Mikä on syysi keskustella kaverin kanssa elokuvateatterissa?
Voisiko joku tällainen leffaräpättäjä kertoa?
Eilen meni taas elokuvakokemus käytännössä pilalle, kun vieressä istuva pariskunta supatteli koko leffan keskenään jotain. Nauroivat vähän väliä, myös niissä ei-hauskoissa kohtauksissa. Eli tuskin seurasivat leffaa ollenkaan.
Mitä on tapahtunut sellaisen ihmisen elämässä, joka ottaa oikeudekseen häiritä muita maksavia asiakkaita? 15 e on kova hinta kuunnella jonkun aivovammaisen kommenttiraitaa tahtomattaan.
Joltain varhaisteiniltä ehkä ymmärtäisin, kun vasta opettelevat elämistä ja käytöstapoja. Mutta nytkin oli kyse noin 30-vuotiaista ihmisistä.
Kannattaisi mennä vaikka kahville jos tekee mieli jutella. Tai katsoa leffat kotona missä puhe ei haittaa muita.
Verenpaineeni on vieläkin koholla.
Kommentit (54)
Samaa ihmettelen ja näitä riittää todella paljon. Itse pyydän näitä aina kuuluvalla äänellä heitä jatkamaan juttua elokuvan jälkeen. Yleensä hiljenevät. Seuraava askel on se että hakee henkilökunnan edustajan paikalle.
En todellakaan maksa kallista leffalippua kuunnellakseni jonkun höpinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Niillä oli treffit
Valitkoon paremman paikan treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Niillä oli treffit
Selvästi. Nainen roikkui puoliksi miehen sylissä. Olin itsekin treffeillä mieheni kanssa, mutta en kokenut tarvetta pilata muiden leffailtaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen ja näitä riittää todella paljon. Itse pyydän näitä aina kuuluvalla äänellä heitä jatkamaan juttua elokuvan jälkeen. Yleensä hiljenevät. Seuraava askel on se että hakee henkilökunnan edustajan paikalle.
En todellakaan maksa kallista leffalippua kuunnellakseni jonkun höpinöitä.
Jep, ei ollut eka kerta. Jälkeenpäin toki harmittaa etten saanut suutani auki. Yleensä kyllä saan, mutta viimeksi kun kehotin kahta nuorta naista olemaan hiljaa, sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Yhden räpättäjäpariskunnan hiljensi kerran heidän takanaan istuva mies. "Nyt turvat tukkoon s aa tana!" Kyllä tuli hiljaista.
Poistaako henkilökunta tuollaiset ihmiset salista vai mitä tapahtuu, jos käy salin ulkopuolella sanomassa häiritsevästä puheesta?
Ap
Sama pätee niihin kännykän räplääjiin, sitä kirkasta näyttöä on TOSI kiva katsella sieltä takaa muuten pimeässä teatterissa
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee niihin kännykän räplääjiin, sitä kirkasta näyttöä on TOSI kiva katsella sieltä takaa muuten pimeässä teatterissa
Totta, todella raivostuttavaa. Kerran yksi kännykänräpeltäjä vielä vastasi siihen luuriinsa. "No moi! Ei tässä mitään, leffassa olen. Ei, et häiritse. Oikeestikko? No mitä se sano? Ei oo totta." Tämän touhun onneksi keskeytti joku vieressäistuja kun itse vasta nieleskelin hämmästystäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
huono elokuva
Jos elokuva on niin huono ettei siihen voi yhtään keskittyä edes ensimmäisiä minuutteja, niin kannattaisiko alunperin valita joku toinen leffa tai jättää väliin koko touhu? Tai lähteä kesken leffan johonkin muualle juttelemaan?
Ei tarvitsisi häiritä muiden kokemusta.
Ap
Itse olin yhdessä näytöksessä missä oli kaverin ja minun lisäksi toinen porukka. Ne jutteli vapautuneesti joten mekin tehtiin niin. Se ei haitannut kun ei ollut muita mutta en muuten ikinä noin tekisi enää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin yhdessä näytöksessä missä oli kaverin ja minun lisäksi toinen porukka. Ne jutteli vapautuneesti joten mekin tehtiin niin. Se ei haitannut kun ei ollut muita mutta en muuten ikinä noin tekisi enää.
Ei kai siinä sitten ongelmaa ole jos pölinä on kaikille ok. Olisitteko varmistaneet asian laidan, jos salissa olisikin ollut vaikka joku yksittäinen tyyppi teidän lisäksenne?
Ap
Ne on näitä minäminäminä-kolmekymppisiä. Ne saa tehdä ihan mitä vaan missä vaan, koska ei kai voi haitata niin paljoa muita ihmisiä jos juttelen ja nauran leffassa, ajan autoa ihan miten sattuu kun puhun samalla kännykkään tai viestittelen, jätän kaupassa ostoskärryt poikittain kapealle käytävälle kun näen kaverin kanssa jonkun hauskan tavaran heheh.... On se varmasti niin ihanaa kun voi tehdä ihan mitä haluaa eikä tarvitse huomioida muita ihmisiä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta ap:n tyyppisen tuhkamunan lässytys pätkääkään 😂
Juttelen ja kommentoin ihan normaalilla puheäänellä elokuvissa.
Kiinnostavaa!
Miksi? Opetettiinko sinulle lapsena miten missäkin tilanteessa käyttäydytään? Mussutatko ääneen myös teatterissa, kirkossa, maljapuheen aikana, kokouksessa kun joku pitää presentaatiota?
Käytkö yleensä leffassa yksin vai kehtaako joku käydä kanssasi?
Ap
Sama koskee niitä, joiden pitää koko ajan tunkea turpaansa jotain herkkua, mässyttää ja rapisuttaa papereita.
Eikö oikeasti yhtä elokuvaa voi katsoa syömättä?
Vierailija kirjoitti:
Ne on näitä minäminäminä-kolmekymppisiä. Ne saa tehdä ihan mitä vaan missä vaan, koska ei kai voi haitata niin paljoa muita ihmisiä jos juttelen ja nauran leffassa, ajan autoa ihan miten sattuu kun puhun samalla kännykkään tai viestittelen, jätän kaupassa ostoskärryt poikittain kapealle käytävälle kun näen kaverin kanssa jonkun hauskan tavaran heheh.... On se varmasti niin ihanaa kun voi tehdä ihan mitä haluaa eikä tarvitse huomioida muita ihmisiä mitenkään.
Mikäköhän tällaisen jumalharhan saa aikaan? Itse täytin juuri 30 ja olen vieläpä vapaan kasvatuksen tuotos, ja pyrin kyllä huomioimaan kanssaihmiset parhaani mukaan. Muuallakin kuin leffateatterissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee niitä, joiden pitää koko ajan tunkea turpaansa jotain herkkua, mässyttää ja rapisuttaa papereita.
Eikö oikeasti yhtä elokuvaa voi katsoa syömättä?
No tästä aiheesta mun on jäävättävä itseni. En ole ikinä käynyt leffassa ilman eväitä. :D Eilen söin poppareita, useimmiten irtokarkkeja. Ne kuuluvat olennaisena osana leffakokemukseen.
En kylläkään ota saliin mitään rapisevia karkkipapereita, ja käärin karkkipussin kunnolla auki ennen leffan alkua. Vältän siis muovin rapistelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huono elokuva
Jos elokuva on niin huono ettei siihen voi yhtään keskittyä edes ensimmäisiä minuutteja, niin kannattaisiko alunperin valita joku toinen leffa tai jättää väliin koko touhu? Tai lähteä kesken leffan johonkin muualle juttelemaan?
Ei tarvitsisi häiritä muiden kokemusta.
Ap
Minusta se on vähän häiritsevää kun jotku poistuu kesken elokuvan. Minusta aikuisen ihmisen pitäisi jaksaa istua tunti 30 min hiljaa paikoillaan. Toki jos on ihan pakko mennä vessaan tms. niin ok.
Yhden kerran oli joku tyyppi joka ramppasi jatkuvasti käytävän ja teatterin välillä. Ärsyttävää oli se jatkuva oven avaus ja valo.
Toki itse tein sen virheen, että valitsin paikan läheltä ovea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän tällaisen jumalharhan saa aikaan? Itse täytin juuri 30 ja olen vieläpä vapaan kasvatuksen tuotos, ja pyrin kyllä huomioimaan kanssaihmiset parhaani mukaan. Muuallakin kuin leffateatterissa.
Ap
Nuo on ihan oma ryhmänsä. Sitten kun niille sanoo vaikka kaupassa että anteeksi voisitko väistää, niin tuijotetaan takaisin silmät selällään ihan sen näkösenä että kohta tulee itku kun joku kehtasi sanoa noin pahasti. Veikkaan että nää on curling-vanhempien jälkikasvua.
En tiedä. Huokaus. Mulla on yksi kaveri,joka selostaa elokuvan tapahtumia. Aivan kuin muut eivät pysyisi kärryillä muuten? Tai haluaa merkata omaa tilaansa? En tiedä, mutta Rasittavaa on.
Mutta hänellä on muutenkin "pidätyskyvyttömyyttä" koskien puhumista. En vaan enää käy elokuvissa hänen kanssaan.
Leffateatterissa pälpättäjät pitäisi viedä saunan taakse. Seuraavaksi ne puhelimen räpeltäjät.
Niillä oli treffit