Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain mirtazapiinia unettomuuteen

Vierailija
11.04.2022 |

Otan tänään ensimmäisen kerran niin kuinka nopeasti sen vaikutus alkaa? Pitääkö ottaa pari tuntia ennen vai miten? Lääkäri ei kertonut eikä ohjeissa kerrottu muuta kuin jos sitä syö masennukseen. Vahvuus on 15mg ja otan 1/4 osan

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota viimeistään klo 21!

Mulla ei aiheuttanut yhtään tokkuraisuutta, olin täysin skarppina esim. jos heräsin keskellä yötäkin tuon otettua.

Otin just yks neljäsosan 15 mg tabletista. Hyvin toimi.

Vierailija
22/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Mirtazapinia lähes 2 vuotta.

Myös minä otan 1/4 osan tabletissa.

Se kannattaa ottaa aina ( ainakin minun kohdallani näin ) noin 1 tunti - 1,5 t. ennen kuin haluat nukahtaa.

Tämäkin on niin henkilökohtaista, kenelle mitenkin sopii.

Minä otan tuon lisäksi yhden tabletin 1,9 mg Melatoniinia , tämän melatoniinin otan myöhemmin , vasta samalla kun menen nukkumaan. Näin saan unta riittämään aamuun asti, tai ainakin tuonne lähes klo 6.....

Joskus heräilen silti tuossa klo 5-6.....

Mutta yöt nukun hyvin.

En aio lisätä lääkitystä yhtään enempää.

Eikä se ole hyväksikään. Mitä vähemmän sitä parempi.

Näin pienellä 1/4 Mirtazapinia ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntia ennen puolikasta kokeilin. Painajaisia paljon yöllä ja tinnitystä päivällä mutta nukkua pystyi. Lopetin alkoholin kokonaan niin nyt voin nukkua ilman mitään pillereitä.

Vierailija
24/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin 10 vuotta hyvin Mirtan ansiosta. Saattoi tosin vähän lihottaa.

Vierailija
25/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse en tuosta pilleristä huolimatta saa välillä nukuttua kuin 4-5h ja sitten stressi ja ahdistus estää nukkumisen. Lääkärini sanoi, että se vaikutuskaan ei kunnolla kestä kuin noin 5h, ehkä vähän enemmän"

Ei ole tainnut lääkäri oikein perehtyä lääkkeeseen. Eikös mirtan puoliintumisaikakin ole jo jotain 16 tuntia?

26/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut sen 7,5 mg iltaisin jo muutaman vuoden. On minulle hyvä  lääke. Alkuun ruokahalu kasvoi ja lihoin 5 kg puolessa vuodessa (ennen lääkettä painoin 45, nyt 50). Painonnousu jäi kuitenkin siihen, kun rustasin vähän ruokarytmiä ja olen pitänyt siitä kiinni. Mutta pientä painonnousua tärkeämpää on se, että nukun hyvät unet joka yö eikä muita sivuvaikutuksia ole ollut. Mutta tuohan on yksilöllistä.

Vierailija
27/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa se lääke älyttömästi. Ei kiitos.

Vierailija
28/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin 10 vuotta hyvin Mirtan ansiosta. Saattoi tosin vähän lihottaa.

Miten pääsit siitä eroon? Mä olen käyttänyt mirtsaa jo 9 vuotta eri annoksilla. Olen lihonit 20kg, vaikka mulla on terveelliset elintavat. Aina kun yritän lopettaa lääkkeen, niin tulee aivan totaaliunettomuus. Siis paljon pahempi unettomuus kuin ennen lääkettä. Pitääkö tätä nyt käyttää loppuelämä vai miten tästä pääsee irti?

Vierailija
29/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nälän tunnetta myös, mutta kestän sen. Harrastan kuntosalia ja syön pääasiassa terveellisesti ja säännöllisesti, niin on paino pysynyt aisoissa, vaikka olen käyttänyt Mirtaa vuosia.

Vierailija
30/39 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että näitä psyykelääkkeitä käytetään niin kevyesti unettomuuteen. Todellakin uskon, että näillä on pidemmän päälle suurempia haittavaikutuksia kuin lyhytvaikutteisilla nukahtamislääkkeillä.

Vierailija
31/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään suostuisi mitään neuroleptejä nukkumisongelmiin vetämään.

Vierailija
32/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään suostuisi mitään neuroleptejä nukkumisongelmiin vetämään.

Miksi lääkärit niitä sitten kirjoittavat? Siksikö, että niistä tulee niin pahoja sivuvaikutuksia, ettei kukaan niitä mielellään käytä ja jää niihin koukkuun?

Vierailija
33/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit siitä eroon? Mä olen käyttänyt mirtsaa jo 9 vuotta eri annoksilla. Olen lihonit 20kg, vaikka mulla on terveelliset elintavat. Aina kun yritän lopettaa lääkkeen, niin tulee aivan totaaliunettomuus. Siis paljon pahempi unettomuus kuin ennen lääkettä. Pitääkö tätä nyt käyttää loppuelämä vai miten tästä pääsee irti?

En ehkä päässyt irti siinä mielessä kuin ajattelet. Tilalle tuli nimittäin Olanzapin.

Vierailija
34/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa joskus, toisinaan jos on stressi päällä, niin ei mitään vaikutusta. Niinä päivinä kun se auttaa, niin aamulla on tosi tokkurainen olo. Ei meinaa sängystä päästä ylös 10h unienkaan jälkeen. Kovaa päiväväsymystä tekee siis mulle.

Annoksena oon ottanut yleensä lääkärin suositteleman 1/4 tabletista ja noin 2h ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
35/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyä on enemmän yösuukosta.

Vierailija
36/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kärsit unetomuus? Tressikö? Tresin hyvä lääke opetella hengitys harjoituksia.Pilvin pimein ohjeet netistä.Ota aikaa myös ulkoilun ja rauhoita iltasi some ja tv.Tarkista ruoka rytmisi.Tankaatko illala likaa ruokaa ?Kirjota paha olosi pois joka ilta tai tressin tekijä.Helotaa ! Voit tekstisi repiä lopulta roskiin tai alkaa päiväkirjaa kirjoitaa?Ymäsithän kyse paprerista ja kynästä?Mutta valinta on sinun haluatko lääke mömmö olla?Jossain vaihessa kieltäytyvät reseptin uusimisen,mitä sitten teet kun koukussa jo niihin lääkeisin?

Lopeta tuollainen älytön länkytys, jos et mitään unettomuudesta ymmärrä. Pidä päiväkirjaa, voi herranjeesus sentään. Valintahan se on sairastuuko vai ei, eikö niin?

On tuossa joissain tapauksissa perää, että stressi voi vähentyä, kun kirjoittaa asioita paperille ja saa ne ehkä pois mielestään. Lisäksi välttää tv:tä ja somea myöhään illalla. Ei ne kuitenkaan kaikilla toimi. Se on totta.

Voi v.... lisää hommia niin stressi vähenee, just. Kirjoita päiväkirjaa, joogaa, lenkkeile, jne.jne. ... Nukkuisin hyvin jos voisin olla kotirouva ja tehdä kaiken tuon mukavan puuhan.

Vierailija
37/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kärsit unetomuus? Tressikö? Tresin hyvä lääke opetella hengitys harjoituksia.Pilvin pimein ohjeet netistä.Ota aikaa myös ulkoilun ja rauhoita iltasi some ja tv.Tarkista ruoka rytmisi.Tankaatko illala likaa ruokaa ?Kirjota paha olosi pois joka ilta tai tressin tekijä.Helotaa ! Voit tekstisi repiä lopulta roskiin tai alkaa päiväkirjaa kirjoitaa?Ymäsithän kyse paprerista ja kynästä?Mutta valinta on sinun haluatko lääke mömmö olla?Jossain vaihessa kieltäytyvät reseptin uusimisen,mitä sitten teet kun koukussa jo niihin lääkeisin?

Lopeta tuollainen älytön länkytys, jos et mitään unettomuudesta ymmärrä. Pidä päiväkirjaa, voi herranjeesus sentään. Valintahan se on sairastuuko vai ei, eikö niin?

Miksi kirjoitat näin vihaisesti, oletko nukkunut huonosti ja siksi ärtyisä? Kyllä minua ainakin auttaa, jos kirjoitan yöllä muistiin vaikka jonkun työasian, jota muuten jäisin murehtimaan. Yritä käyttäytyä, jookos?

Vierailija
38/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 7.5 mg nukahtamiseen iltaisin, noin viitenä iltana viikossa. Toimii yleensä hyvin, pari kertaa kuukaudessa saattaa tulla hankalampi yö, että ei vain saa nukuttua kunnolla missään vaiheessa. Mielestäni tuo ei ole lihottanut, toki olen katsonut mitä syön koko aikuisikäni, painoindeksi 19. 

Aivan käytön alussa oli parilla ekalla kerralla väsymystä pitkin seuraavaa päivää, mutta sen jälkeen se hävisi. Toki jos ottaa lääkkeen turhan myöhään ja herää aikaisin, voi pientä tukkoisuutta olla aamupäivällä.

Vierailija
39/39 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat lääkeneuvontaa, merkitse viestiisi, oletko lääkäri vaiko kokemusasiantuntija, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi