Espanjan mukavin paikka?
Mikä paikka olisi kaikkein kivoin ensikertaa matkustavalle?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mallorca voisi olla kiva jos sellaista perinteistä ”etelänloma” fiilistä etsitte. Sieltä löytyy kiva Palman kaupunki ja monia kivoja rantakohteita, myös erittäin nättiä ja täydellinen ilmasto kesällä.
Kuulostaa hyvälle. En oikein tiedä mitä etsin. Sellaista helppoa aloituskohdetta maahan ja kulttuuriin tutustumiseen ehkä.
Suurempi kaupunki vai pienempi paikka? Mitään erityisempiä toiveita tekemisestä? Samassa paikassa koko aika, vai liikkuva matka tai päiväreissuja? Aikuisia vai myös lapsia?
Espanjassa kannattaa ehdottomasti vuokrata auto ja lähteä kiertämään vähän maisemia. Tiet on siellä todella hyvät ja monet pikkukylät niiden varrella mukavia pysähdyspaikkoja verrattuna turistimestoihin.
Onko manner espanja ok paikka. Älyttömän kuumaa en etsi, mutta lunta en tarvitse.
San Sebastian, Salamanca, Sevilla ja Santiaco de Compostela.
Harmi vaan kun pohjoinen osa ei yhtä hyvin tavoitettavissa kuin Alicante, Malaga ja Barcelona.
Costa del Solilla eli Aurinkorannikolla on ainakin helppo liikkua. Lähijuna Malaga-Fuengirolan yksi pysäkki on Aeropuerto eli Malagan lentokenttä. On kivoja paikkoja esim Benalmadena ja Torremolinos.
Junan raiteet menee maan pinnalla ja voit katsella maisemia. Seisakkeet on maan alla, kuten metroissa eli asemat on parakkikatoksia josta menee liukuportaat alas raiteille. Lipun voi ostaa kolikoilla (eurot) tai kortilla. Rautatien nimi on Renfe.
Vierailija kirjoitti:
Suurempi kaupunki vai pienempi paikka? Mitään erityisempiä toiveita tekemisestä? Samassa paikassa koko aika, vai liikkuva matka tai päiväreissuja? Aikuisia vai myös lapsia?
Aikuisille. Joku asemapaikka ja sitten siihen tai lähiympäristöön tutustumista. Ei pelkkää rantalomaa.
Barcelona on ilman lapsia hyvä ja rantakin löytyy, pienen junamatkan päästä löytyy erittäin nättejä rantoja ja itse kaupungissa saa aikaa kulumaan ties millä tavoin. Suoria lentoja Helsingistä useita kertoja viikossa. Vahva suositus varsinkin nuorille aikuisille.
Mee Màlagaan!
Tai minne vaan!
Elämän kevääseen!
Vierailija kirjoitti:
Barcelona on ilman lapsia hyvä ja rantakin löytyy, pienen junamatkan päästä löytyy erittäin nättejä rantoja ja itse kaupungissa saa aikaa kulumaan ties millä tavoin. Suoria lentoja Helsingistä useita kertoja viikossa. Vahva suositus varsinkin nuorille aikuisille.
Mä olen lukenut, kuinka siellä inhotaan turisteja ja ryöstellään - ei kuulosta houkuttelevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lukenut, kuinka siellä inhotaan turisteja ja ryöstellään - ei kuulosta houkuttelevalta.
sama pätee suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Olen ollut n.15 kertaa ja en kyllä ole tullut ryöstetyksi vaikka olen kävellyt keskellä yötä kaupunkin halki useasti. Varmasti käsilaukkusi viedään jos jätät sen vartioimatta kahvilan pöytään jossain Ramblalla, tilaisuus tekee varkaan. Mahtava kaupunki.
Barcelonassa useita kertoja käyneenä on turvallinen paikka myös pienen vauvan kanssa. Madrid myös hyvä.Vauva rintarepussa tai rattaissa. Menopaikkoja löytyy paljon. On niin ihanan lämmintä.
Gran Canarian Las Palmas oli todella positiivinen yllätys. Odotin paahteista turistihelvettiä, mutta olikin viihtyisä, siisti moderni eurooppalaiskaupunki. Kaupunki pyöri normaalien juttujen ympärillä eikä turistien. Kävellen pääsi kaikkialle, paljon pieniä kuppiloita joissa juotiin viiniä ja syötiin kinkkua ja pieniä voileipiä. Inhimilliset hinnat.
Mukavasti saaren pohjoisosassa niin tällainen hikoilijakin viihtyi. Oli siellä iso rantakin, muttei millään lailla rantakohde kuten etelä-rannikon paahdekupolit. Joille pääsi halutessaan puolessa tunnissa nauttimaan keinotekoisuudesta.
Fuengirola. Juu, on siellä suomalaisia asumassa mutta mitä sitten? Kaupunki itsessään on aivan normaali espanjalainen kaupunki, jossa paikalliset elää ja toteuttaa omaa juttuaan. Turismi ja expatismi ei hyppää mitenkään törkeästi silmille ja varsinkin pidempään sieläl ollessa oikeastaan arvostaa nimenomaan sitä, että tarvittaessa pystyy hoitamaan asioita myös suomeksi ja saa apuja.
Fugesta on helppo päästä myös tutkimaan muuta Espanjaa. Esim. Malagaan pääsee 30+ minuutissa helposti kivalla paikallisjunalla, joka ei ole samanlainen ghettokulkuneuvo kuin Suomessa, vaan kanssamatkustajat on ihan normaalia väkeä.
Mallorca voisi olla kiva jos sellaista perinteistä ”etelänloma” fiilistä etsitte. Sieltä löytyy kiva Palman kaupunki ja monia kivoja rantakohteita, myös erittäin nättiä ja täydellinen ilmasto kesällä.