Sain mirtazapiinia unettomuuteen
Otan tänään ensimmäisen kerran niin kuinka nopeasti sen vaikutus alkaa? Pitääkö ottaa pari tuntia ennen vai miten? Lääkäri ei kertonut eikä ohjeissa kerrottu muuta kuin jos sitä syö masennukseen. Vahvuus on 15mg ja otan 1/4 osan
Kommentit (39)
Mun kokemus:
Nakerran hampailla pikkupikku palasen, tuo 1/4 on ihan liikaa, seuraava päivä menee sumussa.
Vaikutus alkaa ~15min.
Itselleni kokeiltiin tuota aikoinaan unettomuuteen, eikä auttanut mitenkään. Lisäsi vain syljeneritystä, joten tuntui nälkäiseltä ja lihoin. Vaihdettiin onneksi parin viikon kokeilun jälkeen Ketipinoriin, mikä on toiminut hyvin.
Vaan yksilöllistähän tämä. Mikä sopii yksille, ei välttämättä sovi toisille. Siksipä ei kannata odottaa, että toimisi sinulla kuten joillain vastaajilla.
Mulla kestää puoli tuntia tai vähän yli, että alkaa vaikuttamaan. Mä otan 1/6 tuosta tabletista. Varaudu siihen, että ainakin ekan yön jälkeen on jähmeä olo.
Vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin. Alussa voi useampi päivä mennä sumussa.
Olen käyttänyt tuota jo monta vuotta. Otan puolikkaan siitä 15mg tabletista. Noin 1h ennen kuin menen nukkumaan. Oloni aamulla vaihtelee paljon, enkä usko olon liittyvän mitenkään tuohon pilleriin, vaan siihen miten olen nukkunut, kuinka monta tuntia olen nukkunut, ja kuinka monta kertaa heräillyt jne.
Silloin kun aloitin tuon ottamisen, niin otin kokonaisen pillerin heti alkuun. Ensimmäisen yön jälkeen olo oli todella tokkurainen ja vielä töissä muutaman tunnin ajan. Eli muutama ensimmäinen päivä voi tuntua epänormaalilta, mutta sitten elimistö tottuu.
Miksi kärsit unetomuus? Tressikö? Tresin hyvä lääke opetella hengitys harjoituksia.Pilvin pimein ohjeet netistä.Ota aikaa myös ulkoilun ja rauhoita iltasi some ja tv.Tarkista ruoka rytmisi.Tankaatko illala likaa ruokaa ?Kirjota paha olosi pois joka ilta tai tressin tekijä.Helotaa ! Voit tekstisi repiä lopulta roskiin tai alkaa päiväkirjaa kirjoitaa?Ymäsithän kyse paprerista ja kynästä?Mutta valinta on sinun haluatko lääke mömmö olla?Jossain vaihessa kieltäytyvät reseptin uusimisen,mitä sitten teet kun koukussa jo niihin lääkeisin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kärsit unetomuus? Tressikö? Tresin hyvä lääke opetella hengitys harjoituksia.Pilvin pimein ohjeet netistä.Ota aikaa myös ulkoilun ja rauhoita iltasi some ja tv.Tarkista ruoka rytmisi.Tankaatko illala likaa ruokaa ?Kirjota paha olosi pois joka ilta tai tressin tekijä.Helotaa ! Voit tekstisi repiä lopulta roskiin tai alkaa päiväkirjaa kirjoitaa?Ymäsithän kyse paprerista ja kynästä?Mutta valinta on sinun haluatko lääke mömmö olla?Jossain vaihessa kieltäytyvät reseptin uusimisen,mitä sitten teet kun koukussa jo niihin lääkeisin?
Lopeta tuollainen älytön länkytys, jos et mitään unettomuudesta ymmärrä. Pidä päiväkirjaa, voi herranjeesus sentään. Valintahan se on sairastuuko vai ei, eikö niin?
Minulla menee noin 30min - tunti että alkaa vaikuttaa. Joskus harvoin ei vaikuta ollenkaan. Otan 15mg tabletista puolikkaan. Olen kuullut että mitä pienemmän annoksen ottaa, sitä voimakkaampi on väsyttävä vaikutus. Saattaahan siinä olla jotain perää.
Olen käyttänyt kyseistä lääkettä unettomuuteen useamman vuoden, aluksi tuli tokkurainen olo seuraavaksi päiväksi mutta se meni muutamassa päivässä ohi. Olen ollut tyytyväinen lääkkeeseen. Huonona puolena on toki se, että se lisää ruokahalua. Olen itse lihonut 5kg kolmen vuoden aikana.
Lihoin 10kg kuukaudessa, onneksi sain nuo kilot pois kuitenkin ilman erityistä ponnistelua. En nykyään ota kuin poikkeustilanteissa, unettomuuteen määrätty 7,5mg illalla.
Pari vkoa käytin ja aamulla aivan tööt olo. Heivasin, koska töissä olo oli täyttä helv.. kävelin pitkin seiniä. Ei sopinut mulle se lääke
Kannattaa ottaa ekan kerran sellaisena iltana, kun ei ole aamulla herätystä.
Ja jatkossa jos on aamulla aikainen herätys, niin Mirtatsapin kannattaa ottaa aina viimeistään siinä klo 20:30, että jaksaa aamulla herätä.
Ottamisesta menee noin tunti nukahtamiseen, ja vaikutus tuntuu vielä aamullakin, eli et pysty heräämään ellet ole nukkunut jotain 9-10h unia.
Minä en lihonut Mirtatsapinista silloin kun sitä säännöllisesti söin - päinvastoin laihduin ihan laihaksi, koska tuli nukuttua enemmän kuin elämässä yleensä on tullut koskaan nukuttua, ja uni oli säännöllistä.
Ei auttanut mulla mitenkään, ei puolikas 7,5 eikä 15 mg. Nykyään ei auta mikään, ei edes ketipinor ja imovane yhdessä. Olen kroonisesti jo uneton, kärsinyt n.20 v.Todella vittumainen sairaus. En toivo kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tuollainen älytön länkytys, jos et mitään unettomuudesta ymmärrä. Pidä päiväkirjaa, voi herranjeesus sentään. Valintahan se on sairastuuko vai ei, eikö niin?
Ei hän kyllä ihan väärässäkään ole.
Ihmiset ei vaan suostu oikeasti nuita yksinkertaisia ohjeita noudattamaan, vaan roikkuvat illalla ruutujen ääressä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuossa joissain tapauksissa perää, että stressi voi vähentyä, kun kirjoittaa asioita paperille ja saa ne ehkä pois mielestään. Lisäksi välttää tv:tä ja somea myöhään illalla. Ei ne kuitenkaan kaikilla toimi. Se on totta.
Vaikutti muistaakseni tosi nopeasti, mutta jumalattoman pitkään. Nukuin 12 tuntia, en vain päässyt sängystä ylös ja loppupäivä meni järjettömässä sumussa. Söin kolmena iltana, sitten lopetin.
Sen jälkeen en ole mieliala- tai unilääkkeisiin koskenut.
Melatoniini auttaa mua, mutta se ei voi olla pelkkä melatoniini. Kaksi mulle toimivaa valmistetta on Apteq Melatoniini Comp, jossa mukana l-teaniini aminohappo ja joku toinen kotimainen, jossa on melatoniinin lisäksi yrttejä (valeriaana, kärsimyskukka ja olisko ollut sitruunamelissa)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa ekan kerran sellaisena iltana, kun ei ole aamulla herätystä.
Ja jatkossa jos on aamulla aikainen herätys, niin Mirtatsapin kannattaa ottaa aina viimeistään siinä klo 20:30, että jaksaa aamulla herätä.
Ottamisesta menee noin tunti nukahtamiseen, ja vaikutus tuntuu vielä aamullakin, eli et pysty heräämään ellet ole nukkunut jotain 9-10h unia.Minä en lihonut Mirtatsapinista silloin kun sitä säännöllisesti söin - päinvastoin laihduin ihan laihaksi, koska tuli nukuttua enemmän kuin elämässä yleensä on tullut koskaan nukuttua, ja uni oli säännöllistä.
Tuohan nyt riippuu täysin mihin aikaan on herätys. 8h unet on ihan hyvä, jos saa nukuttua. Itse en tuosta pilleristä huolimatta saa välillä nukuttua kuin 4-5h ja sitten stressi ja ahdistus estää nukkumisen. Lääkärini sanoi, että se vaikutuskaan ei kunnolla kestä kuin noin 5h, ehkä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt tuota jo monta vuotta. Otan puolikkaan siitä 15mg tabletista. Noin 1h ennen kuin menen nukkumaan. Oloni aamulla vaihtelee paljon, enkä usko olon liittyvän mitenkään tuohon pilleriin, vaan siihen miten olen nukkunut, kuinka monta tuntia olen nukkunut, ja kuinka monta kertaa heräillyt jne.
Silloin kun aloitin tuon ottamisen, niin otin kokonaisen pillerin heti alkuun. Ensimmäisen yön jälkeen olo oli todella tokkurainen ja vielä töissä muutaman tunnin ajan. Eli muutama ensimmäinen päivä voi tuntua epänormaalilta, mutta sitten elimistö tottuu.
Vastaavat kokemukset. Vuosia käyttänyt, ei itselleni mitään vaikutuksia seuraavana päivänä. Nukkumana mennessä tai vähän ennen ottanut. Monelle ei sensijaan kuulemma sovi.
Kannattaa huomioida, että mirtatsapiini aiheuttaa tokkuraisuutta seuraavana päivänä, lisäksi se lihottaa.
Noin tuntia ennen. Jos menet huomenna töihin niin varaudu siihen että voi olla tarpeen nukkua pitkään ja senkin jälkeen voi väsyttää.