Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten köyhät jaksavat loputonta kotielämää kerrostalossa?

Vierailija
12.04.2022 |

Siis ei ikinä käydä missään. Ei käydä ravintoloissa syömässä. Elämä samaa arkea ja tarjousten metsästämistä viikosta toiseen.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi käydä ravintolassa syömässä? Hyi h*lvetti

Samaa mieltä, hyi h# etti. Ties ketkä räpeltäny sitä sun annosta, kana joskus puolikypsää, kylmää ja ylihintaisia äitien tekemää ruokaa.

Ihan news flash sulle aloittaja, tiesithän ääliö, että kaikkiin ketjuravintoloihin tulee se sama ruoka, jonka kokit vaan lämmittää....

Äitien tekemää ylihintaista kuraa, syö toki oikeen suupielet tirskuen.....ja syö natriumglutamaattia.

Minä ainakin syön itse tehtyä ja laatu kotiruokaa.

Käy toki kahvilassa ja maksa kahvikupista paketin hinta ja juo toki 14 cl viiniä pullon hinnalla.

Elämä on valintoja. Minä elän näin ja säästän, mut en käy mäkkärissä!!

Vierailija
22/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok-talossa on helpompi puuhastella kaikenlaista puutarhassa. Suurissa kaupungeissa toki on muita virikkeitä lähempänä saatavilla.

Pahinta on, ettei pääse ikinä käymään missään. Olen novelty seeking -persoonallisuus ja kotona on vaikea täyttää omia sisäisiä tarpeita.

Minkälaista puutarhapuuhastelua Suomessa harjoitetaan loka-huhtikuussa? Meillä on ainakin puutarha aivan kauttaaltaan lumessa. Ei sen varaan kannata elämänsä sisältöä rakentaa. 

No sekin on vaihtelua, kun eri vuodenaikoina on eri aktiviteetit.

Talvella voi tehdä lumitöitä ja lumiukkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällä viikolla kivasti jätin robotti-imurin siivoamaan kaksiotani ja lähdin miltei alakertaani kahvioon syömään aamiaista. Siitä uimahalliin ja saunaan. Kävin myös teatterissa ja leffassa 2kk sisään. Kiva parvekkeella kasvattaa mansikkaa ja perunaa. Ei lumitöitä, ei mitään raatamista. Risteilylle pääsen tosta miltei vierestä ja lentokentälle kivasti myös.

Vierailija
24/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toimeentulotuella ja kävin tänään ihan naapurikaupungissa ja jopa syömässä hampurilaisen ravintolassa! Uskotko?

Ihan totta hei!

Huomenna takaisin kuntouttavaan ja on ruokajonopäiväkin, tää köyhän elämä on yhtä seikkailua! 🤗

Vierailija
25/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites te rikkaat sitten, sen sijaan,  elätte siellä upeissa  loistohuviloissanne ?

Vierailija
26/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan kotiani ja elämääni. Introverttinä en todellakaan kaipaa mitään ravintoloita tai matkoja.

Vierailija
27/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tehdä asioita jos osaa muuten elää pienellä budjetilla. Mulla ei ole autoa, ostan muutenkin vähän ja olen pieniruokainen niin voin käydä keikoilla, baareissa ja ulkona syömässä.

Vierailija
28/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi muu kuin naapurien meteli. Valitettavasti joka rappuun yleensä ajautuu ainakin yksi apina ja sehän riittää pilaamaan kaikkien rauhan.

Minä olem asunut viidessä eri kerrostalossa. Missään ei ole ollut sanottavimmin naapurien meteliä.

Nykyisessä talossa vastapäätä asuu mummo, jolla käy lastelapsia 3-4 viikon välein. Heidän äänet kuuluvat kyllä rapusta. Rakennusvuosi 1974.

Sitä edellin talo oli uusi, itäväylän varrella. Mitään ei kuulunut mistään, paitsi ambulanssi. Rakennusvuosi 2008.

Sitä edellisestä muistan yhden yläkerran pariskunnan riidan, kun heillä kaatui kirjahylly. Muistan myös huudon yöltä, jolloin suomi voitti kultaa. Rakennusvuosi 1960.

Todettakoon, että kaikki talot ovat huonossa itä-helsingissä.

Vierailija
29/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi käydä ravintolassa syömässä? Hyi h*lvetti

Samaa mieltä, hyi h# etti. Ties ketkä räpeltäny sitä sun annosta, kana joskus puolikypsää, kylmää ja ylihintaisia äitien tekemää ruokaa.

Ihan news flash sulle aloittaja, tiesithän ääliö, että kaikkiin ketjuravintoloihin tulee se sama ruoka, jonka kokit vaan lämmittää....

Äitien tekemää ylihintaista kuraa, syö toki oikeen suupielet tirskuen.....ja syö natriumglutamaattia.

Minä ainakin syön itse tehtyä ja laatu kotiruokaa.

Käy toki kahvilassa ja maksa kahvikupista paketin hinta ja juo toki 14 cl viiniä pullon hinnalla.

Elämä on valintoja. Minä elän näin ja säästän, mut en käy mäkkärissä!!

Meillä on erilainen käsitys ravintolasta. Köyhällä kyllä varaa ostaa juustohampurilainen mäkkäristä, mutta kunnon perustason ravintola on jo liian kallis -ap

Vierailija
30/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin. Käydään kylässä ja perhekerhoissa kätevästi bussilla (rattaitten kanssa ilmaiseksi). Asutaan omakotialueen rajalla ja leikitään lasten kanssa niissä samoissa puistoissa ja uimarannoilla missä te rikkaatkin. Viljelen parvekkeella tomaattia, paprikaa, valkosipulia, perunaa, inkivääriä, avomaankurkkua, porkkanaa ja mansikkaa. Lisäksi meillä on taloyhtiön yhteinen viljelylaatikosto pihamaalla.

Ollaan säästetty rahaa ja satsattu kotimaisen taiteilijan teoksiin, niitä on kolme ja ne tuovat kotiin aivan erityistä rauhaa ja kauneutta. Kirpputorilta olemme hankkineet kauniita vanhanaikaisia huonekaluja, lattialla on räsymattoja. Lapsilla on tavallista vähemmän leluja, joten heillä on sopivasti tilaa leikkiä. Käydään silloin tällöin retkellä parvekkeella.

Viihtyvyyttä lisää suuresti se, että jokainen perheenjäsen viihtyy erinomaisesti perheensä kanssa.

Juuri kuulin veljen talon vesivahingosta (jota vakuutus ei korvaa), ja tuntuu helpottavalta olla vapaa ja vastuuton niistä asioista. Kuulostaa todella stressaavalta.

Vierailija
31/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa etsiessä katsottiin omakotitalo. Oli hajalla sieltä täältä, piha uskomatonta kuravelliä. Otettiin uusi kerrostalokolmio, kaikki viimeisen päälle. Ihanaa kun on kauppa vieressä, kirjastot, leffateatteri.

Vierailija
32/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä on aina huvittanut tää että jotkut omakotitalo-asujat luulee, että meillä kerrostalossa elävillä on ovi ulkopuolelta lukossa ja joku tulee päästämään meidät ulos tyyliin kerran viikossa kauppaan eikä voida mihinkään lähteä tai tehdä mitään 😂

Luulis, että helpompi se on kerrostaloalueelta lähteä juurikin vaikka sinne ravintolaan tai mihinkä ikinä kun kaikki on kävelymatkan päässä.

Köyhä olen, mutta kyllä mä ulkona käyn melkein joka päivä! 😂

Sehän on ihan tutkittu juttu, että kerrostalossa asuvat liikkuvat enemmän kuin omakotiasujat. Ilmeisesti ne puutarhatyöt eivät olekaan niin valtavan iso ja hyvinvointia turvaava tekijä kuin mitä omakotitalolaiset aina haluavat uskotella. 

https://www.verkkouutiset.fi/a/kerrostaloissa-asuvat-liikkuvat-merkitta…

Vierailija
33/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas aina miettinyt mitä ne rikkaat tekee, kun on varaa ostaa kaikki. Eikö se tule tylsäksi?

Rahasta on tiukkaa joo, mutta osaan tehdä niin hitosti käsilläni asioita joista on hyötyä, ja olen ihan itse kantapään kautta opetellut taitoja, joista ehkä joskus vielä saan elinkeinon itselleni.

Koko ajan kauheasti touhua!

Mitä te rikkaat teette, kun ei tarvitse tehdä mitään?

Vierailija
34/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nukun paljon ja odotan kuolemaa.

Tämä! Ei ole elämä onneksi loputonta.

Vierailija
35/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa koska ollaan puolison kanssa 75 prosenttia vuodesta ulkomailla eikä jakseta miettiä omakotitalon ongelmia kun ei olla paikalla. Perisin isäni 17,5 miljoonaa ja kiire tässä tulee et saadaan tuhlattua ne ennen ku aika meistä jättää. M39

Vierailija
36/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole vankila. Mulla on kiva koti josta pääsen myös ulos aina halutessani. Onko sun ovi siis lukittu ulkopuolelta, ap?

En myöskään pidä itseäni köyhänä kun olen velaton ja omistan muutakin kuin nämä 74 m².

En saa kiinni siitä mitä ajat takaa. Vankiloiden asukit ei ole kaikkein terävimpiä.

Vierailija
37/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntoa etsiessä katsottiin omakotitalo. Oli hajalla sieltä täältä, piha uskomatonta kuravelliä. Otettiin uusi kerrostalokolmio, kaikki viimeisen päälle. Ihanaa kun on kauppa vieressä, kirjastot, leffateatteri.

Se piha olisi ollut hyvä projekti. Kirjastoja nyt on joka taajamassa ja elokuvat saa striimattua kotisohvalle.

Vierailija
38/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuu paljon myös varakkaita.

Aloitus on ennakkoluuloisen maalaisen näkemys. Huomio! Kerrostaloasunnossa on ulosmenoaukko. Sitä kutsutaan oveksi. Siitä pääsee ulos luontoon. Helsingissä upealle meren rannalle, Kauppatorille ja puistoihin.

Vierailija
39/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jo eletty ok-talovaihe, ei kiitos enää. Tarjousten metsästys siksi, että talvet käydään töissä, kesät hummataan muilla mailla huolta vailla.

Vierailija
40/61 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä, mutta tykkään asua kerrostalossa, että on jotain elämää ympärillä ja se tuo turvallisuuden tunnetta. Lisäksi asunnon sijainti on ihan täydellinen.