Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten koronaa voi olla ennätysmäärin

Vierailija
12.04.2022 |

kun ihmiset on suurelta osin moninkertaisesti rokotettu ja suurin osa on kiltisti pitänyt -ja yhä pitää- maskeja?
Miten tämä tilanne siis on mahdollinen? Eikö nämä keinot riitä vai pitäisikö koko maa taas sulkea?

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tavallinen kuume, vaikka ei ollut ainuttakaan rokotusta. Aivan turhaan stressasin kaksi vuotta.

No jaa. Ystäväni perusterve ja rokotettu mies kuoli omikron-tartuntaan reilu kk sitten. Ensimmäinen tuntemani koronaan menehtynyt ja toivottavasti viimeinenkin. Aika ärhäköitä oireita on suurimmalla osalla jotka tämän on nyt sairastaneet enkä kyllä omaakaan tartuntaa ihan normaaliksi pikkunuhaksi kutsuisi.

Vierailija
42/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset suojaavat onneksi kuolemalta ja vakavalta taudilta vaikkei kuukausien jälkeen enää suojaakaan tartunnoilta, varsinkin kun uusia variantteja tulee koko ajan.

Mutta jos kuuluu riskiryhmään, silloin rokotuksetkaan eivät välttämättä suojaa vakavalta taudilta tai kuolemalta.

Itse kuulun lievään riskiryhmään autoimmunitaudin takia, ja sain koronan aika rankkana influenssatyyppisenä tautina. Kyllä siinä tuli aika hutera olo kun tajusi että ilman rokotuksia olisin luultavasti joutunut sairaalaan, ehkä jopa teholle.

Vakavempaan riskiryhmään kuuluva tuttuni sai rokotuksista huolimatta koronan, jonka sairasti myös melko rankkana influenssatyyppisenä tautina, toki kotona kuten minäkin. Mutta koronan jälkitautina tuli sitten keuhkokuume, jonka takia joutui viikoksi sairaalaan.

Vaikka keskimäärin nuorehkot ja perusterveet rokotetut sairastavat koronan oireettomana tai lievänä, kukaan ei tiedä onko silti riskiryhmää vaikka geeniperimänsä vuoksi ja mahdollisesti saa vakavamman taudin. Kaikki me joilla on jokin immuniteettiin vaikuttava pitkäaikaissairaus, me saamme kiittää hengissä säilymisestä rokotteita. Ne joilla on sairauksien lisäksi rankka lääkitys/hoito ja ikää enemmän, heillä rokotuksetkaan eivät välttämättä suojaa kuolemaltakaan.

Mutta joo, halusin siis sanoa, että olen kiitollinen rokotuksista ja otan sen 4. rokotuksen kesällä, jos tarvis ja sen saa silloin alle 70-vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tavallinen kuume, vaikka ei ollut ainuttakaan rokotusta. Aivan turhaan stressasin kaksi vuotta.

Eroa voi olla eri varianteilla.

On sitä ennenkin sairasteltu sitä sun tätä. Tämä on vain yksi muiden joukossa.

Osa ihmisistä on jopa joutunut teholle ja nuoriakin on pahastikin sairastunut koronaan, joten eri varianteilla on eri vaikutuksetkin ja on ihmiskohtaisia eroavaisuuksia myös. Itselläni oli tänä aamuna 37.7 asteen kuumetta koronan takia.

Vierailija
44/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun hullun kipeät koronan sairastaneet rokotetut selittää, että ei voi kuvitella taudin kamaluutta ilman rokotuksia. Eivät millään hyväksy, että rokottamattomat ei edes sairastu tai pääsevät nuhasta niistämällä. Niin mutta, niin mutta - he selittävät.

Vierailija
45/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä on jopa joutunut teholle ja nuoriakin on pahastikin sairastunut koronaan, joten eri varianteilla on eri vaikutuksetkin ja on ihmiskohtaisia eroavaisuuksia myös. Itselläni oli tänä aamuna 37.7 asteen kuumetta koronan takia.

On nuoria joutunut teholle jo kauan ennen koronaa. Niistä ei vain uutisoida. En itsekään haluaisi terveystietojani uutisotsikoihin.

Vierailija
46/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on 27v ja hän oli yksinyt verta, kun hänellä oli korona. Ei kannata vähätellä koronaa.

Vierailija
47/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva joutuu sairaalaan oli mikä tahansa variantti kyseessä. Eikös se ollut jotain 0,02% todennäköisyys?

Vierailija
48/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on 27v ja hän oli yksinyt verta, kun hänellä oli korona. Ei kannata vähätellä koronaa.

Pelkkää tummaa verta vai limaa minkä mukana verta?

Vierailija
49/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi kuume koronassa paracetamolista huolimatta nousi lähes 38,6 asteeseen.

Vierailija
50/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama sinulle. Sitten jos itse saat joskus kunnon koronan niin sitten tiedät kuinka pahaa jälkeä koronakin voi tehdä.

Vierailija
51/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on todella yksinkertainen. Pitää vähän ajatella vaan laatikon ulkopuolelle.

Vierailija
52/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama sinulle. Sitten jos itse saat joskus kunnon koronan niin sitten tiedät kuinka pahaa jälkeä koronakin voi tehdä.

Ei ole ihan sama. Olen minäkin monesti yskinyt limaa minkä mukana tullut verta. En pitänyt sitä pahana asiana. Jos yskisin pelkkää tumman punaista verta, pitäisin sitä pahana asiana.

Vierailija
53/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Variantit alkavat olla niin keveitä, että levitköön.

Vierailija
54/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kummallinen tämä korona. Olen työporukassa ainoa, joka ei ole ottanut yhtään kokeellista piikkiä, mitään rättiä en ole pitänyt eikä testejä. Silti kolme sairasti koronan, parilla on oireita, kaikilla rätit naamalla visusti, kolmet piikit, minä olen edelleen 100% terve.

Mistä tämä oikein johtuu? Jos uskoisin mediaa, niin minä olisin varmaan jo kuollut tai teho-osastolla.

En tajua.

Vierailija
55/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi kuume koronassa paracetamolista huolimatta nousi lähes 38,6 asteeseen.

Mulla nousi 40 asteeseen, kyseessä tosin ei ollut korona ja jouduin silti sairaalaan. Ikää oli 18. Onhan näitä koettu ennenkin. Ei enää syytä liikaan huoleen siispä.

Vierailija
56/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse testaajilta. Eihän sitä todeta muilla kuin testinottajilla. Ennoo ainaknaa mä koskaan tehny testiä enkä koronaakan saanu

Vierailija
57/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime sunnuntain Hesarissa 7 sivua kuolinilmoituksia, 76 kpl. Tuonen niittokoneko nyt niittää sitä satoaan, jota koronaksi kutsutaan? Mikä on kun ei rokotteet auta?

Vierailija
58/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kummallinen tämä korona. Olen työporukassa ainoa, joka ei ole ottanut yhtään kokeellista piikkiä, mitään rättiä en ole pitänyt eikä testejä. Silti kolme sairasti koronan, parilla on oireita, kaikilla rätit naamalla visusti, kolmet piikit, minä olen edelleen 100% terve.

Mistä tämä oikein johtuu? Jos uskoisin mediaa, niin minä olisin varmaan jo kuollut tai teho-osastolla.

En tajua.

Itsekin rokottamaton ja saanut tälläkin palstalla ta p p o uhkauksia ja että ansaitsen mahdollisimman tuskallisen ku o le man, koska kuormitan hoitoalaa turhaan.

Niin vain sairastin koronan ilman rokotuksia kotonani tartuttamatta ketään ja en tarvinnut minkäänlaista hoitoa missään. Silti ansaitsisin olla kuollut palstan mukaan. :)

Vierailija
59/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä monia syitä jotka saavat kuntoa hyvin huonoksi ja koronalla voi olla samanlainen vaikutus. Toisilla voi olla lievempiä ja toisilla voimakkaampia koronoita.

Vai mikä tuolla pointilla on, että koronaa pitää vähätellä? Se nimittäin voi saada erittäin huonoa kuntoa. Oma on elämänne ja teette omat ratkaisunne, mutta eihän sitä toisten varoituksia kannata vähätellä. Mahdollisuuksia on monia miten sairastaa koronaa. Ihan omin silmin koettuja juttuja vain avarsin kertomalla.

Vierailija
60/164 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan randomtauti. Koronatesti itsellä viime pe posi. Hyvin lievää nuhaa, siis ei oikeastaan mitään, muutaman kerran niistin eikä mitään muuta. Olisin ollut työkykyinen jo ma, mutta olin poissa niin, että tulee se viisi päivää ja huomenna töihin.

Kaverini sai samaan aikaan koronan kuin minä samasta paikasta ja hän taas täysin vuodepotilas lähes 40asteen kuumeessa eikä ylös pääse sängystä.

Kummallakin kolme rokotusta. Minä olen lihava tupakoitsija ja kaveri taas hoikka "terveysintoilija".