Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla esim. n. 1800 - 2200 €/kk netto EI riitä peruselämiseen, kertokaa mihin raha menee?

Vierailija
13.04.2022 |

Ja eritelkää se. Eli ei pelkästään vastausta "500 euroa laskuihin" vaan kertokaa, mitä ja mistä tulleita nämä laskut ovat.

Haluaisin oikeasti ymmärtää.

Kommentit (528)

Vierailija
141/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ylisuuret asumiskustannukset ja ylisuuret perheet. Ei siihen ratkaisu ole paremmat palkat, vaan paremmat valinnat.

Vierailija
142/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe olevani kermaperse. Päivällä esim. Siivoan kaverini tallilla tarhoja kolme tuntia niin saan sitten ratsastaa ilmaiseksi hänen hevosilla. Isää autan myös aina kun hän pyytää. Välillä opiskelen kansalaisopistossa kieliä yms. En kyllä välttämättä tiedä mitä tuo kermaperse käytännössä tarkoittaa; ehkä nyt sitten olen sellainen.

Kyllä sä olet kermapylly etkä edes tajua sitä itse. Siivoat tarhoja 3 tuntia niin saat ratsastaa ilmaiseksi? Meillä päin se yksi ratsastustunti maksaa 30-35 euroa. Jos haluaa "tienata" töitä tekemällä tunteja niin täytyy tehdä kolmena iltana (käytännössä 4-5 tuntia kerrallaan) tallitöitä, että saa YHDEN tunnin ilmaiseksi. Sellaista se on normaalin ihmisen elämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee tuon verran jo veneen bensaan yhden kesäviikonlopun aikana.

Vierailija
144/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lasken vapaa-ajalleni leikkisän 10000€/h hinnan - tällä arvotuksella itse huoltaminen on kallista. Sitäpaitsi, minä makaan ennemmin vaimoni, kuin autoni alla.

Laske toki. Aika vanhanaikaista maata auton alla, kun sen voi nostaa ihan nosturille :D Mutta toki se on huomattu, että nykypäivän keski-ikäiset miehet eivät osaa edes autojaan korjata. 

Vierailija
145/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina 500 e

Päivähoitomaksut 400 e

Puhelinlasku, puhelimen osamaksu, netti ja Elisa viihde 100 e

Ruoka, vaipat, hygienia 800 e

Työmatkaliput 100 e

= 1900 eli nettopalkkani.

Mies maksaa sähkön, veden, auton huollot, bensat.

Vierailija
146/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske toki. Aika vanhanaikaista maata auton alla, kun sen voi nostaa ihan nosturille :D Mutta toki se on huomattu, että nykypäivän keski-ikäiset miehet eivät osaa edes autojaan korjata. 

Se nyt vielä puuttuisi, että pitäisi itse alkaa liisuria korjaamaan. Köyhien hommia.

Vierailija
147/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjänä nettopalkkani on reilu 2300e ja pyrin siitä säästämään 1000e. Kuulostaa siltä, että jos ja kun minulla on lapsia, ei säästöön jäisi juuri mitään päivähoitomaksujen ja lasten kulujen vuoksi. Jos pitäisi vielä auto ja isompi asunto hankkia niin tekisi kyllä tiukkaa. Toki silloin toivon mukaan puoliso olisi kuluja jakamassa.

Vierailija
148/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto 1800e. 

-asuntolaina 500e

-oma osuus asumiskuluista 150e

-auton lyhennys 200e

-auton muut kulut (huollot, pyyhkijät, jarrupalat, bensa, vakuutus ja vero) 300e

-ruoka (puolet kuluista 400e) sisältää taloustavarat ja yhden lemmikin kustannukset

-vaatteet keskimäärin 100e kuukaudessa (sisältää kaiken kengistä rintsikoihin)

Yhteensä 1650e. Siitä  lopusta 150 eurosta sitten lapsille bussikorttia, elokuvarahaa, lukiolaiselle kirjoja jne.

Kaikki menee mitä tulee. Tietysti helpottaa kun asuntolaina on maksettu ja autolaina. Vielä pari vuotta pitää kärvistellä.

Eli kartutat omaisuuttasi 500 €:lla kuussa. Kun asuntolainasi on maksettu, voit jatkossa sijoittaa tuon rahan muuhun. Ei tuo nyt kovin huonolta tilanteelta vaikuta.

Vierailija
149/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä vajaqqeja oikein riittää vinkumaan 2000€ "huippuliksoista" hintatasoltaan Euroopan huippua edustavassa maassa jossa käteen jäävät nettotulot ovat koulutetuilla länsimaiden pohjasakkaa.

Totta helvetissä 2000€ nettoliksalla pärjää jos on autoton vanhapoika joka himmailee Pihtiputaalla kohti palvelutaloa vanhemmilta perityssä hyväkuntoisessa kaksiossa eikä harrasta muuta kuin sauvakävelyä ja käpyjen keräämistä.

Vastaus on aivan toinen kaikille jotka yrittävät elää pelkän hengissä sinnittelyn sijaan ja kasvattaa siinä sivussa aktiivisesti harrastavia lapsiakin. Puhumattakaan niistä jotka yrittävät tuota pk-seudulla.

No kukin kykyjensä mukaan Ainakin pk-seudun ulkopuolella pärjää hyvin.Itse en ole ikinä saanut 2000 käteen ja mies oli vuosia pätkätöissä ,lapsetkin kasvatettu.Silti on ok-talo,iso loma-asunto ja sijoitusasunto.Kaikki velattomia.Mitään ei ole peritty.Mikä sinä olet haukkumaan muita vaja.qqsi?

Vierailija
150/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin jopa moottoripyörän 2200e nettopalkalla ja maksan siitä täyskaskoa (1000e/v). Ennen moottoripyörän hankkimista, tein tuolla palkalla pari lomamatkaa vuodessa, ykis eurooppaan ja yksi kaukomaihin.

Riitti myös alkoholiin, nuuskaan, autoon, 700e puhelimeen, yli tonnin tietokoneeseen, laadukkaisiin vaatteisiin (esim 800e puvun ostin).

Yksi syy varmasti on etten asu liian kalliisti tuloihin nähden. Asumiskulut noin 450e/kk.

Nykyään netto 2600e (brutto 4000e).

Vierailija
151/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin jopa moottoripyörän 2200e nettopalkalla ja maksan siitä täyskaskoa (1000e/v). Ennen moottoripyörän hankkimista, tein tuolla palkalla pari lomamatkaa vuodessa, ykis eurooppaan ja yksi kaukomaihin.

Riitti myös alkoholiin, nuuskaan, autoon, 700e puhelimeen, yli tonnin tietokoneeseen, laadukkaisiin vaatteisiin (esim 800e puvun ostin).

Yksi syy varmasti on etten asu liian kalliisti tuloihin nähden. Asumiskulut noin 450e/kk.

Asumismenot varmaan se yleisin syy kun itketään ettei palkka riitä mihinkään. Pakko saada se iso hieno asunto ja sitten valitetaan kun rahat ei riitä. Monet ei tunnu ymmärtävän että asunto on valinta siinä missä muutkin menot, jos valitsee liian kalliin, ei rahat riitä.

Vierailija
152/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vielä puuttuisi, että pitäisi itse alkaa liisuria korjaamaan. Köyhien hommia.

Se on toki totta, että korjaaminen säästää rahaa ja on siten "köyhien" hommaa. Mutta jos tosiaan maksat 300 euroa joka kuukaudessa huolloista, korjauksista, renkaista sun muista niin onhan se jo hölmöä hommaa. Sama kuin nakkaisi rahaa kankkulan kaivoon, mutta toki jokainen saa rahansa tuhlata mihin haluaa. 

Vierailija
153/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjänä nettopalkkani on reilu 2300e ja pyrin siitä säästämään 1000e. Kuulostaa siltä, että jos ja kun minulla on lapsia, ei säästöön jäisi juuri mitään päivähoitomaksujen ja lasten kulujen vuoksi. Jos pitäisi vielä auto ja isompi asunto hankkia niin tekisi kyllä tiukkaa. Toki silloin toivon mukaan puoliso olisi kuluja jakamassa.

Ei noilla tuloilla ole päivähoitomaksuja.

Vierailija
154/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra, yksiö Kalliossa 1100 e kk

Netflix , Hbo, Disney ym 80 e kk

Wolt ruoka 500 e kk

Eli eipä paljon jää edes vaatteisiin!

Ei yksiö kalliossa maksa noin paljoa

Vierailija
155/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumismenot varmaan se yleisin syy kun itketään ettei palkka riitä mihinkään. Pakko saada se iso hieno asunto ja sitten valitetaan kun rahat ei riitä. Monet ei tunnu ymmärtävän että asunto on valinta siinä missä muutkin menot, jos valitsee liian kalliin, ei rahat riitä.

Minua taas ärsyttää nuo tuollaiset puheet, täältä pääkaupunkiseudun vinkkelistä. Se asunto voi olla ihan tavallinen ja valmiiksi jo liian pieni perheelle, missä kituutetaan kalliisti. Ja ennenkuin joku sanoo, että juu, ihan oma valinta asua Helsingissä, niin ei se aina kaikille ole, töitä on otettava vastaan sieltä, mistä niitä saa.

Vierailija
156/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja tupakka. Tatuointeihin menee paljon rahaa kun ovat niin kalliita!

N35

Vierailija
157/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää nuo tuollaiset puheet, täältä pääkaupunkiseudun vinkkelistä. Se asunto voi olla ihan tavallinen ja valmiiksi jo liian pieni perheelle, missä kituutetaan kalliisti. Ja ennenkuin joku sanoo, että juu, ihan oma valinta asua Helsingissä, niin ei se aina kaikille ole, töitä on otettava vastaan sieltä, mistä niitä saa.

Oma valinta asua Helsingissä. Radanvarrella on paljon edullisempia paikkakuntia joista pääsee helposti lähijunalla Helsinkiin.

Vierailija
158/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla tuloilla ole päivähoitomaksuja.

Kokeilin Helsingin kaupungin laskuria ja yh:na tulos oli 43e. Jos perheeseen kuuluisi lisäkseni 2000e bruttona ansaitseva puoliso, olisi maksu 170e.

Vierailija
159/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta asua Helsingissä. Radanvarrella on paljon edullisempia paikkakuntia joista pääsee helposti lähijunalla Helsinkiin.

Aika paljon kauemmas saa mennä, että tulisi merkittävää säästöä, koska työmatkakustannukset kasvavat nopeasti sitä tahtia kun asunnot halpenevat. Jokaisella varmaan myös on hintansa vapaa-ajalle ja kun lähestytään sitä tunnin työmatkaa suuntaansa, laskee se merkittävästi elämänlaatua. 

Vierailija
160/528 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökiin menee jo pari sataa, viineihin toinen.