Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun autossa vilkkuu se öljykannun kuva niin saako autolla ajaa n. 1km

Vierailija
12.04.2022 |

Ohjekirjassa lukee että älä jatka ajoa. Pitäs kuitenkin huoltamolle ajaa ostamaan öljyä.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Jätä auto käyntiin ja kävele huoltoasemalle.

Aloituskin taitaa olla kieli poskessa tehty, mutta tuollainen on vaarallinen vitsi. Joku vielä luulee, että öljynpaineiden loppuessa (öljykannuvalo syttyy) auton moottoria ei pitäisi heti sammuttaa; ei missään nimessä jättää käyntiin (kunnes leikkaa kiinni)

Ei välttämättä.

Eräs ystäväni ei ymmärtänyt tätä ja kertoi hillittömän hauskan tarinan "tyhmästä huoltoaseman miehestä", kun lisäytti öljyä miehensä Toyota Corollaan.

Minunkin ystäväni kertoi ystävänsä ostaneen huoltoasemalta moottoriöljyä litran purkin kerrallaan corollaansa.

Myyjä oli kymmenennen purkin kohdalla kysynyt että mihin menee noin paljon öljyä?

Kävivät katsomassa, niin tämä ystävä oli luullut että öljyä täytetään niin kauan että tulee venttiilikopan täyttöaukosta yli.

Tosi tarina.

Moottori täynnä öljyä, käynnistys, huohotin imaisee öljyt imusarjan kautta moottoriin, kone hydrolukkiutuu, kiertokanki tai useampikin vääntyy = kone pas2 sillä kertaa...

Vierailija
42/73 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se vain vilkkuu, mutta ei pala, voit ajella huoltoasemalle. Yleensä syy on on se, että pakoputki on polttanut öljykellon johdon kuoren rikki.

Joku rane on repinyt johtosarjan kiinnikkeistään jos se roikkuu pakoputkiston päällä. Minkään johdon ei kuulu ottaa pakoputkistoon kiinni, joten se ei ole mikään "yleisin" syy. Anturi kyllä voi vikaantua aikaa myöten, joten sen voi kokeeksi uusia jos öljynpainevalo palaa, ei yleensä ole mahdottoman kallis osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa ajaa, se on vain varoitus, että lisää öljyä piakkoin.

Juuri näin. Noin lyhyen matkan voi ajaa.

Vierailija
44/73 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia naisia ei kiinnosta perehtyä autoihin pintapölyä enempää, vähättelevät autoja "sehä on vain auto!" ja sitten tietämättömyyttään aiheuttavat autoonsa henkeäsalpaavan kalliita vaurioita.

Miten kellään voi olla varaa suhtautua näinkin kalliiseen omaisuuteen piittaamattomasti? Auto on vieläpä liikenneväline, joten sen on oltava jonkintasoisessa kunnossa lainkin mukaan.

Vierailija
45/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia naisia ei kiinnosta perehtyä autoihin pintapölyä enempää, vähättelevät autoja "sehä on vain auto!" ja sitten tietämättömyyttään aiheuttavat autoonsa henkeäsalpaavan kalliita vaurioita.

Miten kellään voi olla varaa suhtautua näinkin kalliiseen omaisuuteen piittaamattomasti? Auto on vieläpä liikenneväline, joten sen on oltava jonkintasoisessa kunnossa lainkin mukaan.

Jos mun auto hajoaa niin mun rikas mies ostaa mulle uuden ja hienomman tilalle.

Vierailija
46/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa ajaa, auto pitää tuupata huoltoon.

Vierailija
47/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajattelin kun punainen öljyvalo syttyi, että ei oo kuin 500m kotipihaan, että ajan. No en kerennyt kuin kotipihan risteykseen, niin leikkasi kiinni ja se oli siinä sen auton taru.

Vierailija
48/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo anna mennä vaan. Niissä on turvavaraa.

Vierailija
49/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun auto hajoaa niin mun rikas mies ostaa mulle uuden ja hienomman tilalle.

Ja mä vaan ajan sitä. Todellakin! Saa muut sitten korjata.

Vierailija
50/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on katsastus. Että on kunnossa.

Vierailija
51/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 km kävely tekee sinulle hyvää.

1000 euron Jimmy Choo-saappaissakin? Get Real.

Sammuta kosla. Tilaa taksi. Lähetä joku kiltti kamupoikamies lisäämään koslaan öljyä ja ajamaan se kotiin.

Vierailija
52/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun autossani syttyi öljynpainevalo, kun auto oli tyttärelläni lainassa, eikä hän seurannut yhtään sitä, kuinka paljon niitä kilometrejä kertyi. Olisi pitänyt vaihtaa öljyt jo yli 5000 km aikaisemmin. Ja neiti oli autollani jossain satojen kilometrien päässä kotoa. Hän lisäsi sitten öljyä, ja ajoi auton kotiin. Ensi töikseni käytin sen öljynvaihdolla.

Vierailija
53/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ketju. Amisrampet pääsevät pätemään poikkeuksellisella erityisosaamisellaan mm. siitä, että nelitahtimoottorissa pitää olla öljyä

Vierailija
54/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on katsastus. Että on kunnossa.

Jos ajat paljon, voi huoltoväli olla lyhyempi kuin katsastusväli.

Vierailija
55/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään leikkaa! Mulla corolla simahti työpaikan pihaan silleen, että punainen tippakannun valo paloi eikä sammunu vaikka miten anto kierroksia. Öljypumpun akselilta kiila korkannut. Oli pakkasta reilut 20 astetta, niin en varmasti alkanut kärsimään kylmästä kävelystä kotiin. Koska auto jo muutenkin menossa vaihtoon,  otin ja ajoin kotiin n. 6 km. matkan siitä työpaikan pihasta. Sitten tutkin viikonloppuna missä vika. Se oli tuo alussa  kirjoittamani. Korjasin vian rautanaulalla ja hioin hammashihnaa sille sopivaksi ja ei kun osat iinni ja öljyä koneeseen. Ajoin vielä 2 vuotta ko. autolla ilman mitään ongelmia! Ja tarina on muuten sitten ihan totta. Pakko ei ole uskoa mutta ei se minua haittaa, koska tiedän asian. Tietty ei ole hyvä ajaa paineettomalla moottorilla. Öljynpaineettomalla. Jäähdytysjärjestelmän reilu ylipainen taas on asia, mistä kannattaa huolestua...

Jos päätät valehdella, sinulla on syytä olla hyvä muisti.

Ei sinusta kirjailijaa ainakaan tule, kun et muista, mitä kirjoitit pari riviä aikaisemmin.

Vierailija
56/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ajattelin kun punainen öljyvalo syttyi, että ei oo kuin 500m kotipihaan, että ajan. No en kerennyt kuin kotipihan risteykseen, niin leikkasi kiinni ja se oli siinä sen auton taru.

Jos öljynpaineen valo syttyy liian vähäisen öljymäärän takia, on voitelu ollut jo pitkään riittämätöntä.

Öljymäärää tulee seurata öljyn mittatikusta, sitä tiheämmin, mitä enemmän auto kuluttaa öljyä.

Vierailija
57/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään leikkaa! Mulla corolla simahti työpaikan pihaan silleen, että punainen tippakannun valo paloi eikä sammunu vaikka miten anto kierroksia. Öljypumpun akselilta kiila korkannut. Oli pakkasta reilut 20 astetta, niin en varmasti alkanut kärsimään kylmästä kävelystä kotiin. Koska auto jo muutenkin menossa vaihtoon,  otin ja ajoin kotiin n. 6 km. matkan siitä työpaikan pihasta. Sitten tutkin viikonloppuna missä vika. Se oli tuo alussa  kirjoittamani. Korjasin vian rautanaulalla ja hioin hammashihnaa sille sopivaksi ja ei kun osat iinni ja öljyä koneeseen. Ajoin vielä 2 vuotta ko. autolla ilman mitään ongelmia! Ja tarina on muuten sitten ihan totta. Pakko ei ole uskoa mutta ei se minua haittaa, koska tiedän asian. Tietty ei ole hyvä ajaa paineettomalla moottorilla. Öljynpaineettomalla. Jäähdytysjärjestelmän reilu ylipainen taas on asia, mistä kannattaa huolestua...

Miten hammashihna liittyy öljypumppuun?

Vierailija
58/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa. Sehän  voi ihan mikä  vika vaan.  Auto kun ei osaa   selittää,  jotain kuitenkin.

Vierailija
59/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamalaa. Sehän  voi ihan mikä  vika vaan.  Auto kun ei osaa   selittää,  jotain kuitenkin.

Vikakoodinlukija OBD-porttiin niin jo alkaa parhaassa tapauksessa selityksiä tulla ruudulle...

Vierailija
60/73 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja mun puolesta vaikka 100km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan