Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkispatukka surkea palkka virpomisesta? Kuulin jälkeenpäin että oli (siskon lapset)

Vierailija
12.04.2022 |

6- ja 8-vuotiaat. Sisko sanoi jälkeenpäin, että lapset olivat sanoneet saaneensa jostain taloista jättipussit karkkia ja suklaalevyn. Ensi vuonna taidan antaa palan kaalia ja katsoa reaktioita.

Kommentit (67)

21/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne virpoma oksat joita somekuvissa näkee niin hyvä kun on edes koristeita niissä ja koivut sekä pajut sekaisin mutta samapa tuo. Kaksi suirua silkkipaperia ja kaksi höyhentä ovat arvoltaa noin 0.05€. Sitten ne teitpataan risuun kiinni Siihen ei mene 30min edes meidän kohta 3v täyttävältä elohopealta. 

Eli kyllä se pätkin on ihan hyvä orvaus siitä kasaan hutaistusta risusta. 

Vierailija
22/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan yhden tarinan joka ei liity virpomiseen mutta lasten rahan ansaitsemiseen.

Koulun myyjäisiin piti hankkia tavaroita euron maksaviin arpajaisiin, joissa joka arpa voittaa. Ostimme 0,8 - 1,1 € maksavia leluja palkinnoiksi. Ope niputti niitä 2 - 3 kpl/voitto. Eli lapseni joutui välillisesti maksamaan 1,6 - 3,3 € siitä että luokka sai euron. Loppui meidän osallistumiseni kaikkiin koulun keräyksiin.

Opettajien palkoilla ei ymmärretä kuinka iso raha eurokin on pienituloiselle.  Kaupan eteisessä oli taas joku luokkaretkirahaston myyjäispöytä, jossa arpa maksoi 3€/kpl, eikä edes joka arpa voittanut.  Nolo oli mennä ohi, mutta siihen olisi mennyt päivän ruokarahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii justii. Mie ostan virpojille aina patukoita ja oon ajatellu sen olevan hyvä palkka. Saavat vielä itse valita kulhosta mieleisen.

Ei vissii ookkaa hyvä mut se on voivoi. En tasan ala ton enempää antaa

Vierailija
24/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele vaikka virpomisestakin olisi tullut nykyään tuollaista, että lapset odottavat ihan älyttömiä eivätkä ole kiitollisia pelkästä patukasta. Mutta kotoahan ne arvot opitaan.

Vierailija
25/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio on iskenyt pajunoksiinkiin

Vierailija
26/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla tehty vitsa maksaa tarpeineen 1 - 2 € ja siihen on käytetty kaikkineen varmaan 15 - 30 minuuttia aikaa. Aika halvalla menee.

No ei tarvitse olla sellaisia. Tarvikkeet  ei paljoa maksa. Minäkin sain vitsan jossa oli pajunoksa ( ilmainen ) ja 2 "piippurassia ", sekä yksi pieni pätkä kreppipaperia, eivät monta senttiä maksa

Osaatko lukea? Vai mikä on ongelma. Ei ne tavarat kotiin kulkeudu itsestään, paljon on laitettu työtä ja ajatusta tuohonkin. Voit toki katsoa vitsasta minkä arvoinen se sulle on. Tarkoutus on ilahduttaa puolin ja toisin ja sinä aikuisena olet etulyöntioasemassa.

Vierailija
27/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan yhden tarinan joka ei liity virpomiseen mutta lasten rahan ansaitsemiseen.

Koulun myyjäisiin piti hankkia tavaroita euron maksaviin arpajaisiin, joissa joka arpa voittaa. Ostimme 0,8 - 1,1 € maksavia leluja palkinnoiksi. Ope niputti niitä 2 - 3 kpl/voitto. Eli lapseni joutui välillisesti maksamaan 1,6 - 3,3 € siitä että luokka sai euron. Loppui meidän osallistumiseni kaikkiin koulun keräyksiin.

Tässä on kommunismin piirteitä, koska ei ymmärretä liike-elämän periaatteita. Hah hah.

Vierailija
28/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika pieni palkka, mutta pääasia saada palkkaa. Tietävät vastaisuudessa jättää tädin oven välistä tai todeta ettei virpominen maksa kitupiikille yhtään mitään niin saat sen ilmaiseksi. Mun äiti kuuluu karkkipussilla palkitsijoiden joukkoon. Meidän ovelle ei koskaan ees tule virpojia. Olisi kiva ilahduttaa lapsia.

Vierailija
29/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele vaikka virpomisestakin olisi tullut nykyään tuollaista, että lapset odottavat ihan älyttömiä eivätkä ole kiitollisia pelkästä patukasta. Mutta kotoahan ne arvot opitaan.

Aikuinen niuho on hyvis ja lapsi pahis. Juu juu.

Vierailija
30/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Annoin juuri pätkispatukoita ja sai lisäksi ottaa kulhosta sekalaisia karkkeja.

Olin mielestäni ystävällinen, mutta en sitten ollutkaan.

Vierailija
31/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on luonnollista jos lapset hämmästelevät jotain isoa virpomispalkkaa. Sitä yhdessä ihmetellessä on hyvä muistuttaa että palkaksi käy yhtä hyvin se mitä sattuu saamaan. Ja että perinteen nukaan palkat ovat olleet tavallisia suklaamunia.

Vierailija
32/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaikille virpojille 4,5kg Toblerone. 6 vitsaa ei kustantanut mulle kuin 600 euroa 😊

Vierailija
33/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en avannut niille lainkaan ovea. Varmaan viisitoista minuuttia jaksoivat seistä oven takana. Opettakaa lapsillenne vähän tilannetajua. Jos ovea ei haluta avata, niin sitä ei haluta avata.

Vierailija
34/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alunperin virpomispalkka oli KEITETTY KANANMUNA ja se riittää minusta edelleenkin

Vierailija
35/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noille pitäisi antaa yhtään mitään. Käskeä vaan pois kerjäämästä typerine risupuskineen. Sama juttu kaikkien näiden muiden kerjäämispäivien kanssa, nuuttipukit ja halloweenörvelöt.

Vierailija
36/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tossa 'busineksessa' ole mitään järkeä... arvan hinnaksi 2e tai 3kpl 5e ja 1/3 arvoista voittaa... aika tyypillistä jossain junnufudiksessa tai -lätkässä.

Vierailija
37/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alunperin virpomispalkka oli KEITETTY KANANMUNA ja se riittää minusta edelleenkin

Nyt ei eletä pula-aikaa, ruokaa pitäisi jokaisen lapsen saada kotonaan.

Vierailija
38/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla tehty vitsa maksaa tarpeineen 1 - 2 € ja siihen on käytetty kaikkineen varmaan 15 - 30 minuuttia aikaa. Aika halvalla menee.

No ei tarvitse olla sellaisia. Tarvikkeet  ei paljoa maksa. Minäkin sain vitsan jossa oli pajunoksa ( ilmainen ) ja 2 "piippurassia ", sekä yksi pieni pätkä kreppipaperia, eivät monta senttiä maksa

Mee sää rassaamaan omaa piippuasi muutaman sentin palkalla.

Vierailija
39/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset oikeasti näin häijyjä lapsia kohtaan vai onko kaikki vanhapiikavelat eksyneet ketjuun? (tosi nekään ei ole tosielämässä häijyjä ainakaan julkisesti)

Vierailija
40/67 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut aikoinaan mm. Perunan, kymmenpennisen, omenan, yskänkarkin ja napin. Ei napistu lehtienpalstoilla.