Opamox vieroitusoireet
Ilmeisesti kärsin nyt Opamoxin vieroitusoireista. On jotenkin epätodellinen olo, hermostunut, ei tiedä miten päin olisi, sumea.. Olen käyttänyt 1-3tbl 15mg / pvä. Jouduin taas ottamaan kokonaisen 1 x 15mg tähän tuskaisuuteen mikä ei ilmeisesti johdu mielialasta vaan ihan vaan vieroitusoireista. Miten eteenpäin, miten alan vähentämään koska eroon näistä olisi päästävä? Tänään olisi ollut aika psyk.sairaanhoitajalle mutta aika peruuntui lakon vuoksi ja olen ihan hukassa nyt kun odotin tuota aikaa että pääsen sinne. :(
Kommentit (43)
Lääkärin kanssa lopetellaan lääkitykset ei ominpäin.
Vedä kaljaa. Se jelppaa pillerivieroitusoireisiin.
Vähennä puolet kerrallaan. Sitten kun et yhtään enää ota niin vähän alkoholia otat jos voit niin pärjäät. Yritä kokonaan eroon. Turha lääke jos pitkään käyttää. Ruokkii itseään.
Otat niin pientä annosta kuin voit, siis pilkot tabletin neljäsosaan. Sun annos on ollut niin pieni että oireet loppuvat parissa päivässä.
Annoksen asteittainen pienentäminen on muuten kerrottu tuoteselosteessa.
Vierailija kirjoitti:
ootko hullu, juoppo vai trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään noista. Puhun sellaista, mikä pitää paikkansa.
Moi! Mulla oli pahimmillaan psyk polin lääkärin määräämänä annostus 4x30mg vuorokaudessa. Sitä tiputeltiin ensin hitaasti vuosi ja sitten sairaalassa parissa viikossa loput pois. Ei ole ollut sitä koukkua ikävä. Kadun sitä että meni se vuosi "hukkaan" kun sitä kituutellen tiputeltiin. Oli aivan helvettiä herätä hikisenä klo 4 joka aamu. En pystynyt muuta kun käymään kävelyillä ja kiskomaan röökiä ketjussa. Musiikin kuuntelu ja soittaminen jäi (tärkeä asia ollu mulle aina), koska oli niin paha olo. Kaikki sosiaaliset suhteet myös, paitsi lähisukulaiseen, joka minusta silloin huolehti. Elämä oli yhtä tuskaa.
Olin niin onnellinen kun pääsiin niistä sairaalassa eroon! Ei nyt mitään yhtäkkistä onnea sen jälkeen, mutta tuntui hyvältä taas tuntea asioita ja "nähdä värisävyjä". Musiikki ja ystävät palasi pikkuhiljaa elämään, hain duunia ja aloitin puhtaalta pöydältä.
Nopeaan lopettamiseen liittyy todelliset riskit, toki, eli omin päin ei kannata sitä tehdä. Vuoden kituuttamisessa oli ehkä se hyvä puoli, että en sen p askan jälkeen ole halunnut koskea bentsoihin, vaikka niitä on terveydenhuollosta joissain tilanteissa tarjottu. Oon sinut ahdistuksen kanssa nykyisin, se kertoo, että jonkun asian elämässä pitää muuttua. Ei sitä yleensä kannata turruttaa vaan sitä kannattaa kuunnella.
En tiedä kauanko olet niitä syönyt, mutta tässä semmonenkin näkökulma, että se pikkuhiljaa annoksen tiputtelu voi olla myös aivan syvältä. Tietysti sitä pitää tehdä jos annos on ollut kova ja sitä on syönyt pitkään, ettei tule mitään kouristuskohtauksia, eli juttele lääkärin kanssa ensin. Itse joskus toivon, että olisi nopeammin vaan "repäisty se laastari", ettei olisi tarvinnut kärsiä ja kituutella sen kanssa niin pitkään.
Tsemppiä! Toivottavasti pääset niistä eroon ennemmin kuin myöhemmin!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käyttänyt 20 v.
Täh?
Mä en näitä saanut enää leikkauksen jälkeen kun 4kpl kotiin ja näitä ei enää uusittu. Lääkäri tuumas, et ihan sama asia jos menisin heroiinia ostamaan katukaupasta. Kirjoitti toiset lääkkeet kipuun. On kyllä ihan pirulliset lääkkeet! Jo niistä 4olin ihan sekasin.
Toivottavasti pääset eroon riippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Depressantti auttaa depressantin vieroitusoireissiin, kai sen ymmärrät.
Nykimistä, ahdistusta, nopeutunutta sykettä, painajaisia. Nämä kaikki lieviä oireita, mutta ihan selviä kumminkin.
Siihen auttoi pienennetty annos. Vieroitusoireet kesti 4-5 päivää. Sen jälkeen olen pitänyt huolen siitä että annos pysyy pienenä ja käyttö satunnaisena.
pianopeikko kirjoitti:
Moi! Mulla oli pahimmillaan psyk polin lääkärin määräämänä annostus 4x30mg vuorokaudessa. Sitä tiputeltiin ensin hitaasti vuosi ja sitten sairaalassa parissa viikossa loput pois. Ei ole ollut sitä koukkua ikävä. Kadun sitä että meni se vuosi "hukkaan" kun sitä kituutellen tiputeltiin. Oli aivan helvettiä herätä hikisenä klo 4 joka aamu. En pystynyt muuta kun käymään kävelyillä ja kiskomaan röökiä ketjussa. Musiikin kuuntelu ja soittaminen jäi (tärkeä asia ollu mulle aina), koska oli niin paha olo. Kaikki sosiaaliset suhteet myös, paitsi lähisukulaiseen, joka minusta silloin huolehti. Elämä oli yhtä tuskaa.
Olin niin onnellinen kun pääsiin niistä sairaalassa eroon! Ei nyt mitään yhtäkkistä onnea sen jälkeen, mutta tuntui hyvältä taas tuntea asioita ja "nähdä värisävyjä". Musiikki ja ystävät palasi pikkuhiljaa elämään, hain duunia ja aloitin puhtaalta pöydältä.
Nopeaan lopettamiseen liittyy todelliset riskit, toki, eli omin päin ei kannata sitä tehdä. Vuoden kituuttamisessa oli ehkä se hyvä puoli, että en sen p askan jälkeen ole halunnut koskea bentsoihin, vaikka niitä on terveydenhuollosta joissain tilanteissa tarjottu. Oon sinut ahdistuksen kanssa nykyisin, se kertoo, että jonkun asian elämässä pitää muuttua. Ei sitä yleensä kannata turruttaa vaan sitä kannattaa kuunnella.
En tiedä kauanko olet niitä syönyt, mutta tässä semmonenkin näkökulma, että se pikkuhiljaa annoksen tiputtelu voi olla myös aivan syvältä. Tietysti sitä pitää tehdä jos annos on ollut kova ja sitä on syönyt pitkään, ettei tule mitään kouristuskohtauksia, eli juttele lääkärin kanssa ensin. Itse joskus toivon, että olisi nopeammin vaan "repäisty se laastari", ettei olisi tarvinnut kärsiä ja kituutella sen kanssa niin pitkään.
Tsemppiä! Toivottavasti pääset niistä eroon ennemmin kuin myöhemmin!
Söit lääkkeet ihan itse. Olisit voinut itse siis repäistä laastarin irti, turha syyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käyttänyt 20 v.
Etkä vieläkään ole jäänyt koukkuun?
Puol vuotta oli voimat ihan poissa, nukuin todella paljon, kun tuon lääkkeen lopetin.
Meillä poika käyttänyt väliin diapamia ja kipulääkkeitä sekaisin ja myös opamoxia. 5 päivää kun on käyttämättä niin viekkarit helpottaa. 2 viikkoa niin kokonaan ohi. Valitettavasti aina retkahtaa uudestaan. Sitten vetää niin että vintti pimenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käyttänyt 20 v.
Täh?
Mä en näitä saanut enää leikkauksen jälkeen kun 4kpl kotiin ja näitä ei enää uusittu. Lääkäri tuumas, et ihan sama asia jos menisin heroiinia ostamaan katukaupasta. Kirjoitti toiset lääkkeet kipuun. On kyllä ihan pirulliset lääkkeet! Jo niistä 4olin ihan sekasin.
Toivottavasti pääset eroon riippuvuudesta.
Niinno, bentsoja ei käytetä kipuun.
Otit neljä pilleriä (oisko panacodia tai oxya) ja olit sekaisin. Miksi vedät niitä niin kun vähempikin riittää?
Vierailija kirjoitti:
In your Dreams.
Kumpi muuttaa kumman luo?
Jos syön yhden, tulee vieroitusoireita kuumotus, hermostus, aggressiivisuus ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käyttänyt 20 v.
Täh?
Toivottavasti pääset eroon riippuvuudesta.Niinno, bentsoja ei käytetä kipuun.
Otit neljä pilleriä (oisko panacodia tai oxya) ja olit sekaisin. Miksi vedät niitä niin kun vähempikin riittää?
"Kirjoitti toiset lääkkeet kipuun." lukee kommentoimassasi kommentissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ihan ymmärtänyt tätä, että tarvitsee lääkärin ohjeistuksen ja siunauksen kaikkeen.
Jos annos on luokkaa pilleri päivässä, niin siitä voi ihan omatoimisesti ottaa puolikkaan tai 1/4 pois ja kuunnella oloaan. Turha siihen on lääkärin lupaa saada.
Näissä voi käydä myös, niin että potilas sanoo toivovansa eroon lääkkeestä (kuten itse menin vahingossa sanomaan) ja lääkäri vain lopetti reseptin uusimisen.
Noh, kuukausi meni ja olin täysin toimintakyvytön kun lääkkeet loppui seinään.
Mä olen käyttänyt 20 v.