhassa.
Ei ole näin. Rauhaksi riittää kotona työpäivän jälkeen rauhoittuminen. On tietysti olemassa aivan äärimmäisiäkin introvertteja, jotka oikeasti voivat ahdistuakin melusta.
Terveisin introvertti
Oletko jotenkin vajaa?
Kondiittori. En kuitenkaan suosittelisi introvertille. Oma siunaukseni on, että olen sosiaalinen introvertti eli tulen ihmisten kanssa toimeen ja nautinkin ihmisten seurasta, mutta kuormitun siitä myös.