Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia kumisaappaita käytät näillä kevätsulilla

Vierailija
11.04.2022 |

Kysymys otsikossa.

Nokian Hait, Nokian kontiot, jtoku muut "kotimaiset", vai Ruotsin Tretornit, vaiko peräti Crocsit, ...

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumisaappaita kaupunkiliikenteeseen. Ne kuuluvat maaseudulle pellolle.

Näin syksyllä Tukholman keskustassa kun satoi kaatamalla vettä. Naisilla niitä lyhyt vartisia kumisaappaita.

Vierailija
42/62 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut random kumisaappaat jotka ostin tokmannilta vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa muutama päivä sitten, kun kiskoin mun punaisia Hai-saappaita jalkaan. Aloin miettiä, että nämä on kestäneet yli kuusi vuotta. Tuossa ei ole mitään erityistä, monilla on paljon vanhempiakin. Itse vaan olen tehnyt varmaan kaikki virheet saappaiden hoidossa. Niitä on säilytetty pitkiä aikoja auringossa ulkona (auringon uv-säteily ei tee saappaille hyvää.) Tuosta johtuen saappaat ovat todella haalistuneet, ja muutenkin haurastuneen näköiset. Pinta vähän liitumainen, ja varsien valkoisissa reunoissa on pientä poretta. (Ei pahasti), Ovat kuitenkin puhtaat, ja valkoiset osat edelleen valkoiset.Kaikesta huolimatta ovat mun luottojalkineet edelleen, ja mun ainoat kumisaappaat. Tänäkin talvena nää on ollut käytössä lähes päivittäin. Lammikoiden ja loskan keskellä on voinut aina luottaa, että sukat pysyy kuivina. Ja olen käyttänyt näitä niin kaupungilla, työmatkoilla ja missä milloinkin. Ainut miinus näissä on todella hapertunut ulkonäkö. Joka kertaa laitan nää jalkaan ihmettelen, miten ne vaan kestää vuodesta toiseen.

Pari viikkoa sitten menin nuo Hait jalassa töihin. Työkaveri vilkaisi saappaitani, ja sanoi."Sulla on sentään kunnolliset kumisaappaat, pitäisi varmaan hankkia itsellekin, että ei tarvitse aina olla sukat ja kengät märkänä". Eli kai nämä haalistuneet Hait näyttävät vielä jotenkin katu uskottaviltakin.

Vierailija
44/62 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan positiivista ajattelua. Mulle on vasta keskitalvi tammikuussa pakkasineen ja lumisateineen, mutta jollekin on jo kevät.

Vierailija
45/62 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan positiivista ajattelua. Mulle on vasta keskitalvi tammikuussa pakkasineen ja lumisateineen, mutta jollekin on jo kevät.

Tsekkaa aloituksen päivämäärä.

Vierailija
46/62 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ehkä tässä puhutaan kevätsulista, ei varmaan ihan täsmää. Mutta muuten eteläsuomen talvet on mitä on. Ei siitä ole, kuin pariviikkoa, kun satoi vettä ja oli loskaa. Eli kyllä noilla saappailla on käyttöä pitkin talvea.

Vierailija
47/62 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ehkä tässä puhutaan kevätsulista, ei varmaan ihan täsmää. Mutta muuten eteläsuomen talvet on mitä on. Ei siitä ole, kuin pariviikkoa, kun satoi vettä ja oli loskaa. Eli kyllä noilla saappailla on käyttöä pitkin talvea.

No sama se on täällä pohjoisessakin tänä talvena, mutta kun aloitus on tehty huhtikuussa 22, on ihan oikeutettua ollut puhua kevätsulista.

Vierailija
48/62 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa muutama päivä sitten, kun kiskoin mun punaisia Hai-saappaita jalkaan. Aloin miettiä, että nämä on kestäneet yli kuusi vuotta. Tuossa ei ole mitään erityistä, monilla on paljon vanhempiakin. Itse vaan olen tehnyt varmaan kaikki virheet saappaiden hoidossa. Niitä on säilytetty pitkiä aikoja auringossa ulkona (auringon uv-säteily ei tee saappaille hyvää.) Tuosta johtuen saappaat ovat todella haalistuneet, ja muutenkin haurastuneen näköiset. Pinta vähän liitumainen, ja varsien valkoisissa reunoissa on pientä poretta. (Ei pahasti), Ovat kuitenkin puhtaat, ja valkoiset osat edelleen valkoiset.Kaikesta huolimatta ovat mun luottojalkineet edelleen, ja mun ainoat kumisaappaat. Tänäkin talvena nää on ollut käytössä lähes päivittäin. Lammikoiden ja loskan keskellä on voinut aina luottaa, että sukat pysyy kuivina. Ja olen käyttänyt näitä niin kaupungilla, työmatkoilla ja missä milloinkin. Ainut miinus näissä on todella hapertunut ulkonäkö. Joka kertaa laitan nää jalkaan ihmettelen, miten ne vaan kestää vuodesta toiseen.

Pari viikkoa sitten menin nuo Hait jalassa töihin. Työkaveri vilkaisi saappaitani, ja sanoi."Sulla on sentään kunnolliset kumisaappaat, pitäisi varmaan hankkia itsellekin, että ei tarvitse aina olla sukat ja kengät märkänä". Eli kai nämä haalistuneet Hait näyttävät vielä jotenkin katu uskottaviltakin.

Tuon näköisistä saappaista näkee jo yhdellä vilkaisulla, että ovat kestävät ja laadukkaat. Jotkut halvat ei minkään merkkiset ei edes ehdi tulla käytetyn näköisiksi, kun hajoavat jo uutena.

Toisaalta kyllä uudet ja kiiltävät Hait on kyllä aika hienot.

Vierailija
49/62 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkumiset Viking saappaat fleecevuorella ja lämpöpohjallisella. Tokmannista about 50e. Parhaat saappaat ikinä. Mulle ei enää vuorittomia kumisaappaita joihin "mahtuu villasukka sisään". Paitsi ohut merinovillasukka.

Vierailija
50/62 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunga kirjoitti:

Mustat Nokian Kontiot.

Viime keväänä kun olin pihaa haravoimassa oli lämmin ja minulla oli t paita, farkkusortsit ja uudet mustat Kontiot. Naapurin rouva tuli siihen juttusille ja kehui uusia saappaitani. Harmitteli omia saappaitaan, jotkut ikivanhat halpikset. No nyt juuri ennen vappua satuimme takapihalle yhtä aikaa haravoimaan. Hän oli hankkinut itselleen uudet kumisaappaat, keltaiset Kontiot. Näyttivät todella hyviltä pitkän ja hoikan naisen jaloissa hieman isoilta vaikuttavat Kontiot.

Vierailija
51/62 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikkäitä.

Vierailija
52/62 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunga kirjoitti:

Mustat Nokian Kontiot.

Eilen kävin lenkillä tietysti Kontiot jalassa. Oli kylmä ja vettä tihuutti joten Kontiot olivat paikallaan.

Vierailija
53/62 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dunga kirjoitti:

Mustat Nokian Kontiot.

Viime keväänä kun olin pihaa haravoimassa oli lämmin ja minulla oli t paita, farkkusortsit ja uudet mustat Kontiot. Naapurin rouva tuli siihen juttusille ja kehui uusia saappaitani. Harmitteli omia saappaitaan, jotkut ikivanhat halpikset. No nyt juuri ennen vappua satuimme takapihalle yhtä aikaa haravoimaan. Hän oli hankkinut itselleen uudet kumisaappaat, keltaiset Kontiot. Näyttivät todella hyviltä pitkän ja hoikan naisen jaloissa hieman isoilta vaikuttavat Kontiot.

Minun vanhat Kontioni ovat jo aika risaiset. Pitäisi pikaisesti hommata uudet. Tuollaiset keltaiset Kontiot voisi olla aika kivat. Tai ehkä punaiset? Joka tapauksessa joku muu väri kuin musta olisi kiva.

Vierailija
54/62 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Hait pihakumppareina ja vuorelliset talvi-Tretornit metsässä liikkuessa, ne saa hyvin metsäsuksiin ja lumikenkiin ja ovat lämpimät plus riittävän pitkävartiset.

Vierailija
55/62 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo nytkään kevät sulien aika, mutta suojakeli täällä eteläsuomessa on parhaillaan. Itse käytän kumppareita melkein ympäri vuoden. Mukavia laadukkaita saappaita tulee käytettyä paljon. Mulla on pitkälti yli kuusi vuotta vanhat Viking Seilas saappaat. Niitä on käytetty todella paljon. Pohjat ovat kuluneet, ja värikin jo pahasti haalistunut. Ovat kuitenkin puhtaat ja täysin ehjät vieläkin, käytän näitä myös kaupungilla, kun ovat mun ainoat saappaat. Nämä jalassa voi kulkea pientä ylpeyttä tuntien kauppojen saapashyllyjen ohi. Ei tarvitse jäädä sovittamaan uusia, kun on ehjät saappaat jalassa. Haalistuneiden varsien etuosassa oleva Viking-teksti muistuttaa edelleen itselle ja vastaantulijalle, että kyseessä on laatutuote. Näistä näkyy muutenkin , että ovat kestäneet aikaa ,  ja käyttöä hyvin. Lisäksi leveisiin varsiin mahtuu hyvin paksutkin lahkeet ja sukat, turvaan loskalta ja vedeltä. Aina voi luottaa, että sukat pysyvät kuivina. Olen tämän saman jutun kirjoittanut johonkin toiseenkin keskusteluun. Mielestäni tämä sopi myös tänne.

Vierailija
56/62 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Hai-saappaiden fani, ja itseltäni löytyy tuliterät keltaiset ja vähän vanhemmat punaiset Hait. Sitten kun kevät koittaa, niissä saapastelen. Värin valitsen muun vaatetuksen mukaan. 

Vierailija
57/62 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en omista

Vierailija
58/62 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa onneksi ei tarvi kumppareita. Sienimetsään vedän syksyllä jalkaan Prismasta ostetut puoleen sääreen yltävät ihan perus kumpparit, raidalliset ja sievät. 😊

Oikeastaan muualla kuin sienimetsässä en kumppareita juuri tarvi. Vettähylkivä kenkäsumute toimii riittävästi kaupungissa. 

Vierailija
59/62 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa onneksi ei tarvi kumppareita. Sienimetsään vedän syksyllä jalkaan Prismasta ostetut puoleen sääreen yltävät ihan perus kumpparit, raidalliset ja sievät. 😊

Oikeastaan muualla kuin sienimetsässä en kumppareita juuri tarvi. Vettähylkivä kenkäsumute toimii riittävästi kaupungissa. 

Kaupungissa ei ehkä välttämättä tarvitse kumisaappaita. Minä kyllä käytän kaupungillakin kumisaappaita ihan mielelläni. Kumpparit piristävät sateessa ja loskassa. Ovat paljon hienomman näköiset, kuin jotkut goretexit.

Vierailija
60/62 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset kontiot ovat lempisaappaani.  Vietin talvilomaviikon mökillä, ja sattui niin sohjoiset kelit, että kumppareita sai käyttää joka päivä.