Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin eläminen ilman miestä, kannattaako?

Vierailija
11.04.2022 |

Olen seurustellut 16-vuotiaasta asti, joskus kai olin vuoden sinkkuna. Muuten on aina ollut vakava suhde. Yhden kanssa tehtiin perhekin. Olen aina yrittänyt olla hyvä puoliso. Nyt on tullut mieleen että jos eläisikin ilman miestä. Olen nyt 49 v. Mitä hyötyjä ja haittoja on ilman miestä olemisesta? Seksistä tykkään, mutta sitä kai saisi ihan oman käden avulla tai irtosuhteista. Korvaako ystävät miehen? Voiko ystävyyssuhteita syventää? Yksinäisyys ehkä vähän pelottaa, mutta en oikein tiedä jaksanko enää miehiä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa. Terveisin nainen joka juuri on eroamassa.

Vierailija
2/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.  Jos vain enää osaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos voit aina kutsua jonkun miehen auttamaan kun auto hajoaa tai kori vaatii laittoa/huoltoa

Vierailija
4/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä opetella jossain vaihessa yksin elämistä ja rahan hallintaa,kun sen toisen kukkaro ei sinä apuna.Monihan roikuu suhtessa avio tai avolitossa,kun pekäävät eivät pärjää ilman toisen tilipussia siinä? Vain kokemalla itse tiedät mikä elämän tyyli sinulle sopii ja osaatko ottaa vastuun omasta elämästäsi?

Vierailija
5/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki jos voit aina kutsua jonkun miehen auttamaan kun auto hajoaa tai kori vaatii laittoa/huoltoa

Ei ole autoa. Muutenkaan en ole tuon tapaisen avun tarpeessa. Mietin kyllä että joku hyvä kumppani täytyisi olla mökillä, siellä ei oikein yksin pärjää, mutta siihen ehkä joku nainenkin sopisi.

Vierailija
6/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän ilman miestä. Täytyy myöntää että läheisyyden kaipuu on välillä suuri.

Vierailija
7/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä opetella jossain vaihessa yksin elämistä ja rahan hallintaa,kun sen toisen kukkaro ei sinä apuna.Monihan roikuu suhtessa avio tai avolitossa,kun pekäävät eivät pärjää ilman toisen tilipussia siinä? Vain kokemalla itse tiedät mikä elämän tyyli sinulle sopii ja osaatko ottaa vastuun omasta elämästäsi?

Tästäkään ei ole kyse, itse olen aina raha-asiani hoitanut ja osaan sen hyvin. En siis asu tällä hetkellä miehen kanssa.

Vierailija
8/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Vapaus, ei tarvitse sopeutua kenenkään tapoihin, ajatusmaailmaan ja käytökseen. Ystävät poistavat yksinäisyyden mutta menevät yöksi koteihinsa. Olen viisikymppinen ja kurkkuani myöten täynnä parisuhteessa elämistä.

Vierailija
9/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Onko miehestä hyötyä. Mun mielestä iloa ja lohtua ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
10/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän ilman miestä. Täytyy myöntää että läheisyyden kaipuu on välillä suuri.

Olen naimisissa. Täytyy myöntää, että läheisyyden kaipuu on välillä suuri.

Vierailija
11/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko pois. Ajattelet vuoden verran oi ihanaa! kunnes tuleekin laskuhumala. Tajuatki mikset silloin aikaisemmin halunnut omaa.

Vierailija
12/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tosi vanhoja naisia, jotka ovat eläneet todella hyvän elämän ilman miestä ja perhettä. Terveisin hoitaja kotihoidosta.

Vierailija
13/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäät itsenäisestikin. Itse olen yli kymmenen vuotta asunut yksin lapsen kanssa enkä kyllä päivääkään vaihtais pois. Pitää vaan olla tarkka ei muuta vaadi.

Vierailija
14/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa jos ei löydä sopivaa. kannattaa pariutua jos löytyy hyvä

Vierailija
15/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa. Terveisin nainen joka juuri on eroamassa.

Ei kannata. Olen ilmeisesti läheisriippuvainen. Tykkään ja rakastan miestäni.

Vierailija
16/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tosi vanhoja naisia, jotka ovat eläneet todella hyvän elämän ilman miestä ja perhettä. Terveisin hoitaja kotihoidosta.

Joo.. Sitäkin näkee että 85v huoltaa miestään vaikka pitäisi nauttia eläkepäivistä. Miehet harvemmin jäävät huoltamaan vanhaa vaimoaan.

Vierailija
17/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman miestä nurkissa on ihanan rauhallista. On vapaa treffailemaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin ja viettämään aikaa ystävien kanssa, yksinäisyydestä ei tarvitse kärsiä. Kannattaa olla tosi tarkkana kenen kanssa hynttyyt yhteen pistää.

Vierailija
18/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhde kumppaniltasi et vaadi muuta kuin, että hän mies, eikä esimerkiksi nainen niin tokihansilloin voi kannattaa elää parisuhteessa. Itse ainakin odotan vai pitäisikö sanoa vaadin parisuhde kumppaniltani muutakin. En kuitenkaan mielestäni mahdottomia. - Olen itse mies ja olen usein kuullut, että sinkkuna minun kannattaisi pariutua koska se lisäsi minun arvostustani. En kuitenkaan pidä ajatuksesta, että alkaisin parisuhteeseen ketään muuta miellyttääkseni. Mutta jos sopivan oloinen, potenttiaalinen kumppaniehdokas osuisi kohdalle, niin voisin hyvin harkita yhdessäa asumista.

Toisaalta itse haluan uskoa, että voi olla erinomaisen hyvä parisuhde vaikka ei asuttaisi ja elettäisi saman katon alla. - Toki ymmärrän, että lapsiperheessä saattaa olla mutkattominta, jos eletään ja asutaaan ainakin enimmäkseen saman katon alla. (Edellä enimmäkseen ilmauksella tarkoitin vain sitä, että ei kumppanini tarvitse minun vuokseni vaihtaa matkustamista ja mahd. muualla oloa edellyttävää työtä toiseksi vain siksi, että voisi tulla joka päivä yöksi kotiin) 

Vierailija
19/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt koko ikäni ilman miestä. Muutama parin vuoden suhde on takana ja sitten pari fwb-tuttua, mutta koskaan en ole asunut miehen kanssa. En keksi mitään muita kuin hyviä puolia valitsemastani elämäntyylistä, mutta toki se on yksilöllistä mikä kullekin sopii.

Vierailija
20/46 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muusta olen aina ollut  itsenäinen .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi