Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syysi keskustella kaverin kanssa elokuvateatterissa?

Vierailija
12.04.2022 |

Voisiko joku tällainen leffaräpättäjä kertoa?

Eilen meni taas elokuvakokemus käytännössä pilalle, kun vieressä istuva pariskunta supatteli koko leffan keskenään jotain. Nauroivat vähän väliä, myös niissä ei-hauskoissa kohtauksissa. Eli tuskin seurasivat leffaa ollenkaan.

Mitä on tapahtunut sellaisen ihmisen elämässä, joka ottaa oikeudekseen häiritä muita maksavia asiakkaita? 15 e on kova hinta kuunnella jonkun aivovammaisen kommenttiraitaa tahtomattaan.

Joltain varhaisteiniltä ehkä ymmärtäisin, kun vasta opettelevat elämistä ja käytöstapoja. Mutta nytkin oli kyse noin 30-vuotiaista ihmisistä.

Kannattaisi mennä vaikka kahville jos tekee mieli jutella. Tai katsoa leffat kotona missä puhe ei haittaa muita.

Verenpaineeni on vieläkin koholla.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee niitä, joiden pitää koko ajan tunkea turpaansa jotain herkkua, mässyttää ja rapisuttaa papereita.

Eikö oikeasti yhtä elokuvaa voi katsoa syömättä?

Voi katsoa, mutta minun mielestä leffaan kuuluu ne popcornit ja muut herkut, varsinkin leffateatterissa. Kotona katson elokuvat ilman mitään herkkuja.

Vierailija
22/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huono elokuva

Jos elokuva on niin huono ettei siihen voi yhtään keskittyä edes ensimmäisiä minuutteja, niin kannattaisiko alunperin valita joku toinen leffa tai jättää väliin koko touhu? Tai lähteä kesken leffan johonkin muualle juttelemaan?

Ei tarvitsisi häiritä muiden kokemusta.

Ap

Minusta se on vähän häiritsevää kun jotku poistuu kesken elokuvan. Minusta aikuisen ihmisen pitäisi jaksaa istua tunti 30 min hiljaa paikoillaan. Toki jos on ihan pakko mennä vessaan tms. niin ok.

Yhden kerran oli joku tyyppi joka ramppasi jatkuvasti käytävän ja teatterin välillä. Ärsyttävää oli se jatkuva oven avaus ja valo.

Toki itse tein sen virheen, että valitsin paikan läheltä ovea.

Tällaiseen en ole törmännytkään. Mikä järki maksaa leffalipusta jos ei edes katso elokuvaa kokonaan? Eikö kannattaisi katsoa kotona jossa sen saa välillä pauselle? Omituista.

Ja olen samaa mieltä, pidän outona aikuista ihmistä joka ei pysty yhden elokuvan ajan keskittymään aiheeseen. Olen itsekin istunut teatterissa pari kertaa läpi todella huonon leffan, mutta ei mulla silti ole ollut mitään ongelmaa pitää päätäni kiinni. Saati että kokisin välttämättömäksi poistua paikalta. Ei siihen niin paljon aikaa tuhlaannu kuitenkaan, ja ainakin osaa sitten arvostaa seuraavaa hyvää leffaa vielä enemmän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Huokaus. Mulla on yksi kaveri,joka selostaa elokuvan tapahtumia. Aivan kuin muut eivät pysyisi kärryillä muuten? Tai haluaa merkata omaa tilaansa? En tiedä, mutta Rasittavaa on.

Mutta hänellä on muutenkin "pidätyskyvyttömyyttä" koskien puhumista. En vaan enää käy elokuvissa hänen kanssaan.

Mulla on samanlainen kaveri. Fiksu, korkeakoulutettu ja hyvin pidetty tyyppi, mutta kerta hänen kanssaan elokuvateatterissa riitti.

"Hehe, kato mitkä hiukset Deppillä!"

"Eiii älä mene sinne"

"Missä leffassa toi näyttelijä on? Niin tuttu!"

"Jessus miten tyhmä mies, olis soittanut ensin!"

Tein kyllä selväksi etten mene hänen kanssaan enää leffaan. Hän ei ymmärtänyt yhtään miksi jatkuva kommenttiraita muka häiritsi.

Ap

Vierailija
24/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta ap:n tyyppisen tuhkamunan lässytys pätkääkään 😂

Juttelen ja kommentoin ihan normaalilla puheäänellä elokuvissa.

Kiinnostavaa!

Miksi? Opetettiinko sinulle lapsena miten missäkin tilanteessa käyttäydytään? Mussutatko ääneen myös teatterissa, kirkossa, maljapuheen aikana, kokouksessa kun joku pitää presentaatiota?

Käytkö yleensä leffassa yksin vai kehtaako joku käydä kanssasi?

Ap

En mussuta tai muutenkaan sikaile. Puhun!

Mielestäsi myös ”maljapuhe” ja ”presentaatio” ovat leffaan verrattavia tapahtumia? Häät tai harrypotter, ei niin nuukaa? 😂

Alan ymmärtää.

En tiedä ovatko häät tai presentaatio varsinaisesti verrattavissa leffaan, mutta ne ovat tilanteita joissa normaaleilla sosiaalisilla kyvyillä varustetut ihmiset osaavat ikään kuin automaattisesti pitää turpansa tukossa. Sulla ei sellaista taitoa ole, ja siksi haluaisinkin tietää että tykkäätkö käyttää ääntäsi muissakin tilanteissa joissa se häiritsee muita ihmisiä.

Ap

Vierailija
25/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa!

Miksi? Opetettiinko sinulle lapsena miten missäkin tilanteessa käyttäydytään? Mussutatko ääneen myös teatterissa, kirkossa, maljapuheen aikana, kokouksessa kun joku pitää presentaatiota?

Ap

Mielestäsi myös ”maljapuhe” ja ”presentaatio” ovat leffaan verrattavia tapahtumia? Häät tai harrypotter, ei niin nuukaa? 😂

No niin, nyt ollaan asian ytimessä. Arvaa mitä? Kyllä, leffa on verrattavissa maljapuheeseen. Tai vaikkapa teatteriesitykseen tai klassisen musiikin konserttiin - niissäkin on tapana olla hiljaa, jos kuuluu yleisöön. Olet moikka, jos pälätät leffassa.

Monille meistä elokuvat on itse asiassa paljon tärkeämpiä kuin jotkut häät. Itse en ole kertaakaan kokenut häissä samaa kuin katsoessani lempielokuviani (elokuvia, jotka ovat minulle elämää suurempia).

Voisitko kunnioittaa sitä, mikä on muille tärkeää ja pysyä vaikka poissa elokuvateatterista?

Vierailija
26/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huono elokuva

Jos elokuva on niin huono ettei siihen voi yhtään keskittyä edes ensimmäisiä minuutteja, niin kannattaisiko alunperin valita joku toinen leffa tai jättää väliin koko touhu? Tai lähteä kesken leffan johonkin muualle juttelemaan?

Ei tarvitsisi häiritä muiden kokemusta.

Ap

Minusta se on vähän häiritsevää kun jotku poistuu kesken elokuvan. Minusta aikuisen ihmisen pitäisi jaksaa istua tunti 30 min hiljaa paikoillaan. Toki jos on ihan pakko mennä vessaan tms. niin ok.

Yhden kerran oli joku tyyppi joka ramppasi jatkuvasti käytävän ja teatterin välillä. Ärsyttävää oli se jatkuva oven avaus ja valo.

Toki itse tein sen virheen, että valitsin paikan läheltä ovea.

Elokuvantekijänä olen vähän erimieltä. En siedä ramppaamista, mutta poistua kyllä saa ja kannattaa, jos elokuva on huono. Ei kenelläkään ole velvollisuutta tuhlata aikaansa surkeaan pätkään.

Vierailija
27/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ja että aikuiset ihmiset rapistelevat eväiden kanssa. Kerran oli takana joku 4-kymppinen pari, niin koko elokuvan nysvättiin niiden rapisevien ja kahisevien kääreitten kimpussa sekä suhahtelevien juomien. Todella vähä-älyistä.

Vierailija
28/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu näiden, jotka istuvat joko vieressä tai samalla rivillä, todella lähellä ja koko ajan ovat puhelimella. Häiritsee itseä, kun haluaisi keskittyä aiheeseen eli itse elokuvaan, joka on käynnissä.

Onneksi ovat kyllä useammat älynneet lopettaa veemäisten katseiden jälkeen, ilman että on tarvinnut sanoa asiasta erikseen. Joka asiasta kun ei kuitenkaan aikuisille ihmisille viitsisi sanoa.

Vierailija
29/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin puhe mua häiritsee mässytyt ja rapina. Joskus kun on kaverin kanssa leffassa on vaan niin kiva jakaa fiiliksiä.kommentoimalla jos esim. vilhahtaa tuttu paikka tai tulee joku dejavu fiilis jostain kohtauksesta. Tiedän että herättää pahennusta mut minkäs teet!

Vierailija
30/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin puhe mua häiritsee mässytyt ja rapina. Joskus kun on kaverin kanssa leffassa on vaan niin kiva jakaa fiiliksiä.kommentoimalla jos esim. vilhahtaa tuttu paikka tai tulee joku dejavu fiilis jostain kohtauksesta. Tiedän että herättää pahennusta mut minkäs teet!

Saako kysyä että onko sulla joku diagnoosi, tai onko sellaista epäilty joskus? Ihan mielenkiinnosta. Oppimisvaikeuksia, hankaluuksia hahmottaa sosiaalisia tilanteita, tourette, asperger tms?

Olitko koulussa vaikeuksissa kun et pystynyt olemaan hiljaa tarvittaessa? Entä työelämässä?

Ap

Vierailija
31/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu näiden, jotka istuvat joko vieressä tai samalla rivillä, todella lähellä ja koko ajan ovat puhelimella. Häiritsee itseä, kun haluaisi keskittyä aiheeseen eli itse elokuvaan, joka on käynnissä.

Onneksi ovat kyllä useammat älynneet lopettaa veemäisten katseiden jälkeen, ilman että on tarvinnut sanoa asiasta erikseen. Joka asiasta kun ei kuitenkaan aikuisille ihmisille viitsisi sanoa.

Tämäpä juuri. Tuntuu ihan pimeältä alkaa opastaa aikuista ihmistä kuin pientä lasta. Tai ei lapsiakaan aina tarvitse olla opastamassa; esimerkiksi veljenpoikani osasi istua täysmittaisen teatteriesityksen läpi hiljaa 2-vuotiaana.

Edellisissä häissä joihin osallistuin, sulhasen isän puheen pilasi tällainen älämölön lähde. Huomionarvoista on, että lörpöttelijä oli 6-vuotias ja lievästi kehitysvammainen.

En jaksa uskoa että lörppäsuut ovat neuropsykiatrisesti ihan ns. normaaleja.

Ap

Vierailija
32/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä että onko sulla joku diagnoosi, tai onko sellaista epäilty joskus? Ihan mielenkiinnosta. Oppimisvaikeuksia, hankaluuksia hahmottaa sosiaalisia tilanteita, tourette, asperger tms?

Olitko koulussa vaikeuksissa kun et pystynyt olemaan hiljaa tarvittaessa? Entä työelämässä?

Ap

Sori, mutta oot kyllä todella ikävän oloinen ihminen vastaustesi perusteella. Aloitusviestistä olen samaa mieltä, elokuvissa tulisi olla hiljaa. Sellainen nopea kommentointi on ihan ok, kuiskata kaverille vaikka "katso, Riihimäki" tai "onko tuo se ja se näyttelijä?". Mutta jatkuva puheääninen höpötys ja kikattelu on ihan typerää.

Vierailija
33/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, mutta oot kyllä todella ikävän oloinen ihminen vastaustesi perusteella. Aloitusviestistä olen samaa mieltä, elokuvissa tulisi olla hiljaa. Sellainen nopea kommentointi on ihan ok, kuiskata kaverille vaikka "katso, Riihimäki" tai "onko tuo se ja se näyttelijä?". Mutta jatkuva puheääninen höpötys ja kikattelu on ihan typerää.

Ei minuakaan haittaa nopea kommentti tai pari. Puhun aloituksessa pariskunnasta joka höpötteli keskenään koko leffan ajan.

Ja kyllä mielestäni aikuinen terve ihminen voi jättää ne pari kommenttia leffan loppuun.

Ap

Vierailija
34/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täydellinen moukkien moukka, jonka seura ei monellekaan kelpaa.

Vierailija
35/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa!

Ap

Et liene kovinkaan suosittu vieras erilaisissa tapahtumissa,

meille ei uutta kutsua tuollaisen jälkeen tulisi.

Vierailija
36/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita enää nykyään lähteä leffaan, kun näitä tolvanoita on jo eläkeläisikäisissäkin.

Mukavampi katsoa kotona rauhassa.

Voisiko teatterit tehdä jotain tälle asialle, muuten heidän tienestinsä laskevat jatkossa.

Vierailija
37/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisivät kotinsa!Sama karkin mussuttajat!

Vierailija
38/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vaan sua ärsyttääkseni kommentoin. Vaikutat todella nuivalta tosikolta. Ei ekstrovertti ihminen aina diagnoosia kaipaa. Ja olen kyllä maisterin tutkinnon suorittanut ihan iisisti ja hyvä työpaikka löytyy myös ja nyt aloitan jatko-opinnot. Siinä vastaus kysymykseesi. Minun mielestä on ok vaihtaa hissukseen ajatuksia myös leffan aikana ystävän kanssa. Ei tietenkään kailottaa niin että koko sali kuulee. Mutta kamalinta on kun joku rouskuttaa sipsejä tai rapistelee karkkipapereita kesken jännittävän tai herkän kohtauksen. Kyllä sullakin on omat ongelmasi. Miksi kaikilla pitäisi olla samat?? Ja jos ei niin heti oot diagnoosia jakamassa.

Ap

Vierailija
39/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta leffassa saa syödä ja juoda, kunhan ei rapisuttele ja ryystä äänekkäästi.

Vierailija
40/54 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huvita enää nykyään lähteä leffaan, kun näitä tolvanoita on jo eläkeläisikäisissäkin.

Mukavampi katsoa kotona rauhassa.

Voisiko teatterit tehdä jotain tälle asialle, muuten heidän tienestinsä laskevat jatkossa.

On tosiaan yllättävän paljon kyllä. Tuntuu että ihmisillä menee iloisesti sekaisin kotileffailta ja käynti leffateatterissa.

Olisi kyllä hyvä jos teatterin henkilökunta voisi jotenkin enemmän puuttua asiaan. Myös kännyköiden käyttöön elokuvan aikana. Eikö siihen haluta puuttua, vai eikö riitä henkilökuntaa..?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän