Miksi jonkun asian ääneen sanominen saa padot auki?
Olen juuri eronnut. Pystyn käymään töissä ja olemaan, kunhan minun ei tarvitse puhua erostani. Jos joku kysyy minulta, että mitä kuuluu, alkaa huuleni väpättämään jo siitä. Jos sanon ääneen, että olen eronnut, alan samantien itkemään. En edes tiedä miksi. Ero on minulle helpotus, vaikka se ihan hirveetä onkin. Miksi en pysty sanomaan neutraalisti, että olen eronnut. Tekisi myös mieli sanoa ihmisille, että älkää pariin kuukauteen kyselkö kuulumisiani, koska jostain syystä en nyt pysty puhumaan kuulumisistani itkemättä. Vaikka minua ei edes itketä!! Mitä tämä on?
Kommentit (8)
No mulla tuollaista aiheuttaa voimakas pettyminen itseeni. Tunne että olen epäonnistunut.
Ihan normaalia. Minulle oli eron jälkeen tavallaan pahinta juuri se, kun joku kyseli kuulumisia tai kyseli, miten jaksan.
Sama ilmiö kuin lapsena, kun kaatui pyörällä ja hammasta purren ei alkanut itkeä ettei muut nauraisi, vaikka sattui. Sitten kun ehti kotiin, ei edes sattunut enää, mutta kun kertoi äidille, niin heti alkoi itkettää. Sinänsä en tiedä miksi näin käy, mutta tunnistan tuon kyllä. Ihan hyvin voit sanoa tuon, ettet nyt toivo jonkun aikaa sinulta kyseltävän. Sano vaikka, että kerrot sitten itse, kun alkaa helpottaa.
Kovin tuttua.
Tiukassa tilanteessa teinistä tehtyä lastensuojeluilmoitusta setvittäessä, sossu kysyi miten minä olen jaksanut. Siihen asti olin pysynyt tyynenä mutta tuo kysymys oli liikaa ja aloin itkeä kuin vuoristopuro.
Vierailija kirjoitti:
Sama ilmiö kuin lapsena, kun kaatui pyörällä ja hammasta purren ei alkanut itkeä ettei muut nauraisi, vaikka sattui. Sitten kun ehti kotiin, ei edes sattunut enää, mutta kun kertoi äidille, niin heti alkoi itkettää. Sinänsä en tiedä miksi näin käy, mutta tunnistan tuon kyllä. Ihan hyvin voit sanoa tuon, ettet nyt toivo jonkun aikaa sinulta kyseltävän. Sano vaikka, että kerrot sitten itse, kun alkaa helpottaa.
Joo tunnistan ilmiön. Tajusin just, että ihminen haluaa sillä reaktiollaan lohtua. Että joku lohduttaisi.
AP
Ihmiset eivät tiedä mitä on n k länsimainen demokratia! Suomi on myyty ja itsenäisyys mennyttä! Mitä puolueeton Suomi teki Afganistanissa? Paskaa!
Varmasti tuo, että haluat lohtua. Minä en halua antaa mitään informaatiota itsestäni työpaikalla, joten valehtelin että olen flunssassa tms. Kaikki kyllä tiesivät että itkin vessassa.
up