Mikä on syysi keskustella kaverin kanssa elokuvateatterissa?
Voisiko joku tällainen leffaräpättäjä kertoa?
Eilen meni taas elokuvakokemus käytännössä pilalle, kun vieressä istuva pariskunta supatteli koko leffan keskenään jotain. Nauroivat vähän väliä, myös niissä ei-hauskoissa kohtauksissa. Eli tuskin seurasivat leffaa ollenkaan.
Mitä on tapahtunut sellaisen ihmisen elämässä, joka ottaa oikeudekseen häiritä muita maksavia asiakkaita? 15 e on kova hinta kuunnella jonkun aivovammaisen kommenttiraitaa tahtomattaan.
Joltain varhaisteiniltä ehkä ymmärtäisin, kun vasta opettelevat elämistä ja käytöstapoja. Mutta nytkin oli kyse noin 30-vuotiaista ihmisistä.
Kannattaisi mennä vaikka kahville jos tekee mieli jutella. Tai katsoa leffat kotona missä puhe ei haittaa muita.
Verenpaineeni on vieläkin koholla.
Kommentit (54)
Ja kun usein ei vielä ole kyse mistään supatuksesta, vaan kommentoivat ihan ääneen leffan tapahtumia. Nuorison lisäksi tätä näyttää tekevän jotkut keski-ikäiset tai vanhemmat pariskunnat. Eikö niitä leffan analyyseja voi oikeasti tehdä vasta elokuvan jälkeen, tai jos on pakko kommentoida, niin sitten katsotaan ne leffat kotona eikä pilata toisten leffailtaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja kun usein ei vielä ole kyse mistään supatuksesta, vaan kommentoivat ihan ääneen leffan tapahtumia. Nuorison lisäksi tätä näyttää tekevän jotkut keski-ikäiset tai vanhemmat pariskunnat. Eikö niitä leffan analyyseja voi oikeasti tehdä vasta elokuvan jälkeen, tai jos on pakko kommentoida, niin sitten katsotaan ne leffat kotona eikä pilata toisten leffailtaa?
Olisi tosiaan kiva tietää mitä tällaisten ihmisten päässä liikkuu. Miten ihmisestä tulee niin itsekäs?
Minäkin kommentoin leffan tapahtumia ja samoin mieheni, mutta vasta salista poistuttuamme.
Ap
Analyysit tehdään leffan loputtua! Eivätkö nämä hölöttäjät voi istua kotonaan katsomassa leffaa omassa olohuoneessaan, jotta kalliin lipun ostaneet saavat katsoa teatterissa rauhassa.
Popparit ovat siinä mielessä hyviä snäksejä, että siitä ei kuulu rouskuttelua. Sipsejä en edes myisi leffateatterin myymälässä. :)
Vierailija kirjoitti:
Analyysit tehdään leffan loputtua! Eivätkö nämä hölöttäjät voi istua kotonaan katsomassa leffaa omassa olohuoneessaan, jotta kalliin lipun ostaneet saavat katsoa teatterissa rauhassa.
Popparit ovat siinä mielessä hyviä snäksejä, että siitä ei kuulu rouskuttelua. Sipsejä en edes myisi leffateatterin myymälässä. :)
Juurikin näin. Eikö olisi mukavampaakin hölöttää kotisohvalla ilman paheksuvia katseita? Mutta kun minä minä minä...
Ap
En keskustele, kommentit käydään läpi leffan jälkeen.
Kommentoida voi kotona oman tv:n äärellä, siellä voi sitten heitellä että "älä nyt mene kellariin kun se murhaaja on siellä" tai "toi avaruusalus on kyllä ihan epärealistinen". Julkisella paikalla otetaan muut huomioon ja ollaan hiljaa. Ei se niin vaikeaa ole.
Ne on näitä samoja ihmisiä joiden mielestä on ok kuunnella musiikkia tai puhua videopuhelua ilman kuulokkeita vaikkapa bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huono elokuva
Sitten voit lähteä vetämään.
Olin kerran katsomassa MUN mielestä huonoa elokuvaa, oli suomalainen...Puhdistus tms, oli mun makuun pitkäveteinen ja sekava...vaikka en ole mies, niin otin sitte tirsat....kaverit ihmetteli että kuinka pystyin kun oli niiiiin hyvä leffa.
Oisin halunnut lähteä pois, mutta istuttiin aivan keskellä ja sali oli täysi.
Vierailija kirjoitti:
En keskustele, kommentit käydään läpi leffan jälkeen.
Kommentoida voi kotona oman tv:n äärellä, siellä voi sitten heitellä että "älä nyt mene kellariin kun se murhaaja on siellä" tai "toi avaruusalus on kyllä ihan epärealistinen". Julkisella paikalla otetaan muut huomioon ja ollaan hiljaa. Ei se niin vaikeaa ole.
Ei luulisi, mutta yllättävän monelle on. Tuntuu kyllä ihmeelliseltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huono elokuva
Sitten voit lähteä vetämään.
Olin kerran katsomassa MUN mielestä huonoa elokuvaa, oli suomalainen...Puhdistus tms, oli mun makuun pitkäveteinen ja sekava...vaikka en ole mies, niin otin sitte tirsat....kaverit ihmetteli että kuinka pystyin kun oli niiiiin hyvä leffa.
Oisin halunnut lähteä pois, mutta istuttiin aivan keskellä ja sali oli täysi.
Itse nukahdin Pussikaljaelokuvan aikana. Tylsä pätkä jonka ainoat hauskat vitsit näytettiin trailerissa.
Mutta tosiaan, en häirinnyt muita vaikkei leffa itseäni kiinnostanutkaan. Peukku siis sulle! Tirsat on ok kunhan ei kuorsaa. :D
Ap
Et sitten viitsinyt eilen siellä leffassa pyytää pariskuntaa olemaan hiljaa. Sen sijaan tulit tänään AV:lle aukomaan asiasta.
Täällä viestisi lukee ihmiset, jotka todennäköisesti itse korkeintaan rapistelevat karkkipussia elokuvissa. Eilen sinulla olisi ollut tuhannen taalan paikka puuttua asiaan. Mutta et puuttunut. Sittenpä kärsit.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten viitsinyt eilen siellä leffassa pyytää pariskuntaa olemaan hiljaa. Sen sijaan tulit tänään AV:lle aukomaan asiasta.
Täällä viestisi lukee ihmiset, jotka todennäköisesti itse korkeintaan rapistelevat karkkipussia elokuvissa. Eilen sinulla olisi ollut tuhannen taalan paikka puuttua asiaan. Mutta et puuttunut. Sittenpä kärsit.
Jep, en puuttunut, ja harmitti jälkeenpäin. Monesti olen asiasta sanonut, aina sillä ei ole ollut vaikutusta.
Eiköhän ratkaisu ongelmaan ole se, että opetellaan kaikki pitämään turpamme tukossa leffateatterissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, en puuttunut, ja harmitti jälkeenpäin. Monesti olen asiasta sanonut, aina sillä ei ole ollut vaikutusta.
Eiköhän ratkaisu ongelmaan ole se, että opetellaan kaikki pitämään turpamme tukossa leffateatterissa.
Ap
Ratkaisu ongelmaan on se, että opettelee avaamaan suunsa ajoissa, jos joku asia painaa. Kaikki eivät vain tajua olla leffassa hiljaa, ja heitä pitää siihen opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ratkaisu ongelmaan on se, että opettelee avaamaan suunsa ajoissa, jos joku asia painaa. Kaikki eivät vain tajua olla leffassa hiljaa, ja heitä pitää siihen opettaa.
Mä en jaksa uskoa että kyse on siitä ettei tajua. Jos on siis aikuisista ihmisistä kyse. Uskon aika vakaasti että kyse on välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä.
Ap
En jakanut diagnooseja, kysyin onko sinulla sellainen.
Ja ei, ei ole ok vaihtaa ajatuksia kaverin kanssa leffateatterissa. Ei vieruskaveri halua kuulla mussutustasi vaikka sinä omaa ääntäsi rakastatkin.
Ap