Miten koronaa voi olla ennätysmäärin
kun ihmiset on suurelta osin moninkertaisesti rokotettu ja suurin osa on kiltisti pitänyt -ja yhä pitää- maskeja?
Miten tämä tilanne siis on mahdollinen? Eikö nämä keinot riitä vai pitäisikö koko maa taas sulkea?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
En nyt tuosta maskin käytöstä mene sanomaan, että ihan kaikkialla kaikki käyttävät. Esm. täällä stadissa on ollut muutaman viikon ajan jo taas valitettavan selvä trendi siinä että monella ei ole sitä maskia Julkisissa kun kulkee niin huomaa tämän.
Käskettiin uutisia myöten alkamaan elämään normaalisti taudin sairastamisen jälkeen, koska jos silloin ei ole oikea hetki normaalille elämiselle niin milloin sitten? Tauti ei poistu keskuudestamme, kuten ei norot, täit, sukupuolitaudit, ym.
Meilläkin perheessä kaikilla korona nyt - minulla ja miehellä kolme rokotusta, lapsilla kaksi. Lapset lievillä oireilla, minulla ja miehellä influenssan tyyppinen tauti.
Etelä-Afrikassa BA.4 ja BA.5 ovat jo korvanneet BA.2:n lähes täysin.
https://twitter.com/TWenseleers/status/1513619186311999492
Eiköhän nuo ennen kesää ilmaannu tännekin.
Ihmiset tapaavat toisiaan normaalisti.
Tilaisuuksia ja tapahtumia saa järjestää ilman rajoituksia, ja niissä myös käy paljon ihmisiä.
Koronapotilaita ei eristetä, ellei joudu sairaalahoitoon.
Koronapositiivinen ei saa sairaslomaa, jos on oireeton.
Maskien käyttö on merkittävästi vähentynyt. Täällä maaseudulla ihmiset käyttivät tunnollisesti maskeja silloin, kun koronaa oli vain kaupungeissa, täällä vain yksittäistapauksia. Nyt, kun se leviää myös täällä, on maskien käyttö vähentynyt puoleen, tai allekin. Tai ehkä juuri siksi leviää. Itse en ole koronaa vielä sairastanut.
Ei ole enää aikoihin ollut mitään karanteeneja. On vain suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei käytä maskia ja kouluissa ja päiväkodeissa leviää. Lisäksi kun moni on sairastanut sen jo, he luulevat olevansa immuuneja ja lopettavat suojautumasta. Oikeasti eivät ole ja sen voi saada jo 2 kk päästä uudestaan. Näinhän se leviää.
Moni ystäväperhe lopetti maskien käytön kun itse saivat koronan kun eivät ymmärrä että voivat silti kantaa itse virusta uudelleen oireettomana + myös saada taudin uudestaan tietenkin. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Syy on se että hyvin moni on jättänyt 3. rokotteen ottamatta
Käytännössä nämä 2. kertaa rokotetut ovat käveleviä viruslinkoja
Ulkomailla tutkituista covid kuoleman tapauksista 9 kymmenestä on täysin rokotettuja=3 rokotetta otettu.
Sairaille ja senioreille kolmas rokote on "fatali" näin oon lukenut suomalaisen lääkärin (ei Antti Heikkilä) twitteristä.
Oma kokemus tukee tätä. Ite omassa ystävä/tuttavapiirissä 6 menehtynyt. Kaikki olleet 3 krt rokotettuja :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tuosta maskin käytöstä mene sanomaan, että ihan kaikkialla kaikki käyttävät. Esm. täällä stadissa on ollut muutaman viikon ajan jo taas valitettavan selvä trendi siinä että monella ei ole sitä maskia Julkisissa kun kulkee niin huomaa tämän.
Käskettiin uutisia myöten alkamaan elämään normaalisti taudin sairastamisen jälkeen, koska jos silloin ei ole oikea hetki normaalille elämiselle niin milloin sitten? Tauti ei poistu keskuudestamme, kuten ei norot, täit, sukupuolitaudit, ym.
Sukupuolitaudit, täit ym eivät ole näin tarttuvia. Itseäni ärsyttää että jengi ei enää pidä täysissä julkisissa Helsingissä maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei käytä maskia ja kouluissa ja päiväkodeissa leviää. Lisäksi kun moni on sairastanut sen jo, he luulevat olevansa immuuneja ja lopettavat suojautumasta. Oikeasti eivät ole ja sen voi saada jo 2 kk päästä uudestaan. Näinhän se leviää.
Moni ystäväperhe lopetti maskien käytön kun itse saivat koronan kun eivät ymmärrä että voivat silti kantaa itse virusta uudelleen oireettomana + myös saada taudin uudestaan tietenkin. Huoh.
Miksi pitäisi loppuelämä käyttää maskeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolitaudit, täit ym eivät ole näin tarttuvia. Itseäni ärsyttää että jengi ei enää pidä täysissä julkisissa Helsingissä maskeja.
On vain totuttava ajatukseen, että jotkut taudit tarttuu herkemmin kuin toiset.
Korona leviää koska osa ei ole ottanut 3. annosta
Meidän perhe rokottanaton ja yhdellä oli satunnaisen kotitestin myötä positiivinen tulos. Teki siis huvikseen pikkunuhassa kun töistä sa testejä. Mikä lie tuloksen sitten aiheuttikaan mutta kukaan muu ei ole nuhassa tms ollut
Koronaa on kun tauti ei aiheuta rokotetulle juuri mitään oireita. Rokottamattomat ja monisairaat saattavat sairastua vakavammin. Tosiasia on että ilman hyvää rokotekattavuutta potilaita kuolisi paljon enemmän. Nyt kuolleita tulee joitakin kymmeniä per päivä mikä ei edes näy kokonaiskuolleisuuden kasvuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla tutkituista covid kuoleman tapauksista 9 kymmenestä on täysin rokotettuja=3 rokotetta otettu.
Sairaille ja senioreille kolmas rokote on "fatali" näin oon lukenut suomalaisen lääkärin (ei Antti Heikkilä) twitteristä.
Oma kokemus tukee tätä. Ite omassa ystävä/tuttavapiirissä 6 menehtynyt. Kaikki olleet 3 krt rokotettuja :(
Miksi sitten THL suosittelee kolmatta annosta?
Karanteenit ja eristykset takaisin! MaskiPAKKO ja rokotePAKKO! Niillä tämä voidaan voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et varmaan tosissasi kysy, mutta tasan siksi, että miljardeilla hankitut rokotteet tulis käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 kaikkea,thl en noteeraa.vaan asiantuntijoita.
Korona meni ilman rokotteita perusflunssana. Kuten otaksuinkin. En tietenkään enää pidä maskia koska siitä on alle kuukausi.
Koronavahdit tappavat koiria, ja ihmiset huutavat nälkäänsä parvekkeilla – Suomikin kehottaa pysymään poissa Shanghaista
Kiinan rajut koronatoimet pelottavat nyt enemmän kuin virus. Yhdysvallat määräsi jo diplomaattinsa poistumaan ja Suomi kehottaa pysymään poissa Shanghaista
Itselläni on kolme rokotusta, enkä saanut koronaa, vaikka lapseni sen sairasti ja nukkui kipeänä mun vieressä.