Miten koronaa voi olla ennätysmäärin
kun ihmiset on suurelta osin moninkertaisesti rokotettu ja suurin osa on kiltisti pitänyt -ja yhä pitää- maskeja?
Miten tämä tilanne siis on mahdollinen? Eikö nämä keinot riitä vai pitäisikö koko maa taas sulkea?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on se että hyvin moni on jättänyt 3. rokotteen ottamatta
Käytännössä nämä 2. kertaa rokotetut ovat käveleviä viruslinkoja
Ulkomailla tutkituista covid kuoleman tapauksista 9 kymmenestä on täysin rokotettuja=3 rokotetta otettu.
Sairaille ja senioreille kolmas rokote on "fatali" näin oon lukenut suomalaisen lääkärin (ei Antti Heikkilä) twitteristä.
Oma kokemus tukee tätä. Ite omassa ystävä/tuttavapiirissä 6 menehtynyt. Kaikki olleet 3 krt rokotettuja :(
Se kolmas rokotus ajaa immuunivasteen alas, jopa miinukselle. Neljä kertaa rokotetuilta on mitattu yli miinus sata immuunivasteita. Tuollaisilla lukemilla mikä tahansa tartunta saattaa olla se viimeinen.
Älä viitsi pelleillä aiheella.
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä nyt kehkeytyy oikein paha variantti niin ei voida ihmiskuntana kuin itseä syyttää.
Kuule sodasta ihmiskunta voi syyttää itseään, ei viruksista. Mitä jos pistettäisiin paukut ja etenkin rahamme sellaiseen, mihin oikeasti voimme vaikuttaa. Viruksien loputon väistely eristäytymällä ei ole enää mahdollista, vaikka jotkut ei tästä haihattelusta pysty luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun yhdellä perheenjäsenellä on todettu korona niin muut perheenjäsenet ei enää jää kotiin vaan ne menee päiväkotiin, kouluun, töihin. Tartuttaminen alkaa jo pari päivää ennen kuin oireet alkaa, joten siinä vaiheessa ku seuraava perheenjäsen jää taas kotiin, se on pari päivää jo tartuttanut koronaa siellä päiväkodissa/koulussa/töissä. Tämän takia se nyt leviää. Ja sen annetaan levitä. Laamasuoja!
Kun teini sairastui, ilmoitin töihin siirtyväni heti etätyöhön. Kukaan ei saanut tartuntaa. Jos olisin ollut lähitöissä, olisin ehtinyt tartuttaa kaksi päivää ennen omien oireiden alkua.
Sairastuttuani sain 5 päivää sairaslomaa, olen vielä toiset viisi etätöissä, vaikka suositukset patistaa takaisin lähitöihin nopeasti. Virusta erittyy kuitenkin vielä tuon 5 päivän jälkeen.Olet onnekas. Itse olen päiväkodissa töissä ja korona levinnyt kuin kulovalkea siellä varsinkin tämän vuoden puolella. Eka aalto oli tammi-helmikuussa ja nyt menee jo toinen kierros. Lapset sairastuvat uudelleen. Itse sain ihme kyllä vasta nyt tartunnan. Ihan lievä tauti onneksi oli ja töistä olin poissa kolme päivää kun sattui viikonloppuun sairastuminen.
Lapset sitä levittävät ja vievät koteihinsa. Monesti kotona sitten toinen vanhempi käy töissä (levittämässä) ja toinen on kotona sen kipeän kanssa.
Ihmettelen vain, että melko lyhyt on tuo immuneetti jos koronan on jo sairastanut. Pari kk:tta vain.
Toki lapset tietysti rokottamattomia.
Tässä toisessa aallossa lapset ovat saaneet kovan kuumeen ja olleet melko kipeitä ja flunssaisia. Ekassa aallossa alkoi monella oksentelulla ja se meni nopeammin ohi.
Sellaista se on, kausiluonteisiin tauteihin ei milloinkaan tule 100%:sta puolustusta. Mutta riittävä puolustus tulee, normaalisti. Siksi kestämme joka vuosi 2-3 hengitystieinfektiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla tutkituista covid kuoleman tapauksista 9 kymmenestä on täysin rokotettuja=3 rokotetta otettu.
Sairaille ja senioreille kolmas rokote on "fatali" näin oon lukenut suomalaisen lääkärin (ei Antti Heikkilä) twitteristä.
Oma kokemus tukee tätä. Ite omassa ystävä/tuttavapiirissä 6 menehtynyt. Kaikki olleet 3 krt rokotettuja :(
THLn tilastot näyttää rokotettuja kuolevan eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä nyt kehkeytyy oikein paha variantti niin ei voida ihmiskuntana kuin itseä syyttää.
Kuule sodasta ihmiskunta voi syyttää itseään, ei viruksista. Mitä jos pistettäisiin paukut ja etenkin rahamme sellaiseen, mihin oikeasti voimme vaikuttaa. Viruksien loputon väistely eristäytymällä ei ole enää mahdollista, vaikka jotkut ei tästä haihattelusta pysty luopumaan.
Kukaan epidemiologi ei ole koskaan uskonut, että herkästi mutatoituvaa virusta voisi väestöstä poistaa. Ajatus on naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kummallinen tämä korona. Olen työporukassa ainoa, joka ei ole ottanut yhtään kokeellista piikkiä, mitään rättiä en ole pitänyt eikä testejä. Silti kolme sairasti koronan, parilla on oireita, kaikilla rätit naamalla visusti, kolmet piikit, minä olen edelleen 100% terve.
Mistä tämä oikein johtuu? Jos uskoisin mediaa, niin minä olisin varmaan jo kuollut tai teho-osastolla.
En tajua.
Rokote = korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THLn tilastot näyttää rokotettuja kuolevan eniten.
Lapset kestävät taudin.
"Jos tästä kehkeytyy oikein paha variantti" - ihmiskunta ei voi elää noin suuren spekulaation varassa. Sama logiikka influenssalla???
Mutta näyttää siltä, että ihmiskunta karsiutuu nälänhädällä. Koskee myös meitä eurooppalaisia, kuulemma. Nato/energiapolitiikka!
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa työikäisten (18-65v) kuolleisuus on noussut 85% rokotteiden myötä.
Bullshit.
Vierailija kirjoitti:
Niin vai olisko ihan vaan toi covid syynä.
Vierailija kirjoitti:
Oli tavallinen kuume, vaikka ei ollut ainuttakaan rokotusta. Aivan turhaan stressasin kaksi vuotta.
Viimeisin variantti on kohtalaisen vaaraton. Aiemmat eivät olleet. Virus käyttäytyy juuri näin. Teho heikkenee leviämiskyvyn kanssa käsikädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei käytä maskia ja kouluissa ja päiväkodeissa leviää. Lisäksi kun moni on sairastanut sen jo, he luulevat olevansa immuuneja ja lopettavat suojautumasta. Oikeasti eivät ole ja sen voi saada jo 2 kk päästä uudestaan. Näinhän se leviää.
Niinpä. Mut nytkö me sit kaikki sairastetaan koronaa mahdollisesti muutaman kuukauden välein? Itselläni ei ole ollut vielä kertaakaan, mutta en ole juuri missä käynytkään kahteen vuoteen. Kesän tulleen alan kuitenkin käydä. Tätä nyt ihmettelen, että eikö koronan määrä ala ollenkaan vähentyä vaan kiertää loputtomiin?
Olet ymmärtänyt oikein. Valitettavasti virus ei ole elävä olio, joten sitä ei voi tappaa. Eli kun virus on kerran kehittynyt sellaiseksi että se tarttuu ihmiseen, sitten se jatkaa pyörimistä meidän parissamme ikuisesti.
Kausiflunssana tuntemamme A-virus on esimerkiksi yli 100 vuotta sitten levinneen pandemian aiheuttaneen viruksen jälkeläinen, viittaan siis vuoden 1918 ns. Espanjantautiin.
Virukset ovat kuitenkin "eläviä" siinä mielessä, että ne muuntuvat jatkuvasti. Siksi tuohon yli 100 vuoden takaiseen virukseen pitää joka vuosi kehittää uusi rokote, jonka tunnemme arkipäiväisesti kausi-influenssarokotteena.
Koronaviruksesta ei odoteta vielä vähään aikaan kausi-influenssan tyyppistä versiota, joten se tullee olemaan parissamme vielä ainakin pari vuotta samanlaisena kuin nyt ellei jotain poikkeavaa tapahdu viruksen muuntuessa suuntaan tai toiseen.
Mitä oikein höpötät?
Korona on nimenonaan kausiluonteinen, hengitystieinfektioita aiheuttava tauti - OLLUT SITÄ KOKO AJAN. Eikä se siitä kovin olennaisesti muutu: korona on korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tavallinen kuume, vaikka ei ollut ainuttakaan rokotusta. Aivan turhaan stressasin kaksi vuotta.
Viimeisin variantti on kohtalaisen vaaraton. Aiemmat eivät olleet. Virus käyttäytyy juuri näin. Teho heikkenee leviämiskyvyn kanssa käsikädessä.
Täyttää sontaa nämäkin väitteet. -eri
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, kun hullun kipeät koronan sairastaneet rokotetut selittää, että ei voi kuvitella taudin kamaluutta ilman rokotuksia. Eivät millään hyväksy, että rokottamattomat ei edes sairastu tai pääsevät nuhasta niistämällä. Niin mutta, niin mutta - he selittävät.
Kai sinä ymmärrät, että koronaan sairastui ja kuoli ihmisiä jo ennen rokotteita. Siksihän ne rokotteet kehitettiin.
Itsekin sairastin ennen rokotteita, eikä ollut pikkuflunssa. Keuhkot oli huonossa kunnossa pitkän aikaa sairastamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 3 rokotetta ja olen koronassa. Työterveys ei edes puhunut mistään karanteenista, sanoivat vaan, että 2 oireetonta päivää pitää olla. Päivän kerrallaan oon töistä pois ja oman arvion mukaan.
Ehkä tässä yksi syy. Liikaa omalla vastuulla.
Outoa Meillä tuli heti 5 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kolmas rokotus ajaa immuunivasteen alas, jopa miinukselle. Neljä kertaa rokotetuilta on mitattu yli miinus sata immuunivasteita. Tuollaisilla lukemilla mikä tahansa tartunta saattaa olla se viimeinen.
Älä viitsi pelleillä aiheella.
Käyppä katsomassa tilastoja. Tämä ei ole vitsi.
Covid-19 vaccine and autoimmunity: Awakening the sleeping dragon
Koronaa on siksi paljon koska rokote estää vain vakavaa tautimuotoa noin 6kk ajan.
Nyt ne ketkä on saannu rokotteen noin 6kk sitten ovat rokottamattomia koska rokotteen teho on hiipunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vai olisko ihan vaan toi covid syynä.
Joka maassa pitäisi kuolemia tutkia samoilla kriteereillä. Englannissa 9/10:stä koronaan kuolleista on täysin rokotettuja. Onko rokotteilla mitään osuutta vai johtuuko siitä, että 9/10:stä englantilaisesta on täysin rokotettuja eli omikronissa rokotteilla ei ole juuri vaikutusta suuntaan tai toiseen koronakuolemien osalta?
Rokoteohjelmassa ON kontrolliryhmä. Ette vain tiedä siitä.