Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka kirjoittaa työtodistuksen kun edellistä esimiestä ei enöä ole?

Vierailija
12.04.2022 |

Kun esimies edellisessä työpaikassa on vaihtunut, kenen tehtävä on kirjoittaa työtodistus takautuvasti? Uusi samassa asemassa oleva henkilö sanoo että ei voi auttaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR kirjoittaa. Sen yrityksen on pakko löytää joku joka sen tekee.

Vierailija
2/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirjoitti uusi. Mutta eipä siitä  tietenkään mitään muuta näy kuin se aika minkä kyseisessä yrityksessä työskentelin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan velvollisuus antaa työtodistus on 10 vuotta ja senkin jälkeen, jos todistuksen tuottaminen/hakeminen ei tuota vaikeuksia. Seuraava esimies tai viime kädessä johto on vastuussa.

Vierailija
4/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina HR kirjoittanut geneeriset todistukset. Nykyisessä työpaikassa sairaalassa ei taida saada kuin otteen määräyskirjasta.

Vierailija
5/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen todistuksen on jonkun annettava. Arviointia ei välttämättä saa enää myöhemmin jälkikäteen

Vierailija
6/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa konkurssin sattuessa entiselle työntekijälle tulee antaa työtodistus mikäli hän semmoista pyytää, silloin sen kirjoittaa pesän selvittäjä ilman arvosteluita. Pyydä esimieheltäsi työtodistus, jos jotain pullikoi kysy hänen esimieheltään tai hr-osastolta.