Yksin eläminen ilman miestä, kannattaako?
Olen seurustellut 16-vuotiaasta asti, joskus kai olin vuoden sinkkuna. Muuten on aina ollut vakava suhde. Yhden kanssa tehtiin perhekin. Olen aina yrittänyt olla hyvä puoliso. Nyt on tullut mieleen että jos eläisikin ilman miestä. Olen nyt 49 v. Mitä hyötyjä ja haittoja on ilman miestä olemisesta? Seksistä tykkään, mutta sitä kai saisi ihan oman käden avulla tai irtosuhteista. Korvaako ystävät miehen? Voiko ystävyyssuhteita syventää? Yksinäisyys ehkä vähän pelottaa, mutta en oikein tiedä jaksanko enää miehiä.
Kommentit (46)
12 vuotta elin yksinäni. Nyt on mies ollut kohta vuoden, en enää tiedä kuinka pystyisikö elämään yksin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse elän ilman miestä. Täytyy myöntää että läheisyyden kaipuu on välillä suuri.
Olen naimisissa. Täytyy myöntää, että läheisyyden kaipuu on välillä suuri.
Läheisyyden puute ei ole pelkästään fyysistä. Ja kun henkinen yhteys ei onnistu, eipä sitten oikein muukaan.
Voisin hyvin olla etäsuhteessa, jos tietäisin että kumpikin kaipaa vilpittömästi toinen toistaan.
Se olisi ehkä jopa ideaalisuhde.
Miesten kanssa asuminen on niin karseaa, että olen löytänyt ratkaisun: omat asunnot. Olen onnellisempi kun en asu kumppanini kanssa. Voisin tosin kuvitella olevani aika onnellinen myös ilman suhdetta.
Kannattaa, moni mies säästyy harmeilta ja ongelmilta kun ei tarvitse vääntää kanssasi joka asiasta ja arvailla mistä nyt milloinkin tuulee.
"Yksinäisyys ehkä vähän pelottaa, mutta en oikein tiedä jaksanko enää miehiä."
Jaa elämäsi ylitsevuotavista vesistä, älä pohjapyörteistä.
Tämä on molemmille sinkkusinulle ja varatulle sinulle.
Niin puuttuu mies, jonka kanssa haluaisi olla. Parempi silti ikävä yksin kun ikävä toisen kanssa.
N 56