Miten olette käsitelleet raskautumisen vaikeutta?
Olen 27 v nainen ja olemme yrittäneet lasta nyt 10 kk. Parin kk jälkeen saisi mennä ilmeisesti tutkimuksiin. Lapsia vilisee ympärilläni ja kaikki tuntuvat tulevan ekasta kerrasta raskaaksi. Ystäväni sanoi että ehkä teidän geenit ei vain täsmää. Alan jo pikkuhiljaa ajatella että mussa on jotain vikaa. Kuitenkin gynellä kaikki näytti olevan ok ja käskivät vaan jatkaa yrittämistä. Kuitenkaan en aina saa ovulaatiota kiinni mutta koitetaan paneskella säännöllisesti että olisi ainakin siittiöitä odottamassa kun sen aika on. Nyt olen muutamasta kierrosta saanut plussan ovistestiin ja peittoa on heilutettu. Kuitenkin menkat aina vaan alkavat.
Tää joka kuukautinen pettymys on vaan kova. Sitten lueskelen näitä keskusteluita kun moni on tullut 1-3 kierrosta raskaaksi ja alkaa olla pettynyt olo omaan kroppaan että miksei se toimi. On jotenkin aina peloteltu kuinka voi tulla helposti raskaaksi ja on korostettu ehkäisyn tärkeyttä. Ja nyt olen ihan ällikällä lyöty kun on mennyt melkein vuosi ja raskautta ei näy.
Onko täällä ketään raskautta toivovaa jolla on myös mennyt enemmän aikaa raskautua? Miten olette tsempanneet itseänne? Miltä teistä on tuntunut?
Toivoisin hieman vertaistukea.
T: Epätoivoinen
Kommentit (22)
Voihan sitä siemennestettä kokeilla laittaa kaikkiin kolmeen paikkaa mihin asetin mahtuu?
Kiitoksia jälleen vastauksistanne ja kokemuksistanne!
Ihana kuitenkin kuulla että vaikeuksien kautta tavalla tai toisella on raskauduttu tai ainakin saatu apua yritykseen. Ja paljon hyviä ajatuksia mistä sain lohtua.
Ei ole pahanhintainen tuo analyysi!
Luin vain yhden artikkelin että hoidot on maksaneet monelle muutamista tonneista kymppitonneihin ja itsellä ei ole tällä hetkellä kymppitonneja rahaa säästössä että uskaltaisin mennä, vaikka toki yksityisellä saisi heti apuja.
Ap