Millaisia kumisaappaita käytät näillä kevätsulilla
Kysymys otsikossa.
Nokian Hait, Nokian kontiot, jtoku muut "kotimaiset", vai Ruotsin Tretornit, vaiko peräti Crocsit, ...
Kommentit (62)
Mulla on Kontiot mökillä. Kaupungissa en ole koskaan tarvinnut kumisaappaita.
Joulesin kuviolliset nilkkurisaappaat. Niissä on irrotettava karvapohjallinen.
Ostin Nokian lyhyt vartiset saappaat, joissa on Nanson kuosi.
Olivat tarjouksessa, tätä ennen ostin 5:llä eurolla Ivana Helsinki
Kumisaappaat, joissa oli koirien kuvia.
Pettymys oli suuri, sillä ne ei kestänyt kauaa vain muutaman viikon!
Vastavalla tavalla valmistettuja kumisaappaita myytiin , 30:llä kympillä Prismassa!
Samoin , joku oli ostanut , kenkäkaupasta tietysti kalliimalla hinnalla kumisaappaat,jotka olivat Muuten täsmälleen saman laiset,
niiden minun lyhyellä aikavälillä ,
Hajonneet kumppanit oli vain eri lainen kuosi!
Eli väriä , laitetaan erilailla samoihin kumpparrihin, ja ihmiset luulevat sen värin perusteella ja merkin perusteella , että ne on kestävät.!
Mitä huijausta.
No Nokia se oli ennen suomalainen , ei enää silti siihen luotetaan kuten minä .
Oletan että ne kestää seuraavat neljä vuotta, kuten pian hajonneita kumisaappaita ennen ,
Kesti Nokian Hai saappaat, neljä vuotta sen jälkeen Iivana Helsinki saappaat .
Kolme viikkoa!
Toivon, että marraskuussa ostamani kumisaappaat kestää neljä vuotta kun ovat nyt Nokialaiset.
En käytä kuin suolla ja sienessä kumppareita
Niitä mulla on muutamat
Eri varsilla ja eri merkkejä, ulkomaalaisia
Sievi light boot. Hyvät, kevyet, tukevat, kestävät, pitävä pohja.
Hunterin mustat Originalit, Nokian mustat Tapiot, tummnavihreät Hait sekä Tretornin vihreät Sarekit ovat olleen nyt eniten käytössä. M40
Punaiset kontiot ovat olleet luottosaappaani jo vuosia, niistä en luovu. Kahdet olen jo saapastellut loppuun, nyt on kolmannet menossa. Mukavat jalassa ja ihanan väriset.
Mulla on kolmet kumpparit eli keltaiset ja pinkit Nokian Hait ja sitten myös nilkkurimalliset Hait punaisena
Pinkit olivat kirpparilöytö. Käyttämättömät täysin ja 12 euroa hinta. Muut oon ostanut uutena
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolmet kumpparit eli keltaiset ja pinkit Nokian Hait ja sitten myös nilkkurimalliset Hait punaisena
Pinkit olivat kirpparilöytö. Käyttämättömät täysin ja 12 euroa hinta. Muut oon ostanut uutena
Multakin löytyy keltaiset Hait ja punaiset nilkkurimallin Hait. Pinkit Hait olisi kyllä ihanan väriset.
Vierailija kirjoitti:
Viking Seilas, ruotsalaiset? On myös kahdet Tretornin saappaat, mutta ne eivät ole yhtä mukavat jalassa kuin Vikingit.
Hai-saappaat on mielestäni erittäin epämukavat jalassa, lattanat.
Mulla on myös nuo Seilakset. Niissä tuntuu kaikki kivet ja epätasaisuudet pohjien läpi. Miten sinulla ovat nuo saappaat kestäneet? Hienon näköiset saappaat, mutta eivät näköjään kestä auringossa säilyttämistä. Mun saappaat ovat nyt reilun vuoden vanhat. Niitä voi vielä käyttää, mutta pitää olla varovainen, kun laittaa jalkaan, etteivät hajoa kokonaan. Luulen kyllä, että säilytys ulkona ovikatoksessa on tuon aiheuttanut. Monet nimittäin kehuvat näitä kestäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viking Seilas, ruotsalaiset? On myös kahdet Tretornin saappaat, mutta ne eivät ole yhtä mukavat jalassa kuin Vikingit.
Mulla on myös nuo Seilakset. Niissä tuntuu kaikki kivet ja epätasaisuudet pohjien läpi. Miten sinulla ovat nuo saappaat kestäneet? Hienon näköiset saappaat, mutta eivät näköjään kestä auringossa säilyttämistä. Mun saappaat ovat nyt reilun vuoden vanhat. Niitä voi vielä käyttää, mutta pitää olla varovainen, kun laittaa jalkaan, etteivät hajoa kokonaan. Luulen kyllä, että säilytys ulkona ovikatoksessa on tuon aiheuttanut. Monet nimittäin kehuvat näitä kestäviksi.
Jos ne on vaan auringossa haalistuneet, ei nuo niin helposti hajoa, ei muuta kun kovaa käyttöä vaan. Seilaksissa on ne kätevät läpyskät joista ne on helppo vetää jalkaan.
Mulla ainakin kestäneet hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on vaan auringossa haalistuneet, ei nuo niin helposti hajoa, ei muuta kun kovaa käyttöä vaan. Seilaksissa on ne kätevät läpyskät joista ne on helppo vetää jalkaan.
Mulla ainakin kestäneet hyvin.
Ei noita kyllä enää voi kauaa käyttää. Pitävät vielä vettä, mutta ovat kauttaaltaan haurastuneet. Luonnon kumi vaan tuhoutuu , kun on kuukausia auringossa. Mutta onpahan sitten hyvä syy ostaa uudet. Voisin jopa ostaa uudet samanlaiset.
Mulla on nuo Seilas saappaat. Niissä on liian lyhyet ja leveät varret. Ovat kuin suppilot, kivet, hiekka loska, ja vesi lentää leveästä varresta helposti saappaiden sisään. Eikä sekään auta, jos yrittää kävellä, niin että huomioi tuon. Viime kesänä olin festareilla, jossa oli paljon väkeä. Lähellä kulkevien ihmisten jalkineista lensi kiviä, kuraa ja vettäkin, suoraan minun saappaiden sisään. Hai-saappailla tuota ongelmaa ei ole.
Punaiset Hait. Hyvät loskassa ja vesikelillä. Käytän kyllä Hai-saappaita talvellakin, enemmän kuin tavallisia talvikenkiä. Hait on villasukkien ja lämpöpohjallisten kanssa lämpimämmät, kuin monet talvikengät. Eikä tarvitse miettiä onko lunta tai loskaa. Lisäksi näyttävät hyvältä farkkujen ja untuvatakin kanssa.
Keltaiset Tretornit on nyt. Ennen olin fiksoitunut vihreisiin Nokian hai-saappaisiin. Nuo Tretornit on ehkä kolme kertaa kevyemmät kuin hait 😅
Ei mua ole koskaan Hai-saappaiden paino haitannut mitenkään. Ei edes silloin, kun olen kävellyt 10- kilometrin metsäkenkkejä. Olen käyttänyt Hai-saappaiden lisäksi Tretorneja ja Vikingejäkin. Ja olen todennut, että Hait on mun käytössä kestävimmät, ja mun käyttöön parhaiten sopivat. Nämä on tietysti myös makuasioita, joihin on kaikilla omat mielipiteet.
Kauppareissuilla, työmatkoilla jne käytän enimmäkseen punaisia Hai saappaitani. Jos tarvitaan pitempää vartta, laitan jalkaan Kontiot, nekin ovat punaiset.