Kuka kirjoittaa työtodistuksen kun edellistä esimiestä ei enöä ole?
Kun esimies edellisessä työpaikassa on vaihtunut, kenen tehtävä on kirjoittaa työtodistus takautuvasti? Uusi samassa asemassa oleva henkilö sanoo että ei voi auttaa.
Kommentit (6)
Mulle kirjoitti uusi. Mutta eipä siitä tietenkään mitään muuta näy kuin se aika minkä kyseisessä yrityksessä työskentelin.
Lain mukaan velvollisuus antaa työtodistus on 10 vuotta ja senkin jälkeen, jos todistuksen tuottaminen/hakeminen ei tuota vaikeuksia. Seuraava esimies tai viime kädessä johto on vastuussa.
Mulla on aina HR kirjoittanut geneeriset todistukset. Nykyisessä työpaikassa sairaalassa ei taida saada kuin otteen määräyskirjasta.
Kyllä sen todistuksen on jonkun annettava. Arviointia ei välttämättä saa enää myöhemmin jälkikäteen
Jopa konkurssin sattuessa entiselle työntekijälle tulee antaa työtodistus mikäli hän semmoista pyytää, silloin sen kirjoittaa pesän selvittäjä ilman arvosteluita. Pyydä esimieheltäsi työtodistus, jos jotain pullikoi kysy hänen esimieheltään tai hr-osastolta.
HR kirjoittaa. Sen yrityksen on pakko löytää joku joka sen tekee.