Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkanlaskenta kusee jatkuvasti. Minulla ei ole enää mitään luottoa, että saan palkan mikä minulle kuuluu.

Vierailija
14.10.2022 |

Taas jouduin ilmoittamaan esimiehelle.
Kuukauden sisään olisi jäänyt reilu 1000€ maksamatta, jos en olisi kysellyt perään.
En tiedä onko lisät ja nuo lomakorvauksetkaan oikein. Vähän epäilyttää, että jättävät maksamatta osan.

Täytyy tarkistaa ja laskea itse kun on kunnolla aikaa, palkkakuittikin on vähän sekava mutta kyllä sieltä tiedot löytyy.

Mistä tällainen huolimattomuus voi johtua?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
2/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki ja Sarastia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaihda työpaikkaa? Nyt on työntekijöiden markkinat.

Vierailija
4/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Eikö tämä ole enemmänkin palkanlaskijan kuin työnantajan vika?

Meillä on ulkoistettu palkanlaskenta muualle mielestäni. Kaikki tiedot ja selvitykset menevät esimiehen kautta.

Saisinpa numeron niin voisin selvittää itse.

Maventaan tulee kuitit.

Täytyy selvitellä lisää. Olen alkanut vasta lähiaikoina alkanut ihmettelemään ja luottanut ennen, että palkka ok ja katsonut, että se on ainakin sinnepäin oikein laskettu. Nyt on tullut isoja virheitä sitten ja täytyy ihan kunnolla laskea tunnit ja ne lisät kun ehdin.

Ap

Vierailija
5/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon kaupunki ja Sarastia?

Nimim. Vuoden ajan palkat päin p*rsettä

Vierailija
6/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kuittaan järjestelmän kautta tunnit ja muutokset. Sieltä ne palkanlaskijakin varmasti näkee.

En tiedä miten voi olla tuollaisia heittoja.

Ap

Vierailija
7/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon kaupunki ja Sarastia?

Nimim. Vuoden ajan palkat päin p*rsettä

Ei ole mutta en katselisi vuotta tuota asiaa.

Onhan tuo nyt ihan ala-arvoista jos tekijöille ei makseta kuten pitää.

Ap

Vierailija
8/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ainoa tehtävä on maksaa työntekijälle palkkaa, jos se kusee niin mikä on työnantajan funktio?

Vierailija
9/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ulkoistettu palkanlaskenta muualle mielestäni. Kaikki tiedot ja selvitykset menevät esimiehen kautta.

Maventaan tulee kuitit.

Täytyy selvitellä lisää. Olen alkanut vasta lähiaikoina alkanut ihmettelemään ja luottanut ennen, että palkka ok ja katsonut, että se on ainakin sinnepäin oikein laskettu. Nyt on tullut isoja virheitä sitten ja täytyy ihan kunnolla laskea tunnit ja ne lisät kun ehdin.

Ap

Kaikki tiedot ja selvitykset menevät esimiehen kautta eli se syyllinen voi olla tuossakin. 

Vierailija
11/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maventaan tulee kuitit.

Ap

Kaikki tiedot ja selvitykset menevät esimiehen kautta eli se syyllinen voi olla tuossakin. 

Eli mihin ja miten kirjaatte tehdyt tunnit, yms...

Vierailija
12/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoistus on kirosana. Päättäjät on menneet halpaan jo parikymmentä vuotta ja kuvitelleet, että joku Oy hoitaa tuosta vain palkanmaksun ja vähintään puolta halvemmalla kuin talon omat palkanlaskijat. Ja ne työt siirtyi esimiehille, jotka kolminkertaisella palkalla nyt tuskailevat ohjelmistojen kanssa eivätkä osaa.

Meillä on edelleen omat palkanlaskijat talossa, jokainen heistä tuntee sen "oman väkensä" ja palkoissa ei ole virheitä kuin ehkä muutama vuodessa ja sekin johtuu siitä, että tiedot eivät ole tulleet ajoissa tai tulleet virheellisenä palkanlaskentaan. Ja se korjataan asap. Vastaamme puhelimeen ja sähköposteihin heti, selvitämme asiat, neuvomme ja opastamme. 

Varmaan menee toiset 20 vuotta ja joku keksii työpaikalla pyörän uudelleen; hei, miksei meillä ole täällä talossa omaa palkanlaskijaa, joka osaisi työehtosopimukset ja maksaisi palkat, tuntisi työntekijät ja osaisi neuvoa?

Vierailija
13/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös kuittaan järjestelmän kautta tunnit ja muutokset. Sieltä ne palkanlaskijakin varmasti näkee.

Ap

Joskus noiden järjestelmien kanssa ongelmana on se, että esihenkilö ei ole käynyt ajallaan hyväksymässä kaikkia tunteja/lisiä, jolloin ne eivät näy palkanlaskijalla.

Eipä silti, en puolustele lainkaan tätä omaa ammattikuntaani. Palkanlaskijoista ja kirjanpitäjistä on ihan järkyttävä pula. Ammattitaitoista väkeä ei ole ja firmat joutuvat rekryämään tosi kokematonta porukkaa siinä toivossa, että heistä saisi koulutettua osaajia. Läheskään aina ei saa.

Vierailija
14/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joskus noiden järjestelmien kanssa ongelmana on se, että esihenkilö ei ole käynyt ajallaan hyväksymässä kaikkia tunteja/lisiä, jolloin ne eivät näy palkanlaskijalla.

Eipä silti, en puolustele lainkaan tätä omaa ammattikuntaani. Palkanlaskijoista ja kirjanpitäjistä on ihan järkyttävä pula. Ammattitaitoista väkeä ei ole ja firmat joutuvat rekryämään tosi kokematonta porukkaa siinä toivossa, että heistä saisi koulutettua osaajia. Läheskään aina ei saa.

Johtuu siitä, että nykyään rekrytoidaan ulkonäön ja iän mukaan, ei ammattitaidon perusteella.

Vierailija
15/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtu palkanlaskija tammikuussa. 4 liksaa väärin maksettu ja laskettu putkeen, missä oli pahimmillaan noin 1000e heitto.

Viidettä liksaa, kun odotin, niin ilmotin pomolle, että jos liksa väärin, niin saatte liiton kanssa jutella miten liksat maksetaan nykyään tässä firmassa. Liksat oli väärin sitten 15 duunarilla ja pomo tuli ilmottaa, että hän palkkaa tänne töihin oman palkanlaskijan. Sit oli taas liksat oikein.

Vierailija
16/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelin tehdä nyt niin, että viikonlopun aikana lasken palkat. Jos menevät mielestäni edelleen päin honkia niin pyydän numeroa suoraan esimieheltäni selvittääkseni asian. Mielestäni on typerää edes vaivata esimiestä tämän takia sinänsä koska haluan itse asian selvittää ja kysyä kysymyksiä mitkä askarruttavat siihen samaan vetoon. Toki esiniehelle tästä voin kertoa mutta parempi se on itse soittaa kuitenkin. Haluan myös antaa palautetta ja kysyä, missä mättää. Ystävällisesti toki.

Ap

Vierailija
17/17 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up