Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox vieroitusoireet

opamox koukku
12.04.2022 |

Ilmeisesti kärsin nyt Opamoxin vieroitusoireista. On jotenkin epätodellinen olo, hermostunut, ei tiedä miten päin olisi, sumea.. Olen käyttänyt 1-3tbl 15mg / pvä. Jouduin taas ottamaan kokonaisen 1 x 15mg tähän tuskaisuuteen mikä ei ilmeisesti johdu mielialasta vaan ihan vaan vieroitusoireista. Miten eteenpäin, miten alan vähentämään koska eroon näistä olisi päästävä? Tänään olisi ollut aika psyk.sairaanhoitajalle mutta aika peruuntui lakon vuoksi ja olen ihan hukassa nyt kun odotin tuota aikaa että pääsen sinne. :(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pianopeikko kirjoitti:

Moi! Mulla oli pahimmillaan psyk polin lääkärin määräämänä annostus 4x30mg vuorokaudessa. Sitä tiputeltiin ensin hitaasti vuosi ja sitten sairaalassa parissa viikossa loput pois. Ei ole ollut sitä koukkua ikävä. Kadun sitä että meni se vuosi "hukkaan" kun sitä kituutellen tiputeltiin. Oli aivan helvettiä herätä hikisenä klo 4 joka aamu. En pystynyt muuta kun käymään kävelyillä ja kiskomaan röökiä ketjussa. Musiikin kuuntelu ja soittaminen jäi (tärkeä asia ollu mulle aina), koska oli niin paha olo. Kaikki sosiaaliset suhteet myös, paitsi lähisukulaiseen, joka minusta silloin huolehti. Elämä oli yhtä tuskaa.

Olin niin onnellinen kun pääsiin niistä sairaalassa eroon! Ei nyt mitään yhtäkkistä onnea sen jälkeen, mutta tuntui hyvältä taas tuntea asioita ja "nähdä värisävyjä". Musiikki ja ystävät palasi pikkuhiljaa elämään, hain duunia ja aloitin puhtaalta pöydältä.

Nopeaan lopettamiseen liittyy todelliset riskit, toki, eli omin päin ei kannata sitä tehdä. Vuoden kituuttamisessa oli ehkä se hyvä puoli, että en sen p askan jälkeen ole halunnut koskea bentsoihin, vaikka niitä on terveydenhuollosta joissain tilanteissa tarjottu. Oon sinut ahdistuksen kanssa nykyisin, se kertoo, että jonkun asian elämässä pitää muuttua. Ei sitä yleensä kannata turruttaa vaan sitä kannattaa kuunnella.

En tiedä kauanko olet niitä syönyt, mutta tässä semmonenkin näkökulma, että se pikkuhiljaa annoksen tiputtelu voi olla myös aivan syvältä. Tietysti sitä pitää tehdä jos annos on ollut kova ja sitä on syönyt pitkään, ettei tule mitään kouristuskohtauksia, eli juttele lääkärin kanssa ensin. Itse joskus toivon, että olisi nopeammin vaan "repäisty se laastari", ettei olisi tarvinnut kärsiä ja kituutella sen kanssa niin pitkään.

Tsemppiä! Toivottavasti pääset niistä eroon ennemmin kuin myöhemmin!

Kertarepäisy ei tosiaan ole vaihtoehto jos vieroitusoireet ovat hitaallakin tiputuksella vaikeat. Esim. unettomuus voi mennä niin pahaksi että ihminen menee psykoosiin vaikka mitään psykoosisairautta ei taustalla olisikaan. Jotkut kouristukset eivät ole aina se vaarallisin asia, kaikkihan eivät kykene edes saamaan niitä vaikka tilanne olisi mikä. Itse*urha on suuri riski varsinkin niille jotka eivät ole saaneet ahdistukseen mitään muuta apua kuin lääkkeet. Nopean vieroituksen kestää yleensä vain sellainen jonka vieroitusoireet ovat poikkeuksellisen lieviä.

Vierailija
22/43 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti pari viikkoa. Senkin jälkeen tuli vielä sellaista nykimistä yms. Oireina oli jäätävä ahdistus, pahoinvointi, palelu, unettomuus, sähköiskut päässä. Oli aivan hirveetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan vieroitusoireita jo yhdestä ja puolikkaasta 15 mgstä.

Mullakin tulee tuota järkyttävää epätodellisuuden tuntua, ahdistusta ja paniikkia.

Olen pari kertaa vierottautunut itse tuosta annoksesta, mutta paniikkikohtaisten takia taas alkanut käyttämään.

Vaikka ottaisin tyyliin puolikkaan kerran viikossa, niin lääkkeen haihduttua olo vain pahenee.

Nyt olen joutunut ottamaan päivittäin tuon 15mg, olen jakanut sen kahteen osaan. Eniten häiritsee se epätodellinen olo.

Hitto mä haluan eroon näistä mutta tarvitsen kuitenkin kohtauslääkkeem, eikä lääkäri suostu vaihtamaan tätä mihinkään, koska tämä on miedoin bentso 😥

Vierailija
24/43 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti pari viikkoa. Senkin jälkeen tuli vielä sellaista nykimistä yms. Oireina oli jäätävä ahdistus, pahoinvointi, palelu, unettomuus, sähköiskut päässä. Oli aivan hirveetä.

Mikä oli annos ja kuinka pitkään söit?

Onko vaiva mihin sitä söit hävinnyt?

Vierailija
25/43 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/43 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt inssiajon, ylioppilaskirjoitukset, pääsykokeet, gradun, mennyt naimisiin ja ollut naimisissa jo 17 vuotta, lapset ja työt noiden voimalla. Lähes 30 vuotta käyttänyt. Erinomainen lääke ja lisäksi edullinen.

Ilman tuota lääkettä kaikki edellä mainittu olisi jäänyt minulta tekemättä.

Vierailija
27/43 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika köyhä läääke opamox, ei pari nappia edes nukuta.

Vierailija
28/43 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla seuraa Opamox 15mgX1 käytöstä 1-2 päivän mittainen kasvanut ahdistus, kun lääkkeen vaikutus elimistössä on hiipunut. Silti hyvä lääke hankaliin tilanteisiin.

Aikanaan käytin päivittäin 4 vuoden ajan 30mg/vrk, eikä lopettaminen ollut suurikaan ongelma.

Vierailija
29/43 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ajan kokonainen, viikon ajan 3/4, viikon ajan puolikas, viikon ajan neljännes, niin eiköhän se vieroitus ala olla ohi. 

Vierailija
30/43 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt muutaman kuukauden 4 x 15mg per päivä ja lääkäri sanoi että ajetaan alas niin että aina,7,5mg vähemmän per 2 viikkoa.

Eli ei todellakaan ole mitään laastarin repäisyä luvassa.

Nyt kohta viikko mennyt 15mg vähennyksellä ja eihän se kivaa ole mutta vainottaa että jossain vaiheessa niitä ei saa niin yritän säästellä nyt ja aiemminkin että tarvittaessa niitä pillereitä piisaa.

Välillä ollut pari täyttä pakettia pyytäessä lisää kun laskujeni mukaan mulla voisi olla lääkkeet loppumassa.

Vierailija
31/43 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista annosta jengillä on ollut pidempiä aikajaksoja? Ja onko ollut hankala päästä eroon? Täällä 3x15mg/pvä ja tänään lääkäri meinas että ei oo mitenkään poikkeuksellisen suuri määrä mutta itsestä vähän tuntuu että onhan tuossa nyt pidempään käytettynä aikamoinen setti

Vierailija
32/43 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi 60mg/pvä annoksesta että lähdetään alentamaan puoli pilleriä päivässä.

Nyt jäänyt jumiin 45mg päivässä settiin mutta sillä pärjää arjessa ja pillereitä löytyy ja niitä saa lisää niin en mä tiedä kuinka kiire mulla on noita lopettaakaan.

Aamulla töihin ja 11 aikaan alkaa hermoilut ja sit niiden kanssa sinnittelyä parisen tuntia ja sit eka pilleri naamaan. Sitten 17-18 aikoihin otettava puolikas kun muuten alkaa taas olot heittää ja sit yöllä 23-00 aikoihin yksi yöksi.

Lääkäri ainakin meinas vielä tosta 60mg per päivä setistä että ei se nyt mikään älyttömän suuri ole niin en tiiä tulisiko mulle edes lopulta kovin suuria viekkaireita ja kuinka pitkäksi aikaa jos jättäisin kokonaan nuo pois.

Vierailija
33/43 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ProPatria wrote:

Mulle lääkäri sanoi 60mg/pvä annoksesta että lähdetään alentamaan puoli pilleriä päivässä.

Nyt jäänyt jumiin 45mg päivässä settiin mutta sillä pärjää arjessa ja pillereitä löytyy ja niitä saa lisää niin en mä tiedä kuinka kiire mulla on noita lopettaakaan.

Aamulla töihin ja 11 aikaan alkaa hermoilut ja sit niiden kanssa sinnittelyä parisen tuntia ja sit eka pilleri naamaan. Sitten 17-18 aikoihin otettava puolikas kun muuten alkaa taas olot heittää ja sit yöllä 23-00 aikoihin yksi yöksi.

Lääkäri ainakin meinas vielä tosta 60mg per päivä setistä että ei se nyt mikään älyttömän suuri ole niin en tiiä tulisiko mulle edes lopulta kovin suuria viekkaireita ja kuinka pitkäksi aikaa jos jättäisin kokonaan nuo pois.

Tämä kirjoittaja täällä ja nyt on loppunut oxaminin syönti. Ensin puolikkaan pillerin vähennystä vähintään pari viikkoa kerrallaan ja sitten kun olin pitkään 2x15mg satsissa niin siitä sitten ensin toinen pois ja myöhemmin toinen. Sen työterveyslääkäri kyllä nyt myöhemmin ajatellen sanoi hyvin että älä pidä kiirettä turhaan sen vähentelyn kanssa ja oikeastaan nää viimeiset tiputukset tulikin tehtyä niin että vasta sitten kun se ajatus tuntui hyvältä omassa päässä. Mahtavaa kun tietää että jos noita pillereitä jatkossa tarvitsen niin ne toimiikin paremmin taas kun toleranssi ei ole sitten enää niin korkealla

Vierailija
34/43 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tulla riippuvaisuus opamoxiin 15 mg jos käyttää  1/4 ja 1/2 tabletista  päivittäin ja n. kuukauden ajan.

Vierailija
35/43 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt 20 v.

Plasebovaikutus.

Vierailija
36/43 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään verrattuna venlafaxinin lopetukseen..

Vierailija
37/43 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ProPatria wrote:

Tämä kirjoittaja täällä ja nyt on loppunut oxaminin syönti. Ensin puolikkaan pillerin vähennystä vähintään pari vii

Tyksissä (Turku) päivystävä psykiatri pakottaa lopettamaan seinään ja heittää kotiin. En ollut päihtyneen oloinen tms ja resepti edelliseltä paikkakunnalta periaatteessa olemassa, lääkkeet vaan loppu.  

Vierailija
38/43 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska, lääkärit ne lääkkeet määrä ja vielä väärin diaknoosilla, vieroitusoireista johtuviin kipuihin menehtyy. 

Vierailija
39/43 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hän vittuile, ilman lääkäriä ei näitä lääkkeitä kukaan saa apteekista, lääkärit ovat vastuussa potilaan lääkehoidosta ja varsinkin niiden lopetus kuuluu myös lääkärin osaamisalueeseen, vaan kukapa niin tekee, hylkää potilaan tuskineen ja kipuineen itse kärsimään. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta, korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema korjaa. 

Vierailija
40/43 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jdjdjd kirjoitti:

Mulla mennyt muutaman kuukauden 4 x 15mg per päivä ja lääkäri sanoi että ajetaan alas niin että aina,7,5mg vähemmän per 2 viikkoa.

Eli ei todellakaan ole mitään laastarin repäisyä luvassa.

Nyt kohta viikko mennyt 15mg vähennyksellä ja eihän se kivaa ole mutta vainottaa että jossain vaiheessa niitä ei saa niin yritän säästellä nyt ja aiemminkin että tarvittaessa niitä pillereitä piisaa.

Välillä ollut pari täyttä pakettia pyytäessä lisää kun laskujeni mukaan mulla voisi olla lääkkeet loppumassa.

Miten tällaisia annoksia voi syödä ilman että nukkuu koko päivän? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän