Kun autossa vilkkuu se öljykannun kuva niin saako autolla ajaa n. 1km
Ohjekirjassa lukee että älä jatka ajoa. Pitäs kuitenkin huoltamolle ajaa ostamaan öljyä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Jos se vain vilkkuu, mutta ei pala, voit ajella huoltoasemalle. Yleensä syy on on se, että pakoputki on polttanut öljykellon johdon kuoren rikki.
Joku rane on repinyt johtosarjan kiinnikkeistään jos se roikkuu pakoputkiston päällä. Minkään johdon ei kuulu ottaa pakoputkistoon kiinni, joten se ei ole mikään "yleisin" syy. Anturi kyllä voi vikaantua aikaa myöten, joten sen voi kokeeksi uusia jos öljynpainevalo palaa, ei yleensä ole mahdottoman kallis osa.
Vierailija kirjoitti:
Saa ajaa, se on vain varoitus, että lisää öljyä piakkoin.
Juuri näin. Noin lyhyen matkan voi ajaa.
Monia naisia ei kiinnosta perehtyä autoihin pintapölyä enempää, vähättelevät autoja "sehä on vain auto!" ja sitten tietämättömyyttään aiheuttavat autoonsa henkeäsalpaavan kalliita vaurioita.
Miten kellään voi olla varaa suhtautua näinkin kalliiseen omaisuuteen piittaamattomasti? Auto on vieläpä liikenneväline, joten sen on oltava jonkintasoisessa kunnossa lainkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Monia naisia ei kiinnosta perehtyä autoihin pintapölyä enempää, vähättelevät autoja "sehä on vain auto!" ja sitten tietämättömyyttään aiheuttavat autoonsa henkeäsalpaavan kalliita vaurioita.
Miten kellään voi olla varaa suhtautua näinkin kalliiseen omaisuuteen piittaamattomasti? Auto on vieläpä liikenneväline, joten sen on oltava jonkintasoisessa kunnossa lainkin mukaan.
Jos mun auto hajoaa niin mun rikas mies ostaa mulle uuden ja hienomman tilalle.
Et saa ajaa, auto pitää tuupata huoltoon.
Kerran ajattelin kun punainen öljyvalo syttyi, että ei oo kuin 500m kotipihaan, että ajan. No en kerennyt kuin kotipihan risteykseen, niin leikkasi kiinni ja se oli siinä sen auton taru.
Joo anna mennä vaan. Niissä on turvavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun auto hajoaa niin mun rikas mies ostaa mulle uuden ja hienomman tilalle.
Ja mä vaan ajan sitä. Todellakin! Saa muut sitten korjata.
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on katsastus. Että on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
2 km kävely tekee sinulle hyvää.
1000 euron Jimmy Choo-saappaissakin? Get Real.
Sammuta kosla. Tilaa taksi. Lähetä joku kiltti kamupoikamies lisäämään koslaan öljyä ja ajamaan se kotiin.
Minun autossani syttyi öljynpainevalo, kun auto oli tyttärelläni lainassa, eikä hän seurannut yhtään sitä, kuinka paljon niitä kilometrejä kertyi. Olisi pitänyt vaihtaa öljyt jo yli 5000 km aikaisemmin. Ja neiti oli autollani jossain satojen kilometrien päässä kotoa. Hän lisäsi sitten öljyä, ja ajoi auton kotiin. Ensi töikseni käytin sen öljynvaihdolla.
Hieno ketju. Amisrampet pääsevät pätemään poikkeuksellisella erityisosaamisellaan mm. siitä, että nelitahtimoottorissa pitää olla öljyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on katsastus. Että on kunnossa.
Jos ajat paljon, voi huoltoväli olla lyhyempi kuin katsastusväli.
Vierailija kirjoitti:
Mitään leikkaa! Mulla corolla simahti työpaikan pihaan silleen, että punainen tippakannun valo paloi eikä sammunu vaikka miten anto kierroksia. Öljypumpun akselilta kiila korkannut. Oli pakkasta reilut 20 astetta, niin en varmasti alkanut kärsimään kylmästä kävelystä kotiin. Koska auto jo muutenkin menossa vaihtoon, otin ja ajoin kotiin n. 6 km. matkan siitä työpaikan pihasta. Sitten tutkin viikonloppuna missä vika. Se oli tuo alussa kirjoittamani. Korjasin vian rautanaulalla ja hioin hammashihnaa sille sopivaksi ja ei kun osat iinni ja öljyä koneeseen. Ajoin vielä 2 vuotta ko. autolla ilman mitään ongelmia! Ja tarina on muuten sitten ihan totta. Pakko ei ole uskoa mutta ei se minua haittaa, koska tiedän asian. Tietty ei ole hyvä ajaa paineettomalla moottorilla. Öljynpaineettomalla. Jäähdytysjärjestelmän reilu ylipainen taas on asia, mistä kannattaa huolestua...
Jos päätät valehdella, sinulla on syytä olla hyvä muisti.
Ei sinusta kirjailijaa ainakaan tule, kun et muista, mitä kirjoitit pari riviä aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ajattelin kun punainen öljyvalo syttyi, että ei oo kuin 500m kotipihaan, että ajan. No en kerennyt kuin kotipihan risteykseen, niin leikkasi kiinni ja se oli siinä sen auton taru.
Jos öljynpaineen valo syttyy liian vähäisen öljymäärän takia, on voitelu ollut jo pitkään riittämätöntä.
Öljymäärää tulee seurata öljyn mittatikusta, sitä tiheämmin, mitä enemmän auto kuluttaa öljyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitään leikkaa! Mulla corolla simahti työpaikan pihaan silleen, että punainen tippakannun valo paloi eikä sammunu vaikka miten anto kierroksia. Öljypumpun akselilta kiila korkannut. Oli pakkasta reilut 20 astetta, niin en varmasti alkanut kärsimään kylmästä kävelystä kotiin. Koska auto jo muutenkin menossa vaihtoon, otin ja ajoin kotiin n. 6 km. matkan siitä työpaikan pihasta. Sitten tutkin viikonloppuna missä vika. Se oli tuo alussa kirjoittamani. Korjasin vian rautanaulalla ja hioin hammashihnaa sille sopivaksi ja ei kun osat iinni ja öljyä koneeseen. Ajoin vielä 2 vuotta ko. autolla ilman mitään ongelmia! Ja tarina on muuten sitten ihan totta. Pakko ei ole uskoa mutta ei se minua haittaa, koska tiedän asian. Tietty ei ole hyvä ajaa paineettomalla moottorilla. Öljynpaineettomalla. Jäähdytysjärjestelmän reilu ylipainen taas on asia, mistä kannattaa huolestua...
Miten hammashihna liittyy öljypumppuun?
Voi kamalaa. Sehän voi ihan mikä vika vaan. Auto kun ei osaa selittää, jotain kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamalaa. Sehän voi ihan mikä vika vaan. Auto kun ei osaa selittää, jotain kuitenkin.
Vikakoodinlukija OBD-porttiin niin jo alkaa parhaassa tapauksessa selityksiä tulla ruudulle...
Moottori täynnä öljyä, käynnistys, huohotin imaisee öljyt imusarjan kautta moottoriin, kone hydrolukkiutuu, kiertokanki tai useampikin vääntyy = kone pas2 sillä kertaa...