Työkaverina koulukiusaaja
Miten suhtautuisit kollegaan joka paljastuisi entiseksi koulukiusaajaksi? Tuntisitko kuvotusta etkä voisi enää koskaan katsoa moista hirvötä suoraan silmiin saatika hoitaa työtehtäviä yhdessä. Vai onko aivan sama mitä menneisyyteen kuuluu? Voiko ihminen muuttua vai asuuko kiusaajan sisällä pieni sosiopaatti, jonka aikuinen mieli vain peittää taitavasti kulisseihin?
Kommentit (26)
Minä luulin, että tässä puhutaan aloittajan omasta kiusaajasta, jolloin keskustelu olisi ollut vähän mielenkiintoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin, että tässä puhutaan aloittajan omasta kiusaajasta, jolloin keskustelu olisi ollut vähän mielenkiintoisempi.
Taidettiin puhua sellaisesta kun ”yläasteella Leenan poikaystävä oli ihastunut Leenan ystävään Kristiinaan ja yritti tätä jatkuvasti. Niin Kristiina on kyllä kiusaaja koska olevinaan ja kerjää miesten huomiota”.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa mukavaa käräyttää joku ex-kiusaaja työelämästä ja ajaa moinen saasta hylkiöksi.
Aika moni kiusattu on ajettu hylkiöksi liian kauniiden vaatteiden, liian kauniin ulkonäön, liian nöyrän luonteen yms. vuoksi. Onhan näitä syitä aina millä oikeutetaan jonkun eristäminen porukasta.
Minä en usko, että on vain koulukiusaajia ja koulukiusattuja. Suurin osa on molempia. Mistä ne kiusaajat oikein tulee, kun tuntuu, että 99 % ihmisistä on koulukiusattuja. Eiköhän se ole ollut molemmin puolista.
Ja tämä kiusaajalumppu on ammatiltaan sairaanhoitaja!