Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten koronaa voi olla ennätysmäärin

Vierailija
12.04.2022 |

kun ihmiset on suurelta osin moninkertaisesti rokotettu ja suurin osa on kiltisti pitänyt -ja yhä pitää- maskeja?
Miten tämä tilanne siis on mahdollinen? Eikö nämä keinot riitä vai pitäisikö koko maa taas sulkea?

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, kun hullun kipeät koronan sairastaneet rokotetut selittää, että ei voi kuvitella taudin kamaluutta ilman rokotuksia. Eivät millään hyväksy, että rokottamattomat ei edes sairastu tai pääsevät nuhasta niistämällä. Niin mutta, niin mutta - he selittävät.

Kun riskiryhmään kuuluva kuus-seitsenkymppinen ihminen sairastaa koronataudin kotona samalla lailla kuin perusterve alle 40-vuotias henkilö, sun pitää kysyä että miksi se iäkkäämpi ja sairaampi EI joutunut sairaalaan?

Vastaus on että riskiryhmäläinen oli ottanut kaikki kolme rokotetta.

Jos taas se perusterve 40-v tyyppi joutuu koronan takia sairaalaan, sun pitää kysyä myös että miksi?

Vastaus on että hän ei ollut ottanut yhtään rokotetta.

Vierailija
62/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme tartittaneet kiirettävästi kuluneen 10 päivän aikana.

Miehellä on krooninen poskiontelontulehdus. Ei tultu testattua juuri nyt. Käyttää kaupassa maskia, mutta ei töissä, ravintolassa tai baarissa. Viikon tartutti.

Meillä loppui etätyö viikkoa ennen kuin sairastuin. Onnistuin tartuttamaan aikuisen lapseni kaksi päivää ennen kuin tuli omia oireita. Ja olin töissä päivää ennen. Kukaan ei käytä maskeja, joten en minäkään. Olinhan täysin terve.

Lisänä vielä kotona asuva aikuinen lapsi. Oli edellisenä päivänä töissä. Oli maski, mutta…

Olimme ränään virallisessa koronatestissä. Joku hullu änkesi meidän kanssamme samaan hissiin…. Ovatko ihmiset ihan kaistapäisiä? Maskien kanssakin kolmen ihmisen viruspitoisuuden on pakko olla iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan randomtauti. Koronatesti itsellä viime pe posi. Hyvin lievää nuhaa, siis ei oikeastaan mitään, muutaman kerran niistin eikä mitään muuta. Olisin ollut työkykyinen jo ma, mutta olin poissa niin, että tulee se viisi päivää ja huomenna töihin.

Kaverini sai samaan aikaan koronan kuin minä samasta paikasta ja hän taas täysin vuodepotilas lähes 40asteen kuumeessa eikä ylös pääse sängystä.

Kummallakin kolme rokotusta. Minä olen lihava tupakoitsija ja kaveri taas hoikka "terveysintoilija".

Niinpä. Meillä tervein on keski-ikäinen ylipainoinen mies. Sairain 19 v terveysintoilija.

Vierailija
64/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Variantit alkavat olla niin keveitä, että levitköön.

Itse asiassa tutkijat eivät pidä omikronia lievänä varianttina. Lievät oireet johtuvat tutkijoiden mukaan siitä että väestössä on jo immuniteettia vakavalle taudille rokotusten sekä aikaisempien tartuntojen seurauksena.

Jos rokotuksia ei olisi otettu tai tautia sairastettu aikaisemmin, olisi omkrinonin oireet ihan yhtä pahat tai lievät kuin aikaisempien varianttien.

Lähde: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp2119682

Vierailija
65/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kummallinen tämä korona. Olen työporukassa ainoa, joka ei ole ottanut yhtään kokeellista piikkiä, mitään rättiä en ole pitänyt eikä testejä. Silti kolme sairasti koronan, parilla on oireita, kaikilla rätit naamalla visusti, kolmet piikit, minä olen edelleen 100% terve.

Mistä tämä oikein johtuu? Jos uskoisin mediaa, niin minä olisin varmaan jo kuollut tai teho-osastolla.

En tajua.

Oletko tehnyt koronatestejä? Jos et, ethän silloin tiedä oletko mahdollisesti sairastanut koronan oireettomana tai lievänä, ja kenties jopa tartuttanut nuo työkaverisi.

Vierailija
66/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme rokotusta eikä vieläkään koronaa. Ei minulla, ei miehellä, eikä teinillä. Pitää kai olla tyytyväinen. 

Vierailija
67/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, kun hullun kipeät koronan sairastaneet rokotetut selittää, että ei voi kuvitella taudin kamaluutta ilman rokotuksia. Eivät millään hyväksy, että rokottamattomat ei edes sairastu tai pääsevät nuhasta niistämällä. Niin mutta, niin mutta - he selittävät.

Miten selität sen, mikä kuultiin eilen Elossa 24h tehon sairaanhoitajalta? Hän sanoi, että suurin osa koronan vuoksi teholla hoidettavista on rokottamattomia. Ei olisi keksinyt tuollaista tuollaiseen dokumenttiin, joten puhui totta.

Vierailija
68/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ertyert kirjoitti:

Kyse testaajilta. Eihän sitä todeta muilla kuin testinottajilla. Ennoo ainaknaa mä koskaan tehny testiä enkä koronaakan saanu

En ole saanut koronaa, mutta en ole tehnyt testiä.

Hmmm.... mihin sitten perustuu väitteesi, ettet ole saanut koronaa? Senhän voi sairastaa oireettomanakin.

Vierailija
69/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä monia syitä jotka saavat kuntoa hyvin huonoksi ja koronalla voi olla samanlainen vaikutus. Toisilla voi olla lievempiä ja toisilla voimakkaampia koronoita.

Vai mikä tuolla pointilla on, että koronaa pitää vähätellä? Se nimittäin voi saada erittäin huonoa kuntoa. Oma on elämänne ja teette omat ratkaisunne, mutta eihän sitä toisten varoituksia kannata vähätellä. Mahdollisuuksia on monia miten sairastaa koronaa. Ihan omin silmin koettuja juttuja vain avarsin kertomalla.

Auto-onnettomuudessa voi loukkaantua ja silti päivittäin käymme autolla töissä ilman pelkoa onnettomuuksista. Mikä tahansa saattaa olla kohtalokasta, mutta kannattaako oma ja muiden elämä pilata liialla pelkäämisellä.

Vierailija
70/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selität sen, mikä kuultiin eilen Elossa 24h tehon sairaanhoitajalta? Hän sanoi, että suurin osa koronan vuoksi teholla hoidettavista on rokottamattomia. Ei olisi keksinyt tuollaista tuollaiseen dokumenttiin, joten puhui totta.

Ylläoleva selittää sen putinin tai trumpin kaverin kertomuksilla.

Vierailija
71/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on tämä omikronin alavariantti? Lievempi, kamalampi, samanlainen?

Vierailija
72/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime sunnuntain Hesarissa 7 sivua kuolinilmoituksia, 76 kpl. Tuonen niittokoneko nyt niittää sitä satoaan, jota koronaksi kutsutaan? Mikä on kun ei rokotteet auta?

Kyllä ne rokotteet auttavat.

Mutta jos on monisairas ja iäkäs, on kolmannen rokotteen teho voinut alkaa hiipua ja sitten on saatu koronatartunta ennen kuin on ehditty ottaa se 4. rokote.

Monilla on sellainen lääkitys, ettei rokotteet anna alustakaan täyttää tehoa.

Vierailija
73/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkijat myös todenneet että rokottaminen aiheuttaa lisä muotoja,variantteja.

Vierailija
74/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin, että lähempänä deltaa. Omikron 1 oli lievempi.

Vierailija
75/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään havaintoa, tuntuu vaihtelevan niin paljon ihmisten välillä. 

Itsellä rokotteet, silti kolme viikkoa sitten sain koronan. Olen nuori ja normaalipainoinen.

Neljä päivää oli erittäin kovat säryt, keuhkokivut, pahoinvointia jne. Nyt jäljellä nuha, ulkoillessa yskittää ja kuulon alenema. Toivon todellakin, että nuha loppuu jossain välissä ja kuulo palaa taas ennalleen. 

Vierailija
76/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kummallinen tämä korona. Olen työporukassa ainoa, joka ei ole ottanut yhtään kokeellista piikkiä, mitään rättiä en ole pitänyt eikä testejä. Silti kolme sairasti koronan, parilla on oireita, kaikilla rätit naamalla visusti, kolmet piikit, minä olen edelleen 100% terve.

Mistä tämä oikein johtuu? Jos uskoisin mediaa, niin minä olisin varmaan jo kuollut tai teho-osastolla.

En tajua.

Itsekin rokottamaton ja saanut tälläkin palstalla ta p p o uhkauksia ja että ansaitsen mahdollisimman tuskallisen ku o le man, koska kuormitan hoitoalaa turhaan.

Niin vain sairastin koronan ilman rokotuksia kotonani tartuttamatta ketään ja en tarvinnut minkäänlaista hoitoa missään. Silti ansaitsisin olla kuollut palstan mukaan. :)

No, henkilö joka on tappouhkauksia sinulle ladellut on tehnyt rikoksen. Hän yksin on siitä vastuussa ja sinähän olisit voinut tehdä rikosilmoituksenkin asiasta. Väärinhän se on.

Mutta sinä rokottamattomana sairastit koronan kotona aivan kuten minäkin vaikka minä olen varmasti sinua iäkkäämpi ja pitkäaikaissairas.

Arvaa miksi? Juu, olin ottanut kaikki rokotukset. Se teki meistä tasa-arvoiset koronan edessä.

Vierailija
77/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä monia syitä jotka saavat kuntoa hyvin huonoksi ja koronalla voi olla samanlainen vaikutus. Toisilla voi olla lievempiä ja toisilla voimakkaampia koronoita.

Vai mikä tuolla pointilla on, että koronaa pitää vähätellä? Se nimittäin voi saada erittäin huonoa kuntoa. Oma on elämänne ja teette omat ratkaisunne, mutta eihän sitä toisten varoituksia kannata vähätellä. Mahdollisuuksia on monia miten sairastaa koronaa. Ihan omin silmin koettuja juttuja vain avarsin kertomalla.

Auto-onnettomuudessa voi loukkaantua ja silti päivittäin käymme autolla töissä ilman pelkoa onnettomuuksista. Mikä tahansa saattaa olla kohtalokasta, mutta kannattaako oma ja muiden elämä pilata liialla pelkäämisellä.

En mä mistään pelosta puhunut, vaan kerroin ilmi miten itse olen kohdannut koronan. Pointtini koronasta tässä ketjussa oli, että se on monimuotoinen ja vaikutuksia voi olla myös monenlaisia. Toisilla lievempiä ja toisilla voimakkaampia.

Vierailija
78/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä muutaman rokottamattoman ja kipeitä olivat. Kauhea uskottelu vaan: "köh, köh, ei tää mitään, pieni flunssa vaan." 

Vierailija
79/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en missääntapauksessa uskaltaisi ottaa ensinmäistäkään .

Vierailija
80/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selität ne koronatartunnat, jotka tulivat ennen rokotusten aloittamista? Silloinkin moni kuoli ko. tautiin. Sukulaiseni, perusterve alle 50v, urheilullinen, joutui 3 vuorokaudeksi sairaalahoitoon koronan vuoksi. Ja tämä aikana, jolloin hänen ikäluokkaansa kuuluvat perusterveet eivät vielä rokotteita saaneet.